Faran in att skriva ut en artikel på en hemsida

Avstängd
Faran in att skriva ut en artikel på en hemsida

För en liten stund sedan hittade jag en bra hemsida om japanska. Jag googlade på japanska böjningar (naturligtvis på engelska, eftersom det inte finns så mycket i området på svenska). Jag hittade då denna sida eller rättare sagt en del av sidan. Den var så pass intressant och välgjord att jag bestämde mig för att skriva ut den, så kan jag läsa på papper istället. Jag sitter på skolan och det finns en skrivare precis utanför salen. Det kostar 50 öre per sida (betalt i förskott). Jag tänkte: "Äh, det är lika bra. Det blir nog inte så många sidor". Ajaj, så fel jag hade! Problemet med hemsidan är att den inte är i A4-format eller direkt anpassad för utskrift, så jag tänkte att jag prövar först med att skriva ut innehållsförteckningen och första delen. De blev några sidor var, men jag tänkte: "Äh, det kan ju inte bli så hemskt mycket totalt ändå. Nu kör vi." Sagt och gjort, jag skrev ut alla sidor och efter en stund, när jag hade en bunt i handen, insåg jag att det kommer att bli många sidor! Då var det emellertid redan försent, eftersom jag redan hade lagt allting på kö i skrivaren och pengarna redan har dragits (tror jag i alla fall), så det var bara att köra på. Till sist stod jag där vid skrivaren med en väldigt tjock bunt sidor i handen. Jag gick tillbaka till datorn och såg att jag just hade skrivit ut 66 A4! Det är lika mycket som hälften av det jag har skrivit ut hittils, under mina nästan 2 år här! O.O
Slutsumman blev alltså 33 kr. Lite mycket, ja. Nåja, nu har jag den i alla fall väldigt fint på papper. ^^

Jag har väl lärt mig det nu, att det är lite farligt att skriva ut en artikel från en hemsida utan att ha koll på hur många sidor det blir. ^^

#blogg

1
Skriv svar