Snökaos och Trump – Fulkultur snackar dystopier!

Robot
Snökaos och Trump – Fulkultur snackar dystopier!

Lyssna innan jorden går under.


Medlem
Snökaos och Trump – Fulkultur snackar dystopier!

A Clockwork Orange, en av mina favoritfilmer. Jag är såld.

Redaktör
Skrivet av Dreijer:

A Clockwork Orange, en av mina favoritfilmer. Jag är såld.

En bra film, indeed.


signatur
Medlem

Mer Trump-hat? Jag avstår.

Medlem

Visar bara att hela sveriges mediakår är hjärntvättad av vänstern. Varför mörka hur fruktansvärd Hillary är?
Varför ens ha politik här?

Så glad att Trump vann, att feministerna förlorade och medias käftsmäll, sluta hulka nu och svälj resultatet och ta reda på vad som VERKLIGEN hade hänt om Hillary vann. Hoppas hon döms till livstid, så vi lär våra barn att brott inte lönar sig och i synnerhet inte mord.

Fundera sen på att vara politisk neutrala, för Trumphatet gör ingen nytta alls här.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av neohasse:

Mer Trump-hat? Jag avstår.

Haha, vad menar du egentligen?

Skrivet av Star Lord:

Visar bara att hela sveriges mediakår är hjärntvättad av vänstern. Varför mörka hur fruktansvärd Hillary är?
Varför ens ha politik här?

Så glad att Trump vann, att feministerna förlorade och medias käftsmäll, sluta hulka nu och svälj resultatet och ta reda på vad som VERKLIGEN hade hänt om Hillary vann. Hoppas hon döms till livstid, så vi lär våra barn att brott inte lönar sig och i synnerhet inte mord.

Fundera sen på att vara politisk neutrala, för Trumphatet gör ingen nytta alls här.

I vad läser du in detta Trump-hat?


signatur
Medlem

Jag tror att FZ får sätta ut lite trigger-warnings i framtiden så att inga Trump-anhängare riskerar bli kränkta.

Angående temat dystopier så måste jag säga att Kallocain är en av de bästa böcker jag har läst på det temat. Dels är perspektivet i boken intressant. Karaktären ur vars synvinkel man följer berättelsen är varken hjälte eller antihjälte, han är en halventusiastisk anhängare till det förtryckande systemet, som gör det han gör främst för sin egen karriärs och status skull och på grund av sin svartsjuka och misstänksamhet. Det finns inga rakt igenom onda eller goda människor, bara folk som försöker navigera sig igenom sin vardag och de förutsättningar som finns.

Boken är inte så mycket ett politiskt argument som ett mänskligt, vilket jag tycker skiljer sig från många andra dystopiska romaner som ofta har fokus på någon slags totalitär stat eller annan förtryckande politisk regim. Det förtryck som avbildas i Kallocain handlar mer om det "mellanmänskliga", om vad vi tvingas dölja för varandra och vilka konsekvenser det får.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av neohasse:

Mer Trump-hat? Jag avstår.

Haha, vad menar du egentligen?

Skrivet av Star Lord:

Visar bara att hela sveriges mediakår är hjärntvättad av vänstern. Varför mörka hur fruktansvärd Hillary är?
Varför ens ha politik här?

Så glad att Trump vann, att feministerna förlorade och medias käftsmäll, sluta hulka nu och svälj resultatet och ta reda på vad som VERKLIGEN hade hänt om Hillary vann. Hoppas hon döms till livstid, så vi lär våra barn att brott inte lönar sig och i synnerhet inte mord.

Fundera sen på att vara politisk neutrala, för Trumphatet gör ingen nytta alls här.

I vad läser du in detta Trump-hat?

