Funcom startar om mmo:t The Secret World
Det är helt klart ett bra MMO. Jag spelade sönder det när det kom, men combaten är verkligen inte bra, allting annat är näst intill mästerligt dock, vilket är synd. Men kanske får testa igen med en relaunch och en liten overhaul :).
Finns inget MMO is historien som har så bra uppdrag, miljö och story som TSW. Deras Investigation Missions är alldeles för härliga där man får gå in på fejkade hemsidor, lösa chiffer, lära sig noter och läsa all text mellan raderna.
Om bara striderna is spelet var lika bra. Hoppas verkligen de ordnar till det.
Skulle vara roligare som Funcom kunde återlansera Anarchy Online med ny grafikmotor med mera.
AO fick ju en ny engine precis
Skulle vara roligare som Funcom kunde återlansera Anarchy Online med ny grafikmotor med mera.
AO fick ju en ny engine precis
Har de implementerad den i spelet och inte bara på test server?
Skulle vara roligare som Funcom kunde återlansera Anarchy Online med ny grafikmotor med mera.
AO fick ju en ny engine precis
Har de implementerad den i spelet och inte bara på test server?
Den är implementerad ja
Har en polare som kör än idag.
Dock har jag inte varit lockad än att testa AO igen efter alla dessa år.
Skulle vara roligare som Funcom kunde återlansera Anarchy Online med ny grafikmotor med mera.
AO fick ju en ny engine precis
Har de implementerad den i spelet och inte bara på test server?
Den är implementerad ja
Har en polare som kör än idag.
Dock har jag inte varit lockad än att testa AO igen efter alla dessa år.
Finns även på Steam numera!
Brukar köpa en månad 1-2 gånger om året bara för att uppleva nostalgin och hälsa på i guilden (Storm).
Froob-account går också att lira, men det underlättar något otroligt att ha obegränsat med creds.
Finns även på Steam numera!
Brukar köpa en månad 1-2 gånger om året bara för att uppleva nostalgin och hälsa på i guilden (Storm).
Froob-account går också att lira, men det underlättar något otroligt att ha obegränsat med creds.
Storm, det väcker massa minnen.
Var med i den klanen när man spelade Anarchy Online för x antal år sedan.
Ni som kört ett tag – har det släppts mycket rolig och meningsfull content efter lanseringen?
Ni som kört ett tag – har det släppts mycket rolig och meningsfull content efter lanseringen?
Spelat sen beta och spelat andra större mmorpg's.
Det beror på hur man ser det. I jämförelse med vissa andra mmorpg's så har det inte släppts så mycket. Om man ser det rent kvantitativt och hur många speltimmar det tar att uppleva ~80% av det som finns.
Men kvaliteten på content i TSW ligger bra mycket högre än majoriteten av mmorpg's på marknaden i min mening.
Det är ju ett rätt nischat spel både när det kommer till story och gameplay. Och jag tror att många som inte har uppskattat det så mycket har gått in med förväntningar om att det skulle vara något det inte är och i allt för stor utsträckning jämfört det med andra mmorpg's på marknaden.
Kanske kommer den här relaunchen att ta det bort från den hårda nischen mera, det verkar vara lite tanken bakom den. (iaf om dom vill uppnå att locka fler spelare). Dom gjorde en sån push för ett par år sedan då dom gjorde nästan allt content mycket lättare och det lockade några nya som tidigare tyckte att striderna i spelet var allt för svåra.
Men, tillbaka till frågan. Ja, det har släppts mycket roligt content. Meningsfullt beror nog på vilken typ av gamer man är. Gillar man bra story-missions och investigations/puzzel så finns det mycket nytt att uppleva.
Sen finns det några raids och dungeons som inte fanns vid release.
Älskade AO och gillade både AoC och TSW när det begav sig.
Men både AoC och TSW led av horribel combat, andefattig loot och vekt endgame.
