EA listar jobb för ett ”Star Wars open-world project”

Medlem
Skrivet av CommandoNinja:

@Barkbiten:

Jag läste ditt inlägg men förstår inte vad du försöker säga... Kan du formulera det lite mindre passivt aggressivt? Du tycker inte om Star Wars, eller vad? Men miljoner andra människor på planeten gör ju det. De älskar Last Jedi och har jätteroligt när de spelar SWBF2. Och pengarna strömmar in till företagen, så att de kan fortsätta producera underhållningen till de riktiga fansen av Star Wars, dvs de som tycker om det.
Men du vill inte att de ska det, eller vad?

Vad specifikt va det du inte förstod? Nej jag tycker om Star Wars, jag avskyr dock Disneys Star Wars. Ja det är säkert miljoner människor som älskar Transformers filmerna också eller som har jätteroligt när de spelar Sonic (06) men det innebär inte att de är bra filmer/spel. Sen vet jag inte varför folk säger att majoriteten gillar Last Jedi när det är en ren lögn.

Jag har inget problem med företag som tjänar pengar men på dig låter det som att mycket pengar=bra film, spel kvalité. Jag har problem med företag som aktivt förstör ip som EA gjort med Battlefront och som Disney gjort med Star Wars.
Sigh.. Shit vad trött jag är på det argumentet, du måste gilla de nya Star Wars filmerna annars är du inte ett rikigt fan. Men jag antar de nya Star Wars fansen är de som älskar lootboxes, kassa karaktärer och story full av plotholes.

Skrivet av CommandoNinja:

Asså.. Va? Det här ju en intressant studie i psykologi. Tror du personligen att den var det, eller vad? Det är ju en helt annan film gjord 40 år senare. Hur menar du egentligen?
Fascinerande associationer här, helt random lösryckta jämförelser. Amazing.

Jag tror inte något alls. Om du gillar nya Star Wars filmerna that's fine. Men det är ett faktum att The Force Awakens är en kopia på A New Hope, om du inte kan se det så är det ditt problem. Finns hundratals videos på Youtube som går igenom hur lik den faktiskt är. Håller med dig om att det är film som är gjord 40 år senare men folk ville ha en sequel, inte en remake. Folk var villiga att förlåta det dock för vi hade inte fått en Star Wars film på 10 år och ursäkten var alltid att "de förklarar det i nästa film" "i nästa film får vi se något nytt". Men det enda vi får är ju nostalgi om och om igen samtidigt som de trycker ner politiska agendor i halsen på folk.

Om du slutar snacka skit om psykologi, använder stora svåra ord och läser vad jag och andra säger så hade du sett att största kritiken som The Force Awakens fick var att den var för lik A New Hope och inte lösryckta jämförelser.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Jag skrev att du var i en minoritet. Inte att du hade fel. Subjektiva åsikter behöver inte vara svart och vita.

Ja jag förstår vad du menar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

@Barkbiten:

Orkar inte bryta ner allt det där i något slags quoteklammerträd, så here goes:

Nu är det Disney som äger Star Wars, så gillar du inte de nya filmerna så gillar du inte ett star wars fan längre, punkt.

Din sonic och transformers liknelse: Jo, de är bra filmer/spel för alla de miljoner människor som gillar dem. Du gillar de inte, men det betyder inte att de inte är bra.

Försäljningssiffror har ingenting med "kvalitet" att göra, och det har jag aldrig sagt.

De IPs du nämnde är inte "förstörda" bara för att - igen - du inte gillar dem. Du är inget fan. Men de har miljontals fans världen över som gör det

Att gilla något brukar vara synonymt med att man är ett fan, ja. Det är liksom definitionen. Tycker man att the last Jedi är dålig är man uppenbarligen inget fan. Simpel logik.

Force Awakens är inte en "kopia" på nånting. Du har uppenbarligen tittat på "hundratals" youtube videos och blivit lite hjärntvättad här. Det är en helt separat film. Imponerande hur lätt folk på internet sväljer varandras åsikter hej vilt.. Självklart påminner filmerna om varandra, det är ju trots allt en serie filmer i samma universum.

Vad är det för "politiska agendor"? Som du tror att de "trycker ner i halsen på folk? Ge, exempel. Verkar vara smått paranoida tankar här.
Och Nej, psykologi finns överallt och det är uppenbart något som är stökigt med din, det märks i hur du skriver, vad du väljer att tro på på internet och din attityd rent allmänt. Kanske ta en paus från star wars tänket lite? Jag använder helt vanliga ord också, eller vilket var det du tyckte var "svårt"?

