Sökes: Spel där man spelade som både mördaren(?) och polis

Medlem
Sökes: Spel där man spelade som både mördaren(?) och polis

Tjabba!
Jag söker ett pc-spel som jag totalt glömt bort namnet på men minns en del utav.
Det börjar med att man vaknar upp på en toalett på en restaurang i New York (tror jag), och där inne hittar man en död kropp. Karaktären minns ingenting av vad som hänt, får panik och försöker gömma alla spår efter mordet(?). Samtidigt spelar man som polis med en annan karaktär tror jag. Tror det var med nån korp också som följde med en genom hela spelet av någon anledning.

Någon som känner igen spelet jag söker?

Medlem

Googlade lite och fann Déjà Vu


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Testpilot
Skrivet av Bizarre:

Jag hittade det precis! Det var Fahrenheit jag sökte!
https://store.steampowered.com/app/312840/Fahrenheit_Indigo_P...

En av de bättre startscener ur ett spel jag har spelat, sedan sprang både spelet och storyn iväg åt olika håll hehe.

Medlem

Mycket riktigt är det Fahrenheit! bra inledning till ett spel, ballar väl ur lite väl mycket sen men vafan... Soundtrack av Angelo Badalamenti som utöver att ha världens bästa efternamn även gjorde soundtracket till Twin Peaks bland annat.

Minns att man kan dö genom att svälja sin egen tunga om man misslyckas med något quicktime-event också... Haha.

Medlem

Detta måste provas!

Geeks Gaming

En av spelhistoriens lite bortglömda juveler!
Visst, det var ett qte-hell men storyn, musiken och karaktärerna var på den tiden oöverträffade (i min mening). Storyn har en tendens att bli lite diffus vissa stunder men i allt var det en upplevelse över det vanliga.
Det finns en remaster på steam, men sådär överdrivet remastrad vet jag inte om den är.

En av spelets absolut största gåtor är varför man döpte om det från ”the indigo prophecys” till ”fahrenheit”, har inte riktigt greppat det 🤔

Edit: en snabb googling visar att det döptes om i Nordamerika då dokumentären ”fahrenheit 9/11” släpptes runt samma tid.

Medlem

Gillar du det borde du kolla in alla Quantict's spel som är liknande, Heavy Rain, Beyond:two souls och Detroit become human

Medlem

Ahhh gamla Fahrenheit. Tyvärr ballade storyn helt ur mot slutet.

1
Skriv svar