Drömlika Crysis bilder til dig ¤600+ nya bilder i ZIP-set att ladda ner¤

Medlem

Fina bilder! Diggade to the village!

Medlem

Tackar så mycket.

Medlem
Skrivet av The Vulture:

Hyfsat bra, men sjukt små och det förstör de hela... minimum är fan 1024 men det är redan illa nog..

Satsa på något i den här storleken:

Stone_of_sub_surface_scattering

Egen TOD btw ^^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

E8400, 4870 512Mb stock, Vista. 1280x1024 vsync enabled, 16xAF, extreme settings beyond very high.

Medlem
Skrivet av Laxen:

Hyfsat bra, men sjukt små och det förstör de hela... minimum är fan 1024 men det är redan illa nog..

Satsa på något i den här storleken:

Stone_of_sub_surface_scattering

Egen TOD btw ^^

Har du gjort banan själv? En bra ToD är inte särskilt svårt att göra.

Hur får du bilderna så stora? Jag tar med FRAPS och när jag laddar upp blir bilderna så små.

Laddar jag upp i .jpg blir bilderna stora med i usel kvalité. Vad kan jag göra för att fixa detta?

Medlem
Skrivet av The Vulture:
Skrivet av Laxen:

Hyfsat bra, men sjukt små och det förstör de hela... minimum är fan 1024 men det är redan illa nog..

Satsa på något i den här storleken:

Stone_of_sub_surface_scattering

Egen TOD btw ^^

Har du gjort banan själv? En bra ToD är inte särskilt svårt att göra.

Hur får du bilderna så stora? Jag tar med FRAPS och när jag laddar upp blir bilderna så små.

Laddar jag upp i .jpg blir bilderna stora med i usel kvalité. Vad kan jag göra för att fixa detta?

Nej jag har inte gjort den banan själv, men jag vet vem. Jo, en riktigt bra TOD är svår att göra...

Jag får bilderna stora genom att använda e_screenshot 1 commandet, jag berättade mer om det lite tidigare i tråden här så kolla lite längre bak så hittar du den. Fraps tar du bara med för vanligt upplösta bilder...

Du ska inte ladda upp dina bilder någon annan stans än på hugeup.com annars förlorar du kvallitet eller upplösning.

@YodaStar, var snäll och ladda inte upp en shitload med lågupplösta, halvtaskiga bilder från crysis. Detta är ingen officiell crysis screenshot tråd utan en tråd jag gjort för att visa de allra bästa bilderna från crysis jag stöter på. De måste hålla en viss hög standard. Har du några högupplösta riktigt bra bilder så posta dom då, gärna förminskade från en väldigt hög upplösning för att uppnå den höga kvallitet så som mina bilder har. Tack.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ja, jag löste det nästan direkt efteråt. Tack ändå.

Här är en bild jag tog med hjälp av det kommandot.

Hongzhou Harbor - Mountain Background.

Från min egen bana. Det är fortfarande Work in progress.
_________________________________

Här är en annan. Perfekt som bakgrund, tycker jag. Från min bana, dock inte den jag jobbar mest på.

Golden Valley.

Medlem

första är helt ok.. Ingen speciellt. Andra är fortfarande av ganska dålig kvallitet. Ta en bild i 5120X3200

Kommando:
e_screenshot_height=3200
e_screenshot_width=5120

Sedan förminskar du den så blir det mycket bättre kvallitet.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tanken är ju inte att zooma in. Jag tycker du ska testa att bygga banor. Påstår du att det inte är något speciellt, vill jag se vad du går för själv.

Skrivet av Laxen:

Sedan förminskar du den så blir det mycket bättre kvallitet.

Hur då, menar du?

Är det här bättre? Från min bana Hongzhou Harbor.

Medlem

Tycker inte det är snyggt när halva himlen är en vitgul smet av bloom.

edit: Men annars var det ju bra med detaljer och så. Det är bara att skaffa bättre motiv.

Medlem
Medlem

Wow, den var stor. o_O
Snygg också


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem
Skrivet av Snuffson:

Wow, den var stor. o_O
Snygg också

Tackar. Jag kanske kommer komma med i ett modteam tack vare bland annat den bilden.

Medlem

Mycket bättre!! Även om det inte direkt var så värst inspirerat motiv så var bilden klart bättre imo.

Posta flera vetja!

Alltid kul med nya WP:s.

Medlem
Skrivet av SidPao:

Posta flera vetja!

Alltid kul med nya WP:s.

Will do. Här följer fler bilder från min bana.

