The Witcher 3: Wild Hunt

Medlem
Skrivet av bson:

Jag har spelat både ettan och tvåan och är till 99% säker på att varken Yennefer eller Ciri är med där..?

Citat:

Yennefer och Ciri. Utan förkunskap kommer du inte känna lika starkt för dem.

De är med i böckerna.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Redaktör
Ponny
Skrivet av T.Mani:

En ny dator eller köpa PS4? Beslutsångest! :S
Witcher 3 vill jag ha oavsett då...

Jag tänker så här: först spelar jag om det till PS4, då jag inte hunnit göra allt jag vill. Och mot slutet av året ska jag bygga mig en ny datamaskin och maxa skiten ur det.

Witcher 3 tre gånger på ett år är min plan.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Xepheros:

Är ganska säker på att det hypade skägget är en grej vi kommer få se till fullo först på PC:

Jag ber till alla skäggfagra gudar att du har rätt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Xepheros:

Är ganska säker på att det hypade skägget är en grej vi kommer få se till fullo först på PC:

Jag ber till alla skäggfagra gudar att du har rätt!

Anledningen till varför jag tror det är för att det är en sån typisk grej som är det första man skär ner på när man ska få spelet att flyta bättre på en mindre optimal dator, och by extension är det inte högsta prioritet att behålla när man optimserar det för konsollerna. Lite som hårsystemet i Tomb Raider remaken.

Redaktör
Ponny
Skrivet av eatem:

Hypotetiskt, om man skulle vara en sådan som struntar i story helt och bara spelar för gameplay - hur står sig Witcher-serien då? Bloodborne t.ex. har ju jätteroliga strider även om man inte bryr sig om story.

Nu gillar jag en bra historia men så intresserad är jag inte att jag är beredd att spela ettan och tvåan innan, trean ser dock väldigt trevligt ut.

Jag känner så här: striderna har kommit en lång väg sedan Witcher 1. Ingen tvekan om den saken. Och när jag kämpar mot allsköns monster har jag inget att klaga på. Då är det fröjd att experimentera med signs (magi, alltså), brygder och oljor. Det är människorna som inte är speciellt lajbans att ha ihjäl.

Men lika roliga som i actionäventyr som Bloodborne blir de aldrig riktigt. Jag går igång på story och det är därför jag dyrkat Witcher-spelen. Det fanns tveksamheter med Witcher 2-striderna, ändå hade jag inga problem med att älska det. Finns det tillräckligt starka sidor väger de ibland upp fadäser. Med det sagt: striderna i Witcher 3 är inga "fadäser". Det är bara roligare och mer taktiskt att döda monster än människor.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av MacNille:
Skrivet av bson:

Jag har spelat både ettan och tvåan och är till 99% säker på att varken Yennefer eller Ciri är med där..?

Citat:

Yennefer och Ciri. Utan förkunskap kommer du inte känna lika starkt för dem.

De är med i böckerna.

Och där har du ju också en poäng. Jag har inte läst böckerna, men har två som väntar på mig vid sängen. Vem vet? Jag kanske hade fått ut ÄNNU mer av storyn om jag plöjt böckerna? Jag ämnar att ta reda på det alldeles strax.


signatur

En Bamseponny av folket

k3m
Medlem
Skrivet av Infer1s:

Efter två timmar av witcher 3 streams är jag seriöst less på Geralts extremt monotona röst...kan man muta honom på något sätt? Verkar ju riktigt sweet i övrigt!

Två timmar!? Nå, det släpps snart som tur är

Medlem

Vet inte om jag rekommenderat Witcher 1 till någon idag, storyn är ok, gameplay är väl mindre bra. Men allra jobbigast är alla idag väldigt "omoderna" system för leveling, crafting, inventory etc. väldigt mycket plotter och väldigt lite hjälp..

De som är intresserade av Witcher 3 har jag rekommenderat att spela 2:an , tycker oftkast det räcker som backstory, man får rätt mycket bra backstory upplåst via flashbacks.

Jag är iof glad jag spelat igenom båda innan, men hade inte pallat spela om ettan igen

Medlem

Angående framerate problemen, väldigt synd ni inte har tillgång till day 1 patchen som tydligen skall fixa många av de problemen.

Vore kul om ni gjorde en update artikel där ni kollat något ställe ni minns som riktigt jobbigt och ser om det blivit bättre

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cove:

Angående framerate problemen, väldigt synd ni inte har tillgång till day 1 patchen som tydligen skall fixa många av de problemen.

