Kotaku: Ja, Diablo 4 är under utveckling
Blizzard dementerar att ett avtäckande var eller är på gång.
#blizzard, #blizzcon, #diablo-4, #diablo-immortal
Men Blizzard har ju kommenterat att detta inte stämde, eller?
Twitch: https://www.twitch.tv/gigegame
Försöker mig på YouTube: www.goo.gl/JS3VSO
Twitter: https://twitter.com/GiGeGame
Men Blizzard har ju kommenterat att detta inte stämde, eller?
Du må ta dig tid och läsa ordentligt, det som uppges i din länk är precis vad som uppges i artikeln här.
"Blizzard has issued a statement denying that it had intended to announce Diablo 4 at BlizzCon. "We generally don’t comment on rumors or speculation, but we can say that we didn’t pull any announcements from BlizzCon this year or have plans for other announcements," a rep said in an email. "We do continue to have different teams working on multiple unannounced Diablo projects, and we look forward to announcing when the time is right."
Skynd skynda, ta bort fokus från mobilspelet Diablo Immortals dåliga mottagande!
Rätt säker på att allt detta var planerat och var en rungande succé till reklamkampanj.
Alla känner till mobilspelet, alla kommer "förlåta" Blizzard så fort D4 kommer ut.
Haft två iterations på D4 med två olika directors? Låter som att första iterationen inte var streamlined nog för en mass marknad och inte innehöll nog med microtransaktioner Jag har väldigt lågt ställda förväntningar att D4 kommer vara mer som D2 och mindre som det neddummade D3.
Rätt säker på att allt detta var planerat och var en rungande succé till reklamkampanj.
Alla känner till mobilspelet, alla kommer "förlåta" Blizzard så fort D4 kommer ut.
... eller så gav dom dagen efter BlizzCon nån snubbe i en städskrubb jobbet att utveckla Diablo 4. Bara för att kunna säga dom har ett "team" på det. Att det skulle varit under utveckling i flera år låter inte bra det heller. Det är ett action RPG, något dom borde kunna vid det här laget.
Tror du har allt för höga tankar om Blizzard's marketing.
... eller så gav dom dagen efter BlizzCon nån snubbe i en städskrubb jobbet att utveckla Diablo 4. Bara för att kunna säga dom har ett "team" på det. Att det skulle varit under utveckling i flera år låter inte bra det heller. Det är ett action RPG, något dom borde kunna vid det här laget.
Tror du har allt för höga tankar om Blizzard's marketing.
Ja, så kan det vara. Det kan ha varit en fullständigt oplanerad fadäs och jag kan ha överskattat dem, men resultatet tror jag kommer bli detsamma.
Folk kommer köpa D4 så fort förbokningsknappen dyker upp i launchern, vare sig det blir 2019 eller 2020
Att dom inte bara gjorde som Nintendo gjorde med Metroid Prime 4. Man slänger upp en logotyp på skärmen och sen ingenting mer. Det hade skapat en massa hype och spekulationer och stillat alla fansen att det faktiskt är ett spel under utveckling. Sen kunde man släppt mobilspelet och sagt precis som @apanbajs skriver "Här har ni någonting att spela under tiden"
Ja, så kan det vara. Det kan ha varit en fullständigt oplanerad fadäs och jag kan ha överskattat dem, men resultatet tror jag kommer bli detsamma.
Folk kommer köpa D4 så fort förbokningsknappen dyker upp i launchern, vare sig det blir 2019 eller 2020
Jo, du har nog rätt i att det kan gynna dom i slutändan. Många saker så som Diablo 3 auction house och hur illa det var balanserat när det först kom ut är ju redan som bortglömt... nästan direkt efter de tog bort det.
Fast det här skriver ju Kotaku, inte Blizzard.
Sant. Men av vilken anledning?
Oavsett om information är korrekt eller inte, från Blizz eller påhittad för att jaga klick, så är ju artikeln mer än läglig.
Sant. Men av vilken anledning?
Oavsett om information är korrekt eller inte, från Blizz eller påhittad för att jaga klick, så är ju artikeln mer än läglig.