Skulle gissa på titeln snökaos och Trump - fulkultur snackar dystopier. Come on Calle, ge oss en utmaning


signatur

Game long and prosper

Medlem

http://www.imdb.com/title/tt0238380/ hade passat bra in i detta avsnittet tycker jag Alla äter ett piller för att vara som en robot och inte känna några känslor.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Javas:

Skulle gissa på titeln snökaos och Trump - fulkultur snackar dystopier. Come on Calle, ge oss en utmaning

Har svårt att se hatet i den rubriken

Skrivet av aldorgan:

http://www.imdb.com/title/tt0238380/ hade passat bra in i detta avsnittet tycker jag Alla äter ett piller för att vara som en robot och inte känna några känslor.

I nämner den i föregående, glömde lägga in länk. Tack!


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Star Lord:

Visar bara att hela sveriges mediakår är hjärntvättad av vänstern. Varför mörka hur fruktansvärd Hillary är?
Varför ens ha politik här?

Så glad att Trump vann, att feministerna förlorade och medias käftsmäll, sluta hulka nu och svälj resultatet och ta reda på vad som VERKLIGEN hade hänt om Hillary vann. Hoppas hon döms till livstid, så vi lär våra barn att brott inte lönar sig och i synnerhet inte mord.

Fundera sen på att vara politisk neutrala, för Trumphatet gör ingen nytta alls här.

Vaknat på fel sida?

I övrigt är det väl ingen hemlighet att USA:s framtid ser rätt dyster ut - oavsett om det är Trump eller Clinton vid rodret.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Visar bara att hela sveriges mediakår är hjärntvättad av vänstern. Varför mörka hur fruktansvärd Hillary är?
Varför ens ha politik här?

Så glad att Trump vann, att feministerna förlorade och medias käftsmäll, sluta hulka nu och svälj resultatet och ta reda på vad som VERKLIGEN hade hänt om Hillary vann. Hoppas hon döms till livstid, så vi lär våra barn att brott inte lönar sig och i synnerhet inte mord.

Fundera sen på att vara politisk neutrala, för Trumphatet gör ingen nytta alls här.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Roligt att läsa alla Trump-Fans kommentarer. Är nån här insatt i Amerikansk politik? Trump är emot att hjälpa länder som USA egentligen ska vara allierade med om det skulle bli krig. Trump är emot frihandel mellan länder som Sverige precis som Krösamajas bortglömda son (Löfven) vill ha det. Trump har i ett uttal sagt att alla länder bör äga Kärnvapen. Why? Fallout IRL? Han har en fruktansvärd syn på kvinnor. Han har sagt att han skulle kunna sätta på sin dotter om hon inte vore hans dotter. Bra president verkligen.

Medlem

Ugghh... Är redan så jävla trött på allt Trumpsnack. Tror jag spyr.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Hillary har orsakat mer krig och förödelse än Trump, och hon har inte ens varit president. Det säger en hel del om den korrupta kärringen.

Det enda som är farligare än en galen president är massmedia som försöker vända världen mot honom. Ge honom åtminstone en chans.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=txbMCQxx9LE


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Är det den globala makteliten som äger FZ och dikterar vad som sägs och skrivs av de anställda? Att ens ha Dystopi och Trump i samma mening är ju bissart, han har inte ens varit president en dag, lite tidigt att måla fan på väggen va?

Medlem

Kan vi inte slippa politiskt snack på åtminstone FZ? Räcker väl att det diskuteras/tjafsas överallt annars?

Medlem

Varför slänger ni inte upp er pod på soundcloud? Det skulle jag tycka var mycket trevligt.

Medlem

Uppenbart att många här har lite svårt för humor och kanske behöver tagga ner lite

Medlem

Ännu en stulen bild?

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Roligt att läsa alla Trump-Fans kommentarer. Är nån här insatt i Amerikansk politik? Trump är emot att hjälpa länder som USA egentligen ska vara allierade med om det skulle bli krig. Trump är emot frihandel mellan länder som Sverige precis som Krösamajas bortglömda son (Löfven) vill ha det. Trump har i ett uttal sagt att alla länder bör äga Kärnvapen. Why? Fallout IRL? Han har en fruktansvärd syn på kvinnor. Han har sagt att han skulle kunna sätta på sin dotter om hon inte vore hans dotter. Bra president verkligen.