Sådär, lite mer utkavlade resonemang. Låter de lufta lite.

Medlem

@CommandoNinja: en fråga, menar du att om man inte tycker Last Jedi är bra så är man inte ett Star wars fan? Även den filmen bara är en liten procent av hella Star Wars universumet!

Avstängd
Skrivet av bleken:

@CommandoNinja: en fråga, menar du att om man inte tycker Last Jedi är bra så är man inte ett Star wars fan? Även den filmen bara är en liten procent av hella Star Wars universumet!

Nej, jag menar att om man inte gillar filmen The Last Jedi så är man inget fan av den filmen.
"star wars fan" vad är det? Helt subjektivt ju. Det får väl var och en definiera sig själv som, om de tycker det är viktigt. Personligen slutade jag med "är du ett fan eller inte"-tänket efter högstadiet. Man tycker om vissa saker, vissa andra tycker man inte om. Det har egentligen inte så stor betydelse med tanke på att det bor 7 miljarder människor på jorden många miljoner av dem gillar TFA & The Last Jedi och Star Wars Battlefront 2. Det är bara att acceptera att för de människorna så är de filmerna/spelen bra. Jag kan acceptera detta, men vissa andra... Kan inte det...

Medlem

@CommandoNinja: ja det var mest det jag ville veta ifall du menade fan av star wars i helhet eller du bara menade att man inte är fan av just den filmen 👌 tackar

Avstängd
Skrivet av bleken:

@CommandoNinja: ja det var mest det jag ville veta ifall du menade fan av star wars i helhet eller du bara menade att man inte är fan av just den filmen 👌 tackar

Ja precis läser i tid och otid kommentarer från "star wars fundamentalister" som påstår sig vara "äkta" star wars fans, men egentligen gillar de bara de 3 första gamla filmerna (knappt!) gjord med nallebjörnar och leksaker. Då måste man ibland påpeka att folk som t.ex gillar prequles, cartoon spinoffs, licens spel och JJ Abrams också kan vara fans.
Med så mycket annat så är det upp till var och en vad man vill definiera sig som.;)
Popkulturell identitetsproblematik, never ceases to amaze.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Du verkar vara i en klar minoritet här. Framförallt angående de senaste filmen.

Om vi pratar om filmen så finns det ju en tråd om den, att se kommenterar till denna artikel om något annat betyder ju inte att alla de som har åsikter om filmen visas i denna tråd idag.
https://www.fz.se/forum/trad/428589-star-wars-the-last-jedi-s...

Skrivet av CommandoNinja:

@Barkbiten:

Jag läste ditt inlägg men förstår inte vad du försöker säga... Kan du formulera det lite mindre passivt aggressivt? Du tycker inte om Star Wars, eller vad? Men miljoner andra människor på planeten gör ju det. De älskar Last Jedi och har jätteroligt när de spelar SWBF2. Och pengarna strömmar in till företagen, så att de kan fortsätta producera underhållningen till de riktiga fansen av Star Wars, dvs de som tycker om det.
Men du vill inte att de ska det, eller vad?

Först tänkte jag bara säga att jag funderade på att backa CommandoNinja då jag såg ditt nickname, men nu blev jag mer triggad att skriva...
Angående kickstarter filmen så har den potential men jag tror att den blir för kort och utan en minnesvärd story, lite som Kung Fury. Den kan bli riktigt bra då scenerna som visas verkar hur mäktiga som helst men jag är lite skeptisk till hur storyn kan knytas ihop vettigt på en så kort film men jag hoppas jag har fel.

Om SWTLJ och BF2:
Vad är Star Wars utan Jedi's, vad är Battlefront utan Jedi's och hjälterollerna?
Är man inte en Jedi/hjälte eller stomtrooper så är man ingenting? En som sitter på en bar och dricker grön mjölk?
Är det så de tänkt göra ett open-world spel. Blizzards Warcraft har så mycket mer material att jobba med jämfört med SW så som vi hittills sett idag då WoW är över 10 år med ny lore som dyker upp med jämna mellanrum.

Episod IV: Opening Weekend USA: $1,554,475, 30 May 1977, Limited Release
Episod VIII: Opening Weekend USA: $220,009,584, 17 December 2017, Wide Release
Tror du att Star Wars är mer känt idag, större fanbase, har fler folk köpt biljetter före någon sett filmen bara på hype, jag var en av dem?
Fanboyism, att hellre se det positiva än det negativa då man betalar för det man ser.
Erkänna att man spenderat bio pengar på något dåligt, aldrig i livet, jag ljuger hellre.
Köper jag en stor LCD 4K teve med HDR så blir filmer automatiskt bättre för att bilden blir bättre?

