19-årig CS-spelare tröttnade på fuskare - kodade AI-verktyg som hittat över 14 000
Så systemet har anklagat 253 oskyldiga spelare för att vara fuskare?
Lite svinn får man räkna med!
Så systemet har anklagat 253 oskyldiga spelare för att vara fuskare?
Nej, systemet har anklagat 253 spelare som ännu inte anses som fuskare av Valve.
Samtidigt stänger man av Ryssland från idrott i fyra år framöver. Vilken mysdag!
Nu kommer jag sova otroligt gott. Jag och mina vänner hade inte spelat CSGO på ganska bra tag i favör för PUBG och Apex men fick för oss att prova en match så alla laddade ner det. Efter en relativt kort väntan så hade alla fått hem spelet så vi sökte en matchmaking och redan i warm up så fuskade motståndarlaget helt oblygt. Needless to say så stängde jag av och avinstallerade spelet för att förmodligen aldrig starta det igen.
2% är ändå 280 kunder som blir avstängda och skamfläckade,
Ditt förslag är att inte göra något alls om systemen inte är 100 %iga?
Ditt förslag är att inte göra något alls om systemen inte är 100 %iga?
Det är bättre att företaget som gjort spelet hanterar detta.
https://www.fz.se/nyhet/277313-valve-bannar-rekordmanga-pa-st...
"däremot vet vi att VAC bannar ungefär 100 000 användare om månaden."
2% är ändå 280 kunder som blir avstängda och skamfläckade,
Låter som att ha gjort ett program som identifierar fuskare. Tror inte Vale använder sig av programmet?
2% är ändå 280 kunder som blir avstängda och skamfläckade,
Var står det att Valve kommer implementera detta och dessutom utan manuell handpåläggning?
2% är ändå 280 kunder som blir avstängda och skamfläckade,
Nej det står väl att de bara är noterade i en databas och jämförda mot valves lista med avstängda spelare.
Borde inte detta innebära att programmet bara lär sig hitta de som Valve redan hittar. Alltså kommer det väl missa de som valve också redan missar.
Spelar CS:GO ganska ofta. Många gånger behöver man ingen mjukvara som berätta att det finns de som fuskar. Det är ganska uppenbart.
Nej det står väl att de bara är noterade i en databas och jämförda mot valves lista med avstängda spelare.
Borde inte detta innebära att programmet bara lär sig hitta de som Valve redan hittar. Alltså kommer det väl missa de som valve också redan missar.
Nej, för det hittade folk som Valve inte hade bannat ännu, vilket innebär att det lärt sig fuskares beteende.
Valve gör antagligen inte samma djupgående analys utan utgår från rapporterade spelare och realtidsanalys från spelet som är igång.
Ditt förslag är att inte göra något alls om systemen inte är 100 %iga?
Med tanke på att VAC bans är permanenta... så ja, det krävs mer än 98.2% träffsäkerhet.
Skulle du, som oskyldig, få en sådan ban kan du i princip inget göra. Utvecklare vill inte ens säga varför du blivit bannad och kontaktar man support får man endast ett "tyvärr, vi är säkra på att detta är rätt". Enda sättet för någon i den situationen att rentvå sig är att använda GDPR och kräva ut all personlig information från ett företag, där igenom kan man få ut anti-fusk loggarna och se andledningen till varför man blev bannad.
Är det då AI data som bannat en... well, good luck att ens tyda informationen. Även med en sån log i handen lär de flesta inte kunna tyda vad de tittar på. Att en kund ska behöva gå igenom det bara för att systemet är operfekt är inte okej.
Att AI är framtiden för anti-fusk är det inget snack om, men det måste vara 100% säkerhet för att någon ska bli bannad i min mening. "Bra nog" räcker inte när vi snackar om att ta produkter och konton ifrån folk som de betalt hård förvärvade pengar för.
Att AI är framtiden för anti-fusk är det inget snack om, men det måste vara 100% säkerhet för att någon ska bli bannad i min mening. "Bra nog" räcker inte när vi snackar om att ta produkter och konton ifrån folk som de betalt hård förvärvade pengar för.
Finns INGET i världen som nånsin kommer bli 100%-igt säkert. Även med en säkerhet av 99.9% så kommer det alltid finnas den lilla chansen att någon helt oskyldig person drabbas. Tråkigt för den personen, men desto trevligare för resterande 99.9% av spelarna.
🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid
Finns INGET i världen som nånsin kommer bli 100%-igt säkert. Även med en säkerhet av 99.9% så kommer det alltid finnas den lilla chansen att någon helt oskyldig person drabbas. Tråkigt för den personen, men desto trevligare för resterande 99.9% av spelarna.
Visst, men därför måste vi också ha system där folk man bestrida felaktiga bans. Idag har vi inget sånt, förutom just då GDPR, men det är ju knappst hållbart och än mindre om vi börjar med AI anti-fusk.
Sen är där en enorm skillnad mellan 98.2% och 99.9%. Från 250 till 1-2 bara på de 14 000 vi snackar om här.
Med tanke på att VAC bans är permanenta... så ja, det krävs mer än 98.2% träffsäkerhet.
Skulle du, som oskyldig, få en sådan ban kan du i princip inget göra. Utvecklare vill inte ens säga varför du blivit bannad och kontaktar man support får man endast ett "tyvärr, vi är säkra på att detta är rätt". Enda sättet för någon i den situationen att rentvå sig är att använda GDPR och kräva ut all personlig information från ett företag, där igenom kan man få ut anti-fusk loggarna och se andledningen till varför man blev bannad.
