Medlem

Hmm. De flesta som köper Xbox One kommer att göra det utan Kinect. Så utan Kinect är det en tvåa? Hur ska man tolka det?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av estling:

Usla installationstider? Vet ej vad det är för exemplar du har spelat din på men min rullar väldigt snabbt. EU Import (så klart).

Xboxen är så överlägsen PS4 på så många olika sätt. Gränssnittet är lätt att navigera i, Xbox Live med allt vad det innebär (säkra servrar!) och multi-tasking med sömlösa övergångar. Next-gen sitter inte bara i 1080p och 60 fps, det är tillhörande funktioner och avancerad teknik som också bidrar. Att skypa, streama, hoppa mellan appar med rösten, att logga in utan att ta upp handkontrollen, att se på TV, spela in från TV och skapa en enda maskin som styr hela ens vardagsrum, det tycker jag är mer next-gen än tidigare och andra konsoller.

Edit:

TL;DR - Xbone är mer en än spelkonsoll. Vill man bara spela spel, kör man den utan kinect eller köper man sin PS4 och får inte en next-genupplevelse (mer än dessa 1080p och 60fps när det nu kommer )

Men snälla, finns inget mer "next-gen" med krysslådan. Det låter som att du inte ens har testat PS4 och dess funktioner som du skriver. Det är nu du kommer skriva "Jo, jag har en" även fast du förmodligen inte har.

Skulle inte kalla att kolla på tv och prata med sig själv för "mer next-gen än andra konsoler". Aldrig sett någon använda ett argument emot PS4 att de slipper använda kontrollen för de kan prata med konsolen istället. Tror nog vi har en liten fanboy här.

Så bara för att Xbox one har fler användningsområden än vad ps4:an har så är den sämre?

Jag tycker båda konsolerna är bra. Varför ska man styras av konsolerna? Det är väl spelen som är viktigast.

Om spelet ser bra ut och är kul vad spelar det för roll vilken plattform man använder?

Just nu är det samma typ av argument och rivalitet som BMW vs Audi. Smaksak, och har man råd så varför inte ha båda?

Fast BMW och Audi-ägare har ju aldrig hört talas om vad blinkers är för något. Den ena är en dyr bil generellt sett och den andra är dyrare versioner utav volkswagenmodeller.

Om du är snabb behöver du inte blinka

Min favorit Audi är nog Gallardo, annars är håller jag nog med dig. Kör hellre en VW än en Audi.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

ZF
Medlem

finner det minst sagt roande att flera av de saker X-sidan oftast trollade om riktat mot P-sidan nu raskt blivit antingen fördelar eller oviktiga, beroende på om det var nackdelar eller ej, fast tvärtom nu då.

Skrivet av estling:

Usla installationstider? Vet ej vad det är för exemplar du har spelat din på men min rullar väldigt snabbt. EU Import (så klart).

Xboxen är så överlägsen PS4 på så många olika sätt. Gränssnittet är lätt att navigera i, Xbox Live med allt vad det innebär (säkra servrar!) och multi-tasking med sömlösa övergångar. Next-gen sitter inte bara i 1080p och 60 fps, det är tillhörande funktioner och avancerad teknik som också bidrar. Att skypa, streama, hoppa mellan appar med rösten, att logga in utan att ta upp handkontrollen, att se på TV, spela in från TV och skapa en enda maskin som styr hela ens vardagsrum, det tycker jag är mer next-gen än tidigare och andra konsoller.

Edit:

TL;DR - Xbone är mer en än spelkonsoll. Vill man bara spela spel, kör man den utan kinect eller köper man sin PS4 och får inte en next-genupplevelse (mer än dessa 1080p och 60fps när det nu kommer )

så, det går alltså att göra nu?

Medlem

Sammantaget känns det som om MS haft strikt begränsad budget för detta projektet. Inte alls att man bestämt sig sopa banan med konkurrenterna.