Varför? För att detta är högintressant, särskilt nu. Så funkar medier: man skriver om för tillfället aktuella saker. Kolla FZ:s nyhetsflöde en dag, det mesta där kommer "lägligt" ur den synpunkten.
@Tomas Helenius: Det verkar som att allt fler människor ser nyhetsrapporteringar via medier som FZ och liknande som betald marknadsföring bara för att ni låter utvecklare komma till tals. Eller att ni rapporterar för mycket om något. Eller för lite. Kan detta ha något med ökningen av youtube-personligheter att göra? Jag tänker att de tillåts vara mer subjektiva och är därför ofta mycket hårdare i sin framtoning när det kommer till att kritisera beslut från företag. Exempelvis Diablo Immortal utannonseringen (bara det senaste exemplet) som uppenbarligen är rätt lätt att kritisera och således samstämmer youtuberns åsikt med publiken och de framstår då som mer "genuina" jämfört med traditionella speljournalister (som inte är subjektiva på samma sätt). Detta är väl framförallt ett problem med yngre människor som inte har upplevt en tid då dessa youtubers inte fanns.
Jag kan ha helt fel såklart men det känns (ur en läsares synvinkel) som att skepticismen mot er yrkeskår ökat. Har ni upplevt det?
Varför? För att detta är högintressant, särskilt nu. Så funkar medier: man skriver om för tillfället aktuella saker. Kolla FZ:s nyhetsflöde en dag, det mesta där kommer "lägligt" ur den synpunkten.
Det är förmodligen min egen foliehatt som sitter för hårt och utan någon större anledning egentligen. Det är säkert inget, men det hela kändes väldigt lägligt för Blizzard efter Diablo Immortals och debaclet kring det vilket gjorde mig lite konspiratorisk.
Självklart är det just det som driver många medier, och kanske speciellt sidor som FZ, Kotaku och liknande. Det säger jag ingenting om. Det är i sakens natur. Men i vissa fall kan sådana nyheter också lägligt tjäna andra syften och således gynna någon mer eller mindre indirekt.
@Tomas Helenius: Det verkar som att allt fler människor ser nyhetsrapporteringar via medier som FZ och liknande som betald marknadsföring bara för att ni låter utvecklare komma till tals. Eller att ni rapporterar för mycket om något. Eller för lite. Kan detta ha något med ökningen av youtube-personligheter att göra? Jag tänker att de tillåts vara mer subjektiva och är därför ofta mycket hårdare i sin framtoning när det kommer till att kritisera beslut från företag. Exempelvis Diablo Immortal utannonseringen (bara det senaste exemplet) som uppenbarligen är rätt lätt att kritisera och således samstämmer youtuberns åsikt med publiken och de framstår då som mer "genuina" jämfört med traditionella speljournalister (som inte är subjektiva på samma sätt). Detta är väl framförallt ett problem med yngre människor som inte har upplevt en tid då dessa youtubers inte fanns.
Jag kan ha helt fel såklart men det känns (ur en läsares synvinkel) som att skepticismen mot er yrkeskår ökat. Har ni upplevt det?
Jag skulle att FZ i detta ärende gör ett ganska bra jobb i att vara sakneutrala, faktiskt. Men övriga medier, speciellt de över atlantbukten verkar verkligen stå på Blizzards sida av anledningar man mest kan spekulera kring. Det här med att t.ex. göra det en könsfråga är rent absurt i detta fall.
@Tomas Helenius: Det verkar som att allt fler människor ser nyhetsrapporteringar via medier som FZ och liknande som betald marknadsföring bara för att ni låter utvecklare komma till tals. Eller att ni rapporterar för mycket om något. Eller för lite. Kan detta ha något med ökningen av youtube-personligheter att göra? Jag tänker att de tillåts vara mer subjektiva och är därför ofta mycket hårdare i sin framtoning när det kommer till att kritisera beslut från företag. Exempelvis Diablo Immortal utannonseringen (bara det senaste exemplet) som uppenbarligen är rätt lätt att kritisera och således samstämmer youtuberns åsikt med publiken och de framstår då som mer "genuina" jämfört med traditionella speljournalister (som inte är subjektiva på samma sätt). Detta är väl framförallt ett problem med yngre människor som inte har upplevt en tid då dessa youtubers inte fanns.
