Day of Defeat-doftande Days of War på väg till Steam
Vilket skämt, ser precis ut som day of defeat t om samma maps, skrattretande features "challenging recoil" give me a break.
Ser ut att vara Half-life 1 motorn och dom använder unreal engine 4? wtf.
Bort med sånt här early access crap som är cash grabs fyfan.
Vilket skämt, ser precis ut som day of defeat t om samma maps, skrattretande features "challenging recoil" give me a break.
Ser ut att vara Half-life 1 motorn och dom använder unreal engine 4? wtf.
Bort med sånt här early access crap som är cash grabs fyfan.
"SKILL BASED" Ja, det ser, vid första anblick, mycket föråldrat ut.
Vilket skämt, ser precis ut som day of defeat t om samma maps, skrattretande features "challenging recoil" give me a break.
Ser ut att vara Half-life 1 motorn och dom använder unreal engine 4? wtf.
Bort med sånt här early access crap som är cash grabs fyfan.
Spelar gamm-dod:s, och ja det verkar vara "dod:s 2.0"... (tyvärr) förväntar man sig 3.0 idag.
Första kartan i filmen ÄR dod_donner... (förhoppningsvis bara ett fåtal).
Recoilen såg stel ut.
(men spelar som sagt dod:s .. så allti nått).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
"SKILL BASED" Två sekunder senare skjuter han 3 skott med en dubbelpipig shotgun utan att ladda om. SKILL INDEED
sen shotguns.. nja... får hoppas det blir en hyffsat korrekt limit på 1 / lag. o inte som bf1 kulsprutan.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Hmmm, tyckte ljudet och animationerna var "billiga". Och jag får PTSD av Donner från DOD, helvete vad man slogs vid den där sabla bron i mitten.
Om man är sugen på lite ww2 pang-pang så kan jag tipsa om Day of Infamy på Steam. Kanske inte så mycket grafiskt lull lull men känslan är bra, dock i early access.
Folk är lite petiga. Speciellt för ett indiespel som är gjort av typ 4 personer.
Ja ljudet är inte bra. Men spelet är inte ens i Alpha.
Mycket okunskap här. Ett tips är att inte dra förstora slutsatser av ett spel som inte är färdig. (Kan tycka att det borde alla förstå vid det här laget när det gäller spel i allmänhet) Jag som har spelat det kan säga att det här har mycket stor potential att bli mycket bra och utvecklarna svarar även på kritiken/tips/funderingar vilket uppskattas. Senast var jag med på en stresstest för servermjukvara, 75+ på samma server vilket rätt bra för en alfa(tror det var alfa).
Text does not represent Mozart's life.
"SKILL BASED" Två sekunder senare skjuter han 3 skott med en dubbelpipig shotgun utan att ladda om. SKILL INDEED
Hört talas om en drilling?
https://en.wikipedia.org/wiki/Combination_gun#Drillings
Hmmm, tyckte ljudet och animationerna var "billiga". Och jag får PTSD av Donner från DOD, helvete vad man slogs vid den där sabla bron i mitten.
Om man är sugen på lite ww2 pang-pang så kan jag tipsa om Day of Infamy på Steam. Kanske inte så mycket grafiskt lull lull men känslan är bra, dock i early access.
Bro? ingen bro på donner. Mitten består utav en byggnad med två entréer, en bakgata och en sniperspot på vardera sida, där de allierade hade ett övertag. I mitten var därför en förstörd tigertank som extra skydd.
Jo, jag kan den banan utantill då man lirade den konstant på en server med enbart den i rotationen. Vet även att en leveldesigner som vid tillfället kallade sig Xerent gjorde originalet dod_thunder till beta 2.0 utav Day of Defeat.
<-- donner i sin helhet.
Så synd att valve valde att totalt ta död på Day of Defeat genom att sluta utveckla det.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Hmmm, tyckte ljudet och animationerna var "billiga". Och jag får PTSD av Donner från DOD, helvete vad man slogs vid den där sabla bron i mitten.
Om man är sugen på lite ww2 pang-pang så kan jag tipsa om Day of Infamy på Steam. Kanske inte så mycket grafiskt lull lull men känslan är bra, dock i early access.
Bro? ingen bro på donner. Mitten består utav en byggnad med två entréer, en bakgata och en sniperspot på vardera sida, där de allierade hade ett övertag. I mitten var därför en förstörd tigertank som extra skydd.
Jo, jag kan den banan utantill då man lirade den konstant på en server med enbart den i rotationen. Vet även att en leveldesigner som vid tillfället kallade sig Xerent gjorde originalet dod_thunder till beta 2.0 utav Day of Defeat.
https://www.youtube.com/embed/D8jQJ5SFqBU
<-- donner i sin helhet.
Så synd att valve valde att totalt ta död på Day of Defeat genom att sluta utveckla det.
Du har helt rätt, my bad. Jag blandade ihop den med banan Kalt. Minnet börjar svika en när man börjar bli gammal.
När man ser den där filmen så märker man hur jävla hög kvalitet det är på animationer etc i BF1 (och säkert många andra nya titlar, som jag inte spelar).
BF1 släckte all törst efter ww2 spel.
Too little....too late säger jag till Drivenarts
Knappast så de ens försöker konkurrera med BF1. Både detta och battalion handlar mer om att gå tillbaka till skicklighetsbaserade shooters där communitys kan formas runt spelen till skillnad från dagens alla instant-gratification shooters som är helt låsta och självdör med sin matchmaking..
I artikeln: "..bra krig baserade andra världskriget är inte längre så vanligt".
Här kommer ett par alternativ:
"bra krigsspel baserade på andra världskriget är.."
"bra andra världskriget-baserade krigsspel är.."
eller den nästan uppnådda:
"bra krig baserade på andra världskriget är inte längre så vanligt," för lite saftig tvetydighet.
Inte glöm skriva rätt svensk ändå om inte mycket text annars låter dum speciell om arbeta som journalisten!
Red orchestra 2 slår alla med sina autentiska komponenter.
Gillar också Red orchestra men detta är ett helt annat typ av spel.
Knappast jämförbart imo.
Jag har inte provat ovanstående spel. Men jag tror att du syftar på samarbetet i RO2? Och detta skulle vara en ren FPS
Red orchestra 2 slår alla med sina autentiska komponenter.
Gillar också Red orchestra men detta är ett helt annat typ av spel.
Knappast jämförbart imo.
Jag har inte provat ovanstående spel. Men jag tror att du syftar på samarbetet i RO2? Och detta skulle vara en ren FPS
Jag syftar på att RO är mer "hardcore realism" du är alltså ingen svamp som kan suga ett par kulor och fortsätta springa. Bristfällig hud och allt vad det innebär.
Samarbetet är inte en funktion i sig, utan mer hur communityt är byggt kring denna typ av spel.
Vilket inte är fallet i DOD COD BF och liknande serier.
Red orchestra tillhör "realism shooters" likt squad och arma. Där man är mer utsatt än i någon annan typ av fps shooter.
Av att döma på filmen så ser detta ut att vara en shooter likt dod som inte är en realism shooter är vad jag vill komma fram till, jämfört med RO.