Jämför grafiken i The Division - då mot nu

Medlem

Hade de visat upp en bild av en Ferrari som jag förbokat och sen jag fått en Yugo...tja..jag hade nog varit lite besviken då

Men vi får se hur detta blir, jag litar på våra svenska hjältar på Massive Entertainment


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Allt de behöver göra är att slänga upp en liten text i form av "subject to change" eller något liknande i sina tidiga trailers. Enkel fix.

Medlem
Skrivet av Nasder:

Allt de behöver göra är att slänga upp en liten text i form av "subject to change" eller något liknande i sina tidiga trailers. Enkel fix.

..eller texten "Tro inte på allt ni hör och ser!"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av KoP:

Såhär är det ju alltid (eller ofta). Det vorde väl dom flesta vara medvetna om vid det här laget? Eller? Tar man inte gameplay film ifrån t.ex E3 med en nypa salt får man faktiskt skylla sig själv.

Men det är just det som är grejen - de säljer ofta in sina spel med att lova guld och gröna skogar och sen håller de inte vad de lovat. Bara för att det händer ofta betyder inte det att det är rätt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Citat:

Dock såg jag nyligen på Gametrailers stream då dom hade gäster från Firaxis Games(XCOM2) och dom gör det enbart till PC(till en början åtminstone) för att dom verkligen vill göra det spelet precis som dom ville. Sen ska man väl påpeka att 2K games(utgivarna) gav dom i stort sett fria händer vilket också ger dom två tummar upp i min bok.

Tror inte nån här skulle klaga på xcom spelen mer än små buggar här och där.
Rekommenderar inte att för boka spel , men är det ett spel som borde förbokas så är det just xcom 2 ..

Vet inte det jag, själv tyckte jag att sättet man kontrollerade sina soldater i senaste xcom var riktigt lamt. Berodde mest på hur kameran hanterades och hur man valde vad personen skulle göra, dessa två punkter kändes väldigt konsolliga. Ingen in mission looting, inga stances, fiender som bara är aktiva efter att man sett dom och som automatiskt gömmer sig så fort dom blir synliga för om jag ser dom så ser dom mig (strutstaktik) gjorde sitt till också. Förstörbara miljöer hade varit fint också.

Ser fram emot att testa Xcom2 i alla fall men efter Xcom EU så kan knappast säga att det är ett glasklart köp från början.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.

fast falsk marknadsföring är aldrig accepterat, och det där med att konsoler är skit är dock lite utav en myt nu. Sure ps4 och xbox one är väl inga muskelknuttar jämtemot en pc heller men dom gånger jag sett dom jämför ett spel mellan pc och dessa två konsoler så har det varit bara en liten minimal detalj som saknats på konsolerna.
Det kunde vara att backen inte var like högupplöst, dock inget man skulle bry sig om alls när man väl spelade.

Visst the division ser fortfarande riktigt bra ut, men dom har faktiskt dragit ner på allt i spelet på senare tid och då får folk bli besviken bäst fan dom vill utan att du har rätten att kasta dynga mot dom.

Medlem
Skrivet av whoo:

Tråkigaste jag känner är inte alla super-duper-particle-effekter som kanske saknas.

Jag reagerar på scenen han i filmen beskriver där han står på en bit gata, på E3 är den _fylld_ med "saker", allt från skräp till kundvagnar.

Det var just detta jag blev imponerad av, mängden grejor överallt som skapade en atmosfär.

När han sen visar från nu så är det mer eller mindre bara vanliga gator där dom droppat ner lite trasiga bilar...

Detta handlar nog mest bara om att det inte finns tid/pengar att bygga ett sånt detaljerat spel hela vägen igenom, men ändå tråkigt att demot visade upp saker som dom redan då borde ha vetat inte skulle bli verklighet...

