En guide till Wildstar – klasser och paths

Medlem

Engineer är helt klart min klass! Ser fram emot BETAN!

Medlem
Skrivet av toern:

Esper var väl den klass jag är intresserad av litet smått, men det där med att man måste stå still mycket dödade intresset helt. Jag hatar verkligen den designen för magi/avståndsfajting, iaf då det enbart är ett "därför att"-argument som lägger grunden. Tycker det blir mycket roligare med en rörlig spelbild.

Hoppas det blir roligt för de som är intresserade, dock.

Jag håller med dig. Esper behöver samma rörlighet som alla andra.

Medlem

Nu har jag missat nåt. Hoppas på nån nyckel till nästa beta.

Medlem

Är det för sent för att få en beta-key? ;>

Medlem

Snart är det dags!

Medlem

25 min kvar !

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Rwaat:

Börjar tröttna lite på att warrior alltid skall vara den simpla klassen.
Gillar generelt sätt warriors, men det blir aldrig någon rolig utmaning när man spelar som de.

"Lätt att lära, svår att bemästra" brukar applicera på nästintill alla klasser ifall developers har gjort rätt.

Mjo tyvärr brukar warrior vara undantaget, till och med när någon frågade Anet under en QA vilken klass som skulle passa bäst för en casual spelare, så småskrattade dem och sa warrior. Lite synd i min mening då det är den intressantaste klassen, men det är tråkigt när man har för lätt för sig.

Så bara för att warrior är den klass som de anser vara bäst lämpad för en "casual" spelare så känner du dig förolämpad? Jag ser hellre att en klass är lätt att lära sig/spela, men som sagt föregående, svårare att bemästra.

Varför anser du att en klass måste svara "non-casual" för att du ska trivas med den?

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Rwaat:

Börjar tröttna lite på att warrior alltid skall vara den simpla klassen.
Gillar generelt sätt warriors, men det blir aldrig någon rolig utmaning när man spelar som de.

"Lätt att lära, svår att bemästra" brukar applicera på nästintill alla klasser ifall developers har gjort rätt.

Mjo tyvärr brukar warrior vara undantaget, till och med när någon frågade Anet under en QA vilken klass som skulle passa bäst för en casual spelare, så småskrattade dem och sa warrior. Lite synd i min mening då det är den intressantaste klassen, men det är tråkigt när man har för lätt för sig.

Så bara för att warrior är den klass som de anser vara bäst lämpad för en "casual" spelare så känner du dig förolämpad? Jag ser hellre att en klass är lätt att lära sig/spela, men som sagt föregående, svårare att bemästra.

Varför anser du att en klass måste svara "non-casual" för att du ska trivas med den?

Ursäkta? Jag sa aldrig att jag blev förolämpad.

Som jag skrev i sista meningen. "det är tråkigt när man har lätt för sig" är egentligen inte mer en så.
Warrior är den rpg/fantasy klass jag tycker är mest intressant, men i princip alla spel så är det också den simplaste och enklaste klassen, tycker helt enkelt inte det är roligt när det är enkelt.
Jag gillar utmaningar i spel, men att tvinga sig själv att spela en ointressant klass för att få en utmaning, är ofta lika tråkigt som att spela en intressant men enkel klass.

För att ta några exempel. Med min warrior i GW2 kunde jag lalla runt och döda lite vadsom utan några större svårigheter.
När spelet var nytt var jag och dödade lvl 30 mobs med min lvl 20 warrior, (man fick sjuk bra loot då) och på lvl 70-80 dansade jag igenom orr, och nu som lvl 80 har jag högre dps en en hela gruppen jag spelade med förut, samtidigt som jag blev "downad" minst. Skadade ca 3.5-4.5 per autoattack och en hundred blade gjorde utan problem 25k+ (Kan vara väldigt intetsägande om du inte lirat GW, men det är väldigt mycket jämfört med de andra klasserna)

Dragon's Crown hade 3st warrior klasser, som enligt dem själva alla var "easy". Varför inte göra en easy, en medium och en hard?

Medlem

Jösses betan är inte snäll mot mitt grafikkort :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Combat är tyvärr alldeles för spammigt för att bli någorlunda kul. Men det kanske kan lösas på något sätt, ser potential i spelet.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Jösses betan är inte snäll mot mitt grafikkort :/

Nopes.. Blir intressant o se vad man behöver införskaffa sen vid release för att ha allt på max.. i 40manna


signatur
Medlem

eller så kör man Darkfall Unholy Wars för en riktig FULL Loot sandbox och twitch aim mmorpg. Men Om man gillar pve raids och themepark så verkar Wildstar helt ok. Once you got full loot, you never go back to the kindergarten.

12
Skriv svar