Jag kan ha helt fel såklart men det känns (ur en läsares synvinkel) som att skepticismen mot er yrkeskår ökat. Har ni upplevt det?
Det här hade faktiskt varit intressant att läsa en mer utförlig artikel om. Hur ser det ut när man skriver om nyheter? Hur väljer man rubrik? Hur skapar man något som ger intresse utan att folk hojtar Aftonbladet?
Personligen tycker jag att folk är märkliga i sin kritik, det gnälls för att det är mycket nyheter om ett aktuellt ämne där personen som klagar givetvis inte är intresserad av spelet eller ämnet i fråga. Sen verkar man ha total oförståelse i att FZ förvisso brinner för spel och allt däromkring, men ändå är ett privatägt företag som drivs med vinstintresse .
Hade varit intressant att få en inblick hur det ser ut på redaktionen!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det här hade faktiskt varit intressant att läsa en mer utförlig artikel om. Hur ser det ut när man skriver om nyheter? Hur väljer man rubrik? Hur skapar man något som ger intresse utan att folk hojtar Aftonbladet?
Personligen tycker jag att folk är märkliga i sin kritik, det gnälls för att det är mycket nyheter om ett aktuellt ämne där personen som klagar givetvis inte är intresserad av spelet eller ämnet i fråga. Sen verkar man ha total oförståelse i att FZ förvisso brinner för spel och allt däromkring, men ändå är ett privatägt företag som drivs med vinstintresse .
Hade varit intressant att få en inblick hur det ser ut på redaktionen!
Jag kommer så klart från en position som inte är helt opartisk, så du (och andra) får ta detta med en nypa salt antar jag, men i alla fall:
Jag har varit medlem på FZ sedan 2007 och delaktig i det redaktionella arbetet sedan 10 månader tillbaka. Arbetet på redaktionen drivs av precis samma intresse/passion för spel (och spelbranschen) som gör att du och alla andra medlemmar på sajten kommer hit för att ta del av nyheter, diskutera i forumet och dela kunskap med varandra.
Att snurra nyheter, krydda innehåll och vara spelföretagen till lags för att maximera klick och reklamintäkter – så funkar det inte.
Redaktionen på FZ bryr sig i första hand (med hästlängder) om medlemmarna och läsarna på sajten. Det redaktionella arbetet tar avstamp i vårt gemensamma intresse för spel, inte hur många svedaladolans som går att krama ur en sexig rubrik.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Jag kommer så klart från en position som inte är helt opartisk, så du (och andra) får ta detta med en nypa salt antar jag, men i alla fall:
Jag har varit medlem på FZ sedan 2007 och delaktig i det redaktionella arbetet sedan 10 månader tillbaka. Arbetet på redaktionen drivs av precis samma intresse/passion för spel (och spelbranschen) som gör att du och alla andra medlemmar på sajten kommer hit för att ta del av nyheter, diskutera i forumet och dela kunskap med varandra.
Att snurra nyheter, krydda innehåll och vara spelföretagen till lags för att maximera klick och reklamintäkter – så funkar det inte.
Redaktionen på FZ bryr sig i första hand (med hästlängder) om medlemmarna och läsarna på sajten. Det redaktionella arbetet tar avstamp i vårt gemensamma intresse för spel, inte hur många svedaladolans som går att krama ur en sexig rubrik.
Blev något form av försvarstal här känner jag, av oförklarlig anledning? Mitt inlägg var ingen kritik, jag klagar inte på vare sig att det skrivs mycket om ett speciellt spel eller dylikt - utan är bara mer intresserad av tankegångarna. Har aldrig påstått att ni snurrar nyheter heller, eller försöker vara spelföretag till lags, vart fick du det ifrån? Vet inte om du helt misstolkade mig när det handlar om att det är ett privatägt företag och att man har vinstintresse - det syftade mer till att det skrivs mycket om t ex RDR2 just nu där folk verkar klaga på upprepade nyheter och artiklar - om vad som nu är hett för stunden.