Pengar och tid finns, jag tror det ligger till såhär. Precis som med Watch Dogs så har utvecklarna inte ett fullt färdigt spel utan bara ett färdigt "demo" som de visar upp på diverse mässor som E3, och eftersom dessa "demos" kanske bara består utav en färdig gata så kan saker som detaljer och andra grafiska aspekter höjas, och på så sätt kan en fet hype startas.

När hela spelet sedan ska skapas så måste saker&ting ligga inom ramen för vad hårdvaran kan klara av, och med en rimlig FPS, spelet blir till slut downgraded.

Jag måste dock säga att The Division ser inte lika farligt ut som Watch Dogs.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Fy fan va kasssst... Blir inget köp för mig. Ubi Dogs.

För er som inte orkar kolla youtube.

Dynamic Global Illumnination - BORTA
Procedural Destuctrion - BORTA
Dynamic Material Shaders - BORTA
ADvanced Particle system - Verkar vara kvar
Time of Day - Verkar vara kvar.

bara några av de saker de ändrat verkar de som.

Om nu tex dynamic global illumination skullr vara borta, varför ska då technical lead snubben hos Massive prata om hur de implementerade det spelet på GDC i mitten av mars?

Om det är MarcoStyles video du har kollat på där han påstår att dem här sakerna är borta så borde du veta att Massive har bett folk att sluta sprida den för den är inaktuell och bygger på en mycket gammal version av spelet.

Och som fz sa, första trailern 2013 var en representation på hur Massive ville att spelet skulle komma att se ut.

Medlem
Skrivet av Glore:
Skrivet av Oneone:

Fy fan va kasssst... Blir inget köp för mig. Ubi Dogs.

För er som inte orkar kolla youtube.

Dynamic Global Illumnination - BORTA
Procedural Destuctrion - BORTA
Dynamic Material Shaders - BORTA
ADvanced Particle system - Verkar vara kvar
Time of Day - Verkar vara kvar.

bara några av de saker de ändrat verkar de som.

Om nu tex dynamic global illumination skullr vara borta, varför ska då technical lead snubben hos Massive prata om hur de implementerade det spelet på GDC i mitten av mars?

Om det är MarcoStyles video du har kollat på där han påstår att dem här sakerna är borta så borde du veta att Massive har bett folk att sluta sprida den för den är inaktuell och bygger på en mycket gammal version av spelet.

Och som fz sa, första trailern 2013 var en representation på hur Massive ville att spelet skulle komma att se ut.

Kolla videon på youtube, och kolla filmerna ifrån betan så kommer du se stor skillnad.

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Glore:
Skrivet av Oneone:

Fy fan va kasssst... Blir inget köp för mig. Ubi Dogs.

För er som inte orkar kolla youtube.

Dynamic Global Illumnination - BORTA
Procedural Destuctrion - BORTA
Dynamic Material Shaders - BORTA
ADvanced Particle system - Verkar vara kvar
Time of Day - Verkar vara kvar.

bara några av de saker de ändrat verkar de som.

Om nu tex dynamic global illumination skullr vara borta, varför ska då technical lead snubben hos Massive prata om hur de implementerade det spelet på GDC i mitten av mars?

Om det är MarcoStyles video du har kollat på där han påstår att dem här sakerna är borta så borde du veta att Massive har bett folk att sluta sprida den för den är inaktuell och bygger på en mycket gammal version av spelet.

Och som fz sa, första trailern 2013 var en representation på hur Massive ville att spelet skulle komma att se ut.

Kolla videon på youtube, och kolla filmerna ifrån betan så kommer du se stor skillnad.

Jag tänker inte jämföra en betaclient från xboxversionen med en gammal video från 2013 som kördes på en pc, det är idioti.

Angående eurogamer videon så kan man ju inte ta den för seriöst (det är eurogamer för det första), som tex när han nämner att han undrade var companion appen har tagit vägen för han hade inte hört något om det. Den skrotades för längesedan för den var helt enkelt för op, man tycker att han borde gjort en enkel googling om han undrade....