Vore kul om ni gjorde en update artikel där ni kollat något ställe ni minns som riktigt jobbigt och ser om det blivit bättre

Vi kommer att testa det efter release också! Och då även pc- och Xbox One-versionerna. Det kommer mera!


signatur

En Bamseponny av folket

k3m
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av eatem:

Hypotetiskt, om man skulle vara en sådan som struntar i story helt och bara spelar för gameplay - hur står sig Witcher-serien då? Bloodborne t.ex. har ju jätteroliga strider även om man inte bryr sig om story.

Nu gillar jag en bra historia men så intresserad är jag inte att jag är beredd att spela ettan och tvåan innan, trean ser dock väldigt trevligt ut.

Jag känner så här: striderna har kommit en lång väg sedan Witcher 1. Ingen tvekan om den saken. Och när jag kämpar mot allsköns monster har jag inget att klaga på. Då är det fröjd att experimentera med signs (magi, alltså), brygder och oljor. Det är människorna som inte är speciellt lajbans att ha ihjäl.

Men lika roliga som i actionäventyr som Bloodborne blir de aldrig riktigt. Jag går igång på story och det är därför jag dyrkat Witcher-spelen. Det fanns tveksamheter med Witcher 2-striderna, ändå hade jag inga problem med att älska det. Finns det tillräckligt starka sidor väger de ibland upp fadäser. Med det sagt: striderna i Witcher 3 är inga "fadäser". Det är bara roligare och mer taktiskt att döda monster än människor.

Jag tycker strider i ren allmänhet är både bättre och roligare i rollspel än i actionäventyr. Även i första Witcher spelet. Tvåan har bland de bästa striderna i manna minne. Sedan så kan vi ta Fallout 2 också, där striderna exempelvis är mycket bättre än i Wasteland 2, som är ett ~10 år nyare spel. Vilket utvecklarna också vet. Därför kommer de att släppa en omgjord version med strider som påminner om Fallout 2s. Så har vi Gothic 2, som har bland de bästa striderna i ett spel någonsin. Så det beror helt på vem man frågar. Jag tycker då att Bloodbornes strider är urusla jämfört med Gothic 2s strider.

Medlem
Skrivet av k3m:

Tvåan har bland de bästa striderna i manna minne.

Nu överdrev du väldigt mycket.

k3m
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:

Tvåan har bland de bästa striderna i manna minne.

Nu överdrev du väldigt mycket.

Nope! Jag har aldrig känt mig så inne i striden som i det spelet. Okej, Gothic 2s strider är kanske ett strå vassare. Har du förresten lirat Gothic 2? Det är ett rollspel många missat. Jag rekommenderar det starkt. Ett starkt tips bara. Läs guider hur du får ut det mesta av det, samt för att sänka inlärningskurvan. Jag personligen hade inte orkat spela det utan de guiderna (tror jag).

Medlem
Skrivet av eatem:

Hypotetiskt, om man skulle vara en sådan som struntar i story helt och bara spelar för gameplay - hur står sig Witcher-serien då? Bloodborne t.ex. har ju jätteroliga strider även om man inte bryr sig om story.

Nu gillar jag en bra historia men så intresserad är jag inte att jag är beredd att spela ettan och tvåan innan, trean ser dock väldigt trevligt ut.

Än så länge är det mer story än det är strider.
Tror jag spenderat mer tid att titta på konversationer än jag spenderat på strider, men då är jag inte den personen som grindar mer än nödvändigt.
Enda gången jag grindat är när jag försökte få en drownerhjärna som vägrade droppa för en potion i början av spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ELF
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Doris:

Går väl dock inte att spela än oavsett?

Varför skulle det inte gå att spela ett drm fritt spel?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Doris:

Går väl dock inte att spela än oavsett?

Går att spela utan problem på PS4. Fick mitt vid lunch och har spelat sen dess.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Doris:

Går väl dock inte att spela än oavsett?

Varför skulle det inte gå att spela ett drm fritt spel?

För att PC-spel brukar ha ett skydd som hindrar en från att spela innan releasedatumet, oftast genom att en essentiell fil saknas från installationen. Detta är för att förhindra att piraterna får spela spelet innan de betalande kunderna. Det är brukar inte hända på konsoll så klart, men på PC är detta väldigt vanligt.

ELF
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Doris:

Går väl dock inte att spela än oavsett?

Varför skulle det inte gå att spela ett drm fritt spel?