Passionen tror jag ingen ifrågasätter, men att det inte talas något om "sexiga rubriker" och dylikt finner jag en smula intressant. Talas det alltså inget om hur man gör för att få ökat intresse och mer klick? Missförstå mig rätt nu, att få mer klick i det här fallet syftar till att göra både bild och rubrik intressant – utan att för den sakens skull försöka snedvrida saker och ting.
Jag tänker ändå att man måste hänga med i utvecklingen och försöka vara innovativ och kreativ. Lite som den kreativa ”utanförskille” du har varit lite för FZ-gänget. Sedan du kom in så har det hänt en hel del med integrationen av medlemmarna och sajten.
Lite hur den utvecklingen eventuellt sett ut. Det mäts väl ändå på sajten vad som genererar trafik och något som genererar mindre trafik kanske hade mått bra av att innehållet blev bättre, utformande av rubrik som kanske sa mer om artikeln osv, osv.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det här hade faktiskt varit intressant att läsa en mer utförlig artikel om. Hur ser det ut när man skriver om nyheter? Hur väljer man rubrik? Hur skapar man något som ger intresse utan att folk hojtar Aftonbladet?
Personligen tycker jag att folk är märkliga i sin kritik, det gnälls för att det är mycket nyheter om ett aktuellt ämne där personen som klagar givetvis inte är intresserad av spelet eller ämnet i fråga. Sen verkar man ha total oförståelse i att FZ förvisso brinner för spel och allt däromkring, men ändå är ett privatägt företag som drivs med vinstintresse .
Hade varit intressant att få en inblick hur det ser ut på redaktionen!
Urvalet bygger på magkänsla, och utgår från att det ska vara intressant för våra besökare. Vi är ju alla gamers, så i viss mån får man mycket gratis - intresserar det oss, intresserar det er. Medarbetarna har ganska fria tyglar vad gäller urval, språk, ton med mera. Rubriker, ingresser, bild- och filmval diskuterar vi en hel del, eftersom det är en viktig del av hur stor en publicering blir. Säg att en slentrianrubrik, typ "Quake 3 patchat", får 100 visningar: om vi gör den intressantare, typ "Carmacks senaste Quake-patch halverar pingen" får vi betydligt fler läsare utan att den är clickbait. Det ska vara intressant, och det ska finnas täckning för rubriken i innehållet. Jagar man bara klick tappar man snabbt läsarnas förtroende, och det har vi inget intresse av.
Blev något form av försvarstal här känner jag, av oförklarlig anledning? Mitt inlägg var ingen kritik, jag klagar inte på vare sig att det skrivs mycket om ett speciellt spel eller dylikt - utan är bara mer intresserad av tankegångarna. Har aldrig påstått att ni snurrar nyheter heller, eller försöker vara spelföretag till lags, vart fick du det ifrån? Vet inte om du helt misstolkade mig när det handlar om att det är ett privatägt företag och att man har vinstintresse - det syftade mer till att det skrivs mycket om t ex RDR2 just nu där folk verkar klaga på upprepade nyheter och artiklar - om vad som nu är hett för stunden.
Ah, det var inte alls tanken med mitt inlägg. Ber om ursäkt om det uppfattades konfrontativt. Jag menar absolut inte att du påstått det, passade bara på att dela min syn på hur jag uppfattat stämningen på redaktionen sen jag gjorde entré i våras.
Passionen tror jag ingen ifrågasätter, men att det inte talas något om "sexiga rubriker" och dylikt finner jag en smula intressant. Talas det alltså inget om hur man gör för att få ökat intresse och mer klick? Missförstå mig rätt nu, att få mer klick i det här fallet syftar till att göra både bild och rubrik intressant – utan att för den sakens skull försöka snedvrida saker och ting.
Jag tänker ändå att man måste hänga med i utvecklingen och försöka vara innovativ och kreativ. Lite som den kreativa ”utanförskille” du har varit lite för FZ-gänget. Sedan du kom in så har det hänt en hel del med integrationen av medlemmarna och sajten.
Lite hur den utvecklingen eventuellt sett ut. Det mäts väl ändå på sajten vad som genererar trafik och något som genererar mindre trafik kanske hade mått bra av att innehållet blev bättre, utformande av rubrik som kanske sa mer om artikeln osv, osv.
Ja, självklart. Precis som Tomas säger handlar val av artiklar och rubriksättning i första hand om vad vi tror kommer fånga läsarnas intresse - och vad vi själva tycker är intressant att skriva om, så klart.
Igen, det var inte tänkt att låta anklagande eller defensiv i mitt inlägg, bara mina två cent om hur arbetet fungerar på FZ. Och tack för de fina orden!
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Urvalet bygger på magkänsla, och utgår från att det ska vara intressant för våra besökare. Vi är ju alla gamers, så i viss mån får man mycket gratis - intresserar det oss, intresserar det er. Medarbetarna har ganska fria tyglar vad gäller urval, språk, ton med mera. Rubriker, ingresser, bild- och filmval diskuterar vi en hel del, eftersom det är en viktig del av hur stor en publicering blir. Säg att en slentrianrubrik, typ "Quake 3 patchat", får 100 visningar: om vi gör den intressantare, typ "Carmacks senaste Quake-patch halverar pingen" får vi betydligt fler läsare utan att den är clickbait. Det ska vara intressant, och det ska finnas täckning för rubriken i innehållet. Jagar man bara klick tappar man snabbt läsarnas förtroende, och det har vi inget intresse av.
Tack för feedback :> Nej, jag tror också man är ute på djupt vatten om man tappar sitt core-fokus och kärnan i sin verksamhet. Vad har varit den största utmaningen för dig personligen genom åren skulle du säga?
Passion och objektivitet t ex, känns som en stor utmaning i vissa lägen? Som vår Fortnite-älskande Katarina t ex. Hur tyglar man sig själv där?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Ah, det var inte alls tanken med mitt inlägg. Ber om ursäkt om det uppfattades konfrontativt. Jag menar absolut inte att du påstått det, passade bara på att dela min syn på hur jag uppfattat stämningen på redaktionen sen jag gjorde entré i våras.
Ja, självklart. Precis som Tomas säger handlar val av artiklar och rubriksättning i första hand om vad vi tror kommer fånga läsarnas intresse - och vad vi själva tycker är intressant att skriva om, så klart.
Igen, det var inte tänkt att låta anklagande eller defensiv i mitt inlägg, bara mina två cent om hur arbetet fungerar på FZ. Och tack för de fina orden!
Ingen fara, kanske är vana att dra lite i försvarsställningen i dessa tider Det var mer en allmän fundering.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Tack för feedback :> Nej, jag tror också man är ute på djupt vatten om man tappar sitt core-fokus och kärnan i sin verksamhet. Vad har varit den största utmaningen för dig personligen genom åren skulle du säga?
Passion och objektivitet t ex, känns som en stor utmaning i vissa lägen? Som vår Fortnite-älskande Katarina t ex. Hur tyglar man sig själv där?
Bland det svåraste är att skriva om extremt kontroversiella saker som gamergate, Sarkeesian, BFV-kvinnorna, uppföljningar på Diablo Infinite och liknande. När man vet att kommentarsfältet kommer fyllas av hat, anklagelser och smutskastning, oavsett hur relevant, sakligt och neutralt man skriver. Det är inte alltid jättekul.
Fortnite-Katrin är bara effektsökeri, sånt upprör inte på allvar.
Bland det svåraste är att skriva om extremt kontroversiella saker som gamergate, Sarkeesian, BFV-kvinnorna, uppföljningar på Diablo Infinite och liknande. När man vet att kommentarsfältet kommer fyllas av hat, anklagelser och smutskastning, oavsett hur relevant, sakligt och neutralt man skriver. Det är inte alltid jättekul.
Fortnite-Katrin är bara effektsökeri, sånt upprör inte på allvar.
Nej, förstår det. Lyssnade på ett långt klipp från Rhykker (Diablo-kille, ganska känd) som pratade om sin upplevelse av årets BlizzCon där han skrev sakligt och objektivt på Twitter om vad som skedde på plats. Trots detta så fick han motta okvädningsord och hat/hot och att han var pro-Blizzard - trots att han själv satt paff, med lätt panikångest och superbesviken eftersom han kände att hela hans levebröd kanske skulle försvinna.
"Don't kill the messenger".
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2