Är det då AI data som bannat en... well, good luck att ens tyda informationen. Även med en sån log i handen lär de flesta inte kunna tyda vad de tittar på. Att en kund ska behöva gå igenom det bara för att systemet är operfekt är inte okej.
Att AI är framtiden för anti-fusk är det inget snack om, men det måste vara 100% säkerhet för att någon ska bli bannad i min mening. "Bra nog" räcker inte när vi snackar om att ta produkter och konton ifrån folk som de betalt hård förvärvade pengar för.
Människor är nog mer benägna att dela ut felaktiga bans än vad en algorithm är så folk kommer råka ut för det ändå.
Nu handlar det inte om att den har haft fel 1.8% av fallen, det handlar bara om att den analyserar sparade demos, noterar steam-id och håller koll efter vac bans, vilket har skett i 98.2% av fallen, vi vet inte orsakerna av varför 1.8% inte har fått en ban men det behöver inte bero på att de inte fuskade.
Men nu är det dock redan något som Valve gör:
https://www.pcgamer.com/vacnet-csgo/
så programmet hittat fuskare som steam Vac stänger av? då e detta program troligen bara lite snabbare då väll och inte mycket mer?
Edit: Fel marginalen behöver nödvändigtvis inte vara fel, dem stämmer bara inte överens med Valves Vac avstängningar, kan ju vara att Valves bara inte har hittat dom dom detta program har hitta.
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
så programmet hittat fuskare som steam Vac stänger av? då e detta program troligen bara lite snabbare då väll och inte mycket mer?
Edit: Fel marginalen behöver nödvändigtvis inte vara fel, dem stämmer bara inte överens med Valves Vac avstängningar, kan ju vara att Valves bara inte har hittat dom dom detta program har hitta.
Nej, det lär sig hitta fuskare genom att titta igenom demos och sen kolla vilka valve redan bannat.
Som han själv säger, han är inte ens i närheten av mängden som valve går igenom med sina verktyg.
Väldigt missledande artikel. HestiaNet analyserar Overwatch-demos som redan är upptäckta med hjälp av mänskliga rapporter och VACnet (som också använder maskininlärning). Han analyserar alltså demos som redan har hög sannolikhet att vara fuskare vilket betyder att han har "hittat" fuskare som Valve redan har hittat. Han har i princip inte gjort något anmärkningsvärt alls. Rent clickbait av The Loadout.
Med tanke på att VAC bans är permanenta... så ja, det krävs mer än 98.2% träffsäkerhet.
Skulle du, som oskyldig, få en sådan ban kan du i princip inget göra. Utvecklare vill inte ens säga varför du blivit bannad och kontaktar man support får man endast ett "tyvärr, vi är säkra på att detta är rätt". Enda sättet för någon i den situationen att rentvå sig är att använda GDPR och kräva ut all personlig information från ett företag, där igenom kan man få ut anti-fusk loggarna och se andledningen till varför man blev bannad.
Är det då AI data som bannat en... well, good luck att ens tyda informationen. Även med en sån log i handen lär de flesta inte kunna tyda vad de tittar på. Att en kund ska behöva gå igenom det bara för att systemet är operfekt är inte okej.
Att AI är framtiden för anti-fusk är det inget snack om, men det måste vara 100% säkerhet för att någon ska bli bannad i min mening. "Bra nog" räcker inte när vi snackar om att ta produkter och konton ifrån folk som de betalt hård förvärvade pengar för.
Tyvärr är det du beskriver vardag i allting. Inte ens DNA-test är 100%. Men då måste det självklart finnas ett sätt att strida mot beslutet. En polare blev VAC-ban i Modern Warfare, och han har aldrig fuskat någonsin. Han är tekniskt inkapabel till att ens googla till en hemsida med en tutorial över hur du fuskar. Han är dessutom rövdålig på FPS så det är ingen tvekan om att han inte fuskar. Men han hade lite tur i oturen, detta var deras anti-cheat bot som gick bananer och bannade tusentals människor helt felaktigt. Han la en ticket och efter ett jävla tag så löste det sig och VAC-bannen lyftes.
Problemet är också att det är svårt att bevisa att man är oskydlig. Man själv sitter inte direkt på någon data. Jag blev också bannan från något spel, eller tjänst, för ett gäng år sedan (minns inte riktigt vad det var). Det handlade om någon exploit som jag inte ens visste fanns men som jag tydligen har gjort (vilket jag inte hade) och svaret från support var kort och gott "Jo, det har du, vi ser det."
Kan man inte göra som de gjorde i Tianfall (var det va?) att man satte fuskare på servrar med andra fuskare.
Det var precis vad jag skulle skriva kommer dock inte ihåg vilket spel.
PSN: MrOakenborn
Visst, men därför måste vi också ha system där folk man bestrida felaktiga bans. Idag har vi inget sånt, förutom just då GDPR, men det är ju knappst hållbart och än mindre om vi börjar med AI anti-fusk.
Sen är där en enorm skillnad mellan 98.2% och 99.9%. Från 250 till 1-2 bara på de 14 000 vi snackar om här.
Håller med. Om man ska ha ett sånt här system så är det bättre att det bannar lite för få snarare än för många och så får spelare rapportera dom som inte bannas automatiskt. Fuskare ska permabannas så man måste vara säker innan man slänger på sånt.