För att PC-spel brukar ha ett skydd som hindrar en från att spela innan releasedatumet, oftast genom att en essentiell fil saknas från installationen. Detta är för att förhindra att piraterna får spela spelet innan de betalande kunderna. Det är brukar inte hända på konsoll så klart, men på PC är detta väldigt vanligt.

Jo, fast vad jag vet så har de sagt att det skulle vara drm fritt. DÅ ska det inte finnas något som stoppar än från att spela så fort man har fått hem det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hmm. Först och främst, jag har förbeställt the witcher 3. Jag har för länge sedan spelat ca 30 min av första Witcher, tyckte det var riktigt dåligt. Jag har spelat 3-4 h av 2an och tyckte det var segt och svårt att komma in i. Slutade med att jag avinstallerade det. Ska jag försöka kämpa mig in i 2an igen eller har jag helt enkelt begått ett misstag när jag beställde 3an?

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Hmm. Först och främst, jag har förbeställt the witcher 3. Jag har för länge sedan spelat ca 30 min av första Witcher, tyckte det var riktigt dåligt. Jag har spelat 3-4 h av 2an och tyckte det var segt och svårt att komma in i. Slutade med att jag avinstallerade det. Ska jag försöka kämpa mig in i 2an igen eller har jag helt enkelt begått ett misstag när jag beställde 3an?

Jag tror om du kör på lättaste svårighetsgraden så behöver du inte hålla på med potions och sånt, räcker nog med att mata på knapparna och använda dodge vid rätt ögonblick.
Gillar du rpg? Om inte är spelet inget för dig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:

Tvåan har bland de bästa striderna i manna minne.

Nu överdrev du väldigt mycket.

Nope! Jag har aldrig känt mig så inne i striden som i det spelet. Okej, Gothic 2s strider är kanske ett strå vassare. Har du förresten lirat Gothic 2? Det är ett rollspel många missat. Jag rekommenderar det starkt. Ett starkt tips bara. Läs guider hur du får ut det mesta av det, samt för att sänka inlärningskurvan. Jag personligen hade inte orkat spela det utan de guiderna (tror jag).

Gothic 1 och 2!!!!!!
Kärleken är stor till dem!

Gothic 1 var så fantastiskt och nyskapande när det kom att jag knappt kunde tro vad jag spelade!

Så sjukt underskattade spel


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Doris:

Går väl dock inte att spela än oavsett?

Varför skulle det inte gå att spela ett drm fritt spel?

För att PC-spel brukar ha ett skydd som hindrar en från att spela innan releasedatumet, oftast genom att en essentiell fil saknas från installationen. Detta är för att förhindra att piraterna får spela spelet innan de betalande kunderna. Det är brukar inte hända på konsoll så klart, men på PC är detta väldigt vanligt.

Jo, fast vad jag vet så har de sagt att det skulle vara drm fritt. DÅ ska det inte finnas något som stoppar än från att spela så fort man har fått hem det.

Nej, så fungerar det inte. Oavsett om du får hem det tidigare eller inte så har spelet ett släppdatum av en anledning, och att du har fått det tidigare är rent krasst ett misstag av återförsäljaren. Spelet är DRM-fritt efter releasedatum, inte nödvändigtvis direkt från skivan veckan innan det faktiskt släpps. Ifall det går att installera och spela direkt är det väl gött för dem som fått det för tidigt, men bli inte förvånad om det inte är så.

Jag tvivlar starkt på att det går att spela helt DRM-fritt redan nu eftersom det inte har dykt upp på någon torrentsida överhuvudtaget trots att folk uppenbarligen fått hem sina exemplar redan.

Medlem

Gothic 2 har helt klart bland dom bästa striderna någonsin i ett rpg utan tvekan

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Doris:

Går väl dock inte att spela än oavsett?

Varför skulle det inte gå att spela ett drm fritt spel?

För att PC-spel brukar ha ett skydd som hindrar en från att spela innan releasedatumet, oftast genom att en essentiell fil saknas från installationen. Detta är för att förhindra att piraterna får spela spelet innan de betalande kunderna. Det är brukar inte hända på konsoll så klart, men på PC är detta väldigt vanligt.

Jo, fast vad jag vet så har de sagt att det skulle vara drm fritt. DÅ ska det inte finnas något som stoppar än från att spela så fort man har fått hem det.

Nej, så fungerar det inte. Oavsett om du får hem det tidigare eller inte så har spelet ett släppdatum av en anledning, och att du har fått det tidigare är rent krasst ett misstag av återförsäljaren. Spelet är DRM-fritt efter releasedatum, inte nödvändigtvis direkt från skivan veckan innan det faktiskt släpps. Ifall det går att installera och spela direkt är det väl gött för dem som fått det för tidigt, men bli inte förvånad om det inte är så.