Ja, det är jag och du har fel i de flesta av dina påståenden.

Avstängd

Denna blogg har ett intressant perspektiv att överväga med tanke på USA-valet (Scott Adams, han som gör Dilbert cartoons):

http://blog.dilbert.com/?utm_source=dilbert.com&utm_medium=si...

Jag tycker iaf han har ett mer balanserat perspektiv istället för "alla Clinton/Trump supporters är från helvetet".

Observera att allt Trump sa från start till slut har varit "just talk" och han har mästerligt manipulerat både massmedia och det amerikanska folket (under en tid då missnöjet mot den amerikanska regeringen och det politiska systemet har varit mycket högt) vilket antyder att han verkligen har ett dolt motiv bakom detta som vi inte ännu har sett.

Förhoppningsvis så inkluderar detta inte att ta försöka ta över världen ihop med Ryssland eller spränga hela världen i luften för att få den ultimata e-penis-bekräftelsen.

Beträffande hans så kallade "vallöften" så är jag säker på att majoriteten av dem aldrig kommer att uppfyllas.

Det jag är intresserad över är hur lätt det vore för den nya bildade senaten med ultrakonservativa republikaner som majoritet att förkasta den amerikanska institutionen och göra USA till ett fascistland.

Hans eget TV-nätverk skulle kunna vara första steget in till ett fascistland vilket innebär att han kommer sitta kvar i makten tills jorden går under eller tills han "plockas bort" från sin Game of Throne.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Blazing_Angel:

Är det den globala makteliten som äger FZ och dikterar vad som sägs och skrivs av de anställda? Att ens ha Dystopi och Trump i samma mening är ju bissart, han har inte ens varit president en dag, lite tidigt att måla fan på väggen va?

Vilken är denna globala makteliten du pratar om? Jag har sett tillräckligt av Trumps uttalanden för att inse att han är smått unik som president.

Skrivet av Morgurthion:

Varför slänger ni inte upp er pod på soundcloud? Det skulle jag tycka var mycket trevligt.

Trodde inte det var så vanligt för podcast, men kanske har fel?


signatur
Medlem

Blazing Angel syftar väl på Soros bl.a. Dvs. människorna som finansierar te.x Hillary och andra som propagerar för globalsim, de som egentligen drar i de flesta av trådarna, de är ju knappast speciellt subtila med det längre..

Soros sponsrar även vad som utåt kallas för "gräsrotsrörelser", te.x de som slutit upp och försökt förstöra för SD när de håller möten/tal. Detta läckte ut för ett tag sedan, bara att googla.

Tyvärr är människor väldigt lätta att manipulera för otäckingar som Soros. Naiva människor som springer smutsiga ärenden utan att förstå det (s.k nyttiga idioter), har man sen några miljoner att slänga sig med både hit och dit så är man nog game..

I mångt och mycket beror ju Hillarys framgång på att man fått människor till att bli hatiska. Finns inte en chans att man hade nått i närheten av denna framgång om man samtidigt inte gett folk en anledning till att gapa "rasist!" och "Hitler!". För det kan väl inte finnas något som kan kännas mer tillfredsställande än det för människor som av olika anledningar är frustrerade och som vill hitta rätt person att skylla det på.

Vi som följer alternativ media vet att det finns precis lika mycket skit på Hillary som på Trump, saker jag själv skulle påstå är allvarligare. Trump är burdus och smått pinsam, Hillary är på en helt annan nivå, en otäck person som omger sig av otroligt otäcka människor, ingen vars sällskap du vill träffa i en mörk gränd riktigt. Men ja, man måste engagera sig om man vill få fram denna sida. Etablerad media är inte objektiv, man kan inte förvänta sig att få en rättvis bild av båda genom att bara läsa Aftonbladet och New York Times.

