Därför bör du återvända till Diablo 3

Medlem

Jag är en av dom som måste erkänna att Loot 2.0 är en förbättring. Men någon hiskelig förbättring tycker Jag inte att det är. Inte tillräcklgit för att spelet ska bli x gånger roligare. Nej Diablo 3 är inget för mig helt enkelt, inte nu längre.


signatur

Wake me up for entertainment

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av Segas:
Skrivet av phi:

Jag kommer att dra igenom den nya akten med min barbar och sen lägga spelet på hyllan igen. Jag ser tyvärr inget nöje i att farma gear och paragon levels.

Då har du missat poängen med hela Diablo-serien...
Själv ser jag inget nöje i Battlefield, sportspel och musikspel, helt meningslöst skit som bara startar om på nytt igen.

Nej, det har jag inte. Jag spelade D2 i flera år.

Man tröttnar på saker helt enkelt.

Fullt förståeligt, men då är det inte Diablo i sig det är fel på, det är genren.

Medlem

Jag har redan återvänt iom patch 2.0 och nu är spelet en värdig uppföljare till D2 äntligen, nu är Diablo 3 vad det borde varit vid release så jag kommer nöta RoS helt klart

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Draug:

Är pvp och ladder inne än? Inte?

Så jag ska alltså punga ut en massa pengar för att Blizzard ska få en andra chans?

... tror snarare jag låter det här tåget åka utan mig.

http://global3.memecdn.com/train-wreck-in-3-2-1_o_2370507.jpg

PVP i ett hack n slash dungeon crawler?

gå och spela valfritt MMORPG istället.

Ladder är på G. Dock förstår jag inte riktigt tjusningen i det.

du spelade aldrig pvp i diablo 2 va? eller i Path of exile?

PvP är skit dåligt i båda spelen, vad är din poäng?

Att du har rätt till din åsikt, liksom jag till min.

Medlem

Det enda klagomålet jag har egentligen är att det förmodligen hade varit bättre med en loot-balans med litet mindre legendary-drops fast fler rares. Jag ser vad de är ute efter - den största finslipningen står i att hitta den 'perfekta' legendary:n man är ute efter, istället för att hoppas på den första bästa bara för att få en. Men det känns litet konstigt ändå.

Annars så är själva monsterbataljerna bättre än de någonsin varit i ett diablospel, i mitt tycke. Värt att notera att jag inte spelar hardcore eller så, så vet inte riktigt hur bra det fungerar där.

Medlem

Ingen gamer med självrespekt som jag känner kommer återvända.

Medlem

Har provat lite igen och har riktigt roligt (har inte spelat sedan sommaren 2012). Loot 2.0 och de andra förbättringarna (nya svårighetsgraderna är mycket bättre) gör stor skillnad för hur roligt spelet upplevs.

Är absolut ingen hardcore-spelare numera utan försöker hinna med att spela någon timme då och då. Nu är spelet helt plötsligt något jag vill återvända till för de där småtimmarna.

Spelet i sig var ju aldrig dåligt, var bara trasigt gameplay som drog ner det.

Medlem

Inte ens om jag får betalt. Diablo 3 ligger bredvid Quake Wars på "top-10 sämsta spel jag köpt".

Uselt spel. Diablo i konsollversion. Ett riktigt tråkigt hack n slash och det finns gamla såna här som spöar sockorna av Diablo 3. Till och med gamla Dungeon Siege 1 & 2 nitar fortfarande det här glättiga tramset.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av ilduce:
Skrivet av Ztreek:

Tycker för övrigt att sälja guld borde man kunna göra.. för nu kommer skumma siter komma upp.

Vad ska dessa skumma siter pyssla med då? Då Legedary och Set items är BoA, samt att man inte kan tradea guld längre..

Som jag sa.. man borde kunna sälja GULD
guld för pengar, så man slipper trojanska hästar.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ilduce:
Skrivet av Ztreek:

Tycker för övrigt att sälja guld borde man kunna göra.. för nu kommer skumma siter komma upp.

Vad ska dessa skumma siter pyssla med då? Då Legedary och Set items är BoA, samt att man inte kan tradea guld längre..

Som jag sa.. man borde kunna sälja GULD
guld för pengar, så man slipper trojanska hästar.

Jo, men varför skulle du få trojanska hästar? För att det dyker upp skumma siter som säljer indiska naturläkemedel som gör att vissa saker växer lite?

Varför ska man kunna sälja guld? Iom att det inte går att flytta guld från konto till konto så finns det ju ingen marknad för kinesiska farmare att sälja sitt bottade guld. Och iom att det inte går att flytta Legendars, Set items och enchantade items så finns det ju inte mycket till trade kvar... Gemsen är la BoA de med?

Medlem

Ska bli väldigt roligt att börja igen men får se hur länge det räcker.

