Förändrades Destiny radikalt det sista utvecklingsåret?
DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.
Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.
Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.
DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.
Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.
Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.
Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.
Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.
Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.
Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.
Det är inget fel på DLC eller hattar för den delen. Men går det ut över gameplay och spelet så är det fel. Varför spelar folk CS Go, Minecraft och Cod 4 året om? För att spelen är bra i grund och botten och roliga. Vi ser ju t.ex. Battlefield serien?
Förstört av DLC helt och hållet. Snart kommer Hardline och sen BF5 och BF5 Premium. Varför kunde inte Dice satsat helhjärtat på BF3 ifrån början?
DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.
Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.
Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.
Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.
Det är inget fel på DLC eller hattar för den delen. Men går det ut över gameplay och spelet så är det fel. Varför spelar folk CS Go, Minecraft och Cod 4 året om? För att spelen är bra i grund och botten och roliga. Vi ser ju t.ex. Battlefield serien?
Förstört av DLC helt och hållet. Snart kommer Hardline och sen BF5 och BF5 Premium. Varför kunde inte Dice satsat helhjärtat på BF3 ifrån början?
Dagens direktörer i spelbranschen är så långt borta från gamers som de nånsin kan bli. Spelglädje existerar inte i dessa människors huvuden. De tänker på antal sålda exemplar, ekonomisk tillväxt och aktieåterbäring. Jag känner att den här bilden på herr Kotick är lika relevant som alltid.
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.
Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.
Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.
Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.
Det är inget fel på DLC eller hattar för den delen. Men går det ut över gameplay och spelet så är det fel. Varför spelar folk CS Go, Minecraft och Cod 4 året om? För att spelen är bra i grund och botten och roliga. Vi ser ju t.ex. Battlefield serien?
Förstört av DLC helt och hållet. Snart kommer Hardline och sen BF5 och BF5 Premium. Varför kunde inte Dice satsat helhjärtat på BF3 ifrån början?
Du vet väl att BF3 har sålt över 16 miljoner och CS Source sålt en bit under 5 miljoner med krysslådeversionen inräknat.
BF4 har sålt 10 miljoner och hur mycket CS:GO har sålt vet vi inte än men vi vet att när CS:GO var som störst var det 2.2 miljoner spelare online samtidigt vilket är en fis i rymden i jämförelse med BF3 och gissningsvis BF4.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Folk som inte har med utvecklingen att göra HAR INTE MED UTVECKLINGEN ATT GÖRA!
Dom investerade väl i företaget för att dom trodde på dom från början? Dom vet hur en bra affär ser ut men är inte insatta i verksamheten. Då ska dom fan inte pilla i skiten och lita på dom!
Går det åt helvete så går det åt helvete. Det är en chansning man gör när man investerar!
Tror dom vi är helt hjärndöda? När har någonsin en komplicerad story avskräckt någon?!
Jag blir så jävla ledsen av detta att jag nästan inte velat höra detta.
DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.
Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.
Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.
Skillnaden är väl att detta började hända plötsligt för 1 år sedan vilket resulterade i en osammanhängade story med brister överallt. VOIP och trading fanns tydligen också för ett år sedan men blev borttaget av direktiv uppifrån.
DLC kan vara bra om vanilla-spelet är nog bra och DLC används för att fylla ut upplevelsen.. I Destiny dock så är det inte gjort på det här viset.
One side wanted this huge space epic, like an MMO Mass Effect and the other side was not convinced that would sell and wanted to pare things back to more "easily accessible" standards. They were afraid too much story elements and cut scenes would drive players off.
gissa nu vad siffrorna kommer bekräfta.
Så är det med alla branscher. De högsta hönsen som har pengar vill in och peta med sina lekmannamässiga fingrar så blir det bara skräp av det hela.
Ledsen men varför skulle man sabotera sin produkt. Visst att EA har dåligt rykte osv. Men om man har fått 500 000 000 dollar för att utveckla ett spel så levererar man. Ursäkter gör man fan inte. Speciellt om man har nån form av arbetsmoral. Lägg ner spelet om det inte blir som utvecklaren vill.
Det är uppenbart att de flesta av er inte ens har spelat det. Hata på ni.
har 70 Timmar och 17 min nedlagt på min level 27 hunter, och jo det finns en hel del stora brister i spelet även om det finns en spelglädje när man väl spelar med ett par vänner så finns det fortf ett par riktigt frustrerande gameplay val dom gjort. det når lixom aldrig upp till dess fulla potential.
nu senaste tiden har det blivit mycket mindre spelande för min del då jag känner att det finns inget jag kan göra mer än samma saker om och om igen ich hoppas på lite mer light. eller att man är tillräckligt många så man kan göra en raid då det inte finns någon form av matchmaking för det.
alltså jag gillar spelet det är inte det, jag är bara besviken som fan på att dom tappade bollen när det kommer till vad detta spelet har/hade för potential
God is dead
DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.
Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.
Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.
Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.
Det är inget fel på DLC eller hattar för den delen. Men går det ut över gameplay och spelet så är det fel. Varför spelar folk CS Go, Minecraft och Cod 4 året om? För att spelen är bra i grund och botten och roliga. Vi ser ju t.ex. Battlefield serien?
Förstört av DLC helt och hållet. Snart kommer Hardline och sen BF5 och BF5 Premium. Varför kunde inte Dice satsat helhjärtat på BF3 ifrån början?
Du vet väl att BF3 har sålt över 16 miljoner och CS Source sålt en bit under 5 miljoner med krysslådeversionen inräknat.
BF4 har sålt 10 miljoner och hur mycket CS:GO har sålt vet vi inte än men vi vet att när CS:GO var som störst var det 2.2 miljoner spelare online samtidigt vilket är en fis i rymden i jämförelse med BF3 och gissningsvis BF4.
Självklart har fler köpt BF med den reklam-kampanjen som de hade. CSGO har ju inte riktigt haft samma enorma reklam-jippo. Men hur ser det ut idag då? Vilket har flest spelare idag?
Det är inte lätt att vara konsolspelare i dagens samhälle.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
http://gifsec.com/wp-content/uploads/GIF/2014/03/Im-allergic-...
Ledsen men varför skulle man sabotera sin produkt. Visst att EA har dåligt rykte osv. Men om man har fått 500 000 000 dollar för att utveckla ett spel så levererar man. Ursäkter gör man fan inte. Speciellt om man har nån form av arbetsmoral. Lägg ner spelet om det inte blir som utvecklaren vill.
eh jo du tror de lägger ner ett spel man har fått 500 000 000 dollar för att göra? :> du tror inte man gör det man tycker blir bäst för spelet även om det inte var vad man tänkt från början...?