Sveriges framtidsminister åker till E3

Robot
Sveriges framtidsminister åker till E3

Kristina Persson åker till Los Angeles för att stärka den svenska spelbranschen ytterligare.


Medlem
Sveriges framtidsminister åker till E3

Undrar om hon är en av dom var tionde människorna. Och om inte vad hon kan ha att bidra med igenom att visa snoken på E3.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag vet inte varför, men denna nyhet gav mig ont i magen

Medlem

Kul initiativ!

Medlem

Jag vill inte vara den som är den, eller jo föressten; hur många ministrar har vi egentligen? Det känns som vi har en för precis allt snart. "Framtidsminister"? Verkligen? Om dom har minst 50k i lön plus alla andra ersättningar och förmåner är det inte konstigt att skattepengarna försvinner...

Aja, kul att spelbranschen också uppmärksammas. Det omsätter ju ganska stora pengar och lär inte bli mindre framöver.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Preed:

Undrar om hon är en av dom var tionde människorna. Och om inte vad hon kan ha att bidra med igenom att visa snoken på E3.

Är väl lite som när cheferna kommer ner till "arbetarna" och kollar hur dom jobbar för att få lite bättre koll på hur allt hänger ihop.

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:
Skrivet av Preed:

Undrar om hon är en av dom var tionde människorna. Och om inte vad hon kan ha att bidra med igenom att visa snoken på E3.

Är väl lite som när cheferna kommer ner till "arbetarna" och kollar hur dom jobbar för att få lite bättre koll på hur allt hänger ihop.

Min favorit onödighetsminister (varför har vi inte en sådan förresten?)

Var när Christer Fuglesang var på uppdrag, då blev Maud Olofsson utnämnd till rymdminister..

Medlem

Funderar på att lägga ut en annons på craigslist för att någon ska lura i henne en en smörgås med shrooms. Kommer vara hennes bästa resa någonsin med all cosplay runt omkring henne!

Medlem

Kul att läsa, men utan att ha någon bakgrund på henne och hennes "spelerfarenhet/spelintresse" så är det svårt att inte tänka "Varför?".


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Jag menar inte att vara negativ, men spelbranschen klara sig bra utan att vi skickar ministrat på gratissemestrar över hela världen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul att hon åker dit, men:

"Själv är ministern dock ingen stor dataspelsfantast.
– Jag hoppas få tid att pröva på under flygresan över, innan dess kommer jag nog inte att hinna, säger Kristina Persson till SvD Näringsliv."

"– Jag hade anledning att åka till Mexiko, annars hade jag kanske inte åkt till E3, säger ministern och berättar att hon i Mexiko besöker Ericsson som "har en väldigt stor affär" på gång."

http://www.svd.se/svensk-minister-till-dataspelsmassan-e3-i-l...

Inte förvånande att hon inte har nån aning om vad spel är, men hon har uppenbart ingen direkt uppfattning om hur stora Sverige faktiskt är i spelbranchen...

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag vill inte vara den som är den, eller jo föressten; hur många ministrar har vi egentligen? Det känns som vi har en för precis allt snart. "Framtidsminister"? Verkligen? Om dom har minst 50k i lön plus alla andra ersättningar och förmåner är det inte konstigt att skattepengarna försvinner...

Aja, kul att spelbranschen också uppmärksammas. Det omsätter ju ganska stora pengar och lär inte bli mindre framöver.

"Minister för strategi- och framtidsfrågor samt nordiskt samarbete" är hennes officiella titel, ofta förkortat Framtidsminsiter.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Kul att hon åker dit, men:

"Själv är ministern dock ingen stor dataspelsfantast.
– Jag hoppas få tid att pröva på under flygresan över, innan dess kommer jag nog inte att hinna, säger Kristina Persson till SvD Näringsliv."

"– Jag hade anledning att åka till Mexiko, annars hade jag kanske inte åkt till E3, säger ministern och berättar att hon i Mexiko besöker Ericsson som "har en väldigt stor affär" på gång."

http://www.svd.se/svensk-minister-till-dataspelsmassan-e3-i-l...

Inte förvånande att hon inte har nån aning om vad spel är, men hon har uppenbart ingen direkt uppfattning om hur stora Sverige faktiskt är i spelbranchen...

... jupp... ont i magen...

Medlem

"En gratis semester till LA? Varför inte" - Framtidsministern

Medlem

va tusan e det våran framtids minister, en tant i 60 års åldern?
bleh.

Ambassadör
Xbox

En framtidsminister som är 145 år gammal och inte har spelat ett enda spel i hela sitt liv åker till E3 och promotar svensk spelindustri? Ok.


signatur

Jump in.