Det som lockar är dock Ladder och Ladder reset. Då börjar alla om från början och då har man chans att hänga med. Eller så funkade det i d2: lod, men nu kan man ju inte trade:a längre så mycket replayability försvinner..

Tror dock att Blizzard släpper på Bind on Account i sinom tid (läs: när spelarna börjar lämna igen).


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Gillar inte designen. Ser för barnsligt ut.

Medlem
Skrivet av Draug:

Är pvp och ladder inne än? Inte?

Så jag ska alltså punga ut en massa pengar för att Blizzard ska få en andra chans?

... tror snarare jag låter det här tåget åka utan mig.

http://global3.memecdn.com/train-wreck-in-3-2-1_o_2370507.jpg

Var PVP verkligen så otroligt imponerande i D2? Av det lilla jag kommer ihåg var det mest en oneshot fest. Och ladder är på gång.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tråkiga med D3 är att spelet är så förenklat och nerdummat. Känns som ett spel anpassat för surfplattor och skulle fullt möjligt fungera på en.

Därför dör spelglädjen snabbt när det inte finns något nytt att lära sig och ingen utmaning i spelet förutom en slumpgenerator ifall man tar skada som dödar en eller som inte gör det.
Meningslöst farmande där skicklighet saknas helt och allt ligger på tur.

Mycket tråkig utveckling av spel till PC.

Spelar enbart Hardcore, mycket roligare

Medlem

Har gett mig den på att spela igenom diablo 1 innan jag ger mig in i trean

tills dess är det kanske ännu bättre


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av fetakniven:

Ingen gamer med självrespekt som jag känner kommer återvända.

Diablo 3 föddes med tumörer och cancer. Nu har D3 blivit av med missbildningarna och cancern. Inte säger du till en person som varit sjuk att bara dra?? Eller har du ingen medkänsla....

Medlem

SYSTEM: Server shutting down in 58 minutes ;D

Medlem
Skrivet av fetakniven:

Ingen gamer med självrespekt som jag känner kommer återvända.

Låter lite som en spelvärldens hipster va?

Medlem
Medlem
Skrivet av Nightswipe:

"Mycket har även gjorts för att underlätta spelandet på Inferno."
Kerstin, Inferno är borta Likaså Nightmare & Hell.
Normal däremot är kvar. Nya är Hard, Expert, Master & 6 olika nivåer av svårighetsgraden Torment.

Låter nästan som om att hon endast kört "nya" D3 i en halvtimme, tittade på blizzards hemsida om vad de lagt till och sedan skrev denna artikel...


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Ase
Medlem

Om man gillar diablo 1 & 2 så var 3an bättre men är fortfarande ren meningslös klicka på knappar döda allt som rör sig med en svag berättelse. Gjorde ett försök med 3an men blir defenitivt inget köp av expansionen. Hjärndöda h&s finns det allt för mycket av(åtminstånde enligt mig) finns dock persomer som gillar detta.

Medlem

Efter ett "uppehåll" på över ett år var jag väldigt skeptisk mot att ge det en ny chans men efter 2.0 installerade jag spelet igen och blev positivt överraskad när jag började spela!

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Det är en fördel om du stavar rätt.

Medlem
Skrivet av Ase:

Om man gillar diablo 1 & 2 så var 3an bättre...

Say what? Född på 2000-talet eller? Du sitter alltså här och på fullaste allvar menar att det där glättiga slaksliret petar två klassiker som hade DET. Som hade atmosfären och till och med de gånger man brände igenom dem så hängde man med i storyn. Det sägs att det finns en story i D3.... Fan tro't.

Inte ens om man ser till spelets unika art vid release, inte ens då.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

D3 sög ju så fruktansvärt hårt att jag knappast lär köpa den här skitexpansionen.

Medlem

För lite komplexitet fortfarande, och nu med ett korkat loot-system. Nej tack, jag föredrar djupa spel, inte facebook-varianten av ARPG-genren.

Medlem
Skrivet av Stubben:

Var PVP verkligen så otroligt imponerande i D2? Av det lilla jag kommer ihåg var det mest en oneshot fest. Och ladder är på gång.

Hardcore pvp i Diablo 2 är bland det roligaste jag varit med om.

Medlem

Tycker Diablo är riktigt roligt just nu, men det hade kunnat vara sååå mycket bättre om Blizzard snott lite från path of exile.

Medlem

DICE borde lära sig av Blizzard då de lyssnar på kritiken när D3 sög så gjorde de om loot 2.0 samt nya expansionen gör D3 superbra.

BF4? kommande BF5 lär suga hårt från dice igen skönt man slipper köpa skiten när man spelar diablo 3.

Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:

Guldet jag hade tjänat ihop, genom att i timmar ta mig igenom utvalda delar av tredje akten, försvann på några minuter då jag konstant behövde köpa fler livsdrycker och laga min rustning.

Softcore-spelare är för söta.

123
Skriv svar