Lovande Hearthstone-spelare lägger karriär på hyllan – efter ultimatum från förälder

Robot
Lovande Hearthstone-spelare lägger karriär på hyllan – efter ultimatum från förälder
Medlem
Lovande Hearthstone-spelare lägger karriär på hyllan – efter ultimatum från förälder

Har inte hört talas om honom


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vilken dryg far.


signatur

I drank what?

Medlem

Förnuftigt beslut.

Medlem

Bokstavligen vem?

Medlem

självklara beslutet absolut.

Medlem
Medlem

Om han hade kunnat åka på turneringen och endå gå färdigt sin utbildning så förstår jag inte fadern.
Ingen skada skedd och snarare en möjlighet att tjäna lite pengar (betala igen?).

Men om utbildningen går förlorat pga turnerningen är väl detta det självklara valet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skämt åsido, smart drag. Hearthstone går det knappast att försörja sig på fram till pensionen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vilken dryg far.

Med tanke på att en årsavgift för college kan ligga nära prispotten för turneringen även på de mer mediokra skolorna så kan man ju anta att han skulle föredra om ungen fokuserade på utbildningen.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Om han hade kunnat åka på turneringen och endå gå färdigt sin utbildning så förstår jag inte fadern.
Ingen skada skedd och snarare en möjlighet att tjäna lite pengar (betala igen?).

Men om utbildningen går förlorat pga turnerningen är väl detta det självklara valet.

Precis vad jag tänkte.

Medlem

Föräldrar ska väl stötta sina barn? =/

Medlem

Beror väl på om turneringen skulle förhindra honom från att kunna slutföra någon kurs eller liknande. Ifall den pågår när det inte är skola så låter det som en idiot till far.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Föräldrar ska väl stötta sina barn? =/

Det kanske är precis det de gör.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul när ens föräldrar fortfarande tror att tv/datorspel är "lek".


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Idiotiskt beslut. Det är bättre av föräldern att uppmuntra honom att följa sin dröm, om det handlar om -en turnering-; helt allvarligt tror jag upplevelsen omkring det skulle lära honom mer om livet än att börja college litet tidigare. Han kan ju gå college nästa år liksom, och ta något jobb tills dess. Vari ligger problemet om allt var betalt?

Skulle vara intressant att se hur det hade låtit om det handlade om ett mer traditionellt sportevenemang.

Medlem
Skrivet av toern:

Idiotiskt beslut. Det är bättre av föräldern att uppmuntra honom att följa sin dröm, om det handlar om -en turnering-; helt allvarligt tror jag upplevelsen omkring det skulle lära honom mer om livet än att börja college litet tidigare. Han kan ju gå college nästa år liksom, och ta något jobb tills dess. Vari ligger problemet om allt var betalt?

Skulle vara intressant att se hur det hade låtit om det handlade om ett mer traditionellt sportevenemang.

Om han åker ut från utbildningen kanske de måste börja betala på nytt från år ett när han börjar om.
Föräldrarna kanske inte vill kasta bort 2 års utgifter på det sättet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Kul när ens föräldrar fortfarande tror att tv/datorspel är "lek".

Vilket det är för 99.9% av alla som spelar.

Medlem

Mycket bra beslut.

Skruvat om man skyller på föräldrarna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det finns ju för lite info kring det hela för att veta om detta var ett smart eller icke smart beslut. Han tyckte detta var bäst med de förutsättningarna han fick. Han kanske missade för mycket i skolan under denna period (eller viktiga tentor) då är det ju inte så smart, men om det bara var att han åkte iväg utan att det påverkade skolan direkt (kanske påverkar lite då han inte kanske inte har plugga som fokus under turneringens gång) men det kan man ju alltid anpassa sig efter.

Som sagt, vi vet inte exakt vad som hände

Medlem

"Soulless i dag, 17:15
Det kanske är precis det de gör. "

Beror på om nyheten är komplett eller inte. Varför skulle han inte kunna åka dit och genomföra en enkel tävling? Vad får konsekvenserna av att han genomför tävlingen för hans liv? Det står inget om det i texten och du drar ju egna slutsatser.

Ska man gå efter artikeln så är hans far ett svin rent ut sagt. Tror ingen far skulle vara så elak och ställa ultimatum för ingenting. En normal förälder skulle stötta sitt barn och ge dem självförtroende. Varför sa hans far ingenting under tiden han kvalificerade sig till tävlingen istället för efteråt när han lyckats nå framgång?

Medlem

Löjligt
Varför skulle han inte kunnat fara på en tävling.
Lär ju knappast påverka sin utbildning.
Skulle gladeligen stötta mina barn om dom blev pro i spel eller nån annan sport som helst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skötte killen sina studier? Om han skötte sina studier och fick bra betyg så kan jag inte se varför föräldern skulle säga nej.

Medlem

Det är inte så att hans college går åt helvete om han nu går på en hearthstone turnering? Låter bara som att föräldern är trångsynt i det här fallet

Medlem

Ett klokt val Marcus, en utbildning innebär en investering för din framtid. Just för stunden kanske du känner att livet är orättvist och att dina föräldrar föraktar dig, men det kommer en dag där du kommer att tacka dem. Lycka till med dina framtida studier!


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

Medlem

Väldigt mycket som var oklart i artikeln, man får ju inte veta hur omständigheterna är över huvud taget.

Och brukar inte dom flesta flytta till collages campus? Vad skulle hindra honom från att smita iväg?

Ångrar inte att jag spelade och festade bort hela skoltiden, så många minnen, skratt och vänner man fick. Då gör det inte att man fick läsa upp betygen efter skolan

Medlem
Skrivet av rooster:

Det är inte så att hans college går åt helvete om han nu går på en hearthstone turnering? Låter bara som att föräldern är trångsynt i det här fallet

Man kan ju bara gå efter artikeln här och enl den så fick han åka om han ville, men föräldrarna stog ju för att betala för skolgång och annat eftersom han inte hade pengar.

Och dom ansåg att det skulle prioteras finns inget fel i det.

Vet själv hur det var att inte få göra allt man ville var surt men det var innan man fatta att saker o ting kostar och hör till en del av att bli vuxen och man kan inte göra allt man tycker är kul o har lust med.

Sen är inte alla föräldrar lika tänk va tråkigt om alla stöptes enl samma mold


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om detta hade handlat om en stor fotbollsturnering. Hade historien varit likadan då?


signatur

I want to play a game.

Medlem

Sen har vi kanske inte hela bakgrundshistorien. Det är väl möjligt att han presterade skitdåligt i skolan pga att han spelar Hearthstone hela dagarna.

Jag är 2-barnsfar och hade gjort likadant om jag pröjsade för ungarnas utbildning och dom inte tog den på allvar. Men om dom gjorde det hade jag inte haft några problem med att skicka dom på en turnering.

Medlem

Hur många här bland kommentarerna är gamingkids kontra föräldrar? Kan bara hålla med föregående talare (Norrin) i sitt resonemang.

12
Skriv svar