GTA V försenas till pc


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av eatem:

Eloge till Rockstar. De har väl insett att något behöver fixas och stressar inte ut spelet som vissa andra *host EA host Ubisoft host*

Jo du vet det är väldigt stressigt att porta ett spel på 1.3 år. Rockstar får gör vad de vill, men det känns väldigt respektlös att behandla vissa kunder som skräp.

Edit: Många förseningar är snarare ett tecken på att arbete inte går bra/ inte prioriteras.

Medlem

Först vill jag bara säga: FFFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNN

Så nu har jag fått det ur systemet...

Sen undrar jag varför de har med DVD Drive som krav. Måste man alltså ha det? Jag har inte haft det de senaste 5 åren, kanske ännu längre sedan jag hade en sån. Men man måste väl fortfarande kunna köpa det på download bara eller?

Medlem

Det kopieringsskyddet som GTA 5 skulle använda sig av har väl blivit crackat? Tror det förklarar situationen, de arbetar på något riktigt nefariskt nytt skydd.

ZF
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Bara 1,5 år sent. Hoppas förseningspengarna dom fick av konsolltillverkarna var värt det.

ja 40 miljoner sålda ex blir nog en slant över till utvecklaren med.

Medlem
Skrivet av Exroz:

"HDD Space: 65GB".

Tänk att ladda ner spelet med ADSL, eller för den delen installera det med skivor. De med sämre uppkoppling borde sitta och gråta just nu.

Den som väntar på något gott... passar ju bra i dubbel bemärkelse här.

ZF
Medlem
Skrivet av cyzed:

Sen undrar jag varför de har med DVD Drive som krav. Måste man alltså ha det? Jag har inte haft det de senaste 5 åren, kanske ännu längre sedan jag hade en sån. Men man måste väl fortfarande kunna köpa det på download bara eller?

spec anger ju alltid vad som står på boxen, eller den tänkta boxen iaf. självallet behöver man ingen skivläsare om det köps via nedladd.

Medlem

Kom på en sak, the pirate bay ska ju komma tillbaka den 1 februari. Så de kanske ville vänta med att släppa GTA V tills dess att TPB kommit igång igen, så att alla som vill kan få det "gratis" som en tröst för att vi som har PC fått vänta så länge. Rockstar works in mysterious ways

Medlem

Om någon klagar är det lite ironiskt med tanke på en särskild artikel som bara är någon dag gammal... Bra beslut!

Medlem

Hah det här kunde man väl ge sig fan på:P

Medlem

Den som väntar på något gott....

....väntar alltid för länge!

Detta passar mig bra denna månaden faktiskt - kanon!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Youtube-proffs

För mig spelar det ingen roll. Finns extremt många spel där ute som är intressanta. Har även GTA V till PS4 för att lugna nerverna ifall det blir illa. Hellre att spelet får en fin och smidig release än trasig och buggig.

Respekterar Rockstar för allt de gör och vill de släppa ett spel senare så ska de få göra det. I mina ögon så har de förtjänat att få göra vad de vill med sin franchise och GTA spelen. Och vi ska bara tacka och ta emot, för i slutändan är det värt det. Dessutom vill de säkerligen inte ha en till GTA IV portning on their asses.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

De skulle hållit käft förra veckan och inte avfärdat nåt.

Hur svårt kan det vara att ge ett releasedatum med god marginal? Oförutsedda händelser, visst, men det här borde man väl sett.

Medlem

De gör ju rätt som försenar det istället för att släppa något ofärdigt.
MEN sjukt dålig prioritering att inte se till att PC versionen i alla fall släpptes tidigare. Framförallt när de vetat om det stora intresset under låååååång tid.
Jag antar att Rockstar räknar profit och att det är stor del en grund till att man i huvudtaget släpper spelet i 3 etapper (lastgen, nextgen och tillsist PC). Många, däribland jag, köper ju då spelet i två omgångar. Antar att Rockstar som alla andra företag styrs av vinster snarare än att glädja fansen.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Geeks Gaming

Plåster på såret? Då kunde dom sagt att PC skulle får riktiga servrar och typ 64 online spelare.

Medlem
Skrivet av Phyton:

Bättre 24 Mars utan problem än om 2 veckor med problem imo

Hah, utan problem? Du måste skämta mig aprillo... När jag ser en någrlunda bugfri release av ett AAA spel blir det fan kors i taket. GTA V kommer vara buggigt även i Mars, men kanske spelbart om vi har tur.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av SebastianV:

Alltså grin pittar, vill ni ha ett Unity om 2 veckor?

Hellre ett färdigt spel än ett Jubisåft spel.

