Betala månadsavgift för Youtube – slipp reklam och få skräckshow med Pewdiepie

Medlem
Skrivet av atnek:
Skrivet av Teo:

Älskar PewDiePie, så detta göra mig sjukt glad :D. GOGO PDP, du förtjänar allt som kommer din väg <3.

Du behöver marklyft i ditt liv. Kanske då slutar du idolisera beta males..

Det svider när både media och kvinnor premierar beta framför alpha va? Det blev tydligt om något med "Big Bang" succén....men vissa tror att det hör till gårdagen

Medlem
Skrivet av Teo:
Skrivet av atnek:
Skrivet av Teo:

Älskar PewDiePie, så detta göra mig sjukt glad :D. GOGO PDP, du förtjänar allt som kommer din väg <3.

Du behöver marklyft i ditt liv. Kanske då slutar du idolisera beta males..

Nej, jag idoliserar precis vem jag vill och jag finner PDP att vara en underbar person och jag är ett stort fan av hans kanal och sprider hans verk överallt jag kan :).

Skrivet av Krycka:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Krycka:

Inget som addblock inte löser, får de inte betalt för sin hobby så får de väl skaffa riktiga jobb.

Vad definierar du som ett riktig jobb?

Det arbete man gör och får betalt för fast man kanske helst skulle vilja göra något annat, tex sin hobby.

Det har blivit ett sådant daltande med att folk ska få livnära sig på sin dröm.
Visst kul för dem som kan, men den stora massan kommer alltid att få skyffla skit för sitt uppehälle.

Ja, det är kul för dessa som blir populära på youtube och älskar sina jobb. Suger för resten som skyfflar skit och jag är glad att jag inte är en av dessa! Jag är glad att det finns människor som kan tänka sig göra skitiga jobb så vi finare människor slipper.

Skyfflar du skit?

Det händer, då jag försörjer mig som rörmokare

Medlem

Exklusivt Pewdiepiematerial låter lockande. Kan bli kul att titta på. Kommer nog bli en prenumeration för min del.

dmn
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vet inte vad adblocker har med saken att göra, jag pratade om TV-reklam och kisspauser, inget annat.

Att gå o pissa i reklampausen är ju en form av adblock. Nån har betalat för reklam som inte tittas på.

Medlem
Skrivet av Teo:
Skrivet av atnek:
Skrivet av Teo:

Älskar PewDiePie, så detta göra mig sjukt glad :D. GOGO PDP, du förtjänar allt som kommer din väg <3.

Du behöver marklyft i ditt liv. Kanske då slutar du idolisera beta males..

Nej, jag idoliserar precis vem jag vill och jag finner PDP att vara en underbar person och jag är ett stort fan av hans kanal och sprider hans verk överallt jag kan :).

Skrivet av Krycka:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Krycka:

Inget som addblock inte löser, får de inte betalt för sin hobby så får de väl skaffa riktiga jobb.

Vad definierar du som ett riktig jobb?

Det arbete man gör och får betalt för fast man kanske helst skulle vilja göra något annat, tex sin hobby.

Det har blivit ett sådant daltande med att folk ska få livnära sig på sin dröm.
Visst kul för dem som kan, men den stora massan kommer alltid att få skyffla skit för sitt uppehälle.

Ja, det är kul för dessa som blir populära på youtube och älskar sina jobb. Suger för resten som skyfflar skit och jag är glad att jag inte är en av dessa! Jag är glad att det finns människor som kan tänka sig göra skitiga jobb så vi finare människor slipper.

Skyfflar du skit?

Skrivet av waeress:
Skrivet av atnek:
Skrivet av Teo:

Älskar PewDiePie, så detta göra mig sjukt glad :D. GOGO PDP, du förtjänar allt som kommer din väg <3.

Du behöver marklyft i ditt liv. Kanske då slutar du idolisera beta males..

Det svider när både media och kvinnor premierar beta framför alpha va? Det blev tydligt om något med "Big Bang" succén....men vissa tror att det hör till gårdagen

Det svider inte alls, då dom "kvinnorna" Du pratar om, inte är några jag vill veta av.. ÖHT. You can keep 'em.. But yea..
Vem bryr sig om media? Och vilken kvinna vill ha beta? Six pack vs energidrycks mage? It's no all about the bass.. Get a grip.. Big bang succén? Gillar man den serien så är man ju inte jätte smart..

Sure, beta females with beta males..

Och en sak till, om vi någonsin står inför ett TWD-Scenario så är det jag som kommer ta alla dina grejer.

Teo
Medlem
Skrivet av atnek:

Det svider inte alls, då dom "kvinnorna" Du pratar om, inte är några jag vill veta av.. ÖHT. You can keep 'em.. But yea..
Vem bryr sig om media? Och vilken kvinna vill ha beta? Six pack vs energidrycks mage? It's no all about the bass.. Get a grip.. Big bang succén? Gillar man den serien så är man ju inte jätte smart..

Sure, beta females with beta males..

Och en sak till, om vi någonsin står inför ett TWD-Scenario så är det jag som kommer ta alla dina grejer.

Ok, vad har det med mitt inlägg att göra?

Youtuber
Skrivet av Krycka:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Krycka:

Inget som addblock inte löser, får de inte betalt för sin hobby så får de väl skaffa riktiga jobb.

Vad definierar du som ett riktig jobb?

Det arbete man gör och får betalt för fast man kanske helst skulle vilja göra något annat, tex sin hobby.

Det har blivit ett sådant daltande med att folk ska få livnära sig på sin dröm.
Visst kul för dem som kan, men den stora massan kommer alltid att få skyffla skit för sitt uppehälle.

Så om man tjänar pengar på något som man tycker är kul så är det inget riktigt jobb?
Jag önskar att alla kunde livnära sig på sin dröm, men alla har inte framförallt turen, men även drivet och strategin att göra det. Om man känner att man skyfflar skit för sitt uppehälle är det nog dags att se om sina karriärval, det har jag gjort både två och tre gånger.

Jag har jobbat allt från callcenter, reklambyrå och nu senaste två åren: YouTuber, varje gång jag känt att jag skyfflat skit har jag sökt mig efter annat. Att påstå att t.ex jag, Pewdiepie eller någon annan youtuber som kan leva på sitt skapande inte har ett riktigt jobb är rätt ignorant, ett jobb för mig är där du får majoriteten av ditt uppehälle ifrån.

Själv lägger jag två till tre timmar idag på mina klipp, och det är den delen jag ser som arbete, men det tillkommer moderation av kommentarer, förväntningar att ställa upp på mässor för att träffa tittare. Sen så har jag varken sjuklön eller semesterersättning, ett val jag gjort iom det faktiskta jobb jag valt att sysselsätta mig med för tillfället. Att kunna leva på YouTube kommer inte gratis, det kräver, även om det är svårt att tro väldig dedikation, en viss typ av personlighet och en gnutta tur.

Jag ser ju aldrig folk skriva att t.ex att en komiker eller musiker borde klippa sig och skaffa ett "riktigt" jobb.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

123
Skriv svar