Jag tänker vänta till pc-releasen är ute och då faktiskt bilda mig en uppfattning om vad som faktiskt har tagits bort.

Medlem

Det var en snubbe som kallade sig ULTRASSICK igår på twitch som streamade PC-versionen (beta). Han hade allt inställt på Ultra samt 60fps men hans bitrate var inte så hög. Man märkte även att det inte var förinspelat eftersom han gjorde saker som önskades i twitch-chatten.

Det man iaf kunde se var att grafiken inte skiljde sig något från konsolversionen man fått se i trailers vilket känns jättetrist. Man kan använda muspekaren i menyerna vilket är bra men generellt blev jag inte alls imponerad rent grafikmässigt. Han sa själv att det var en "downgrade".
Efter 30 minuter blev hans kanal bannad från Twitch.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag va jävlig sugen på detta när de visade upp det första gången, men nu efter 2.5 år så är suget helt borta, och det är bara den grafiska biten.

Ubishits servrar har haft stora problem hela tiden sen Rainbow sige spelet släpptes i höstas, hur tror ni deras servrar kommer klara va detta spelet ? Jag gissar redan nu att de kommer ha åt minstonde lika stora problem om inte värre med detta.

https://derpicdn.net/img/view/2013/6/10/345585__safe_princess...

Du kan väl inte jämföra 2 olika spel från 2 olika utvecklare som är gjorde i 2 olika motorer och har 2 helt olika underliggande nätverksstrukturer? De pratade om server prestanda och hur de testade det i alphan genom att stänga av det amerikanska datacentret när folk spelade och tvinga över de spelarna till det europeiska datacentret och hur det påverkade spelet (vilket gick utmärkt förresten) i gårdagens livestream på twitch. Kolla in det vet ja.

Medlem

För egen del är inte den grafiska aspekten av nämnvärd tyngd. Min oro ligger snarare i att det kommer finnas alldeles för lite att göra.

Det verkar - enligt egen utsago från massive - som att loot och leveling ska vara av stor vikt men jag misstänker att det kommer finnas alldeles för tunt utbud på fronterna. Jag ser gärna att det finns 60 olika mässor och kepsar och skräp spm kan vara kul att samla men de har mer eller mindre bara fortsatt prata lite om dark zones där ett bra vapen kanske kan bli ditt.

Det hela är lite oroande men jag vill ändå tro på det här spelet. Försiktigt optimistiskt är kanske den definitionen jag söker.

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Har Youtube problem, eller är det bara för mig Youtube.com renderas konstigt (Läser inte in stilmallar)?

EDIT: Var inget. AdBlock hade fått spel.

Lyckades du fixa det på något sätt, bortsett från att stänga av adblock på youtube? Har samma problem

Inaktiv

Rekommenderar denna videon för de som vill ha en sammanfattning av de som var i Malmö och spelade:

https://www.youtube.com/watch?v=7uG7688kNHw

Medlem

E3 videon är väl från PC, så vad gnäller folk om?
Denna video jämför mot Xbox One.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Hur spelet blir låter jag förbli osagt, men vad man åtminstone kan tyda av alla videos är att grafiken med största sannolikhet har nedgraderats, och mest troligt även på PC. Ubisoft är inte direkt känd för att lägga ner extra tid på sina PC-versioner för att ge dem det där lilla extra. Den största skillnaden brukar oftast ligga i skuggorna och LOD. Aldrig att de lägger in något som kan få spelet att faktiskt se betydligt bättre ut, som t.ex. Dynamic GI.

Medlem
Skrivet av Real:
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.

Förstår jag rätt att du är för falsk marknadsföring?

Men herregud.. Det är ju till att börja med lagomt tattigt av FZ att slänga upp en jämförelse mellan en E3-kod som självklart rullar på PC och Xbox One-versionen (som dessutom med stor sannolikhet kommer att på något sätt se sämre ut än PS4-versionen, vare sig det är upplösning eller annat).

