Oculus Rift säkrar 16 miljoner dollar i investeringar
Hur underbart vore det inte om man kunde ta det ett steg längre och skapa stöd för filmer via Oculus Rift också?
http://kotaku.com/hey-the-oculus-rift-can-be-used-for-movies-...
Testade för första gången idag. Reaktioner i följande ordning:
Herrejävlar! 3D! Har byggnader i spel alltid varit så här stora?! Trapporna känns för höga! Hjälp! Har träd alltid varit såhär intressanta? Löven faller på mig!! Jag kan se mig om!!
Förutom lite åksjuka efteråt och en aning låg upplösning samt delay var det en sjukt häftig upplevelse. Definitivt framtiden!
Ta ta ta TA!
Är inte 16 miljoner ganska lite för detta? Film/spel kostar bra mycket mer att göra och kommer detta inte bara göra dem dyrare?
Att spel/film skulle bli dyrare pgr av detta tror jag knappast.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Det är inte så himla avancerad teknologi bakom de hela, funnits väldigt länge (hårdvaran) Men den är långt ifrån perfekt men vi börjar närma oss den tekniska utvecklingen att få de bra gjort. Det man satsar på mest är SDK'n, finns många VR-lösningar där ute men de finns inga spelstöd (framförallt dålig FoV), oftast används det för filmlösningar och hobby intresserade som gillar att lägga ner all sin fritid på att få något spel o funka me de Utvecklarna ska bara behöva importera något i deras spel så ska de funka för att utvecklarna av spel ska ens ha något intresse av att nå ut till den lilla marknaden för VR användare, så de inte ett helt spel man investerar pengar i, men rätt attans avancerad mjukvara där det inte existerar algoritmer osv. När Palmer pratade om kickstartern kände jag direkt att 250K kommer man inte komma långt med så stora visioner, men nu har jag mer hopp om att ha en lagom fungerade VR-maskin hemma inom 2 år
På mtbs3d forum när Sony's HMD kom ut bollade de flesta av oss många idér kring hur man kunde förändra den, Palmer mfl va jättetrevliga o hade också många idé'er han, här bollar vi lite kring skidglasögon med band från front till back och molding, tycker det ser väldigt mycket ut som hd rift'en när jag hade den i tankarna, nästan lite stolt här nu ;P http://www.mtbs3d.com/phpBB/viewtopic.php?f=120&t=13674&start...
funnits väldigt länge (hårdvaran)
Kan du beskriva vilket det är som funnits väldigt länge?
Det är först de senaste få åren som små platta skärmar blivit så billiga och högupplösta. Det gäller även accelerometrar. Det är tack vare mobiltelefonernas enorma utvecklingstakt som VR-revolutionen först nu är tekniskt och ekonomiskt genomförbar på riktigt.
Hårdvara va nog fel ord och välja, tekniken eller funktionen vet inte riktigt vad man ska kalla det, det finns bättre "hårdvara" som i spec'ar du menar med högupplöst osv, men de är dock inte så billiga, folk beställer iphone skärmar eller motsvariga för 100$ stycket och riften försöker de ha en gräns på 300$ per paket. Väldigt länge för mig är ~3 år för jag väntar varje dag på nåt under 5papp ska dyka upp med riktigt bra upplösning och 6DOF, de finns tyvärr inte, håller tummarna för riften dock ska bli riktigt intressant.
Har testat lite smått i TF2, men var ingen njutning då upplösningen var sunk samt det är nog inget jag skulle vilja använda i ett FPS om jag ska vara ärlig. Flyg/Racing däremot, så kan den med nöje få ta min TrackIR's plats
http://m.gamespot.com/news/oculus-rift-getting-erotic-adventu... erotiskt spel till oculus rift.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X