Regeringen vill lägga 80 miljoner på information kring upphovsrätt

Medlem

Det är väl bra att regeringen lägger pengar på brottsförebyggande ändamål. Känner juh dock till exempel att information kring att våldtäkt inte är ok skulle vara något viktigare. Eller lägga dessa pengar på att höja polisers ingångslön.

phi
Medlem

Mycket bra prioritering. Jag har väldigt svårt att se att det kan finnas andra områden att lägga 80 miljoner på.

Medlem

Haha och Miljöpartiet ska vara progressive när det kommer till Upphovsrätt!

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Stelefan:

Dags för regeringen att avgå.
Skulle ha gjort det med DÖ redan.

Med tanke på hur djupt sossarna har grävt sin egen grav är det helt sinnessjukt att de får sitta kvar..

Detta är droppen för att avgå? Vad är alternativet, en högerregering som vägrar att ha vinsttak på välfärd?

Snacka om att gråta över spilld mjölk.

Om du läser mitt inlägg så ser du att jag skrev att de skulle ha avgått med DÖ redan. Läs inlägget innan du kommentar din stolle.

Du har delvist rätt, men i en artikel om en specifik budgetpost så skriver du "Dags för regeringen att avgå." så jag kommenterade på det. Du ger i övrigt inga andra kommentarer ang detta så jag tycker mitt svar var rimligt.

Är väl bara 4-5 miljarder skattepengar som går till vinst varje år i välfärden (tror de räknade snitt på 4.5 om alla aktörer hade samma vinstmarginal som de 10 största 2009-2012 i snitt per år). OM källan stämmer dvs. http://www.etc.se/inrikes/vinsten-pa-barn-och-gamla-30-miljar...

Medlem
Skrivet av Nimr0d:

I kontrast, vad var det polisen fick i budgeten, 100 miljoner?

Nja en gnutta mer..

21 839 037 000kr

http://www.regeringen.se/artiklar/2015/09/statens-budget-2016...

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Stelefan:

Dags för regeringen att avgå.
Skulle ha gjort det med DÖ redan.

Med tanke på hur djupt sossarna har grävt sin egen grav är det helt sinnessjukt att de får sitta kvar..

Detta är droppen för att avgå? Vad är alternativet, en högerregering som vägrar att ha vinsttak på välfärd?

Snacka om att gråta över spilld mjölk.

Vinsttak inom "välfärd" skulle vara en droppe i havet i jämförelse mot vad de rödgröna skiten har ställt till med (hittills).

Dessutom så är det inte bevisat att vinsterna leder till sämre vård. Tvärt om så har undersökningar visat att nöjdheten bland bårde vårdtagare och personal har ökat.

Har tyvärr ingen källa just nu då jag sitter på jobbet och bara kollar på fikarasten, men kan gärna kolla upp det senare om du inte tror mig. Vilket jag har på känn att du inte gör...

Behöver man göra studier när man kan titta på det stora landet i väst. USA. Är det en riktning du anser vara till någons fördel?

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Nimr0d:

I kontrast, vad var det polisen fick i budgeten, 100 miljoner?

Nja en gnutta mer..

21 839 037 000kr

http://www.regeringen.se/artiklar/2015/09/statens-budget-2016...

My bad, var otydligt i polisens egna rapporter


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av galenrullstol:
Skrivet av conthox:
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Stelefan:

Dags för regeringen att avgå.
Skulle ha gjort det med DÖ redan.

Med tanke på hur djupt sossarna har grävt sin egen grav är det helt sinnessjukt att de får sitta kvar..

Detta är droppen för att avgå? Vad är alternativet, en högerregering som vägrar att ha vinsttak på välfärd?

Snacka om att gråta över spilld mjölk.

Vinsttak inom "välfärd" skulle vara en droppe i havet i jämförelse mot vad de rödgröna skiten har ställt till med (hittills).

Dessutom så är det inte bevisat att vinsterna leder till sämre vård. Tvärt om så har undersökningar visat att nöjdheten bland bårde vårdtagare och personal har ökat.

Har tyvärr ingen källa just nu då jag sitter på jobbet och bara kollar på fikarasten, men kan gärna kolla upp det senare om du inte tror mig. Vilket jag har på känn att du inte gör...

Behöver man göra studier när man kan titta på det stora landet i väst. USA. Är det en riktning du anser vara till någons fördel?

Vad är det som är fel med den privata vården i USA? Priserna? Kvaliteten?

Sedan är det ganska svårt att jämföra då de i USA har helt andra lagar, regler och rättigheter. Jämföra t ex rätten till offentlig/gratis vård mot ett system där man måste betala allt ur egen fick är inte rimligt.

Dessutom är jag övertygad om att det skulle vara självreglerande, speciellt om det finns tillgänglig "gratis" vård att falla tillbaka på om man inte skulle har råd med den dyrare privata. Om någon ger dålig vård kommer vårdtagarna gå till någon annan. Då måste dom bättre sig eller försvinna från marknaden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vad bra det blev med integritetskränkande lagar för att få fast terrorister och grova brottslingar.

Medlem

Uppenbart att lobbyister bidragit till denna "budgetering" när politikerna själva uppenbarligen inte har en jävla aning vad det ska innebär eller handlar om ens.

Medlem
Skrivet av mill:

Var kommer bilden i artikeln från? Har ni rätt att använda den?

Tycker FZ oftast är väldigt snabba på att svara på frågor, men de verkar dodga den här av ngn anledning

Medlem

Problemet är säkerligen inte att folk inte känner till att det inte är tillåtet att ladda ner data som är skyddat av upphovsrätten. Problemet är snarare att lagen är "tandlös", lite som med att gå mot röd gubbe och då hjälper inte att lägga en massa pengar på att informera allmänheten.

