Allt vi vet om Baldur's Gate III, som släpps till pc och Stadia
Kommer på gog! https://www.gog.com/game/baldurs_gate_iii
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Larian har nu också en rea på sina befintliga spel, t.ex. på Steam
https://store.steampowered.com/sale/larian/
Kommer på steam https://store.steampowered.com/app/1086940/Baldurs_Gate_III/
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Vill inte pissa på någons parad, men det finns många exempel på Epic-exklusiva spel som haft en Steam-sida innan exklusiviteten avslöjats. Senaste Metro och The Outer Worlds bland andra.
"Co-op kommer vara en viktig faktor"
Don't worry
“Yeah. The party’s going to be big, exploration’s going to be big, player agency is going to be big, decisions are going to be big, multiplayer is going to be big – and single player, obviously. The originals were also tough games, so challenges are going to be big.”
– and single player, obviously.
De enda plattformarna man hittills "talar om" är pc och Stadia?
Kommer inte Stadia till flera plattformar... Chromecast & mobil t.ex?
Jag tror att man genom att syfta på Stadia, menar alla de andra.
Mer om Baldur's Gate på PC gaming show på måndag:
"Larian Studios CEO Swen Vincke and Wizards of the Coast President Chris Cocks will be appearing at this year's show to share more about the relationship between Larian and WotC, and how it evolved."
https://www.pcgamer.com/baldurs-gate-3-will-be-at-the-pc-gami...
Ska försöka ge mig på Divinity spelen, men har lite svårt för isometriska spel nuförtiden (föredrar nya Fallout framför de gamla). Baldurs Gate var ju riktigt bra när det begav sig för 20 år sedan så det kan nog fungera och Divinity-spelen har väl sålt hyfsat och dragit in en hel del pengar.
https://wccftech.com/divinity-original-sin-2-85m-revenue-2017/
Något jag hoppas starkt på är att man får möjligheten att redan från början gå och ta sig an strider som det inte riktigt är meningen att man ska klara av (med tillhörande överväldigande belöningar). Det tvivlar jag inte på, då även DoS var så, samt att Larian sagt att de gillar då spelarna får fria händer att försöka använda systemen till sin fördel.
Är mest intresserad av hur mycket från BG1-2 som kommer vara kvar? Mer än dess mer eller mindre permanenta delar från bakgrunden förstås.
Alltså, mind flayers igen. Det innebär säkert också hatobjektet Umber Hulks!
Ah kom igen, Umber Hulks är ju supermysiga!
Ah kom igen, Umber Hulks är ju supermysiga!
När de dör.
Själv har jag traumatiska minnen från när man tillfångatogs av Mind Flayers i Underdark. Satt fast där hur länge som helst. :/
Ska försöka ge mig på Divinity spelen, men har lite svårt för isometriska spel nuförtiden (föredrar nya Fallout framför de gamla). Baldurs Gate var ju riktigt bra när det begav sig för 20 år sedan så det kan nog fungera och Divinity-spelen har väl sålt hyfsat och dragit in en hel del pengar.
https://wccftech.com/divinity-original-sin-2-85m-revenue-2017/
Gör det, alltså att bara sitta och skapa sin karaktär är så sjukt skön känsla för mig
Youtube-kanalen Fextralife har lagt upp en intervju med Swen Vincke och Mike Mearls.
Inget revolutionerande som avslöjas, men värd att lyssna på.
Liten sammanfattning av några punkter:
- Spelets motor, en ny version av Original Sin 2-motorn.
- Hur många karaktärer i ett party? Ville Swen inte svara på just nu.
- Spelets art-style. Enligt Swen sätter teaser trailern tonen, det är vad vi kan förvänta oss för stil.
- Spelets kamera, fast perspektiv eller 3D-kamera a´la Original Sin? Vill Swen inte berätta just nu.
- Hur långt är spelet? Runt 100 timmar, de satsar på samma längd som Original Sin 2.
- Klasserna kommer vara traditionella D&D-klasser. Sub classes förekommer.
- Dungeon Master mode, Mod support... No comment.
- Konsolrelease? Fullt fokus på Stadia och PC just nu.