Lovande cyberpunk-äventyret The Last Night i pengatrubbel

Medlem
Skrivet av Fulci:

Varför tror du det i videon du postade är sant? Jag hörde inga bevis utan bara en för mig okänd person/kanal på nätet som påstår en massa saker. Ursäkta mig, men jag är rätt skeptisk mot allt som sägs nätet.

Tim Soret hade problemen med sina Twitter uttalanden i mitten av 2017. Jag tycker personligen hans uttalanden på Twitter var småsaker. Förstår inte varför någon skulle bry sig om det. Men oavsett så borde problemen efter gnället online ha kommit redan 2017. Folk på nätet glömmer rätt snabbt, det kommer nya saker att irritera sig på och då glöms gamla grejer bort.

Det är också känslan jag får eftersom han verkar ha varit mer positivt under 2018. Han skrev att 2018 var ett framgångsrikt år, de dubblerade teamet med mera. Sen i slutet av året skriver han också att " We encountered massive business, legal & funding issues we can't talk about." Detta måste alltså ha hänt sent 2018.

Jag gissar att deras problem har kommit på grund av andra orsaker än det som hände i mitten av 2017. Antagligen för mycket personalkostnader/lokalhyra som gjort att deras budget gått sönder. Spelet har kanske dragit ut på tiden, är bara halvklart och de har slut på pengar?

Japp så kan du väl tro om du vill.

Jag tro ändå att problemet är SJW !

Medlem

@Dunderhoken: Näe fy fan! Om det stämmer att spelet läggs ner på grund av några personliga åsikter/politik så spyr jag.

Frilansare

Soret gjorde en kommentar på spelets subreddit:
"You will see the game very soon. We have great news. We're out of the issues that slowed us down since 2017."

Länk till inlägget i sin helhet:
https://www.reddit.com/r/thelastnight/comments/d0p3n4/friendl...

Medlem
12
Skriv svar