Vill du spela ett mmo där din karaktär dör av hög ålder? Då är du inte ensam!
skicklighetsbaserat stridssystem, död som får konsekvenser, karaktärer som finns kvar vid AFK och "arbetar", förstörbar/föränderlig värld, hm hm hm många saker jag gillar här
Karaktärer alltid ingame + Permadöd med kostnad för nya karaktärer = Griefing Simulator 2017
skicklighetsbaserat stridssystem, död som får konsekvenser, karaktärer som finns kvar vid AFK och "arbetar", förstörbar/föränderlig värld, hm hm hm många saker jag gillar här
Karaktärer alltid ingame + Permadöd med kostnad för nya karaktärer = Griefing Simulator 2017
haha potentiellt
Ni vet väl vad som händer när studior lovar för mycket?
Antingen en eller flera av nedanstående:
a) Det tar för evigt att göra spelet
b) De stryker flera features
c) De gör om och förenklar features
d) Det buggar rejält och är ospelbart
e) Seriösa balansproblem
f) Spelet blir aldrig klart/pengarna tar slut/spelet läggs ner
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
Det jag har som stört fråga hur är aestiken? kommer där finnas drakar? kommer där finnas pve raids? eller bara pvp?
Kommer där finnas "spells" kanske inte starka eller tokiga spels men något åt det hållet?
Eller kommer det hålla sig till realistiskt ? för mig blir realistisk fäktning och dylikt tråkigt snabbt och känns sjukt stelt snabbt oavsett hur bra man än gör det.
Fearless in its design, it embraces a character's ability to impact other characters. A closed economy, finite resources, non-repeatable quests, and a fully destructible environment means the world is experienced differently for every character.
It also means it's going to break, not work, and never really happen. Tuff tech demo dock. Ring mig när det finns något som förespråkar att ett helt spel faktiskt blir av dock.
subterranean homesick alien
hmm, jag vet inte. In-game tid eller inte?
Som Casual-mmo-spelare så låter det lite intressant. Att det inte är möjligt att hamna så långt efter dom som kan lira 24/7 som det är i dagens mmo:s, och att inte spelet fortsätter att utvecklas efter den gruppens premisser skulle vara intressant att se.
Många mmo idag funkar ju som elitidrott gör med pengar (och otaliga andra exempel). De lag som har varit med längst har redan ett sånt försprång att det nästan aldrig går att komma ifatt.
Det jag har som stört fråga hur är aestiken? kommer där finnas drakar? kommer där finnas pve raids? eller bara pvp?
Kommer där finnas "spells" kanske inte starka eller tokiga spels men något åt det hållet?
Eller kommer det hålla sig till realistiskt ? för mig blir realistisk fäktning och dylikt tråkigt snabbt och känns sjukt stelt snabbt oavsett hur bra man än gör det.
Vad pratar du om?!
Jag kan tänka mig hur det blir; min tidigare så starka, orädda riddare som gått genom eld och vatten, drakar & demoner sitter nu på sin ålders höst på en taverna någonstans. Knäna knirkar och ryggen gör ont. Barnbarnen ringer aldrig å han måste upp fem gånger per natt för att tömma blåsan. Så en dag dör han bara knall och fall. Håll truten å ta mina pengar!
Ni vet väl vad som händer när studior lovar för mycket?
Antingen en eller flera av nedanstående:
a) Det tar för evigt att göra spelet
b) De stryker flera features
c) De gör om och förenklar features
d) Det buggar rejält och är ospelbart
e) Seriösa balansproblem
f) Spelet blir aldrig klart/pengarna tar slut/spelet läggs ner
Jag vet, men jag vill så gärna att det för EN gångs skull blir som dom säger.
Text does not represent Mozart's life.
Finns det en chans att jag får vara ensam på en server och slippa få min spelupplevelse förstörd genom att jag behöver stå i kö för att döda tre fiender som spawnas fram var tredje minut. Just därför spelar jag inte Mmorpg. Jag är egentligen sjukt sugen på Black desert. Men när fienderna är färgglada hattar som skuttar runt en kulle så blir jag lite så där.
Jeg kom for mange år siden med ideen om spillkarakterer som kunne bli gamle, dels som følge av hvordan man brukte sin spillkarakter, dette på mmorpg forumet.
Jeg håper at dette med aldring ikke blir en dårlig gjennomtenkt gimmick for å bare lage "noe nytt", som kanskje etterhvert viser seg å innebære dårlige kår for det jeg på engelsk kaller "player options".
Tror nok at jo mer forenklet spillet gjøres, som spilldesign, jo større er risikoen for at det meste i spillet blir å forstå som gimmicks.
En pekepinne på hvordan man burde i min mening lage et MMORPG spill, er å sørge for at spillet har det man på engelsk kan kalle "artistic merit". Altså, godt gjennomtenkte ting, gjerne noe originalt, eller noe som er tilpasset spillet somhelhet, slik at alt ikke oppfattes som overfladisk og trivielt uten dypere mening for den som spiller spillet.
Jeg tror kanskje et fokus på akkurat dette med at spillkarakteren vil måtte dø av alderdom, er en uting, og at dette kanskje vil vise seg å være dårlig gjennomtenkt av de som lager spillet.
Altså, det å kunne spille en figur som er gammel, og som har fordeler og ulemper, det tror jeg kan være bli interessant, men hvis det er et forkus på at livssyklusen til en spillfigur skal utelukkende være underbygget med såkalt gimmicks, da tror jeg de vil drite seg ut, for da kan jeg ane at spillet likevel kan bli oppfattes som overfladisk og lite originalt.