Jag tvivlar starkt på att det går att spela helt DRM-fritt redan nu eftersom det inte har dykt upp på någon torrentsida överhuvudtaget trots att folk uppenbarligen fått hem sina exemplar redan.

Spelet går som sagt inte att spela ännu. Jag lade till ett citat på mitt tidigare inlägg. Men jag lägger till det här också.

"Q: Do I need Internet access to install the retail PC version of The Witcher 3: Wild Hunt?
A: The initial, pre-premiere retail PC batch of The Witcher 3: Wild Hunt needs to download a file from our servers to allow play. This file will either be downloaded automatically during installation process or you can choose to download it manually from a dedicated website. Since we have no DRM in the game, this is a security measure we needed to incorporate so the game doesn't leak during the production process. No worries, the file will not be big. Copies of The Witcher 3: Wild Hunt produced after launch will not contain this security feature."

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nihuli:

Hmm. Först och främst, jag har förbeställt the witcher 3. Jag har för länge sedan spelat ca 30 min av första Witcher, tyckte det var riktigt dåligt. Jag har spelat 3-4 h av 2an och tyckte det var segt och svårt att komma in i. Slutade med att jag avinstallerade det. Ska jag försöka kämpa mig in i 2an igen eller har jag helt enkelt begått ett misstag när jag beställde 3an?

Jag tror om du kör på lättaste svårighetsgraden så behöver du inte hålla på med potions och sånt, räcker nog med att mata på knapparna och använda dodge vid rätt ögonblick.
Gillar du rpg? Om inte är spelet inget för dig.

Tror inte det var svårighetsgraden som begränsade mig. Några av mina absoluta favoritspel är KOTOR 1-2, Elder Scrolls 3-5, Mass Effect-serien, Dragon Age 1 så borde väl vara min grej. Kanske just Witcher som inte är det... Gillar jag 3an så ger jag 2an en ny chans

SoL
Medlem
Skrivet av eatem:

Hypotetiskt, om man skulle vara en sådan som struntar i story helt och bara spelar för gameplay - hur står sig Witcher-serien då? Bloodborne t.ex. har ju jätteroliga strider även om man inte bryr sig om story.

Nu gillar jag en bra historia men så intresserad är jag inte att jag är beredd att spela ettan och tvåan innan, trean ser dock väldigt trevligt ut.

Jag har funderat på samma sak, jag tycker stridena är viktiga o from soft är ju helt klart mästarna när de gäller underhållande strider. Fler utvecklare skulle hämta insperation från from software tycker jag.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

En ny dator eller köpa PS4? Beslutsångest! :S
Witcher 3 vill jag ha oavsett då...

Jag älskar min ps4, men skulle satsa på en ny dator just nu

Medlem

Spelade precis igenom 2an för första gången som förberedelse inför detta och måste säga att det var en v dom bästa spelupplevelserna jag haft! Rekommenderar det starkt för dom som inte testat

Medlem
Citat:

Den fantastiska Order of the flaming rose, som vi känner igen från första Witcher,

Visst att du kanske har sympatier för dem, men säkert det inte skall vara fanatiska istället?

Annars suverän läsning!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Nihuli:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nihuli:

Hmm. Först och främst, jag har förbeställt the witcher 3. Jag har för länge sedan spelat ca 30 min av första Witcher, tyckte det var riktigt dåligt. Jag har spelat 3-4 h av 2an och tyckte det var segt och svårt att komma in i. Slutade med att jag avinstallerade det. Ska jag försöka kämpa mig in i 2an igen eller har jag helt enkelt begått ett misstag när jag beställde 3an?

Jag tror om du kör på lättaste svårighetsgraden så behöver du inte hålla på med potions och sånt, räcker nog med att mata på knapparna och använda dodge vid rätt ögonblick.
Gillar du rpg? Om inte är spelet inget för dig.

Tror inte det var svårighetsgraden som begränsade mig. Några av mina absoluta favoritspel är KOTOR 1-2, Elder Scrolls 3-5, Mass Effect-serien, Dragon Age 1 så borde väl vara min grej. Kanske just Witcher som inte är det... Gillar jag 3an så ger jag 2an en ny chans

När du skrev att du tyckte det var svårt att sätta sig in i spelet tänkte jag du pratade om att hålla på göra potions osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar