I begynnelsen var Horizon Zero Dawn "bortom tråkigt" och kolossalt stort
Större än World of Warcraft, Skyrim, GTA V och GTA San Andreas – tillsammans!
#guerrilla-games, #horizon-zero-dawn, #playstation-4
Spelet var väldigt bra. Men det kunde bitvis fortfarande ha sina tråkiga inslag enligt mig. Lite för långa sträckor att kuta mellan punkt A och B, med i längden för mycket repetitvt innehåll däremellan.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Spelar det fortfarande på PS4:an, håller med att det finns långa transportsträckor och märkliga sidouppdrag. Animationerna är ofta ryckiga och ansiktena plastiga så det stänker om det, men överlag är det bra.
Spelar det fortfarande på PS4:an, håller med att det finns långa transportsträckor och märkliga sidouppdrag. Animationerna är ofta ryckiga och ansiktena plastiga så det stänker om det, men överlag är det bra.
inget spel är perfekt, bara det att uncharted ligger snäppet före säger allt, men snart går väl god of war om dom två skulle jag tro..
Fantastiskt spel, tycker jag! Ligger där uppe i toppen tillsammans med Mass Effect, Witcher 3 och Last of Us när jag ska ranka mina favoritspel.
Det enda jag kan invända mot är att vissa points of interests var för lika varandra. Huvudstoryn och de få men bra sidouppdragen var dock härliga. Spelmekaniken också.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Bra story, bra grafik. Men gameplay var aldrig roligt i min mening. Combat var repetitivt, fanns ingen poäng med att byta taktik då det räckte med att man hittade en sak som fungerade sedan kunde du "one trick" hela spelet (läs tripwires).
Så spelade jag med till en början tills jag körde alla hunting grounds trials för guld, jag blev väldigt imponerad hur alla vapen var bra till olika saker. Efter det körde jag med nästan alla vapen beroende på vilken fiende jag stötte på och då kändes det som att jag kunnat spela spelet på högre än Hard då det blev lite för lätt.
Spelar det fortfarande på PS4:an, håller med att det finns långa transportsträckor och märkliga sidouppdrag. Animationerna är ofta ryckiga och ansiktena plastiga så det stänker om det, men överlag är det bra.
Jag håller med dig till fullo.
Ubisoft har mycket att lära sig av Guerrilla Games och Sony!
Ubisofts världar må va enorma, men dem är också tråkiga, repetitiva och fantasilösa.
Horizons värld var precis lagom i storlek, och perfekt i alla andra avseenden!
Eller hur. jag tröttnar efter typ 10 timmar i deras spel varje gång.
Tyckte också Horizon kändes precis lagom av det mesta. Vilken gjorde att när jag brjade krokna så var spelet över
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Det som jag tyckte var dåligt i spelet var att alla Quest rewards bara var met av samma skrot som gick att hitta lite varstans redan. Det kändes aldrig som att man såg fram mot att casha in för att det lockades med en ny båge/annat vapen/rustning eller så. Typ allt annat gillade jag.
Horizon gav mig starka zelda-vibbar (främst pga allt utforskande). Spelade igenom det 3 ggr bara i fjol. Sjukt bra spel. Jag vill veta mer om den världen. Ge mig en uppföljare som kanske visar hur folk har det i andra länder och vilka stammar och samhällen folk har byggt upp där.
Tappade suget att fortsätta lira Horizon efter en 10 timmar eller så. Det bara tvärdog av någon anledning. :/
Exakt samma för mig.. men bra att veta att många hyllar det så man kan plocka upp det en regnig dag på semestern