- gäsp... ja, ja, Sony släpper nytt nu, vi får väl hänga på då da.
- stoppar utveckling och lås hårdvaran
- släpp bara på de mest intressanta marknaderna tills ni har igen pengar att släppa i resten av världen
- focka de dyraste mest erfarna programmerarna och anställ unga oerfarna.

Ung så har det nog låtit....

Medlem

"Ett pr-fiasko av sån dignitet att det kommer användas som skräckexempel på universitetens kommunikationskurser"

Det är inte PR som är eller var problemet, det var själva produkten och tanken bakom den från början. Hur ska man få allt skit de ville göra låta bra? Det får man inte, så det är inte mycket PR kan göra åt det. Man kan backa motvilligt på ett gäng punkter, och det är det man gjort. Motvilligt.

Och röststyrningar? Fattar de inte? Folk känner sig ju obekväma och vill inte. Hur länge har vi inte vetat sånt nu? Jag minns när Cisco tvingade sina anställda att använda sin produkt Meeting Time (online-konferens) där alla skulle sitta och kolla på varandra under telekonferenser. Folk vred bort kameran och satte locket på... och blev då tillsagda. The American way or the highway, tills man förstår att det på riktigt kommer bli eknomiska bekymmer eftersom folk vill ju inte. Då byter man riktning och vill kramas och säger "no hard feelings". Men då är det försent.

Om Xbox hämtar upp detta så är det som mediaenhet, inte som spelkonsol. Det kan ni skriva upp.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av estling:

Xboxen är så överlägsen PS4 på så många olika sätt.

Så dom 10 miljonerna som har skaffat PS4 är lurade och ser inte felet med den?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Installations tiden tog ca 15-20 min då köpet jag Forza 5 på market som är ca 40 gb stort och inga buggar har så sett.
Vill ni inte ha en Xbox så behöver ni ju inte köpa så sluta klaga om den och köp eran PS4

Medlem
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Ursäkta mig men, att påstå att ratt och pedaler som jag använder till ps3 inte skulle fungera till PS4 är skitsnack, det får stå för XBONE! Min Gran Turismo ratt fungerar alldeles utmärkt till PS4:an!

Finns du på riktigt? Hela artikeln handlar om Xbox One, om din ratt från din PS3 funkar på din PS4, fine. MEN VAD FAN HAR DET MED EN XBOX360 RATTS FUNKTIONALITET MED EN XBOX ONE?!


signatur

I drank what?

Medlem

Angående horribla installationstider:
Man bör tänka på att PS4 bara installerar minsta möjliga data att starta spelet med, dvs typ motsvarande .exe-fil, resten streamas in till HD:n efter att du startar spelet, totala tiden för att kopiera allt från BluRay-skivan bör därför inte vara speciellt stor skillnad mot för vad Xbox One använder (som i många spel installerar ALLT av spelet innan du kan starta det, därav den långa väntetiden).
Sen att installera ett spel på 40gig eller så är inte gjort på en handvändning på varken dator eller konsol


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Är ju gamer så man spelar spel på den konsol som gör det bäst.
Föredrar xbox one framför ps4 för handkontrollen och att den är tyst. Gillar xbox eftersom de fattat att den inte funkar i 1080p och 60fps. Antingen lägre upplösning eller 30 fps. Ps4 klarar heller inte 60 fps men det har gått prestige i det tyvärr. Låser gärna 30 fps på ps4an så jag slipper gungflyn som gärna blir vid de optimistiska 60 fpsen. (När man kan det det... )

Ps4ans dåliga trådlösa nätverk gör att jag måste ha kabel till den. Xboxen klarar det utan problem men kör ju i 5ghz med den.

Båda konsollerna underpresterar och ingen övertygar. Känns skönt att kunna välja och vraka. Körde metro 2033 redux på xboxen, kommer köpa last light till ps4 ... Bara för att den var billigare.

Båda konsollerna känns just nu som upphottade varianter av sina föregångare så man slipper texturer som hoppar in och ett jämnare flyt.