Dock var spelen väldigt bra storymässigt och hade intressanta missions, helst TSW som var briljant på den punkten.
Bara lirat TSW av de du nämner men håller med i allt. Tveklöst det bästa manusförfattandet jag stött på i MMO-väg, men gameplay var som bäst mediokert, tyvärr. Hoppas att återlanseringen får ordning på en del.
Hoppas det blir ännu bättre. Har knappt spelat det pga andra spel. Men av det lilla jag kört så har jag gillat det.
Ni som kört ett tag – har det släppts mycket rolig och meningsfull content efter lanseringen?
Spelat sen beta och spelat andra större mmorpg's.
Det beror på hur man ser det. I jämförelse med vissa andra mmorpg's så har det inte släppts så mycket. Om man ser det rent kvantitativt och hur många speltimmar det tar att uppleva ~80% av det som finns.
Men kvaliteten på content i TSW ligger bra mycket högre än majoriteten av mmorpg's på marknaden i min mening.
Det är ju ett rätt nischat spel både när det kommer till story och gameplay. Och jag tror att många som inte har uppskattat det så mycket har gått in med förväntningar om att det skulle vara något det inte är och i allt för stor utsträckning jämfört det med andra mmorpg's på marknaden.
Kanske kommer den här relaunchen att ta det bort från den hårda nischen mera, det verkar vara lite tanken bakom den. (iaf om dom vill uppnå att locka fler spelare). Dom gjorde en sån push för ett par år sedan då dom gjorde nästan allt content mycket lättare och det lockade några nya som tidigare tyckte att striderna i spelet var allt för svåra.
Men, tillbaka till frågan. Ja, det har släppts mycket roligt content. Meningsfullt beror nog på vilken typ av gamer man är. Gillar man bra story-missions och investigations/puzzel så finns det mycket nytt att uppleva.
Sen finns det några raids och dungeons som inte fanns vid release.
Okej, tack för svar. Vet du om pvp fortfarande lever? Vill minnas att det var rätt skoj att köra vid lanseringen i alla fall.
Ni som kört ett tag – har det släppts mycket rolig och meningsfull content efter lanseringen?
Spelat sen beta och spelat andra större mmorpg's.
Det beror på hur man ser det. I jämförelse med vissa andra mmorpg's så har det inte släppts så mycket. Om man ser det rent kvantitativt och hur många speltimmar det tar att uppleva ~80% av det som finns.
Men kvaliteten på content i TSW ligger bra mycket högre än majoriteten av mmorpg's på marknaden i min mening.
Det är ju ett rätt nischat spel både när det kommer till story och gameplay. Och jag tror att många som inte har uppskattat det så mycket har gått in med förväntningar om att det skulle vara något det inte är och i allt för stor utsträckning jämfört det med andra mmorpg's på marknaden.
Kanske kommer den här relaunchen att ta det bort från den hårda nischen mera, det verkar vara lite tanken bakom den. (iaf om dom vill uppnå att locka fler spelare). Dom gjorde en sån push för ett par år sedan då dom gjorde nästan allt content mycket lättare och det lockade några nya som tidigare tyckte att striderna i spelet var allt för svåra.
Men, tillbaka till frågan. Ja, det har släppts mycket roligt content. Meningsfullt beror nog på vilken typ av gamer man är. Gillar man bra story-missions och investigations/puzzel så finns det mycket nytt att uppleva.
Sen finns det några raids och dungeons som inte fanns vid release.
Okej, tack för svar. Vet du om pvp fortfarande lever? Vill minnas att det var rätt skoj att köra vid lanseringen i alla fall.
PvP lever, fast det har ju inte varit ett speciellt pvp fokuserat spel från början så andelen spelare som är dedikerade till pvp är inte skyhögt varken då eller nu.