Disney kastar in nya karaktärer/raser hela tiden och sen dödar/förlöjligar andra innan man lär känna dessa och sen dessa meningslösa cgi varelser för att tjäna pengar så jag förstår inte vad som är så bra med Disney.
Ta en film som Pacific Rim: Uprising som jag såg ikväll på bio, John Boyega har en betydligt bättre karaktärsutveckling i den jämfört med de pajas scener han var med i tlj.

edit. Man kan ju säga att George Lucas också kastade in nya cgi varelser i varje film men måste man det för att det ska bli en bra film? Ju mer effekter och visuellt snygga scener och många saker i bild desto bättre, speciellt när resten av åttan borde bygga vidare på sjuan men att vara logisk kanske inte är något man bör vara i en "A galaxy far far away"?

Ambassadör
Xbox

Ord i samma mening som ingen blir glad av:

"Papercut" och "Öga"

"Sandpapper" och "Penis"

"EA" och "Star Wars"


signatur

Jump in.

Medlem

Vet inte vad jag mår mest dåligt över.

Att EA ska ringla sina kletiga tentakler runt ett till Star Wars spel, eller att vissa personer i tråden FÖRSVARAR The Last Jedi.

Avstängd

@Hajfena:

Ingen aning, försöker aldrig spå innan, efter jag sett den kan jag kanske återkomma och säga vad jag tyckte (om commando ninja alltså)

Ang star wars, har tappat tråden lite. Vad pratar vi om? Spelet som EA har listat, eller filmproduktion i allmänhet? Det var många frågetecken där, men de flesta känns som retoriska frågor.
Jag kan säga så här: Jag bryr mig inte ett dugg om Star Wars. Jag ser alla filmer som kommer, vilket är 1 per år ungefär (2 i år) men utöver det är Star Wars en parantes i mitt populärkulturella universum. Det upptar inte ens promille av min tid.

Det du sa om 4K TV, först måste jag rätta, LCD använder man inte längre, det gick man ifrån för länge sedan, det är LED eller QLED nu. För det andra, JA. Filmer blir bättre. Jag uppgraderade till en 4K TV och filmer, spel och TV serier blev bättre, för mig. Räcker det så, eller vill du utveckla? Du kanske menar på att skådespeleriet, manuset osv inte alls är ändrat, så jag "luras" att tycka att det blir bättre? Att det enbart är den råa datan som egentligen räknas. Så är icke fallet. Upplevelsen i helhet är det som räknas, och det som hjärnan kommer ihåg. Större bild upptar mer av synspektrat, 5.1 ljud i lurarna, klarare detaljer ger mer immersion. Det avlastar sinnet och gör det enklare att försvinna in i mediat man konsumerar. Så ja, det "blir bättre" för mig. Andra kanske tycker annorlunda, det får stå för dem. Folk konsumerar media på olika sätt, med olika agendor. Vissa verkar njuta mer av att hitta "fel" som de kan klaga på, andra försöker ta med sig det de tyckte om istället. I den tornado av utbud som hela tiden finns tycker jag inte det har så stor betydelse om något är lite sämre här och där. Man ser en ny film nästa dag, man startar ett nytt spel nästa vecka. Inget att göra nån större grej av faktiskt.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Det är ett hugg i hjärtat varje gång jag ser en bild från 1313.

Varför? Aldrig fattat vad hypen var här riktigt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av rickuz:

vissa personer i tråden FÖRSVARAR The Last Jedi.

"försvarar" hahaha.... Internet alltså.... Where opinions go to inflate themselves to castles.

Inaktiv

Det enda Star Wars spel jag vill ha är en riktig uppföljare på KotOR. Går inte det så kan de väl åtminstone göra en remake i Frostbite.

Medlem

Jag hoppas på ett 'The Old Republic' done right.

Relik 📜
Skrivet av CommandoNinja:

Det du sa om 4K TV, först måste jag rätta, LCD använder man inte längre, det gick man ifrån för länge sedan, det är LED eller QLED nu.

Min tur att lite off topic-rätta – det där är marknadsföringsblaj av bästa kvalitet.

