Watch Dogs-buggstädning har hög prioritet

Medlem
Skrivet av nekered:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av nekered:

Hahahaha! Vafan! Buggstädning är ju något som ska göras innan release!? Spelbranschen går bara allt mer utför och samtidigt får man höra sådant här skitsnack...

Jag har spelat spel sedan början av 80-talet och du snackar skit. Buggar har alltid funnits. Vissa spel mer, andra mindre. Enligt min erfarenhet har Watch Dogs har klart färre buggar än andra AAA-titlar sett till hur det ser ut vid release.

Jo men vad roligt. Jag har också spelat spel sedan 80 talet. och då var spelen inte alls lika buggiga. Varför? jo man kunde inte patcha saker och ting. Så vem snackar skit. Spelföretagen hade liksom inte flera chanser på sig om man säger så. Visst fanns det spel som inte fungerade pga buggar men de var väldigt få. I dag så är det mer regel med buggar än undantag. Så jag ställer dig frågan igen: Vem snackar skit? Det är inte jag i alla fall...

Och vart säger jag att det inte finns buggar någonstans. Sluta tala ur skägget och läs vad som skrivs utan att tolka in saker som inte står

Nej jag svarade på ditt påstående att "spelbranschen går allt mer utför" i hänseende till att dom inte fixar buggar innan release, inget annat. Och jag säger att det är helt felaktigt, det påståendet är taget helt ur luften. Vill du bli tagen på allvar med såna påståenden så får du lov att backa upp det med lite mer referenser, vad exakt du baserar det på.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av nekered:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av nekered:

Hahahaha! Vafan! Buggstädning är ju något som ska göras innan release!? Spelbranschen går bara allt mer utför och samtidigt får man höra sådant här skitsnack...

Jag har spelat spel sedan början av 80-talet och du snackar skit. Buggar har alltid funnits. Vissa spel mer, andra mindre. Enligt min erfarenhet har Watch Dogs har klart färre buggar än andra AAA-titlar sett till hur det ser ut vid release.

Jo men vad roligt. Jag har också spelat spel sedan 80 talet. och då var spelen inte alls lika buggiga. Varför? jo man kunde inte patcha saker och ting. Så vem snackar skit. Spelföretagen hade liksom inte flera chanser på sig om man säger så. Visst fanns det spel som inte fungerade pga buggar men de var väldigt få. I dag så är det mer regel med buggar än undantag. Så jag ställer dig frågan igen: Vem snackar skit? Det är inte jag i alla fall...

Och vart säger jag att det inte finns buggar någonstans. Sluta tala ur skägget och läs vad som skrivs utan att tolka in saker som inte står

Nej jag svarade på ditt påstående att "spelbranschen går allt mer utför" i hänseende till att dom inte fixar buggar innan release, inget annat. Och jag säger att det är helt felaktigt, det påståendet är taget helt ur luften. Vill du bli tagen på allvar med såna påståenden så får du lov att backa upp det med lite mer referenser, vad exakt du baserar det på.

Tack. Fast det är ju inget påstående direkt taget ur luften. Några års bevis på detta är just att trenden går åt detta håll. Fler och fler spel släpps med allt för stora och många buggar. Mina referenser är alla spel som släppts de senaste åren. Ditt påstående däremot är helt tagen ur luften. Kan du ge mig något stort spel som inte haft problem inom PC -branschen? Jag kan tyvärr inte ta dig seriöst då dina inlägg går ut på argumentation före fakta. Hade du dessutom bemödat dig med att söka på Google efter spel med fel så har du facit där. Men just det ja, troll brukar ju argumentera utan fakta... Ditt sämsta argument är dessutom att du vill se referenser i tron om att det skulle göra någon påverkan. Däremot så brukar jag skratta gott åt det.

Kollar du däremot på spel som gjordes under 80-talet så är det flera spel som är helt buggfria. Återigen så får du använda Google. De som hade buggar var få och detta vet jag av egen erfarenhet då jag spelade väldigt många olika spel på den tiden tillsammans med familjemedlemmar.

Sedan har jag aldrig påstått att dom inte gör buggstädning innan release. Det sker ju naturligtvis men inte i den mån det ska, vilket också är just en slutsats draget från den fakta du kan hitta på Google kring buggar och spel.

Med det sagt så är min slutsats inte helt taget ur luften utan beserat på det som skrivs om buggar och spel. Däremot är det inte alla som följer detta.

Men låt oss nu vända tillbaka din argumentation och berätta för mig vart jag kan hitta statistiken för antal buggar i watch dogs kontra andra stora releaser!? Du sa ju själv att det är mindre buggar i detta spel än andra...

Medlem

Är så klart tråkigt att folk inte får spelet att fungera felfritt. Själv har jag inte haft några jätte problem precis. Två buggar som jag har är att (oftast) efter en mellanscen så fungerar inte gå kontrollerna så bra utan har blivit inverterade någorlunda men räcker med att ladda senaste autosave och det fungerar. Andra buggen (hade jag med Assassin's Creed också) att ljudet är lågt så man får höga manuellt på högtalarna. Sen när jag kollade upp olika forum vad folk hade för problem så verkade det som att Nvidia användare har mest problem plus de som har super datorer. Vilket är underligt när de har samarbetat med Nvidia.

Rekommenderar att gå in på Nvidias tweak sida om Watch Dogs. För att se vilket inställningar som kanske inte är helt nödvändiga, som till exempel Ultra på texturer och högsta kantutjämning vilket kräver mycket minne. Även om man har två grafikkort så får man bara minnet för ena kortet.

Inga problem med Uplay heller förutom första dagarna då det var nere men gick att spela i offline läget.

Sitter själv med:
i5-3470@3.20ghz
8GB
Amd 7850 2GB med senaste beta drivrutinen
SSD Crucial M255 128GB

Med upplösning 1650x1050 får jag runt 40-60+ i fps med allt på High utan skuggor som ligger på Med plus SweetFX mod och inga problem med framedrops eller liknade som jag har läst hos olika forum. Kan få mer fps men själv tycker jag att det ser väldigt bra ut därför tål jag lite lägre fps. För min räkning har jag inte haft så här kul i Watch Dogs sen Deux Ex - HR vilket jag tycker man kan jämföra med istället för GTA, då jag tycker WD passar bra med ett lugnare gameplay. Alla kommer väl ihåg hur dåligt GTA IV var optimerat eller?

Eftersom GTA IV inte hade något speciellt end game mer än att orsaka trubbel. Vilket WD har mycket av. (Ej spelat GTA V så vet inte vad det finns för end game) Såg aldrig Watch Dogs som en GTA kopia heller.

12
Skriv svar