Deus Ex: Mankind Divided har nu DirectX 12-stöd
Vad är det ni säger.
Är inte mankind devided bra?
Det är dock fortfarande helt ospelbart för mig även på lägsta inställningarna, med en dator som klarar alla andra spel utan problem. Fast vad spelar det för roll när spelet ändå inte är bra...
Som neocon skrev, stäng av MSAA, kräver en Titan verkar det som Sedan hos mig när jag gick över till triplebuffering på vsync så blev FPS:en mycket stabilare.
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein
Vad är det ni säger.
Är inte mankind devided bra?
Jo det är bra, Problemet är att mainstoryn är bra men sidequest är bättre. Dvs det är roligare att lalla omkring och hjälpa random snubbe med något än att åka till TF29 och snacka med chefen.
Och med 'snacka med chefen' så menar du 'sno allt som är löst i hela basen'.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Vad är det ni säger.
Är inte mankind devided bra?
Får lust att spela igenom Human Revolution igen, den har bättre miljöer och story. Det tristaste med MD är att man tar för mycket referenser från vår nutid, det bör kännas mer unikt och mer fantasifullt, inte direkt så inspirerat med All aug lives matter.
Och precis som HR så fokuserar den sig för mycket på det här med augs, känns nästan som det inte finns andra ämnen att ta upp. Hade även hoppats att man slipper se små videoklipp när man t.ex. väljer att slå ner någon.
Men annars så bjuder det på bra gameplay, bank-nivån t.ex. krävde lite extra tänkande eftersom spelet till skillnad från många andra spel inte berättar hela tiden vad du ska göra. Efter Doom demot så är det här ett thinking man's game.
DX11 rullar på annars suveränt med rx480, ca 50fps i 1440p (MSA avstängd). 30e var det lätt värt genom GMG.
Det är dock fortfarande helt ospelbart för mig även på lägsta inställningarna, med en dator som klarar alla andra spel utan problem. Fast vad spelar det för roll när spelet ändå inte är bra...
Stäng av MSAA! Resten kan du säkert maxa. Det kunde jag med mitt gtx 970 i alla fall.
Det är dock fortfarande helt ospelbart för mig även på lägsta inställningarna, med en dator som klarar alla andra spel utan problem. Fast vad spelar det för roll när spelet ändå inte är bra...
Som neocon skrev, stäng av MSAA, kräver en Titan verkar det som Sedan hos mig när jag gick över till triplebuffering på vsync så blev FPS:en mycket stabilare.
Det är avstängt. Jag är ingen nybörjare. Har testat precis allt som går, spelet laggar röv.
Jätteintressant information.
Ger det något "plus" då? Verkar gå trögt att skapa sånt som nyttjar DX12 och verkligen ger den fördel man ansett det kunna ge.
Lite http://www.guru3d.com/articles-pages/deus-ex-mankind-divided-...
Det enda som gör mig nyfiken på DX12 är kombinerad VRAM, har två 2GB kort som har kämpat med att spel siktar på 3GB en längre tid, om DX12 kan ge mig 4GB så är jag all for it, dock verkar explicit multi adapter inte vara en prioritet hos dom som implementerar DX12 i sina spel så än så länge har jag inte brytt mig.
Testet på Sweclockers är nu live:
Snabbtest: Deus Ex: Mankind Divided i DirectX 12
Implementeringen är inte helt felfri än, så man får ta värdena för vad de är, dvs preliminära, De visar dock läget idag, och det syns att spelmotorn bygger på samma som för Hitman.
Jag fick lätt en 60% ökning i prestanda på mitt Titan XP. Hade lagg i mus och WASD nu helt flawless
Tycker också att jag fått en boost med senaste patchen dx11 med mitt 1080 (kan bero på att jag valde att inte köra med exclusive fullscreen i kväll) men stabil 60fps i 1440p med de mesta på max i Golem City,
"på slutet brinner vi som vackrast"