Men ge dig för helvete, så jävla less på alla som säger "blabla låt dom ta sin tid"

Har inte en viss tid gått ifrån att dom släppte GTA V nu eller?
Eller räknas bara tiden där från dom annonserade det att det släpps till PC eller?

ja just ja, för PS4/XB1/PS3/XB360/PC går på EXAKT samma språk, och ALLT är PRECIS likadant i koden. De har bara väntat, och nu skjuter de upp det för att jävlas med dig, och alla andra. Så är det.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av StrongBad:

Bara 1,5 år sent. Hoppas förseningspengarna dom fick av konsolltillverkarna var värt det.

ja 40 miljoner sålda ex blir nog en slant över till utvecklaren med.

Så... du menar att dom inte hade sålt lika många exemplar om PC-versionen hade släppts samtidigt? Hur tänkte du då?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Visste man ju redan.
Ingen PR, systemkrav, trailer eller bilder och två veckor till release?
Såklart det blir försenat.
Men det är ju bara bra för PC folk, då de får en bättre produkt tillslut.

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

*suck*

Fan ingen dålig delay heller.
Jävla kukskit

Skrivet av Blackwolfe:

Men FÖR HELVETE rockstar..

Varför grina? Bättre att dom erkänner en försening och att dom behöver mer tid. Vi ser många andra spel idag som släpps för tidigt. Problem och buggar överallt!

Medlem

Den som väntar på något gott... osv

...även om det ursprungligen kom september 2013.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av SebastianV:

Alltså grin pittar, vill ni ha ett Unity om 2 veckor?

Hellre ett färdigt spel än ett Jubisåft spel.

Men ge dig för helvete, så jävla less på alla som säger "blabla låt dom ta sin tid"

Har inte en viss tid gått ifrån att dom släppte GTA V nu eller?
Eller räknas bara tiden där från dom annonserade det att det släpps till PC eller?

ja just ja, för PS4/XB1/PS3/XB360/PC går på EXAKT samma språk, och ALLT är PRECIS likadant i koden. De har bara väntat, och nu skjuter de upp det för att jävlas med dig, och alla andra. Så är det.

Du tänker ju riktigt trasigt nu.
Det var ju exaaaakt så jag menade med.

Medlem

Är ju förfan inget att klaga på, bra gjort Rockstar!

Medlem

Trist, men gör inte så mycket för min del, har det redan till PS3 & PS4 men tänkte köpa det till PC också. Men behöver en break ifrån spelet ändå, level 700+ med 60 miljoner på banken

Medlem

Åt helvete med allt!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag tror att jag satt och läste på spekulationsforumen om GTA V redan ett år eller så innan första trailern ens kom i slutet av november 2011. Jag har väntat väldigt länge nu. Jag har i största mån möjligt undvikt information om spelet, och det har sakta men säkert börjat uppgå för mig att det är dags nu, inom denna månad kommer spelet. Dessutom känns det som att jag lyckats hålla min hype på en anständig nivå, jag försöker gå in med ganska låga förhoppningar och blir hellre positivt överraskad än besviken.

Och nu kommer detta... Och jag är inte ens sur. Vill de mer tid, fine, det kommer i alla fall någon gång. Dessutom kändes systemkraven rimliga, och spontant tycker jag det verkar tyda på bra optimering mot hårdvaran.

Så länge det kommer så är jag nöjd. Men när det kommer, efter all denna tid, då måste det fasen vara väloptimerat och problemfritt vid release!

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av SebastianV:

Alltså grin pittar, vill ni ha ett Unity om 2 veckor?

Hellre ett färdigt spel än ett Jubisåft spel.

Men ge dig för helvete, så jävla less på alla som säger "blabla låt dom ta sin tid"

Har inte en viss tid gått ifrån att dom släppte GTA V nu eller?
Eller räknas bara tiden där från dom annonserade det att det släpps till PC eller?

ja just ja, för PS4/XB1/PS3/XB360/PC går på EXAKT samma språk, och ALLT är PRECIS likadant i koden. De har bara väntat, och nu skjuter de upp det för att jävlas med dig, och alla andra. Så är det.

Du tänker ju riktigt trasigt nu.
Det var ju exaaaakt så jag menade med.

I am on Tottes side. "Hellre ett färdigt spel än ett trasigt" hit och dit, yeah yeah, ingen av oss vet hur situationen ser ut, och spelet kan mycket väl vara spelbart som det är nu. Menar ni att spelet inte kommer släppa patchar efter släppet i mars?

Medlem
Medlem

Behöver jag ens skriva det... LOL

Skrivet av Hannu:

Nå voi saatana, jag som förbokade i morse. Nå förhoppningsvis släpps dying light denna månad åtmistone.

Det har du rätt i nu kan jag lira klart AssCreed i lugn och ro. Och som sagt börja titta lite på Dying light

MEN FAN VAD TRIST


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skriv svar