Fler hintar om Battlefield 1-dlc på Twitter

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av onliner72:

Det jag saknar mest i BF1 är att det finns nästan inget att sträva efter än bara spel upplevelsen... Medaljerna är ju bara ett skämt och fungera shit... Tillbaka med unlocks och en massa customization till vapen och fordon.. skiter fullständigt i att det ska vara Historiskt rätt.. som spelare av ett fps vill jag ha roligt och med små utmanningar hela tiden, Spelen idag går för mycket åt casual hållet Tyvärr..

Fast det är ju snarare unlocks och femtioelva customizations som gör spelen väldigt "casual".

Du säger ju det själv; du har inget att sträva efter utan dessa saker. Du är alltså inte särskilt intresserad av att bli bättre på spelet och fastnar i casualträsket med unlocks etc till dess att du låst upp allt. Rinse and repeat när nästa DLC kommer.

Unlocks osv kom till just för att tillfredsställa den stora massan av casualspelare som behöver instant gratification för att känna att de uppnår framgång på något sätt eftersom att de inte toppar scoreboarden varenda match.

Så sant. Håller med.
Herrejävlar. Gå och spela COD.... "spelet har blivit för casual" hahahah. Ni hade aldrig kunnat lira bf42 eller Vietnam.

Jag har spelat samtliga bf och en hel del också. Visst är inte bf1 perfekt på alla fronter och visst kan det uppfattas som lite innehållsfqttigt men imo är det bästa battlefield sen bf2. Som tidigare nämnt handlar det plötsligt om skill och gameplay istället för noobs som springer o jagar unlocks för fördelar. Det var sånt som exploaterades så mkt av DICE att de förstörde serien. Bf2 hade lagom den blev de för mycket.

Att säga kartorna inte är välgjorda och balanserade i bf1 är ju lagom naivt, kan jag tycka. Bf4 hade multum med vapen som var väldigt lik och folk använde ändå bara ett 10-tal av dom i slutändan.

Det enda som saknas nu är mod communityn tillbaka sen är bf på topp igen.

Glöm inte att redan bf1942 och bf2 också hade flera expansioner som gick då cirka 300 :- st och det var mer pengar då än motsvarande idag för spel. Även om många av er kritiker knappt var påtänkt då lol xD. Fattar inte gnället mot dlc. Jag har inget emot det så länge det fak4ist innehåller content.

Medlem
Skrivet av Fezk:
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av kebbe:

Borde inkluderats vid release.

Borde och borde, DLCn har funnits under en väldigt lång period nu och det är väl ganska obvious att dem tjänar på det så personligen tycker jag motsatsen. Känns rätt så korkat att inte släppa DLCn med tanke på att folk köper det.

Tycker inte att ett privat företag "borde" göra något alls för konsumenternas skull. Den grundliga anledningen till att spelen ens existerar är för att folket bakom spelen ska tjäna pengar.

Förstår hela argumentet om att EA & Co tydligen är djävulen själv som släpper halvfärdigt skit och sen DLCn men den simpla lösningen där är att ge fan i deras produkter om man tycker så illa om dem.

Tydligen finns det folk som uppskattar det dem gör.

Du borde kolla in CD Projekt Red och hur dom hanterar DLC.

Det går att hantera DLC korrekt, och det går att hantera det katastrofalt som många andra företag gör.

Jag är väl medveten om CD Projekt Red, jag har ca 300 timmar på Witcher 3 och anser att det är en av de bästa spelen jag spelat.

Visst vore det underbart om alla spelföretag vore som dem men nu är det tyvärr inte så och inget företag har en skyldighet att köra med samma DLC modell som CD kör med. Så länge folk fortsätter att förboka spel och ladda ner torra DLCn kommer dem stora företagen fortsätta att köra den här strategin.

Medlem
Skrivet av Cane:

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Folk har börjat klaga så oerhört mycket på varenda sak på 2010-talet.

Hur mycket innehåll borde BF1 ha haft vid release för att du ska tycka att det är tillräckligt? Spelet kändes väldigt färdigt, enligt mig. Inga buggar, en kampanj, många kartor och många spellägen.

Spelet är klart - men självklart vill de fortsätta att göra innehåll. Förr i tiden kallades det expansioner - idag kallas det dlc och är i ett annat format. Istället för en eller två stora expansioner kommer det många små.

Jag håller med om att det i många fall mjölkas lite väl mycket. Men detta känns ej som mjölkning eftersom BF1 kändes som ett färdigt spel när det släpptes.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Cane:

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Kvalitet bättre än kvantitet.
100tals unlocks och skit som tidigare bf hade är verkligen inget att sträva mot imo. Så förbättring där också.

Visste inte att det var omöjligt att ha både kvaltiet och kvantitet.
BF1 blöder förövrigt spelare något brutalt så frågan är inte om de flesta håller med om att spelet är brutalt innehållsfattigt

Källa på att det "blöder" spelare?

Jag är helt övertygad om att de flesta av er som hatar på spelet inte äger det överhuvudtaget..
"Tittat på några streams och bildat mig en uppfattning efter den omåttligt populär Hata-EA-hypen"

Medlem

Jag tycker att bf1 passar mej mycket bättre en resten av bf spelen. Men så är jag mer för bfbc också. Älskar upplevelsen i bf1 men så spelar jag också 10+ spel samtidigt. Så det blir inte så intensivt spelande.

12
Skriv svar