Jag tvivlar inte en sekund på att PC-versionen kommer att se riktigt bra ut. Sen får man ju se exakt hur bra det ser ut.

Edit: Det var EG som producerat videon. Jag slänger dock in ett: "men ändå".

Medlem

Usch vilken nedgradering.

men men det är xbox one, vad kan man vänta.
jag tror om man spelar på PC så får man betydligt bättre, sen om vi får lika bra som det visades från första början återstår att se, det är ju ubisoft.

Dagens konsoler är verkligen utvecklingshämmande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

The era of grisen i säcken.

Varit många spel sista åren som hypats som fan och sett bra ut, men visat sig bara vara skit.

Tycker det är konstigt att jag inte sett någon från utvecklarna själva gått ut med något angående oron folk har gällande tex nedgraderingen av grafiken osv.
Om det nu är så att det inte är nedgraderat, varför går man inte ut då och säger det, eller visare upp en fläskigt snygg gameplayvideo på PC ?
Oroväckande.

Ambassadör
Xbox

PS4an är minimalt bättre än Xbox One, sluta få det till att PS4 skulle vara bra. Båda konsollerna är ljusår efter PC.


signatur

Jump in.

Medlem

Konsoler: Håller människan 5 år bakåt sedan 1995.

Releasehästryttare
Skrivet av Posuic:
Skrivet av chrillemeter:

Har Youtube problem, eller är det bara för mig Youtube.com renderas konstigt (Läser inte in stilmallar)?

EDIT: Var inget. AdBlock hade fått spel.

Lyckades du fixa det på något sätt, bortsett från att stänga av adblock på youtube? Har samma problem

Testa och disable crome/firefox addons en efter en som har med youtube att göra, själv va jag tvungen att avinstallera youtube hi def addonen till firefox för att youtube skulle funka för ca en månad sen när firefox uppdaterade till version 43.

OT: Sitter och kollar på angryjoe som spelar spelet, och tycker gtaV på ps3 såg snyggare ut än detta

Char modellerna är så ruskigt fula

Releasehästryttare
Skrivet av Glore:

Du kan väl inte jämföra 2 olika spel från 2 olika utvecklare som är gjorde i 2 olika motorer och har 2 helt olika underliggande nätverksstrukturer? De pratade om server prestanda och hur de testade det i alphan genom att stänga av det amerikanska datacentret när folk spelade och tvinga över de spelarna till det europeiska datacentret och hur det påverkade spelet (vilket gick utmärkt förresten) i gårdagens livestream på twitch. Kolla in det vet ja.

Jag vet att spelet funkar bra atm, men va ju ruskigt dåligt för ett långt tag, tror du folk hade accepterat att cs:go hade haft samma problem i en månad tex ? och det spelet kostar 1/5 del av vad rainbow six kostar ..

Folk kommer skrika som galningar om servrarna inte funkar dag ett, för oss som kommer ihåg error 37 från release dagen av diablo 3, vet hur betrayal set ut, tror inte the division kommer vara lika populärt på release dagen som diablo 3, men är fortfarande ett fullprisspel som kräver alltid online!

Medlem

Jag är lite slö idag efter en sen filmkväll igår. Der jag mest reagerat på i denna tråd är att någon skriver "hen" så bryter det ut ett språkkrig. Däremot verkar det fritt fram att slänga in en massa engelska ord och förkortningar

Ang spelet. Grafiskt så bryr jag mig inte enormt, kommer nog se bra ut. Min stora farhåga, som yttrats av andra här, är att det kommer finnas för lite att göra när man nått max nivå (ala Destiny).

KoP
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av KoP:

Såhär är det ju alltid (eller ofta). Det vorde väl dom flesta vara medvetna om vid det här laget? Eller? Tar man inte gameplay film ifrån t.ex E3 med en nypa salt får man faktiskt skylla sig själv.

