Var är Battlefield 1943 till pc?

Medlem

Jag antar att det var mitt tips till redaktionen för några dagar sedan som föranledde den här artikeln.

Det största problemet är den totala bristen på information ifrån DICE. Det tyder på en stor, möjligtvis omedveten, nonchalans och ointresse av sin publik och fans. Det hade räckt med att berätta att de inte har tid eller intresse att lägga ner på BF1943 längre och ge pengarna tillbaka till de som förbeställt. Istället är det totalt tyst och "sopa problemet under mattan i förhoppning att ingen kommer ihåg spelet" som gäller. Mycket illa skött av DICE.

Ett tips: för att se till att något händer, gör som jag, twittra frågor till KM Troedsson på DICE om 1943. Tvinga fram lite svar som jag anser att vi spelare minst sagt förtjänar. Hans twitter:

http://twitter.com/L_Twin


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Mycket snack om bojkott, men dessvärre finns det ju för många idioter där ute som köper deras spel ändå, bara för att det heter battlefield. Battlefield dog imo iochmed 2142, och för mig är det dött. Kommer inte köpa något skit från DICE mer, inte ens bf3, såvida det inte blir GOTY av 150 tidningar och 3000 recensenter...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kommer BF3 till konsol så blir det inget BF3 för min del.

Medlem

JAg köpte spelet i våras till PC... Undrar när jag kmr få spelat....

Köpte det för 100 spänn på Gamersgate.

Ifall det inte visar sig att det inte kommer så stämmer jag skiten ur Dice och EA!

dmn
Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Ifall det inte visar sig att det inte kommer så stämmer jag skiten ur Dice och EA!

haha. ja, precis så funkar det i verkligheten.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Burglar:
Skrivet av kebbe:

BC2 hade nästan inga onlinekartor).

Vad fan, är du full? Det är ju en hel drös.

En handfull tragiska kartor utspridda över en rad ointressanta spellägen är ingenting jag räknar. Conquest-läget är det viktiga och i BC2 var kartorna så löjligt få att alla kunde spelas igenom på under 2 timmar. Att de dessutom är så tragiskt värdelösa innebär ju att man tröttnar direkt.

Den tilltänkta fjortispubliken man riktat sig till med BC2 hade antagligen kunnat göra bättre kartor i en eventuell baneditor.

Och jag ser att du berikar forumen med dina muntra inlägg som vanligt kebbe.

Bad Company 2 har ett gäng lysande kartor som känns helt olika beroende på om du spelar Rush, Conquest eller Squad Deathmatch. Själv tycker jag att Rush is the shit i Bad Company 2 och flera gånger roligare än Conquest. Matcherna tenderar att bli så ostrukturerade och Rush lämnar mer utrymme för taktisk spel inom gruppen. Att det både finns fordonstunga kartor (Arica Harbor, Atacama Desert) och de som nästan uteslutet fokuserar på infanteri (Nelson Bay, Valparaiso) gör att man måste lägga upp en nya strategi beroende på vilken typ av bana du spelar. Kartorna är som vanligt väldigt stora och eftersom att de är uppdelade i olika faser slipper man nöta samma jävla bas hela matchen. Jag tar hellre 10 Battlefield-kartor än 25 kartor à la Modern Warfare 2.

Utveckla gärna ditt inlägg och berätta vad som gör kartorna så sorgliga och tragiskt värdelösa. Jag har fortfarande riktigt roligt med de som finns och jag har spelat bra mycket mer än 2 timmar.

Medlem

Ett nytt BF1942 tack. PC exklusivt såklart så att inte konsololoerna fukar upp det.

Medlem

Äsch. DICE har sedan fjaskot Bad Company 2 lämnat PC-spelarna ryggen. DICE är dött för oss PC-spelare, bara att inse.

Medlem
Skrivet av eagiz:

Äsch. DICE har sedan fjaskot Bad Company 2 lämnat PC-spelarna ryggen. DICE är dött för oss PC-spelare, bara att inse.

Word!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av eagiz:

Äsch. DICE har sedan fjaskot Bad Company 2 lämnat PC-spelarna ryggen. DICE är dött för oss PC-spelare, bara att inse.

Word!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Alltså.. jag kan inte riktigt se skillnaden mellan BF och BC? Hur kan ni dissa BC2 om ni gillade BF2? De är i allt väsentligt exakt lika. Du har dina flygleksaker för de som gillar att campa lite från ovan.. du har dina klasser.. du har dina stridsvagnar. Var i helvete ser ni skillnaden? Ja, jag har spelat BF2, som svar på första frågan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Skiljer sig väsentligt. Mycket större kartor som tillåter mycket mer flyg osv.

Men, den väsentliga skillnaden är spelgången, I BC är det nästan omöjligt att få en liten paus i allt konstant skjutande och det är full-rulle hela tiden, det fick mig att tycka att BC var kul dem första 50 h sedan efter jag låst upp alla vapen bara tröttnade jag direkt och ville inte se detta Damp-spel mer.

Det är viktigt i spel att man har lite variation i speltempot och inte bara 99 - 100% hela tiden.

Och hur ***** svårt ska det vara att komma med ett vettigt BF spel? Jag menar, vad *** var BF Heroes för någonting t.ex? Ett hån mot BF-serien. Bah! Ta er i kragen DICE och leverera!

Medlem

äsch. man köper väl inte krigsspel för o gå o lukta på blommorna? Prova Sims om du tycker det går för fort. ^^

Medlem
Skrivet av Tiny:

Skiljer sig väsentligt. Mycket större kartor som tillåter mycket mer flyg osv.

Men, den väsentliga skillnaden är spelgången, I BC är det nästan omöjligt att få en liten paus i allt konstant skjutande och det är full-rulle hela tiden, det fick mig att tycka att BC var kul dem första 50 h sedan efter jag låst upp alla vapen bara tröttnade jag direkt och ville inte se detta Damp-spel mer.

Det är viktigt i spel att man har lite variation i speltempot och inte bara 99 - 100% hela tiden.

Och hur ***** svårt ska det vara att komma med ett vettigt BF spel? Jag menar, vad *** var BF Heroes för någonting t.ex? Ett hån mot BF-serien. Bah! Ta er i kragen DICE och leverera!

Vad vill du göra i ett Battlefield-spel, plocka blommor och njuta av naturen? Bortsett från att plocka upp blommorna så är det fullt möjligt i BC2. Du bestämmer tempot själv, så kom inte och klaga på att det är hektiskt om du är framme vid fronten och går mot objective. Så har det sett ut i alla Battlefield-spel. Om du behöver en paus föreslår jag att du fimpar spelet en timme och går på en promenad eller vilar en stund.

123
Skriv svar