LED är bara belysningen bakom, det har inget att göra med själva panelen – LCD används i högsta grad fortfarande. Innan hade vi CCFL (typ lysrör), sedan blev det lysdioder bland annat för att de är effektivare och tar mindre plats (-> tunnare tv-apparater). Samsungs QLED är marknadsföring++ och ett försök att blanda ihop korten. QLED i deras sortiment är en vanlig VA-panel med kvantprickar, fortfarande LCD.

OLED däremot är en annan teknik. I tv-sammanhang är det än så länge bara LG som gör tillräckligt stora paneler, då enligt konceptet WOLED. I princip handlar det om vita ljus med ett filter framför för att få fram alla färger, men belysningen är fortfarande på pixelnivå.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

@CommandoNinja: Håller inte med om mycket Barkbiten skrev men att det fanns stora likheter i story på A new hope och Force awakens är det många som tycker. Ex vis hela grejen med att spränga en stor rymdstation, att "hjälten" bör i en avkrok och sedan visar sig vara stark i the force osv osv.

Medlem
Skrivet av rickuz:

Vet inte vad jag mår mest dåligt över.

Att EA ska ringla sina kletiga tentakler runt ett till Star Wars spel, eller att vissa personer i tråden FÖRSVARAR The Last Jedi.

Själv mår jag illa av personer som klagar på The Last Jedi.
Den va helt jävla underbar och sett den flera gånger på bio och nu hemma.

Avstängd
Skrivet av ChalleT:

@CommandoNinja: Håller inte med om mycket Barkbiten skrev men att det fanns stora likheter i story på A new hope och Force awakens är det många som tycker. Ex vis hela grejen med att spränga en stor rymdstation, att "hjälten" bör i en avkrok och sedan visar sig vara stark i the force osv osv.

Så internet tycker att de är karbonkopior för att:
A) Skurken även har force krafter... (i en filmserie som baseras på said force)
B) En rymdstation ska sprängas (i en filmserie som utspelar sig, i rymden)
C) Att hjälten bor i en "avkrok" (?) (hen borde kanske bott granne med skurken så vi slapp hela resan dit, karaktärsbyggandet och kunde som i porr gått pang på rödbetan och börjat vifta med lasersvärden direkt)

Ger inte mycket för dessa konspiratoriska nybörjarjämförelser. Sorry, men Nä. De två filmerna har fortfarande ingenting att göra med varandra, förutom att de båda är del i samma serie.

Medlem

@CommandoNinja:
Oj, jag menade LED naturligtvis.
En på jobbet har just köpt en sån och är helnöjd däremot sitter inte han och betygsätter/kommenterar filmer på internet som jag har tid till, och själv går jag ofta på Bio och där är det väl samma bild som förut så jag ser ingen större skillnad i upplevelsen visuellt.
Om jag säger så här då. En snygg tavla kan berätta många historier men försöker man göra en film med många snygga tavlor som inte hänger ihop så blir det en enda röra. Det är lite så Pewdiepie förklarar med sin review som verkar stämma överens med många av hans tittares åsikter också: https://youtu.be/Ymt4lpzv62g

TLJ har många snygga scener, speciellt slowmotion scenen men många känns konstlade, passar inte in i sammanhanget och man kan ju undra hur många "kritiker" som är betalda när folket ger det hälften i betyg på exempelvis Rottentomatoes. Det är ju inte så lätt att inte betala för att markera något man tycker känns fel innan man sett filmen.

Något Pewdiepie frågar sig i sin video frågar jag mig oxå, och det är här jag anser att tlj slutscen är en billig kopia utan förklaring till någonting, kul att du köper det(antagligen för att det är snyggt foto) men som ett fan av science fiction vill jag veta mer om hur saker händer, utveckling(typ James bond smartare gadgets), eller pratar vi om magi/teleportering?

Här ser vi de första gången, stora klumpiga och lätt att välta...

Här ser vi de igen(eller uppgraderad till AT-M6) men hur kom de dit...? Och lika värdelösa som i episod 5, nä vänta nu, faktiskt sämre.

Angående spelet: EA och Disney är ju förmodligen kompisar nu och hur detta open-world spel kommer bli återstår att se, tyvärr tror jag att det måste bli något utöver det vanliga för att det ska bli succe, med tanke på hur gratisspel lockar hur många som helst idag.

Avstängd

@Hajfena:

Ja alltså, jag är fullt medveten om TLJ, vad som är bra, mindre bra osv.
Jag föraktar pewdiebajs och lyssnar/tittar inte på en sekund på den odågan, men man kan väl vara överens om att ingenting blir perfekt. Men nu är ju TLJ så som den är, så egentligen, vad är det för vits med att sitta och tycka att den "borde varit annorlunda"?
Det är nåt jag inte förstår mig på. Men det kanske är en hobby för vissa.