Detta val var framförallt en seger för alternativ media och förhoppningsvis ett uppvaknande för alla naiva människor som valt att endas följa etablerad media. Det är ju andra gången på kort tid (förra gången med Brexit), där media helt och hållet struntat i att vara objektiva och endast förmedlar hur de _vill_ att saker ska vara, inte hur dom faktiskt är. NY Times har to.m gått ut och bett om ursäkt (bl.a skrev dom att Trump hade 9% chans att vinna.. vi som följer alternativ media kunde ju bara skratta åt det). Tror inte vi kan förvänta oss det samma för svensk MSM.

Jag har förståelse för att folk blev chockade, men chocken handlar ju egentligen helt om hur förljugen media är, hur ointresserade de är av att representera verkligheten, det är bara agendan som är viktig för dom. Om alla människor hade vetat att det var 50/50 vem som skulle vinna skulle vi antagligen se mindre kravaller, te.x.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vurt:

Blazing Angel syftar väl på Soros bl.a. Dvs. människorna som finansierar te.x Hillary och andra som propagerar för globalsim, de som egentligen drar i de flesta av trådarna, de är ju knappast speciellt subtila med det längre..

Soros sponsrar även vad som utåt kallas för "gräsrotsrörelser", te.x de som slutit upp och försökt förstöra för SD när de håller möten/tal. Detta läckte ut för ett tag sedan, bara att googla.

Ska googla.

Skrivet av vurt:

Tyvärr är människor väldigt lätta att manipulera för otäckingar som Soros. Naiva människor som springer smutsiga ärenden utan att förstå det (s.k nyttiga idioter).

Det finns en överhängande risk att låta överlägsen när man skriver sådana saker; att folk som inte är lika "upplysta" som en själv är "nyttiga idioter".

Skrivet av vurt:

I mångt och mycket beror ju Hillarys framgång på att man fått människor till att bli hatiska. Finns inte en chans att man hade nått i närheten av denna framgång om man samtidigt inte gett folk en anledning till att gapa "rasist!" och "Hitler!". För det kan väl inte finnas något som kan kännas mer tillfredsställande än det för människor som av olika anledningar är frustrerade och som vill hitta rätt person att skylla det på. Vi ser samma med SD här, det är samma genomskinliga taktik.

Haha, oj, de argumenten går ju lätt att vända på, både gällande Trump och högerfalangen. Att man på Trump-möten skanderat "lock her up" är ju inte direkt ett subtilt hat.

Skrivet av vurt:

Vi som följer alternativ media vet att det finns precis lika mycket skit på Hillary som på Trump, saker jag själv skulle påstå är allvarligare. Trump är burdus och smått pinsam, Hillary är på en helt annan nivå, en otäck person som omger sig av otroligt otäcka människor, ingen vars sällskap du vill träffa i en mörk gränd riktigt. Men ja, man måste engagera sig om man vill få fram denna sida. Etablerad media är inte objektiv, man kan inte förvänta sig att få en rättvis bild av båda genom att bara läsa Aftonbladet och New York Times.

Detta val var framförallt en seger för alternativ media och förhoppningsvis ett uppvaknande för alla naiva människor som valt att endas följa etablerad media. Det är ju andra gången på kort tid (förra gången med Brexit), där media helt och hållet struntat i att vara objektiva och endast förmedlar hur de _vill_ att saker ska vara, inte hur dom faktiskt är. NY Times har to.m gått ut och bett om ursäkt (bl.a skrev dom att Trump hade 9% chans att vinna.. vi som följer alternativ media kunde ju bara skratta åt det). Tror inte vi kan förvänta oss det samma för svensk MSM.8

Nu går du in i den där överlägsna tonen igen. Förklara gärna vad Hillary Clinton med sällskap skulle göra mot oss i mörka gränder.

Skrivet av vurt:

Jag har förståelse för att folk blev chockade, men chocken handlar ju egentligen helt om hur förljugen media är, hur ointresserade de är av att representera verkligheten, det är bara agendan som är viktig för dom. Om alla människor hade vetat att det var 50/50 vem som skulle vinna skulle vi antagligen se mindre kravaller, te.x.

