Gästkaraktärer som förtjänar att vara med i Mortal Kombat 11

Avstängd
Gästkaraktärer som förtjänar att vara med i Mortal Kombat 11

Mortal Kombat-serien är en av de blodigaste fightingspelen som vi har just nu. Inälvor flyger till höger och vänster, kroppar klyvs itu, ögonglober ploppar ut ur skallen på en karaktär, ja hur mycket våld som helst. Nu när MK11 är på väg så tänkte jag nämna ett par karaktärer som jag tycker själv förtjänar en plats i spelet. Iallafall från ett DLC.

Michael Myers

Den nya Halloween-filmen var riktigt bra och återupplivade filmserien (trots att den inte har med de andra filmerna att göra) till sin forna glans. Beväpnad med sin klassiska mask och sin enorma slaktarkniv så är han redo att göra vilken kväll som helst till ett rent helvete. Han är en skräckvarelse av hög rang, inte minst tack vare att han faktiskt inte är övernaturlig i traditionell bemärkelse. Han är riktigt jävla ond och har en kuslig förmåga att ha ihjäl folk på de mest brutalaste sätten, och han borde såklart få chansen att fortsätta med detta i Mortal Kombat 11. För som folk säger: "You cant kill the Boogeyman".

Terminator

Arnold är en älskad skådespelare. Synd bara att han åldras för varje dag som går. Lyckligtvis finns ju spelens magnifika samt tekniska värld och här kan vi avnjuta hans mest ikoniska roller om och om igen. Det är nu hög tid att vi förevigar honom som Terminatorn från James Camerons film för att låta oss slåss med och mot honom, medans köttets slits av hans kropp under matcherna som blottar mer och mer av roboten som verkligen är en riktig dödarmaskin av hög kaliber. Ingen vill mucka med denna plåtburk.

Ghostface

Jag har alltid älskat Wes Cravens slasherserie som verkligen lever upp till sitt namn och sin genre. Mördaren vars identitet förblir okänd är helt klart en av dom bästa skräckfilmsskurkarna som jag någonsin sett. Ghostface är inte bara psykiskt instabil, han är också riktigt intelligent och kan tortera sina offer via telefon för att göra dessa paranoida. När stunden är inne så snittar han halsen av dom med sin jaktkniv. Iklädd i en mörk rock och spökmask så är Ghostface redo att skrämma livet ur vem som helst. Att se honom som en karaktär i Mortal Kombat 11 vore en riktigt härlig syn. Han förtjänar det verkligen.

Pennywise

"DET" är nog tidernas mest framgångsrika skräckfilm och är fortfarande en riktig snackis bland folk idag. Bill Skarsgårds gestaltning av Stephen Kings onda skräckclown har präntat in mardrömmar hos människor och är en kultikon. Kapitel 2 har premiär i september så jag tycker däremot att denna mardrömslika pajas förtjänar en plats i Mortal Kombat 11. Är det något NetherRealm Studios varit väldigt bra på, så är det att ge varje gästkaraktär en kärleksfull behandling som gör dem rättvisa. Att få kämpa mot Pennywise, som förstås använder sig av illröda ballonger och sina rakbladsvassa klor och tänder, skulle bli hur ruggigt och coolt som helst. En sak som skulle kunna bli ännu coolare var om han kunde ta formen av det som motståndaren är mest rädd för.

Venom

Kom igen, vem vill inte se denna illvillige symbiot bita skallarna av folk i Mortal Kombat 11?! Venom är Spider-Mans dödsfiende och han har nyligen fått en egen film där kritikerna sa att den är ett skämt till film. Jag håller tyvärr inte med. Visst ,manuset var lite halvdant men det är ju för fan Venom som man kom för att se. Och det fick jag nog. Han kan då ansluta sig till en värd och göra så man får väldiga superkrafter. Han är också beväpnad med klor och enorma huggtänder. Dessutom också uthållighet samt oerhört enorm styrka. Att möta honom i spelet skulle vara rena rama drömmen. Eller snarare, rena rama mardrömmen.

Shredder

Teenage Mutant Ninja Turtles fick vara med i NetherRealm Studios förra spel, Injustice 2, så vi känner till dom redan. Deras ärkefiende Shredder skulle passa utmärkt i Mortal Kombat 11. Han skulle smälta in perfekt bland alla andra karaktärer och bjuda på episka drömfighter mot exempelvis Scorpion, Raiden eller Liu Kang. Med sin knivförsedda rustning, sin hjälm och de två enorma knivbladen försedda på varsin sida av armarna, så tror jag Shredder skulle kunna bli en alldeles utmärkt kämpe i MK11.

Kommentera nedan! Vilka gästkaraktärer vill ni ha in med i Mortal Kombat 11?


signatur

Why so serious?

Moderator | Testpilot

Shredder hade varit nice så TMNT var med i Injustice tror jag det var? Venom hade också varit coolt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare
1
Skriv svar