Dom har gjort om den största pvp arenan Fusang några gånger, och den senaste omarbetningen är nog den mest lyckade. Det är många som kör Fusang nu. (som ju är faction mot faction, 50 eller 75 max personer från varje faction inne samtidigt)
Annars finns El Dorado och Stonehenge (som fanns vid release) som är teambaserat CTF och King of the Hill. Även här faction-uppdelat, team 5vs5vs5 i en match.
Sen har dom även släppt Shambala som är en ny 10vs10 last man/team standing där det är team mixat mellan factions. Här finns även fina rewards som inte finns nån annan stans i spelet.
Så, det finns en del kul pvp att hålla på med i tsw. Men som sagt har pvp-delen alltid varit lite vid sidan av och inte huvudfokus för majoriteten av spelarna.
Ni som kört ett tag – har det släppts mycket rolig och meningsfull content efter lanseringen?
Spelat sen beta och spelat andra större mmorpg's.
Det beror på hur man ser det. I jämförelse med vissa andra mmorpg's så har det inte släppts så mycket. Om man ser det rent kvantitativt och hur många speltimmar det tar att uppleva ~80% av det som finns.
Men kvaliteten på content i TSW ligger bra mycket högre än majoriteten av mmorpg's på marknaden i min mening.
Det är ju ett rätt nischat spel både när det kommer till story och gameplay. Och jag tror att många som inte har uppskattat det så mycket har gått in med förväntningar om att det skulle vara något det inte är och i allt för stor utsträckning jämfört det med andra mmorpg's på marknaden.
Kanske kommer den här relaunchen att ta det bort från den hårda nischen mera, det verkar vara lite tanken bakom den. (iaf om dom vill uppnå att locka fler spelare). Dom gjorde en sån push för ett par år sedan då dom gjorde nästan allt content mycket lättare och det lockade några nya som tidigare tyckte att striderna i spelet var allt för svåra.
Men, tillbaka till frågan. Ja, det har släppts mycket roligt content. Meningsfullt beror nog på vilken typ av gamer man är. Gillar man bra story-missions och investigations/puzzel så finns det mycket nytt att uppleva.
Sen finns det några raids och dungeons som inte fanns vid release.
Okej, tack för svar. Vet du om pvp fortfarande lever? Vill minnas att det var rätt skoj att köra vid lanseringen i alla fall.
Jag kör TSW, PVP på den större mappen där fraktionerna strider för kontroll och boostbuff, när jag vart inne där var det inte så mycket folk, det kan mycket möjligt vara jag som missat peak tid eller något, så förlita dig inte 100% på mina ord ;D
Dock finns det andra PVP arenor som var fulla, när jag spelade i alla fall
Does your mother really know you're a game-a-holic?
Körde TSW i något år och måste säga att stämningen och storyn var unik så där träffade de helt rätt. UI:t var modernt och annorlunda och grafiken var riktigt bra för ett MMO. Alla uppdrag, mystiska problemlösningar osv var mycket välgjorda.
Dock var combat inte den bästa, klassuppdelningen underlig och looten skum. Det kändes helt enkelt väldigt stelt.
Jag hoppas att de behåller det som var bra och förbättrar det som var kasst så lär de ha en riktig guldklimp.
Testade betan och tyckte det var lite kul just för att det är en aning annorlunda, men inga gamla guildies var intresserade och jag hade inte tid med fler MMO. Varit nära att slå till på olika reor, men inte varit intresserad av att lägga pengar på något jag ändå inte riktigt har tid med.
...så ska bli kul att testa om man får tid. Har fortfarande inte haft tid att testa gamlingen STO eller Defiance, så risken är väl stor att det inte blir av ändå. Men jäklar vad man är sugen på ett annorlunda MMO. Inte kännt riktigt sug efter något sedan jag slutade spela CoH/CoV och EVEo.
Hade detta spel gjorts för konsolmarknaden så hade det garanterat sålt betydligt mer exemplar. Jag spelade vid release och har haft många roliga timmar. Särskilt spelets "dungeons" och den övergripande storyn håller väldigt god kvalité. Stort plus även för varierade miljöerna.