Xbox one har aldrig strulat eller buggat, förutom kinecten som är en meningslös ploj. Tog bort den så jag slapp ännu en kabel som samlade damm..

Ps4an har hellre aldrig strulat.

Känns dock konstigt att läsa om xbox releasen i sverige när den gått att köpa sen december.

Edit. Eftersom jag är gamer har jag även en pc och en klient vid tvn så att jag kan köra homestreamingen från steam... Om det passar med spelet. Spelen spelas där det funkar bäst helt enkelt!

Medlem

Köpte inget Xbone idag pga det fanns inga med kamera till, troligtvis skulle dom inte få in några mer med kamera utan man får köpa till det när den släpps istället. DET är skit om ni frågar mig, jag vill ha kamera men vet inte om jag är villig att punga ut 1400pix för den. Är för första gången osäker på införskaffandet av Xbone, tyvärr

Medlem
Skrivet av Macenso:

Är ju gamer så man spelar spel på den konsol som gör det bäst.
Föredrar xbox one framför ps4 för handkontrollen och att den är tyst. Gillar xbox eftersom de fattat att den inte funkar i 1080p och 60fps. Antingen lägre upplösning eller 30 fps. Ps4 klarar heller inte 60 fps men det har gått prestige i det tyvärr. Låser gärna 30 fps på ps4an så jag slipper gungflyn som gärna blir vid de optimistiska 60 fpsen. (När man kan det det... )

Ps4ans dåliga trådlösa nätverk gör att jag måste ha kabel till den. Xboxen klarar det utan problem men kör ju i 5ghz med den.

Båda konsollerna underpresterar och ingen övertygar. Känns skönt att kunna välja och vraka. Körde metro 2033 redux på xboxen, kommer köpa last light till ps4 ... Bara för att den var billigare.

Båda konsollerna känns just nu som upphottade varianter av sina föregångare så man slipper texturer som hoppar in och ett jämnare flyt.

Xbox one har aldrig strulat eller buggat, förutom kinecten som är en meningslös ploj. Tog bort den så jag slapp ännu en kabel som samlade damm..

Ps4an har hellre aldrig strulat.

Känns dock konstigt att läsa om xbox releasen i sverige när den gått att köpa sen december.

Edit. Eftersom jag är gamer har jag även en pc och en klient vid tvn så att jag kan köra homestreamingen från steam... Om det passar med spelet. Spelen spelas där det funkar bäst helt enkelt!

båda xbone och ps4:an klara 60fps sluta snacka skit.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av MasterOogwayy:

Köpte inget Xbone idag pga det fanns inga med kamera till, troligtvis skulle dom inte få in några mer med kamera utan man får köpa till det när den släpps istället. DET är skit om ni frågar mig, jag vill ha kamera men vet inte om jag är villig att punga ut 1400pix för den. Är för första gången osäker på införskaffandet av Xbone, tyvärr

Det är nog inte omöjligt att nån butik har kvar importerade maskiner antingen onlineshop eller vanlig butik.

cdon.com har en maskin kvar för 4475 kr kinect paket.

http://cdon.se/spel/xbox_one_(eu_import)-26454283

och ännu ett kinect paket som är lite dyrare. 4799 men då ingår också Fifa 15 och Forza 5.

http://cdon.se/spel/xbox_one_500gb_-_day_one_edition_med_kine...

Medlem

Hur blev det med appar och tjänster som är gjorda speciellt för den svenska marknaden? Vad finns det efter den långa förseningen?

Medlem

Gör om gör rätt verkar inte MS fatta.

Medlem
Skrivet av Margy:

Hur blev det med appar och tjänster som är gjorda speciellt för den svenska marknaden? Vad finns det efter den långa förseningen?

Zip, nada nicht. Inte ett jota.

