FZ korar Årets spel 2019!

Robot
FZ korar Årets spel 2019!

Här är årets 20 bästa spelupplevelser.

#fz, #årets-spel, #årets-spel-2019


jbx
Medlem

Bra lista!! Håller med om de mesta.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Ruskigt bra lista tycker jag.
Kanske inte håller med om allt men det är just det som gör listan bra


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Releasehästryttare

What the? Läser jag rätt eller är Resident evil 2:R inte ens med bland de 20?... Tror jag för börja jobba gratis för nån annan sida

Medlem

Hyfsad lista förutom att ni missade två av mina tre favoriter det här året: Tropico 6 och Planet Zoo. Planet Zoo är en så sjukt värdig andlig uppföljare till Zoo Tycoon <3

Angående Disco Elysium. Jag älskade den första timmen, men det gick inte att fortsätta spela på grund av de stora svarta boxarna på skärmen. Spelet stödjer nämligen inte ultra widescreen, vilket är den snabbast växande upplösningen på gaming-marknaden. Det är 2019, så förstår inte hur de tänkte där. Blev tvungen att göra en Steam refund på det.

Oftast när spelutvecklare inte stödjer ultra wide så brukar det finnas moddar som löser problemet, men har inte hittat någon för Disco Elysium. Så om någon känner till en lösning på problemet så är jag tacksam för hjälp.

Det intressanta är att deras lanseringstrailer är i 21:9 och ändå stödjer inte spelet upplösningen. Wtf? xD

Medlem

Ha! Helt fel ordning på spelen

FM-guru
F.d. Sisyr

Härlig lista. Disco Elysium var årets spel även för mig, med Sekiro som god tvåa. Sedan finns det en drös lir på listan jag inte spelat än (Death Stranding bland andra).

Skrivet av Mikaelh:

Hyfsad lista förutom att ni missade två av mina tre favoriter det här året: Tropico 6 och Planet Zoo. Planet Zoo är en så sjukt värdig andlig uppföljare till Zoo Tycoon <3

Angående Disco Elysium. Jag älskade den första timmen, men det gick inte att fortsätta spela på grund av de stora svarta boxarna på skärmen. Spelet stödjer nämligen inte ultra widescreen, vilket är den snabbast växande upplösningen på gaming-marknaden. Det är 2019, så förstår inte hur de tänkte där. Blev tvungen att göra en Steam refund på det.

Oftast när spelutvecklare inte stödjer ultra wide så brukar det finnas moddar som löser problemet, men har inte hittat någon för Disco Elysium. Så om någon känner till en lösning på problemet så är jag tacksam för hjälp.

Det intressanta är att deras lanseringstrailer är i 21:9 och ändå stödjer inte spelet upplösningen. Wtf? xD

Utvecklarnas svar på din Disco Elysium-fråga;

Citat:

Hello!

During development it was an early decision to only support 16:9 resolutions (and others with black bars) to take firm artistic control of UI and cutscene composition and to avoid the endless rabbithole of responsive UI. We wanted to focus on the content.

We have heard your cries and now that release is behind us, we have started working towards making Disco Elysium fill your magnificent ultra wide screen real estate edge to edge. This requires rebuilding most of the UI systems and in some cases content as well. Do expect a major update in the coming months.

Thank you so much for staying with us!

Medlem

Mycket okänt för min del. Nackdelen med att jobba och inte studera. Missar massa spel :<


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av DarkaN:

Mycket okänt för min del. Nackdelen med att jobba och inte studera. Missar massa spel :<

Samma här Men bra och underhållande lista, FZ - tack!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Redaktör
Skrivet av Devan:

What the? Läser jag rätt eller är Resident evil 2:R inte ens med bland de 20?... Tror jag för börja jobba gratis för nån annan sida

Vi beslutade att bara ta med spel med premiär i år - Årrts spel 2019. Så inget RE2, Red Desd 2 eller AoE2.


signatur
Medlem

Helt okej lista, välskriven och med flera goda poänger. Nu får vi se vad läsarna säger i omröstningen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

@Tomas Helenius:

Hur funkar det med Early Access?
Exempelvis så hade No Oxygen Required full release i år.

Jh
Medlem

Fint och underhållande som vanligt. Många ❤❤❤


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

https://imgur.com/ZZ7lrBz

Ingen aning hur jag får gif att visas på sidan : p

Medlem

Inte en lista enligt mitt eget tycke men vi tycker alla olika. Trevlig live stream i all fall och ser fram emot spelåret 2020!

Ambassadör
League of Legends

@Lokander:
Älskar den.

Man använder '(img)(/img)' men byt ut parentes "(" mot hakparentes "[". Och det behöver vara bildadressen. Och det behöver vara gif, mp4 funkar inte (tror jag).

Medlem

Har inte spelar nummer 1 ännu men efter alla lovord så blir det ett spel man ska njuta av senare.

Medlem

Jahopp.. Disco Elysium?

inte RDR2 alls med på listan?
jahopp

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cyberz:

Jahopp.. Disco Elysium?

inte RDR2 alls med på listan?
jahopp

RDR2 släpptes från första början förra året, och var med på listan då, vann till och med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Disco elysium är ÅS även för mig.
Death stranding är två även för mig.
Min personliga trea är Dicey dungeons
Det fanns inte ens med på top 20?
Inte spelat det?
Ingen kärlek för Terry Cavanagh?
Kan mycket väl vara hans bästa spel. Det säger inte lite.

Medlem

@ZakAntreaz: Om ingen nominerar spelet så kommer det ju tyvärr inte med på listan

Redaktör
Skrivet av omgponies:

@Tomas Helenius:

Hur funkar det med Early Access?
Exempelvis så hade No Oxygen Required full release i år.

Bara spel som släppts, inte early access.


signatur
NuZ
Testpilot

Re2 är ju en remake inte en remaster som AoE2. Så ett helt ”nytt” spel. Håller inte med om listan alls men bra jobbat


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kyraal:

@ZakAntreaz: Om ingen nominerar spelet så kommer det ju tyvärr inte med på listan

De där nomineringarna gäller dock läsarnas val av årets spel, inte redaktionens.

Tror inte redaktionen lirat Dicey Dungeons. Eller så föll man inte för spelet, helt enkelt.

Medlem

Fan vad glad jag är att ni äntligen gav Outer Wilds erkännande!

SoL
Medlem

Känner inte till så många på listan. Hoppas Disco Elysium kommer till ps4 nångång
Mina spel i år:

1) Resident Evil 2
2) Death Stranding
3) The Division 2
4) Sekiro
5) Control

Medlem

roligt att disco vann, det står ut som det enda spelet som gjorde något riktigt intressant.

Medlem

Roligt att Disco Elysium vann, även om jag för egen del tröttnade något efter några timmar. Men att lite udda spel får skina är bra för branschen, då kanske fler vågar ta ut svängarna framöver


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hur kan Beat Sabers hamna på 8:e plats på årets top 20 lista.

Spelet släpptes ju förra året :/

123
Skriv svar