Fast nä? Det var ju upplagt för en rysare utan att läsa "alternativ media". Det du gör i det stycket är återigen smått dumförklara folk som inte tycker som du, och förklarar det med att traditionell media ljuger. På det viset gör du det tydligt att dessa människor är, ditt uttryck, nyttiga idioter. Poliserande med en släng av överlägsenhet.


signatur
Medlem

Jag kallar alltid en spade för en spade Oavsett om någon tycker det låter överlägset.

Hillary har öknamnet Killary. Trevliga människor får ofta inte öknamn relaterade till mystiska dödsfall eller försvinnanden.

Det var inte upplagt som rysare i större delen av etablerad media, det hette hela tiden att chanserna för Trump att vinna var väldigt små, fast det kanske faktiskt var bättre i svensk media än i amerikansk. Man har pratat mycket om att det var en chock efteråt, det kan ingen ha missat. Om det var 50/50 hade det inte kunnat anses som en chock.

I fallet med Brexit så var SVT säkra på sin sak in i sista sekunderna, trots att gå-ur sidan hade betydligt fler röster. Förnekelsen var stor. Så ja det kanske är svårt att inte känna sig överlägsen eller uttrycka sig på det sättet, när media beter sig om en sandlåda? Ser även att SVT inte kunde hålla sig till lagen och vara politiskt neutrala som de ska när de rapporterar under te.x en valvaka, bl.a sa dom att det ser mörkt ut vilket ju är ett ställningstagande.

Sen.. "Lock her up", ja? Det är väl inte hat utan rent sunt förnuft att kriminella ska sitta bakom lås och bom, precis som David Petraeus fick göra. De ska i alla fall absolut inte vara presidenter, det borde vara glasklart.


signatur
Medlem

Väldigt bra sammanfattat vurt!

Kastar in detta i diskussionen, bara för att:

Vad vet folk om Nixon egentligen? Idag skulle jag vilja påstå att den yngre generationen är programmerade att tycka att han är en"bad guy" (utan att egentligen veta varför), medans de som vet lite mer säger "Watergate" och "Vietnam." Watergate var den allvarligaste politiska skandal i amerikansk historia där Nixon lät CIA avlyssna sitt eget "vita hus"-folk på hotellet Watergate eftersom det var nån som läckte ut känslig information till media som drev på anti-krigs rörelsen i USA. Såklart läckte även det här ut och Nixon sa upp sig som president efter avslöjandet.

Med hjälp av Wikileaks så har skandaler på löpande band uppdagats och enbart email-skandalen och dess innehåll säger många är större än Watergate. (Det är exkluderat DMC's fix mot stackars Sanders, Hillarys stab som organiserar och betalar folk att störa Trumps möten och att faktiskt valfuska. Med mera, med mera. Det är tidigt och jag har inte fått i mig min första kopp kaffe än så jag orkar inte fortsätta, men du förstår vad jag menar)
Skandalerna blev så allvarliga att vita huset, observera vita huset, utförde påtryckningar mot Ecuador att deras ambassad i London stängde av Julian Assange's internet (som om det skulle hjälpa.)

Medlem

@neohasse jag menade alltså att det Hillary gjort är betydligt allvarligare än att Trump te.x för 9-10 år sedan sagt att man ska ta kvinnor på könsorganet. Burdus och osmaklig på många sätt, visst, men det är inte kriminellt att vara det.

Man har även gjort en sak av "rasistiska uttalanden", finns precis lika mycket av detta på Hillary om man gräver, både latinos och svarta har hon uttalat sig nedvärderande om. Ingen chock för mig alls, människor är människor, ingen kan orka vara 100% "PK" 100% av sin tid, inte en chans.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

@neohasse jag menade alltså att det Hillary gjort är betydligt allvarligare än att Trump

Ah, crap! Sorry! Jag måste ha läst din text helt fel, för jag uppfattade det helt åt andra hållet. Nattmössan är fortfarande på och som sagt, kaffet har inte börjat med sitt magic än.

Nu är jag med på noterna! Ska genast ändra min text.

12
Skriv svar