Jo. Man belönas med förmånen att hosta upp 699sek för te.x Sniper Elite. Medans om man har Xboxen inställd på US så kostar det 49.99 dollar (350sek). Så jag behåller min Xbox på US locale.

Avstängd
Skrivet av estling:

TL;DR - Xbone är mer en än spelkonsoll. Vill man bara spela spel, kör man den utan kinect eller köper man sin PS4 och får inte en next-genupplevelse (mer än dessa 1080p och 60fps när det nu kommer )

Mina damer och herrar.
Här har vi nu fått ett riktigt prakt-exemplar av en så kallad Xboxus Fanboyus. En tyvärr ganska vanlig art i modern tid.

Men bara så att inga missförstånd uppstår så ska jag försöka tolka ditt inlägg och för att rätta till din jämförelse lite.

Det du menar är alltså att Sonys konsol med kraftigare hårdvara och exempelvis Remote play (som även kommer till Sonys Mobil z3), PS Now, Project Morpheus, Preloading av spel osv. Gör att PS4an automatiskt är "mindre" next-gen än Microsofts Xbox One pga att du inte kan kolla på tv genom ps4an eller använda skype.

Allt det övriga du nämnde kan du även göra på Ps4an.
Streama gameplay... Check. Dessutom med alternativ om du vill streama till Twitch eller Ustream.
Röstkommandon... Check. Kräver dessutom ingen kamera heller.
Lätt navigerat gränssnitt som inte känns klumpigt med handkontroll... Check.
Multitasking... Check. 2 snabba tryck på PS knappen på kontrollen.

Säkra servrar... Check. Nu kommer du säkert börja koka mellan öronen och länka nån random artikel angående när PSN blev hackat och låg nere. Men du kan istället googla Xbox Live December 2007, eller varför inte RROD på samma gång när du ändå drar upp gammalt skit. Om du vill kan vi ju även ta en titt på en av MS senaste uppdateringar som fuckade upp konsolen också så att du måste skicka in på reparation.

Att kolla på Tv har jag kunnat göra lång tid utan konsoler, samma med skype.

Att Ps4an har fler släppta spel och kör de flesta multiplats bättre gör säkert även det Ps4an till "mindre" next-gen.

Dessutom:
Spela in gameplay med 1 smidigt knapptryck även utan kamera... Check. Ta Screenshot... Check

Och låt mig gissa... Du förespråkade säkert även x360 över ps3an pga att Multiplat spelen var bättre på 360n... Konstigt hur en åsikt kan ändras så snabbt bara av ett generationsbyte.

/rant

Köp den konsol du anser ha dom bättre spelen och/eller där dina vänner spelar och ha kul... Men sprid inte påhittat skit runt dig bara för att du är fanboy.
Själv har jag PS4an pga att just spelen tilltalar mig mer än x1ans. DR3 har nu också det kommit till PC och det var ända spelet som hittills lockat av x1ans spel. Hoppas X1 får spel som intresserar mig också så att jag även kan köpa och ha kul med den också

Tack för mig.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av Margy:

Hur blev det med appar och tjänster som är gjorda speciellt för den svenska marknaden? Vad finns det efter den långa förseningen?

Zip, nada nicht. Inte ett jota.

Jo. Man belönas med förmånen att hosta upp 699sek för te.x Sniper Elite. Medans om man har Xboxen inställd på US så kostar det 49.99 dollar (350sek). Så jag behåller min Xbox på US locale.

Jo dom svenska priserna på vissa spel är hutlösa, men det ändras nog snart,
för ett bra tag sen var det lika illa på xbox 360 med höga priser, men efter ett tag sänktes priserna på nysläppta digitala köpspel.
Som väl är så kan man ju lätt ändra val av land för att köpa spel och sen efter köpet välja sverige igen om nått spel är lite väl dyrt.

Hur är priserna på ps4 digitala spel, är dom mer humana eller finns det några som är så högt som 699 kr ?

Medlem
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av Margy:

Hur blev det med appar och tjänster som är gjorda speciellt för den svenska marknaden? Vad finns det efter den långa förseningen?

