Årets konspirationsteori: Diablo 4 utannonseras på Blizzcon

Medlem

Det kommer!
Jag läste denna nyheten klockan 7.

Med tanke på att det förra spelet var Diablo TRE, & nästa är Diablo FYRA. 4 + 3= 7. Wooo!

..............

Medlem

1-1-4 = 4 november...räknar väl vem som helst ut?

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Buio:
Skrivet av redgreenblue:

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...

Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.

Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.

Jag betvivlar inte att spelet har sålt bra. Det är nog ingen som gör. Diablo är ett starkt varumärke med många trogna fans som sedan D2:LoD väntade väldigt länge på en uppföljare. Många inklusive jag förhandsbokade D3.

Det jag undrar är hur många som fortfarande spelar D3 aktivt? Ganska säker på att om man jämför kurvan mellan Diablo 2 och 3 så ser de väldigt annorlunda ut. Det är ett betydligt intressantare mätvärde än hur många kopior de sålt tycker jag. Förstår dock om Blizzard tycker annorlunda.

Inte bara att Diablo är ett starkt varumärke, spelet hypades något otroligt och i stort sett allt ActivisionBlizzard släpper säljer guld.
Bara titta på Call of Duty där uppföljare säljer otroligt bra trots att det händer att spelet är sämre än föregångaren.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Buio:
Skrivet av redgreenblue:

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...

Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.

Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.

Jag betvivlar inte att spelet har sålt bra. Det är nog ingen som gör. Diablo är ett starkt varumärke med många trogna fans som sedan D2:LoD väntade väldigt länge på en uppföljare. Många inklusive jag förhandsbokade D3.

Det jag undrar är hur många som fortfarande spelar D3 aktivt? Ganska säker på att om man jämför kurvan mellan Diablo 2 och 3 så ser de väldigt annorlunda ut. Det är ett betydligt intressantare mätvärde än hur många kopior de sålt tycker jag. Förstår dock om Blizzard tycker annorlunda.

Inte bara att Diablo är ett starkt varumärke, spelet hypades något otroligt och i stort sett allt ActivisionBlizzard släpper säljer guld.
Bara titta på Call of Duty där uppföljare säljer otroligt bra trots att det händer att spelet är sämre än föregångaren.

Jo visst är det så. Jag ångrar att jag förhandsbokade ett spel som var ospelbart ganska många dagar efter release pga. serverstrul. Men tyvärr är det så att om man väntar på att de ska fixa till spelet innan man köper det så har man ju tappat ganska mycket av intresset. Man vill ju vara med från början. Det var ju inte förens RoS kom som D3 kunde anses någorlunda färdigt, och så länge orkar man inte vänta när alla polare pratar om spelet

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Buio:
Skrivet av redgreenblue:

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...

Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.

Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.

Jag betvivlar inte att spelet har sålt bra. Det är nog ingen som gör. Diablo är ett starkt varumärke med många trogna fans som sedan D2:LoD väntade väldigt länge på en uppföljare. Många inklusive jag förhandsbokade D3.

Det jag undrar är hur många som fortfarande spelar D3 aktivt? Ganska säker på att om man jämför kurvan mellan Diablo 2 och 3 så ser de väldigt annorlunda ut. Det är ett betydligt intressantare mätvärde än hur många kopior de sålt tycker jag. Förstår dock om Blizzard tycker annorlunda.

Tror det är lite orättvisst att jämföra den kurvan, vi slukar ju spel betydligt snabbare idag. Går något lite lite fel så förstorar internet trollen upp det och sen är skiten igång. När D2:Lod släpptes fanns ju knappt något alternativ, alla spealde det. Idag så är spelvärlden så oerhört utvecklad där även appSpel tar sin plats. Det är två helt skilda världar och jämföra dem är nog inte rättvisst.

Medlem

Vill bara se en teaser med Necromancern i fokus.

Medlem

Lär nog bli nå ny expansion till D3, känns för tidigt för en efterföljare som kan floppa igen.

Medlem
Skrivet av phi:

411+114+141=666

D4 confirmed.

666/2 = 333 - 33 = 3, hl3 confirmed.

12
Skriv svar