Trött på Classic? Här är ikoniska WoW-staden Stormwind i Unreal Engine 4

Robot
Trött på Classic? Här är ikoniska WoW-staden Stormwind i Unreal Engine 4

Kanske inte Classic, men däremot "classy".

#world-of-warcraft


Releasehästryttare

Visst är det snyggt, inget snack om saken, men om Blizzard eller nått annat företag gör en remake av wow i framtiden så förväntar jag mig att det skall bli ännu snyggare.

Medlem
Skrivet av Devan:

Visst är det snyggt, inget snack om saken, men om Blizzard eller nått annat företag gör en remake av wow i framtiden så förväntar jag mig att det skall bli ännu snyggare.

Alltså videon är ju riktigt snygg men även om blizzard gjorde en remake lär det knappast likna detta, denna aproach är mer realistisk estik, jag har svårt att se att ett Wow 2019 skulle se ut så här, tyvärr får man väl säga.

Releasehästryttare

@heady89: Nu kommer det ju ingen remake i år garanterat .. jag tänker mig om 15 år, precis som de återupplivade classic 15 år senare.

Medlem

Snyggt men känns lite "off" med stilen de valt. Wow känns som det ska vara lite mer "cartoonish".

Medlem

När WoW ser ut så, så lovar jag att även jag börjar spela det

Medlem

Själv hoppas jag att WoW 2 görs i typ Overwatch-grafiken.

Medlem

Blizzard kommer aldrig gå åt det här hållet med grafiken.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Visst jättesnyggt men det är inte warcraft.
Som att nästa mario skulle vara ett spel med fotorealistisk grafik. Det fungerar liksom inte.

Medlem

Det är väl warcraft spel i denna grafik man drömt om sedan man såg första cgi'n.
Om nu blizzard hade haft lite spänst under förhuden så hade dom jo lanserat classic med en grov graphical upgrade.

Medlem

Föredrar den vanliga grafiken.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

Det är väl warcraft spel i denna grafik man drömt om sedan man såg första cgi'n.
Om nu blizzard hade haft lite spänst under förhuden så hade dom jo lanserat classic med en grov graphical upgrade.

Hade floppat stenhårt isåfall

Medlem

Galet vackert är det...tror lätt att man hade kunnat göra ett woW med det här.

Medlem

Ser väl bra ut men jag tycker det är platt och opersonligt

Medlem

Klart det ser opersonligt ut, men med lite rörelse i staden skulle det vara skillnad. Tycker det är lite synd att Blizzard har fastnat 15 år tillbaka i tiden. Ge mig ett WoW 2! Grafik är inte allt och jag tycker att bfa ser bra ut, (bättre om det hade haft lika många spelare som classic och utan zoning.) men skulle aldrig kunna spela tex Tibia eller liknande.

Skribent

Jag håller med att det ser grafiskt bra ut, men också att det tar bort en stor del av Blizzards art direction. Tänker lite på hur Disney gjort remakes på alla sina klassiska gamla tecknade filmer. De ser bra ut, men något som fattas.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Hade floppat stenhårt isåfall

Kanske, kanske inte. Det är det jag menar med spänst under förhuden, att våga chansa lite.
Spelet skulle lika gärna kunna ha classic mode precis som remakes på alla peka-klicka äventyr.

Tror dock verkligen inte spelet hade floppat om det var vanilla under huven och nyare utförande, dom flesta sitter ju trots allt på rätt bra datorer också.

Tycker det här ser uteslutande bättre ut tex.

Medlem

Det är just det här som är, enligt mig, WoW's stora nackdel. Det har aldrig varit snyggt, och det kommer aldrig bli så här snyggt heller. Det är helt enkelt inte deras art direction, och det är väl just det som gör att WoW faller kort för mig. Tillsammans som mycket annat då.

Även om de flesta är ute efter en nostalgitripp med WoW Classic så är jag personligen övertygad om att en revamp med trevligare grafik hade hållit bättre i längden. Men vad vet jag...

Att kalla ovan video för platt och opersonlig i jämförelse med riktigt WoW är dock att ta det hela lite väl långt

Medlem

Musiken i spelet är ju ett mästerverk

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

Kanske, kanske inte. Det är det jag menar med spänst under förhuden, att våga chansa lite.
Spelet skulle lika gärna kunna ha classic mode precis som remakes på alla peka-klicka äventyr.

Tror dock verkligen inte spelet hade floppat om det var vanilla under huven och nyare utförande, dom flesta sitter ju trots allt på rätt bra datorer också.

https://www.youtube.com/watch?v=BMQ2ZgIayl8

Tycker det här ser uteslutande bättre ut tex.

Naeh. Folk ville ha den gamla upplevelsen. Det hade 100% blivit flopp om de gått och ändrat om grafikmotor och allt. Den grafiken är inte wow kort och gott. Wows grafik är perfekt som den är. Vill man ha realistisk grafik finns det mängder av andra spel för det

Eventuellt om det kommer något "WoW 2" i framtiden kan mam överväga modernare grafik.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Naeh. Folk ville ha den gamla upplevelsen. Det hade 100% blivit flopp om de gått och ändrat om grafikmotor och allt. Den grafiken är inte wow kort och gott. Wows grafik är perfekt som den är. Vill man ha realistisk grafik finns det mängder av andra spel för det

Eventuellt om det kommer något "WoW 2" i framtiden kan mam överväga modernare grafik.

Så du menar att om det fanns ett classic mode i grafik inställningarna och ett nyare så hade det blivit flopp ?
Mmm, troligt. 100 % ingen aning vad du pratar om.

Antar att du finner noll warcraft känsla i alla warcraft cgi filmer, wow trailers osv också eller.
Tror faktiskt dom flesta hade välkomnat det eftersom man ändå sitter på en kraftig gaming burk.

1
Skriv svar