Zip, nada nicht. Inte ett jota.

Jo. Man belönas med förmånen att hosta upp 699sek för te.x Sniper Elite. Medans om man har Xboxen inställd på US så kostar det 49.99 dollar (350sek). Så jag behåller min Xbox på US locale.

Microsoft skrev så här vid förseningen:

Citat:

While we wish we could launch Xbox One simultaneously in these markets, there are many factors that determine the timing of specific market launches. This includes work to localize the Xbox One dash, incorporate additional voice and languages, and build partnerships to bring apps and meaningful local content to each country.

De orden ekar kanske lite tomma nu...

Man börjar nästan undra om MS redan nu börjat med någon slags "kapa förlusterna"-strategi och nu släpper konsolen på nya marknader utan att spendera några som helst pengar mer än nödvändigt och bara väntar ut slutet på denna generation?

Priserna på digitala spel beskyller jag inte MS för då utvecklare/utgivare är med och kan bestämma dessa för olika regioner.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Hur är priserna på ps4 digitala spel, är dom mer humana eller finns det några som är så högt som 699 kr ?

Jag ser så här på digitalt nedladdade spel.

Butikernas försäljning kommer att försvinna eftersom utgivarna kan driva nedladdad försäljning mot hela världen från egen site - och sätta egna priser.

Alla som prisar digital nedladdning måste förstå att man bidrar till denna utveckling.

Färre försäljningställen - kanske till slut ett enda, utgivarna sjäkva - betyder de sätter priserna, ingen konkurrens.

Finns ingen anledning för utgivarna att ge bort distributionsledens påslag om de inte behöver det.

Så boxad försäljning är det jag håller mig till. Jag vill inte ha Sonys, eller EA:s eget riktpris som enda pris.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av ivanhoe68:

Ursäkta mig men, att påstå att ratt och pedaler som jag använder till ps3 inte skulle fungera till PS4 är skitsnack, det får stå för XBONE! Min Gran Turismo ratt fungerar alldeles utmärkt till PS4:an!

Finns du på riktigt? Hela artikeln handlar om Xbox One, om din ratt från din PS3 funkar på din PS4, fine. MEN VAD FAN HAR DET MED EN XBOX360 RATTS FUNKTIONALITET MED EN XBOX ONE?!

Nu blir du nog chockad, men svar ja, jag finns på riktigt Om du läser hela artikeln så skriver dom faktiskt att ratt ej fungerar på Xbone från 360, dom skriver att samma sak gäller PS4. Jag svarade bara på vad som skrevs i artikeln. BOOM IN YOUR FACE!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av KarateKurt:

Hur är priserna på ps4 digitala spel, är dom mer humana eller finns det några som är så högt som 699 kr ?

Jag ser så här på digitalt nedladdade spel.

Butikernas försäljning kommer att försvinna eftersom utgivarna kan driva nedladdad försäljning mot hela världen från egen site - och sätta egna priser.

Alla som prisar digital nedladdning måste förstå att man bidrar till denna utveckling.

Färre försäljningställen - kanske till slut ett enda, utgivarna sjäkva - betyder de sätter priserna, ingen konkurrens.

Finns ingen anledning för utgivarna att ge bort distributionsledens påslag om de inte behöver det.

Så boxad försäljning är det jag håller mig till. Jag vill inte ha Sonys, eller EA:s eget riktpris som enda pris.

Du är medveten om att det inte är någon skillnad alls mot vanlig distribution? Alla kopior av ett spel går genom en och samma distributionskanal där också. Ytterst få butiker som kan (åtminstone inte i längden) sälja under det priset de måste köpa in sina ex till.

Digital distribution innefattar dessutom andra alternativ än bara direkt från distributören - GOG, GMG, m.fl.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av estling:

Usla installationstider? Vet ej vad det är för exemplar du har spelat din på men min rullar väldigt snabbt. EU Import (så klart).