Jag hade tydligen fel ang LCD och det, internet providade en tydlig redogörelse ovan ^^^

Medlem
Skrivet av CommandoNinja:

@Barkbiten:

Jag läste ditt inlägg men förstår inte vad du försöker säga... Kan du formulera det lite mindre passivt aggressivt? Du tycker inte om Star Wars, eller vad? Men miljoner andra människor på planeten gör ju det. De älskar Last Jedi och har jätteroligt när de spelar SWBF2. Och pengarna strömmar in till företagen, så att de kan fortsätta producera underhållningen till de riktiga fansen av Star Wars, dvs de som tycker om det.
Men du vill inte att de ska det, eller vad?

Jag tycker inte att @Barkbiten var särskilt passivt aggressiv utan använde en helt rimlig sarkastiskt formulering.
Saken med Last jedi och EAs två battlefront spel är ju inte att det inte finns personer som älskar dem utan att det verkar finnas en tillräckligt stor mängd personer som inte gillar dem för att Disney själva ska ha reagerat på detta. Om du mer eller mindre missat detta så googla runt lite så kommer du få se massor av artiklar kring just ämnet.

Skrivet av CommandoNinja:

Asså.. Va? Det här ju en intressant studie i psykologi. Tror du personligen att den var det, eller vad? Det är ju en helt annan film gjord 40 år senare. Hur menar du egentligen?
Fascinerande associationer här, helt random lösryckta jämförelser. Amazing.

Jag förstår verkligen inte vad du menar med studie i psykologi här. Detta är inte en studie och att du menar på att det är "fascinerande associationer" samt "lösryckta jämförelser" visar antingen på att du inte är insatt i ämnet eller att du försöker förminska det resonemang @Barkbiten

Skrivet av CommandoNinja:

@Barkbiten:

Orkar inte bryta ner allt det där i något slags quoteklammerträd, så here goes:

Nu är det Disney som äger Star Wars, så gillar du inte de nya filmerna så gillar du inte ett star wars fan längre, punkt.

Din sonic och transformers liknelse: Jo, de är bra filmer/spel för alla de miljoner människor som gillar dem. Du gillar de inte, men det betyder inte att de inte är bra.

Försäljningssiffror har ingenting med "kvalitet" att göra, och det har jag aldrig sagt.

De IPs du nämnde är inte "förstörda" bara för att - igen - du inte gillar dem. Du är inget fan. Men de har miljontals fans världen över som gör det

Att gilla något brukar vara synonymt med att man är ett fan, ja. Det är liksom definitionen. Tycker man att the last Jedi är dålig är man uppenbarligen inget fan. Simpel logik.

Force Awakens är inte en "kopia" på nånting. Du har uppenbarligen tittat på "hundratals" youtube videos och blivit lite hjärntvättad här. Det är en helt separat film. Imponerande hur lätt folk på internet sväljer varandras åsikter hej vilt.. Självklart påminner filmerna om varandra, det är ju trots allt en serie filmer i samma universum.

Vad är det för "politiska agendor"? Som du tror att de "trycker ner i halsen på folk? Ge, exempel. Verkar vara smått paranoida tankar här.
Och Nej, psykologi finns överallt och det är uppenbart något som är stökigt med din, det märks i hur du skriver, vad du väljer att tro på på internet och din attityd rent allmänt. Kanske ta en paus från star wars tänket lite? Jag använder helt vanliga ord också, eller vilket var det du tyckte var "svårt"?

Sådär, lite mer utkavlade resonemang. Låter de lufta lite.

Många fel i denna.... För och främst jo @Barkbiten är ett fan av star wars men gillar inte last jedi lika mkt som de andra filmerna. Det är du och endast du som förde in "fan av last jedi" i resonemanget och där av börjat prata om en helt annan sak. Det andra, att miljoner personer gillar last jedi betyder ju inte att den är bra. Hur många miljoner är det som inte gillar den? Det vet vi inte för att det finns ingen sådan statistik men det vi däremot vet är att last jedi fått väldigt blandade recensioner och skapat tillräckligt mkt uppståndelse på nätet för att Disney själva ska ha börjat reda ut detta. Sist, att hävda att det är något stökigt med @Barkbitens psykologi är direkt förminskande och ett personangrepp. Du kanske borde ta en pause?