Medlem

Lite väl mycket negativitet i tråden här så nu tycker jag vi tar och sjunger We shall overcome.

Medlem
Skrivet av Moriquende:

"Minister för strategi- och framtidsfrågor samt nordiskt samarbete" är hennes officiella titel, ofta förkortat Framtidsminsiter.

Där ser man. Det är inte så att du råkar veta inom vilket område, eller är det bara "strategiska frågor som rör framtiden samt nordiskt samarbete" rent generellt? Väldigt luddig titel, svårt att veta vad hon gör.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

hahah framtidsminister löjligaste titeln någonsin. Och varför är det en gammal tant inte en ung person

Medlem

Den misogyna attityden på FZ genomsyrar tråden, vad annars... "Framtidsminister" är en forkortning, ta reda på fakta innan ni börjar gapa.

Själv tycker jag det är positivt eftersom det ger spelbranschen uppmärksamhet inom kretsar som vanligtvis inte har så mycket med spel att göra. Det visar även andra länder att Sveriges regering uppmärksammar den svenska spelbranschen.

Skrivet av coolhwip:

Den misogyna attityden på FZ genomsyrar tråden, vad annars... "Framtidsminister" är en forkortning, ta reda på fakta innan ni börjar gapa.

Själv tycker jag det är positivt eftersom det ger spelbranschen uppmärksamhet inom kretsar som vanligtvis inte har så mycket med spel att göra. Det visar även andra länder att Sveriges regering uppmärksammar den svenska spelbranschen.

Det har du faktiskt rätt i. Men tycker du inte det hade varit bättre med en person som känns representativ för branschen? Man skickar ju exempelvis inte en nunna till månen ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Står ju "framtidsminister" och inte "spelindustriminister" som en del verkar få det till. Finns ju mer med framtiden än bara spelindustrin, kan ju dock hålla med om att det känns lite skumt ändå.
Förhoppningsvis har hon väl någon under sig som kan lite om spel som följer med, sedan skulle hon ju följa med representanter från svenska spelindustrin som säkerligen kan nog mycket för att förklara för henne.

Känns som att alla egentligen hakade upp sig på framtid som om det stod för spel... Varför det är en gammal person är nog för att som sagt igen, framtid står för betydligt mer än spel, om hon däremot har nog med kompetens i överlag för sin position låter jag vara osagd.

Medlem

Jag kan ställa upp som spelminister. Eller reseminister.

Hur får man ett sådant uppdrag?

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Lite väl mycket negativitet i tråden här så nu tycker jag vi tar och sjunger We shall overcome.

Hahaha! Det kan dom iaf.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av coolhwip:

Den misogyna attityden på FZ genomsyrar tråden, vad annars... "Framtidsminister" är en forkortning, ta reda på fakta innan ni börjar gapa.

Själv tycker jag det är positivt eftersom det ger spelbranschen uppmärksamhet inom kretsar som vanligtvis inte har så mycket med spel att göra. Det visar även andra länder att Sveriges regering uppmärksammar den svenska spelbranschen.

Det har du faktiskt rätt i. Men tycker du inte det hade varit bättre med en person som känns representativ för branschen? Man skickar ju exempelvis inte en nunna till månen ...

Det kan diskuteras, men jag ville lyfta fram det positiva i nyheten

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Lite väl mycket negativitet i tråden här så nu tycker jag vi tar och sjunger We shall overcome.

Hehe touché! Men jag får en känsla av att majoriteten här är lite för unga för att känna till detta episka event, där Birgit Friggebo tog politiskt självmord....

Fördomar om gamers kanske.


signatur

~ spelat sedan 1979

Medlem
Skrivet av ghostshades:
Skrivet av Pirazy:

Lite väl mycket negativitet i tråden här så nu tycker jag vi tar och sjunger We shall overcome.

Hehe touché! Men jag får en känsla av att majoriteten här är lite för unga för att känna till detta episka event, där Birgit Friggebo tog politiskt självmord....

Fördomar om gamers kanske.

Kan tyvärr ligga något i det...så se och lär kids:
https://www.youtube.com/watch?v=ONGIKSCxXio

Medlem

Tycker det är härligt med sånthär, det kan ju inte skada och många politiker gör bra mycket dummare grejjer.

Medlem

Känns ganska meninglöst att skicka ditt henne. Svenska spelbranschen har klarat sig bra hittills utan någon minister.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Längtar tills 2018 då man kan rösta bort denna kalle-anka-regering.

12
Skriv svar