Heroes of the Storm-spelare riskerar fem års fängelse efter mordhot mot Blizzard

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Well att dra till tangentbordet så par tangenter lossnar anser jag inte är så farligt. Men alla tycker olika, jag tex gillar inte när folk kör för snabbt med bilen, de har problem enligt mig Men gött att just du har 100% kontroll och att inget går sönder när du spelar.

Reaktionen att ens vilja slå på nåt är inte normal.

Tycker den reaktionen verkar väldigt normal. Tror du får svårt att hitta en människa som inte velat drämma till en elektronisk pryl eller maskin någon gång i sitt liv.

Skillnaden är att vilja och att göra.
Och att ge tangentbordet en jävel är nog inte så ovanligt som du tror.

Händelsefrekvensen har inte så mycket att göra med hur normal reaktionen är. Det är ett tecken på att allt inte är som det ska, precis som de som har alldeles för nära till knytnäven när de fått lite innanför västen.
Slår man på saker och folk har man alldeles för låg självbehärskning.

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Norrländsk:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Shuriko:

Medan i Sverige så hade detta inte ens lett till dagsböter...

straffet i sverige för olaga hot, är mellan 6 månader och 4a år men ändå.

ja lagen säger så men jag vet folk som dömts för olaga hot som endast fått gå ett program i ca 1-3 månader, fått en lekman övervakare, prövotid 2 år och 500 i böter.

Så mja våran lagbok är lite som aftonbladet, det är värre i textform än vad som är på riktigt

Nu pekar ju all forskning på att hårdare straff inte hjälper. Bara populistisk smörja att kräva hårdare straff.

Varför antar du att alla som vill ha hårdare straff nödvändigtvis ger blankaste fan i dess avskräckningsfaktor?

Har du nånsin funderat på att det finns människor som vill ha hårdare straff för att man anser att konsekvenserna för vissa brott bör vara större och inte för att avskräcka nästkommande brottsling?

Tröttsamt med folk som konstant ska påpeka att forskning visar blablabla....vissa brott bör leda till högre straff för att vissa anser att straffet i förhållandet till brottet är för lågt, punkt.

Vedergällning är en stark faktor till varför vi har straff över huvud taget, det vet jag.

Är det tröttsamt med forskning och fakta som inte visar den världsbild du försöker måla upp? Dessa faktaresistenta människorna i dagens samhälle är vår undergång.


signatur

IDKFA

k3m
Medlem
Skrivet av vuze2143:

Snarare rättspsykiatrisk vård. Livstid? Är ni seriösa haha. Mental ohälsa kan botas, ge er nu.

äntligen ett vettigt inlägg i tråden. det glädjer mig att se.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Äsch i min ungdom så flög knapparna på både ett och två tangentbord. Har dock lugnat mig på äldre dagar

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Snarare rättspsykiatrisk vård. Livstid? Är ni seriösa haha. Mental ohälsa kan botas, ge er nu.

Nja. Jobbar inom psykiatrin, och det är skillnad på psykisk sjukdom och psykisk störning. En sjukdom kan man bota, en störning kan man medicinera/terapi av olika slag för att lindra/hålla i schack.

Därav så har man tex Borderline, så är det en störning. Som man kan leva med, med rätt medicin och terapi/redskap. Man kan aldrig bli fri från Borderline om man fått diagnosen.

Så nej, tyvärr kan man inte "bota" alla psykiska åkommor.

k3m
Medlem
Skrivet av Aestro:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Äsch i min ungdom så flög knapparna på både ett och två tangentbord. Har dock lugnat mig på äldre dagar

att slå sönder något vid ett vredesmod är vanligt o normalt. däremot så borde man sluta spela innan man kommer till vreden.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Norrländsk:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Shuriko:

Medan i Sverige så hade detta inte ens lett till dagsböter...

straffet i sverige för olaga hot, är mellan 6 månader och 4a år men ändå.

ja lagen säger så men jag vet folk som dömts för olaga hot som endast fått gå ett program i ca 1-3 månader, fått en lekman övervakare, prövotid 2 år och 500 i böter.

Så mja våran lagbok är lite som aftonbladet, det är värre i textform än vad som är på riktigt

Nu pekar ju all forskning på att hårdare straff inte hjälper. Bara populistisk smörja att kräva hårdare straff.

Det enda som man med säkerhet kan säga är att någon som blivit dömd till fängelse inte kan ställa till elände så länge hen sitter inne. Då det än så länge inte finns någon annan metod än dödsstraff så kan man aldrig med 100% säkerhet garantera att personen i fråga inte kommer återgå till sin brottsliga bana, och då kan ett långt fängelsestraff vara enda sättet att skydda samhället.

Konstanta återfallsförbrytare och avskräde som t ex Anders Eklund, Englas mördare, skulle ju aldrig släppas ut igen.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Norrländsk:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Shuriko:

Medan i Sverige så hade detta inte ens lett till dagsböter...

straffet i sverige för olaga hot, är mellan 6 månader och 4a år men ändå.

ja lagen säger så men jag vet folk som dömts för olaga hot som endast fått gå ett program i ca 1-3 månader, fått en lekman övervakare, prövotid 2 år och 500 i böter.

Så mja våran lagbok är lite som aftonbladet, det är värre i textform än vad som är på riktigt

Nu pekar ju all forskning på att hårdare straff inte hjälper. Bara populistisk smörja att kräva hårdare straff.

Det enda som man med säkerhet kan säga är att någon som blivit dömd till fängelse inte kan ställa till elände så länge hen sitter inne. Då det än så länge inte finns någon annan metod än dödsstraff så kan man aldrig med 100% säkerhet garantera att personen i fråga inte kommer återgå till sin brottsliga bana, och då kan ett långt fängelsestraff vara enda sättet att skydda samhället.