Skrivet av CommandoNinja:

Nej, jag menar att om man inte gillar filmen The Last Jedi så är man inget fan av den filmen.
"star wars fan" vad är det? Helt subjektivt ju. Det får väl var och en definiera sig själv som, om de tycker det är viktigt. Personligen slutade jag med "är du ett fan eller inte"-tänket efter högstadiet. Man tycker om vissa saker, vissa andra tycker man inte om. Det har egentligen inte så stor betydelse med tanke på att det bor 7 miljarder människor på jorden många miljoner av dem gillar TFA & The Last Jedi och Star Wars Battlefront 2. Det är bara att acceptera att för de människorna så är de filmerna/spelen bra. Jag kan acceptera detta, men vissa andra... Kan inte det...

Det finns en definition av begreppen "fan" så inget behov att definiera eget... http://www.dictionary.com/browse/fan?s=t
Iaf om att acceptera att man inte gillar vissa saker, det är ju exakt det som är motsatsen till utveckling! Konkret exempel: Första battlefront EA gjorde sålde 14m kopior och ansågs vara en succe. Många började klaga på att spelet var för simpelt och saknade djup. Trots superb försäljning droppade antalet aktiva spelare relativt fort och inför battlefront 2 försökte EA ta vara på den feedbacken för att göra ett ännu bättre spel. Nu kanske de inte lyckades i och med att det spelet sålde under mål men det är ju iaf ett försök till utveckling. Med ditt resonemang skulle ju alla som inte vara nöjda med etta acceptera att det inte var deras typ av spel. Om fansen av en franchise inte är nöjda så ska de så klart säga vad de tycker, det triggar ju utveckling!

Du får vara perfekt nöjd med star wars som det är men personligen uppmuntrar jag till all typ av konstruktiv kritik för utveckling framåt.

Avstängd
Medlem

Senaste Star Wars filmen var ingen succe även om den sålde bra. Visst många såg den för att det var Star Wars vilket inte är konstigt. Men den fick extremt mixad mottagning av fansen. Vilket utan tvekan kan göra folk mindre taggade på framtida filmer.
Dom har ett extremt kraftfullt varumärke som har smutsats ner en aning.

Lite samma som när Blizzard lanserade Diablo 3. Det sålde sjukt bra för att det var hypat. Folk såg fortfarande Blizzard som något heligt företag som aldrig gjorde fel.
Men många tappa tro på franchisen efter att det visade sig att vanilla D3 var Meh i jämnförelse med sina föregångare. Därför en stor skara har gått över till deras konkurent Path of Exile.

Last Jedi och D3 är exempel på uppföljare som gjorde saker annorlunda. Tyvärr var det inte annorlunda på ett bra sätt i min mening.

Avstängd

Agree to disagree

Medlem
Skrivet av CommandoNinja:

Agree to disagree

Saken är att vi lär nog komma så mkt längre i denna diskussion men du har fel i ungefär alla dina påståenden samt att dina jämförelser är både lösryckta och ytterst simpla. Vill du förstå varför många fans är upprörda över de senaste som producerats inom Star Wars franchisen så läs på. Just nu jämför du hej vilt med saker som är varken relevanta eller liknande.

Avstängd

@airprofile:

Du tycker så, men du har helt fel. Mina påståenden är helt korrekta. visst finns det folk som gnäller, det finns det ju alltid. Det roliga är att det finns typ "star wars hipsters" som bara tycker Empire är bra, och resten skit. Dessa kallar sig "riktiga fans", medan det samtidigt finns otroligt mycket fans som gillar andra filmer mer.
De är llte som såna som är "fans" av en grupp, men bara gillar första skivan. Trots att gruppen har släppt 10 album MEN, de köper ändå alla skivor. Men liksom, törs inte erkänna att de gillar dem, för det är mer äkta att bara gilla första.
Lite högstadiefasoner ja.

The Last Jedi är en film, älskad av många. Dessa är precis lika mycket star wars fans som konservatisterna som föredrog plastleksakerna man såg i filmerna på 80-talet. Detta är ett faktum, men såklart svårt att acceptera för "star wars hipsters"
Frågor på det?

FM-guru
F.d. Sisyr

The Last Jedi var nog den sämsta filmen jag såg förra året. Parodiskt usel.

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

The Last Jedi var nog den sämsta filmen jag såg förra året. Parodiskt usel.

Hur många filmer såg du 2017?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av CommandoNinja:

Hur många filmer såg du 2017?

Runt 150 som vanligt, gissar jag.

123
Skriv svar