Nytt Crysis på gång?!
Remake på ettan tack. Bättre optimerat och fixa ttk'n i spelet (Ska inte behöva ett helt mag för att döda någon)
Det må vara remake-feber i spelvärlden, men jag hoppas verkligen de gör något helt nytt. Spelade första och andra, tyvärr kändes de mer som tech-demon med en handling än fullfjädrade spel med handling och karaktärer som satte sig på minnet.
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.
@fz , för att svara på frågan: Jag hade hellre sett ett nytt spel än en remaster. Varför? Kolla de gamla spelen, grafiken är ju bättre än vissa spel som släpps idag! Samt, remaster verkar bara vara det spelbolag släpper nu, ge oss nya titlar!
Exakt. Eller ska dom släppa den igen med förinställda värden på max och kalla den för remaster?! Haha
Mer crysis för helvete!
Remake eller uppföljare på ettan?
Nu äntligen finns kraften att köra spelet https://www.sweclockers.com/nyhet/29453-foldinghome-mer-kraft...
https://www.sweclockers.com/nyhet/27508-cryengine-5-7-far-dir...
Det ni länkade till är Cryengine 5.6 trailern. Men det är 5.7 som släpps snart med DX12, Vulkan, Raytracing och Asynchronous compute till skillnad från 5.6 som släpptes för snart ett år sedan.
Nedan lista på vad 5.7 kommer att innehålla/förbättra utöver 5.6
https://www.cryengine.com/roadmap
AI:
Further AI Legacy Deprecation
Legacy AI Systems into Plugin
Move AI Systems from CryAction Vehicle System
Move DialogSystem to GameSDK
Remove Smart-Objects dependency
Further UQS Optimization
Off-NavMesh Improvements
Visual Scripting Based Behavior Assets
ANIMATION
Animation Entity Components
Update and Review Animation Related Components
Character Tool Core and UX/UI Redesign
Modularize
Blend space Editor
Integrate with Asset Browser
CryAction Cleanup
Move Lip Sync from CryAction into CryAnimation
Move Mannequin to CryMannequin Module
Implementation of Redesigned Mannequin
Animation Graphs (i.e. Blend Trees)
Compatibility with Legacy Setups
Plugin System
State Machine Graphs
Timeline Assets
Mannequin UX/UI Redesign and Implementation
Blend Tree Editor Redesign with Sandbox Team
AUDIO:
ACE Auditioning
ACE Source Control Integration
ACE Undo/Redo Functionality
Audio Spectrum Retrieval via Fmod Studio
Multi Listener Support
Support MilesSoundSystem
CORE/SYSTEM
Android Support
C++17 Support
Generic Area System
Generic Database System
Generic Message System
Generic Reflection System
Input Improvements
Add GUI in Sandbox to Manage ActionMaps
Database-based Input Mappings
Integration with Scripting
Job System Modernization & Optimization
Oculus Quest Support
Refactored Entity Components
Resource Manager
Visual Scripting Integration
(Schematyc Redesign)
Animation Graph
Entity Scripts
Level Scripts
GRAPHICS AND RENDERING
Terrain Composing Using Displacement Brushes
Full DX12 and Vulkan Support in Sandbox
LOD Baker
Opaque Particles Use Deferred Lighting
Optimize Dynamic Instancing
SVOGI Cleanup & Refactor
SVOGI Raytracing Support
PHYSICS
Advanced Physics Entity Components
Breakable Objects Clean-up
Move from CryAction into Separate Module
Improve Usability and Ease of Setup
CryPhysics Usability Improvements
Further PhysX Development
SANDBOX
Asset Pipeline
Tagging System
Create Objects cleanup
Git integration Fully Implemented
Multi-Viewport Support
Jag önskar definitivt en remake av första.. Det var helt perfekt. Hade spänning som byggdes upp allt eftersom man smög sig fram på vakt genom den täta djungeln under både natt och dag och inte riktigt hade koll på vad som skulle vänta vid senare skede.. Byggdes liksom långsamt upp för de galet, actionpackade händelserna framåt slutet.
Jag har svårt för de senare spelen i serien (efter Warhead).. Tvingade mig igenom dem av oklar anledning. Djungelnmiljön var nog key helt enkelt och satte ett väldigt stort avtryck hos mig..
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Hoppas definitivt på en uppföljare. Om dom kan pricka frihetskänslan från första med alternativen och smidigheten från 2an och 3an så vore jag jävligt glad. Skadar inte att jag tycker storyn blev jävligt intressant också trots att den inte direkt berättades på det mest inlevelsefulla sättet.
Blev bara så sugen på att se genom denna igen xD