Som någon skrev ovan, lägg pengarna på något vettigare som våra pensionärer.

Medlem
Skrivet av BlaKer:

Varför inte satsa 80 miljoner på pensionärer istället.

Hur tycker du de ska användas? Ge dem pengarna kanske? Det blir i så fall 40 kr per pensionär.

Ambassadör
Xbox

Mer slöseri med andras pengar! Go vänstern!


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mahkizmo:

Än är inte den sista "politikern" född

Skämtåsido...

Jag förstår till viss del att man vill få bukt på detta för alla som lägger ner tid, svett, själ och tårar i sina yrken (musiker, programmerare m.fl.) som vill tjäna pengar på sina produkter men att det blir ett stort bortfall pga "tillgängligheten på internet".

*Suck*

Studie efter studie visar att privatnedladdning inte minskar försäljningen av spel, film eller musik. Så suck it.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av galenrullstol:
Skrivet av conthox:
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Stelefan:

Dags för regeringen att avgå.
Skulle ha gjort det med DÖ redan.

Med tanke på hur djupt sossarna har grävt sin egen grav är det helt sinnessjukt att de får sitta kvar..

Detta är droppen för att avgå? Vad är alternativet, en högerregering som vägrar att ha vinsttak på välfärd?

Snacka om att gråta över spilld mjölk.

Vinsttak inom "välfärd" skulle vara en droppe i havet i jämförelse mot vad de rödgröna skiten har ställt till med (hittills).

Dessutom så är det inte bevisat att vinsterna leder till sämre vård. Tvärt om så har undersökningar visat att nöjdheten bland bårde vårdtagare och personal har ökat.

Har tyvärr ingen källa just nu då jag sitter på jobbet och bara kollar på fikarasten, men kan gärna kolla upp det senare om du inte tror mig. Vilket jag har på känn att du inte gör...

Behöver man göra studier när man kan titta på det stora landet i väst. USA. Är det en riktning du anser vara till någons fördel?

Vad är det som är fel med den privata vården i USA? Priserna? Kvaliteten?

Sedan är det ganska svårt att jämföra då de i USA har helt andra lagar, regler och rättigheter. Jämföra t ex rätten till offentlig/gratis vård mot ett system där man måste betala allt ur egen fick är inte rimligt.

Dessutom är jag övertygad om att det skulle vara självreglerande, speciellt om det finns tillgänglig "gratis" vård att falla tillbaka på om man inte skulle har råd med den dyrare privata. Om någon ger dålig vård kommer vårdtagarna gå till någon annan. Då måste dom bättre sig eller försvinna från marknaden.

Då får du summa summarum bra vård för de som har råd att betala och dålig vård för de som ej har råd.

En fattig pensionär eller övrig låginkomsttagare skulle inte ha råd och får då finna sig i vad som erbjuds.

Själv är jag övertygad om att vår modell på välfärden är den rätta vägen att gå och att en självreglerad frisläppt marknad är helt fel.

Men 4.5 miljard av skattepengar i vinst till företag/riskkapital är en droppe i havet mot vad? här tar jag gärna konkreta förslag på vad den nuvarande regeringen ställt till med. (Syrienkriget är de inte ansvariga för)

Inaktiv

Många skurkar som röstade :).

Medlem
Citat:

Studie efter studie visar att privatnedladdning inte minskar försäljningen av spel, film eller musik. Så suck it.

This!

Vi borde spendera 80 Miljoner på att informera politiker om att värna om våra rättigheter istället för att ta den i tvåan av filmbolagens lobbyister.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av BlaKer:

Varför inte satsa 80 miljoner på pensionärer istället.

Hur tycker du de ska användas? Ge dem pengarna kanske? Det blir i så fall 40 kr per pensionär.

Sluta stänga de äldreboenden som blir asylbostäder istället kan man ju börja med. Med din logik är de bättre att inte ge nånting.

Du säger säkert nej till din årsbaserade löneförhöjning på ett par % också, för de är ju inte så mycket, jämfört med hela din lön.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Då får du summa summarum bra vård för de som har råd att betala och dålig vård för de som ej har råd.

En fattig pensionär eller övrig låginkomsttagare skulle inte ha råd och får då finna sig i vad som erbjuds.

Själv är jag övertygad om att vår modell på välfärden är den rätta vägen att gå och att en självreglerad frisläppt marknad är helt fel.

Men 4.5 miljard av skattepengar i vinst till företag/riskkapital är en droppe i havet mot vad? här tar jag gärna konkreta förslag på vad den nuvarande regeringen ställt till med. (Syrienkriget är de inte ansvariga för)

Jag förstår ditt argument. Men att alla skall ha samma vård innebär förvisso att ingen får det sämre än andra, men det innebär också att man inte ger personer som skulle kunna få det bättre just en förbättring. Tanken är att det är bra vård även för de med lite pengar, fast snabbare vård och mer valfri sådan för de som kan och vill betala för det. Sedan är det nog, i alla fall inte som jag förstått det, inte tänkt att släppa marknaden inom vård och omsorg helt fri, utan bara avreglera den.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av BlaKer:

Varför inte satsa 80 miljoner på pensionärer istället.

Hur tycker du de ska användas? Ge dem pengarna kanske? Det blir i så fall 40 kr per pensionär.

äh lotta ut dom till 80 pensionärer istället

Medlem

Varför röstade ni inte på att det är lagligt att ladda ned upphovsrättsskyddat material utan tillstånd.. tråkmånsar...

12
Skriv svar