Xboxen är så överlägsen PS4 på så många olika sätt. Gränssnittet är lätt att navigera i,

Man måste vara tappad på golvet som liten många gånger om man tycker det är komplicerat att navigera i menyerna på en PS4. Tycker inte det är perfekt men svårt är det inte.

Har uppgraderat min PS4 med en SSHD som snabbat upp den rejält. Kan man uppgradera X1 med en SSHD?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Is
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag hämtar min One idag men vilket spel ska jag ha? Destiny får jag nästa vecka men jag vill typ ha BF4 eller Titanfall. Vilket rekommenderar ni? Eller ska jag köra Dead Rising 3 istället?

Om ingen har sagt det tidigare,så tycker jag att du ska kolla in ea access. kostar runt 250 pix per år och just nu får du bf4,fifa 14,madden 25, peggels 2 och idag la dom till need for speed o vaultet, plus 10% på de ea spel du köper

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av KarateKurt:

Hur är priserna på ps4 digitala spel, är dom mer humana eller finns det några som är så högt som 699 kr ?

Jag ser så här på digitalt nedladdade spel.

Butikernas försäljning kommer att försvinna eftersom utgivarna kan driva nedladdad försäljning mot hela världen från egen site - och sätta egna priser.

Alla som prisar digital nedladdning måste förstå att man bidrar till denna utveckling.

Färre försäljningställen - kanske till slut ett enda, utgivarna sjäkva - betyder de sätter priserna, ingen konkurrens.

Finns ingen anledning för utgivarna att ge bort distributionsledens påslag om de inte behöver det.

Så boxad försäljning är det jag håller mig till. Jag vill inte ha Sonys, eller EA:s eget riktpris som enda pris.

Du är medveten om att det inte är någon skillnad alls mot vanlig distribution? Alla kopior av ett spel går genom en och samma distributionskanal där också. Ytterst få butiker som kan (åtminstone inte i längden) sälja under det priset de måste köpa in sina ex till.

Digital distribution innefattar dessutom andra alternativ än bara direkt från distributören - GOG, GMG, m.fl.

Än så länge är så mycket boxat att de behöver sina distributörer. Jag ser bara att ju flera som väljer digitalt istället stödjer en utveckling där alternativen blir färre och färre. Var det inte t.o.m en konsoll i nextGen som från början hade planerat att den är online hela tiden, och någon drive inte skulle finnas? Minns inte säkert.

Varje köp du gör är samtidigit ett stöd för att den kanalen blir kvar. Köper du en tidning eller godis i din lokala kiosk eller när du är på stormarknaden - samma sak - du gör ett ställningstagande vad du vill skall finnas kvar.

Medlem

signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av ivanhoe68:

Ursäkta mig men, att påstå att ratt och pedaler som jag använder till ps3 inte skulle fungera till PS4 är skitsnack, det får stå för XBONE! Min Gran Turismo ratt fungerar alldeles utmärkt till PS4:an!

Finns du på riktigt? Hela artikeln handlar om Xbox One, om din ratt från din PS3 funkar på din PS4, fine. MEN VAD FAN HAR DET MED EN XBOX360 RATTS FUNKTIONALITET MED EN XBOX ONE?!

Nu blir du nog chockad, men svar ja, jag finns på riktigt Om du läser hela artikeln så skriver dom faktiskt att ratt ej fungerar på Xbone från 360, dom skriver att samma sak gäller PS4. Jag svarade bara på vad som skrevs i artikeln. BOOM IN YOUR FACE!

Frågan är ju ifall Mirage är på riktigt, då han bara verkar vara en hägring.

Medlem

Har inte Xbox One bättre spelutbud än PS4? /En ägare av ps4

Medlem

Fattar inget. Släpptes inte Xbox One ihop med PS4 förra året?? Vf är premiären nu? Är jag ute o cyklar? Jag hänger inte alls med

123
Skriv svar