Men det är just det som är grejen - de säljer ofta in sina spel med att lova guld och gröna skogar och sen håller de inte vad de lovat. Bara för att det händer ofta betyder inte det att det är rätt.

Det är inte rätt nej. Men man får inte vara allt för blåögd som konsument heller.

KoP
Medlem
Skrivet av PsyX:

Konsoler: Håller människan 5 år bakåt sedan 1995.

Dom första konsolerna kom inte 1995.

Flakmonkey

Visst är det tråkigt när en utvecklare tvingas (jo jag tror faktiskt att de inte gör det för att de vill luras) skala ner grafiken från sin ursprungliga vision, men hur kan det vara falsk marknadsföring? Jag menar om man visar upp ett spel på E3 2-3 år innan release såsom det faktiskt ser ut på den build de har då så är det ju spelet som det ser ut då. Sen att det ändras under resans gång är ju inte konstigt när du ska gå från att vissa upp en sekvens som visar upp någon ynka promille från spelet till att skapa ett fullskaligt spel som ska få in hela din vision. Då är det inte konstigt att något får stryka på foten. Falsk marknadsföring hade det varit om de vid releasedagen visade upp en E3-build som ser mycket bättre ut eftersom det inte är den produkten dem säljer,

Förstår inte heller varför man ska bli så upprörd på det. Det är ju inte som om du betalat för produkten ännu. Jag får en känsla av att såna här saker är gamingvärldens variant på One Direction-fans som gråter när någon lämnar gruppen och som hotar en på twitter när man skriver något illa om någon av medlemmarna.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Visst är det tråkigt när en utvecklare tvingas (jo jag tror faktiskt att de inte gör det för att de vill luras) skala ner grafiken från sin ursprungliga vision, men hur kan det vara falsk marknadsföring? Jag menar om man visar upp ett spel på E3 2-3 år innan release såsom det faktiskt ser ut på den build de har då så är det ju spelet som det ser ut då. Sen att det ändras under resans gång är ju inte konstigt när du ska gå från att vissa upp en sekvens som visar upp någon ynka promille från spelet till att skapa ett fullskaligt spel som ska få in hela din vision. Då är det inte konstigt att något får stryka på foten. Falsk marknadsföring hade det varit om de vid releasedagen visade upp en E3-build som ser mycket bättre ut eftersom det inte är den produkten dem säljer,

Förstår inte heller varför man ska bli så upprörd på det. Det är ju inte som om du betalat för produkten ännu. Jag får en känsla av att såna här saker är gamingvärldens variant på One Direction-fans som gråter när någon lämnar gruppen och som hotar en på twitter när man skriver något illa om någon av medlemmarna.

Klart man ska bli upprörd av faskmarknadsförning , hur kan en playstation 4 klara av att köra det så snyggt i E3 trailer men 3 senare inte kan det? det är lureri och man skapar fask hype då ska man ta det negativa med att ljuga för sina potentiella kunder man gör reklam för..

i trailern 2012 stog det att spelet kördes på en ps4 och nu kan den inte klara av det hur är det inte falskmarknadsföring? om ett bolag gör reklam för en product som inte finns är det jugeri. och det är inte köparens fel för att ett bolag säger att en produkt är på ett viss sätt och inte är det i slutprodukt själv klart ska man vara kritisk och det är inte köparnas fel utan företaget som gör produkten...

lite som att göra en reklam för en ny ferrari sedan levera en gammal fiat från 92

Inaktiv

Hade jag jobbat på Massive/Ubisoft hade jag hellre scrappat hela projektet när jag insåg att jag inte kunde få spelet att se ut som jag ville.

Jag skulle skämmas som fan att släppa det som det ser ut nu år 2016.

Dock ska jag säga att jag ännu fortfarande hoppas att det ser bättre ut på PC.

123
Skriv svar