Slay the Spire får ny karaktär i sin 2.0-uppdatering

Robot
Slay the Spire får ny karaktär i sin 2.0-uppdatering

Ett av förra årets bästa indiespel har blivit ännu bättre.

#MegaCrit, #Slay-the-spire


Medlem

Jag har hört väldigt mycket om det här spelet....men vet fortfarande inte vad det är för ett spel eller mer än bilden ovanför. Vet inte ens till vilken plattform man ska spela det på. Och jag tänker inte kolla upp det heller ha ha.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag har hört väldigt mycket om det här spelet....men vet fortfarande inte vad det är för ett spel eller mer än bilden ovanför. Vet inte ens till vilken plattform man ska spela det på. Och jag tänker inte kolla upp det heller ha ha.

Jag vet inte ifall du har koll på saker som rogue-like och deck-building card game, men det är precis vad Slay the Spire är.

Ett oerhört fängslande och kanonbra kortspel helt enkelt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Läge att lira lite igen då!

Gnällkuk
Skrivet av Alienshade:

Jag har hört väldigt mycket om det här spelet....men vet fortfarande inte vad det är för ett spel eller mer än bilden ovanför. Vet inte ens till vilken plattform man ska spela det på. Och jag tänker inte kolla upp det heller ha ha.

Tänk typ Darkest Dungeon meets Hearthstone


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag började spela det för några veckor sedan bara och sedan dess har det bara varit detta spelet, beroendeframkallande!

Medlem

Trodde inte att jag skulle gilla detta spel men testköpte det. Hade väldigt väldigt fel. Oerhört bra spel. Kanon att spela via steam link o streama till telefonen också!

Medlem

Ok coolt blev genast intresserad! Kanske fungerar bäst på switchen?

Gnällkuk
Skrivet av Alienshade:

Ok coolt blev genast intresserad! Kanske fungerar bäst på switchen?

Fungerar bra överallt skulle jag säga, men föredrar mus+tbord. Det är turordningsbaserat så går bra med handkontroll också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@Alienshade: Definitivt! Enda nackdelen med att spela på Switchen är att det dröjer någon månad innan man får den senaste uppdateringen.

Medlem

Aha tack för svaren. Det lutar endå åt switchen. För det kommer fungera så bra att spela i sängen innan man ska sova.

Gnällkuk

@Alienshade: Javisst, om du planerat på att inte sova Lite som att säga att man bara ska köra fem turns till i Civ.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av mondo:

Trodde inte att jag skulle gilla detta spel men testköpte det. Hade väldigt väldigt fel. Oerhört bra spel. Kanon att spela via steam link o streama till telefonen också!

Testade på telefonen men tyckte det var för klumpigt att välja kort
Men annars ett kanon-spel! Har tröttnat på HS så detta passar utmärkt

Medlem
Skrivet av Instant:

Testade på telefonen men tyckte det var för klumpigt att välja kort
Men annars ett kanon-spel! Har tröttnat på HS så detta passar utmärkt

Tycker att det funkar bra om man ställer in att kontrollera ska vara touch och "direct" eller vad nu inställningen hette (i steamlink, när spelet är igång) spelar aldrig på telefonen annars.

Medlem
Skrivet av mondo:

Tycker att det funkar bra om man ställer in att kontrollera ska vara touch och "direct" eller vad nu inställningen hette (i steamlink, när spelet är igång) spelar aldrig på telefonen annars.

Jaha det visste jag inte om. Får kika på det!

Medlem

Nya karaktären känns OP ibland. Lvl50-bossen var busenkel. Hade dessa kort nyss:

135 dmg för 0 energy (kortet som ökar 5 i skada varje runda)
48 dmg to ALL enemies för 1 energy
60 dmg för 0 energy

Tack var detta kort:
Gain 3 energy and triple dmg, die next round

1
Skriv svar