Tre små katter

Avstängd
Tre små katter

För kanske en eller två månader sedan blev min syster sugen på att köpa en lite gullig siameskatt vid namn Signe. Min mammas jobbarkompis fick reda på det och erbjöd oss att bli fodervärd åt hennes Sia ett tag. Sedan skulle hon ta igen Sia för att hon skulle bli mamma och sedan skriva över ägandeskapet på oss.

Från början var mamma och min syster lite tveksamma till förslaget men rätt vad det var hade de sagt ja och några dagar senare for min syster och köpte Signe. Nu har vi tre små fina katter hemma. Det är väldigt kul, som omväxling då Tusse inte alls är lika rolig och lekfull som de nya. Han är ganska slö, faktiskt. Vilken katt är inte det förresten? ^^
Nä, det har att göra med rasen också. Siameser är rent generellt mer lekfulla (och mer krävande) än typ bondkatter.

I vilket fall har Signe och Sia blivit kompisar nu och de brukar leka mycket och ligga och mysa lite här och var. De senaste dagarna har de legat och värmt varandra. Otroligt gulligt!

En nackdel är att både Sia och Signe är innekatter, så det blir till att tömma lådorna rätt ofta. Tusse har också börjat gå lite mer i lådan inne.

Så här ser våra tre katter ut:
[ia=18294 Tusse, 12 år] [ia=18293 Sia, 2 år] [ia=18295 Signe, 6 månader]

Det är lite lustigt, för Sia hatar att vara ensam och instängd. Detta testade jag häromdagen. Sia brukar följa med till matkällaren när jag går dit, så jag prövade att bara gå ut och stänga när jag skulle ut. Hon stannade kvar och efter två minuter hörde jag henne jama. xD

En annan kul grej med Sia är att hon gillar att sitta på mina, och endast mina, axlar. Jag brukar lyfta upp henne lite då och då. Hon brukar till och med titta på mig och jama ibland när hon vill sitta där. ^^

Nä, katter är en fröjd! De livar verkligen upp vardagen med sina upptåg och mysstunder.

Edit: För den som undrar varför det blev konstiga bilder istället kan jag meddela att jag också undrar det.

#blogg

1
Skriv svar