Village.

Outpost.

Outside the Harbor.

Enjoy.

Medlem

Ser jag i syne eller åker han vatten skidor i bakgrunden?
http://img3.imagebanana.com/view/kbnzjfi8/1.PNG


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Ser jag i syne eller åker han vatten skidor i bakgrunden?
http://img3.imagebanana.com/view/kbnzjfi8/1.PNG

Det är ju en boj...

Medlem
Skrivet av The Vulture:

Tanken är ju inte att zooma in. Jag tycker du ska testa att bygga banor. Påstår du att det inte är något speciellt, vill jag se vad du går för själv.

Hur då, menar du?

Jag sa inte att det var lätt att göra banor, jag sa att det inte var lätt att göra en riktigt bra TOD. Sedan så gör jag inte banor, jag är ingen mapper.

Ja, du ska först ta bilder i hög upplösning, gärna i 5120x3200 och sedan förminska bilden till säg 1680x1050 för bäst kvallitet. Använd ett lite mer avancerat program än paint, förslagsvis photoshop eller paint.net som också är mycket bra.

Är det här bättre? Från min bana Hongzhou Harbor.[/quote]

Inget speciellt, gillar inte riktigt todden, för grillig, ljuset är inte särskillt snyggt.

Skrivet av The Vulture:

Det är bättre! du har iallafall fått till storleken, nu är det bara att förminska.

Skrivet av The Vulture:
Skrivet av Snuffson:

Wow, den var stor. o_O
Snygg också

Tackar. Jag kanske kommer komma med i ett modteam tack vare bland annat den bilden.

Den är bra tagen, och platsen ser interessant ut. Men todden är fortfarande något du borde jobba på.

De 3 sista bilderna är rätt ok, inget speciellt. Jobba på todden...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Jobba på todden...

Jag tyckte din belös vegetationen snyggt, dock var himlen... vit, något som jag inte gillade så mycket. Försök få in en stänk färg, du kan exempelvis öka Saturation till kanske... 1.4.

Jungle.

Outside the Harbor.

Strange Island. (Inte min ToD, endast en aning modifierad).

Skrivet av Laxen:

Förminska bilden till säg 1680x1050 för bäst kvallitet. Använd ett lite mer avancerat program än paint, förslagsvis photoshop eller paint.net som också är mycket bra.

Jag har Photoshop Elements, bara. Hur förminskar jag bilden till den upplösningen?

Jungle 1680x1050.

Såja.

Medlem

Himlen är inte vit egentligen, det är dimman och ljuset som gör det. Det ska representera en varmfuktig djungel en skön morgon.

Har aldrig användt Photoshop elements men.. i vanliga photoshop går du till image sen image size... Se till att få rätt aspect ratio.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Himlen är inte vit egentligen, det är dimman och ljuset som gör det. Det ska representera en varmfuktig djungel en skön morgon.

Det ser vit ut, i alla fall.

Skrivet av Laxen:

Har aldrig användt Photoshop elements men.. i vanliga photoshop går du till image sen image size... Se till att få rätt aspect ratio.

Om du läser mitt senaste inlägg ser du att jag fixat det.

Här är en till bild, av ett berg jag gjorde.:

Mountain.

Medlem

Festligt! men om jag var du skule jag sänka saturationen lite


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Festligt! men om jag var du skule jag sänka saturationen lite

Vilken tur att jag inte är du, då.

Medlem

Jo men seriöst.. sänk saturation ffs, det skulle se snyggare ut då.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Jo men seriöst.. sänk saturation ffs, det skulle se snyggare ut då.

Jag har redan prövat. Det blir inte bättre. Jag kan visa om du vill.

Medlem

Jag har försökt ta bilder, men jag kan inte öppna dem i photoshop.. nån som vet vad för fel jag kan gjort? XD

EDIT: Min polare kunde öppna den i Photoshop, men bilden ser jätteskum ut.. det är ingen hel bild utan flera lite random utsatta :S

Medlem

Du har drabbats av mosaik effekten. Detta för att du försökt dig på e_screenshot 1 tekniken i själva spelet och inte i Editorn som det är tänkt. Gör om, gör rätt...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Medlem
Skrivet av Laxen:

Du har drabbats av mosaik effekten. Detta för att du försökt dig på e_screenshot 1 tekniken i själva spelet och inte i Editorn som det är tänkt. Gör om, gör rätt...

okej, tack för hjälpen

Medlem

Snyggt vulture... Nu börjar du få fason på det!

Och gott nytt år!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skriv svar