Konstanta återfallsförbrytare och avskräde som t ex Anders Eklund, Englas mördare, skulle ju aldrig släppas ut igen.

Vi har ju också livstid i Sverige för de värsta brotten, och till skillnad från visa skriver så används det faktiskt.
Ibland kan jag anse svenska straff kanske är lite för låga. Men i allmänhet anser jag att det är klart bättre än i jämförelse med t.e.x USA.

Medlem

Idiot... Hoppas han verkligen njuter av sitt straff!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Aestro:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Äsch i min ungdom så flög knapparna på både ett och två tangentbord. Har dock lugnat mig på äldre dagar

att slå sönder något vid ett vredesmod är vanligt o normalt. däremot så borde man sluta spela innan man kommer till vreden.

vanligt? möjligt, har ingen statistik på det, vilket du inte heller har (så du har faktiskt ingen aning om ifall det är vanligt).
normalt? nej, det är ett tecken på bristande impulskontroll.

k3m
Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Aestro:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Äsch i min ungdom så flög knapparna på både ett och två tangentbord. Har dock lugnat mig på äldre dagar

att slå sönder något vid ett vredesmod är vanligt o normalt. däremot så borde man sluta spela innan man kommer till vreden.

vanligt? möjligt, har ingen statistik på det, vilket du inte heller har (så du har faktiskt ingen aning om ifall det är vanligt).
normalt? nej, det är ett tecken på bristande impulskontroll.

om jag säger så här då. det är inte alls ovanligt att människan agerar starkt vid ett vredesutbrott. att vara förbannad är större än att vara arg, arg är större än sur. det handlar inte om impulskontroll. impulsivitet är inte låst till ilska. hen kan vara väldigt impulsiv o aldrig slå exempelvis sönder tangentbordet.

Medlem

Det är nog bra om saker på nätet får konsekvenser utanför, sedan är ju detta USA, där är alla straff x8 typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Aestro:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Äsch i min ungdom så flög knapparna på både ett och två tangentbord. Har dock lugnat mig på äldre dagar

att slå sönder något vid ett vredesmod är vanligt o normalt. däremot så borde man sluta spela innan man kommer till vreden.

vanligt? möjligt, har ingen statistik på det, vilket du inte heller har (så du har faktiskt ingen aning om ifall det är vanligt).
normalt? nej, det är ett tecken på bristande impulskontroll.

om jag säger så här då. det är inte alls ovanligt att människan agerar starkt vid ett vredesutbrott. att vara förbannad är större än att vara arg, arg är större än sur. det handlar inte om impulskontroll. impulsivitet är inte låst till ilska. hen kan vara väldigt impulsiv o aldrig slå exempelvis sönder tangentbordet.

Att vara impulsiv är inte samma sak som att ha dålig impulskontroll, även om man kan tro det tack vare ordens likhet.
Så, ja du har rätt i att man kan vara väldigt impulsiv och aldrig slå sönder tangentbordet.

Poängen flyger dock över ditt huvud: Det är inte normalt att bli förbannad och ge sina prylar stryk när man spelar spel.

Mest besviken över att han uttryckte sig så klumpigt.

Han borde ha skrivit:

"Blizzard. You can silence me in Heroes of the Storm but you can't silence my AK47."

k3m
Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Aestro:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av deadlotus:

Vi "alla" kan lacka ur eller har toppat våran ragemeter! Slå sönder ett tangentbord eller två. Men detta han håller på med är så jäkla lågt och korkat!

Slår man sönder ett tangentbord i vredesmod på grund av spel har man problem. Det är inte en rimlig reaktion...alls.

Äsch i min ungdom så flög knapparna på både ett och två tangentbord. Har dock lugnat mig på äldre dagar

att slå sönder något vid ett vredesmod är vanligt o normalt. däremot så borde man sluta spela innan man kommer till vreden.

vanligt? möjligt, har ingen statistik på det, vilket du inte heller har (så du har faktiskt ingen aning om ifall det är vanligt).
normalt? nej, det är ett tecken på bristande impulskontroll.

om jag säger så här då. det är inte alls ovanligt att människan agerar starkt vid ett vredesutbrott. att vara förbannad är större än att vara arg, arg är större än sur. det handlar inte om impulskontroll. impulsivitet är inte låst till ilska. hen kan vara väldigt impulsiv o aldrig slå exempelvis sönder tangentbordet.

Att vara impulsiv är inte samma sak som att ha dålig impulskontroll, även om man kan tro det tack vare ordens likhet.
Så, ja du har rätt i att man kan vara väldigt impulsiv och aldrig slå sönder tangentbordet.

Poängen flyger dock över ditt huvud: Det är inte normalt att bli förbannad och ge sina prylar stryk när man spelar spel.

o skillnaden är? det är just det poängen inte gör. i första inlägget så skrev jag just att man inte ska utsätta sig i det tillståndet, där man går bärsärkargång. o slår sönder sitt tangentbord. sist så använder du ordet normalt, som att du sätter normerna för vad som är normalt? det är bara din egen subjektiva bild av normal du har.

Medlem

Alla har väl någon gång blivit förbannade på lagg-spikar och andra tekniska problem, och visst kan man bli ännu mer förbannad om man blir kickad för man skriver "fuck" eller "bullshit". Men den här killen gick verkligen för långt. Han behöver ju psykisk hjälp.

Och ni som gör er lustiga över att samma person i Sverige hade fått ett mildare straff, än sen? USA har jättestora problem med vansinnesdåd där skjutvapen är inblandade, trots att de har hårdare straff än oss. Sverige har inte alls samma problematik. Ska vi införa hårdare straff för att det KÄNNS bra? För att någon KÄNNER sig otrygg? Populist-trams som hör hemma på historiens sophög.

12
Skriv svar