Solid Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Kane:

Lite märklig omröstning då det enligt uppgifter ska vara samma flyt i båda men den ena har högre upplösning.

Således saknas valet "Eftersom jag föredrar båda är PS4 mitt val" ...

Snarare handlar omröstningen om vilken av bitarna som betyder mest för dig. Alltså, mer av ett allmänt resonemang.

Så till en artikel om ett specifikt spel som tar upp precis det som omröstningen handlar om ställer man en generell fråga som tvivels utan ser ut som att "vill man ha flyt väljer man xbox" och "vill man ha upplösning väljer man ps4". Verkar lite off tycker jag.

...sagt av någon som verkligen hatar konsoller och ser dem som otyg på spelmarknaden så sortera mig helst inte i nåt fanboifack.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Testpilot
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Vad är det du argumenterar för? Du inser väl att utan konsoler så skulle ett okej PC-grafikkort kosta en jävla massa mer pengar. Va glad att konsolerna finns så du har möjlighet att spela i bra upplösning.

Nej. Det är inte samma marknad.
PC grafikkortsmarknaden utvecklas hela tiden och skulle detta resonemang hålla skulle priserna på "okej" grafikkort varit sjukt högt precis innan de släppte nyaste generationen av konsoller och nu börjat sjunka.
Så är det inte. Priserna sjunker med varje ny generation grafikkort som det alltid gjort.

Det är bara i början av en konsollgeneration som spelen utvecklas , sen stagnerar det eftersom medianen för spelutvecklarna är konsollernas hårdvara.
Nu sitter vi redan i början på dessa nya maskiners cykel och gäspar åt XboxOnes hårdvara , den kommer bromsa en hel del i framtiden.

Det enda ljuset i tunneln är att dessa nya maskiner är byggda såpass lika som en PC , att portningar mellan maskinerna kommer vara enklare & därmed kommer vi inte dras med likadana optimeringsproblem som varit vanligt innan.
[Edit- stavfel]

Medlem

Jag skulle vilja ha alternativet "både och". Då man ju hade tänkt att "next gen" skulle ha kraft nog att klara av båda uppgifterna samtidigt.

Visserligen är ju bilder per sekund viktigare än upplösning, men jag anser att båda är viktiga inom just det här ämnet - eftersom jag personligen inte vill att spel ska ha lägre upplösning än 1080p.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zappa:

Xbox 720 confirmed

i see what you did there!

Tror aldrig Xbox one kommer upp i 1080p 60fps i next gen titlar..

om 3 år är 2k antagligen standard på PC marknaden, om 5 år 4k.

1080p 60fps duger utmärkt för PS4, men Xbox? hmh... antingen måste de sälja otroligt bra exklusiva titlar, annars blire nog en kort generation för xbox.

Då har du inte hört talas om Forza 5. 1080+60 funkar fint på xbox one.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Om en alldeles ny konsol som Xbox One inte kommer att klara nya titlar i 60fps och 1080p så är det totalt misslyckande. Samma lär ju gälla PS4 då också för så jäkla mycket skiljer det inte mellan dem. De lär knappast ha lika långa livslängd som Xbox 360 och PS3 hade.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Om en alldeles ny konsol som Xbox One inte kommer att klara nya titlar i 60fps och 1080p så är det totalt misslyckande. Samma lär ju gälla PS4 då också för så jäkla mycket skiljer det inte mellan dem. De lär knappast ha lika långa livslängd som Xbox 360 och PS3 hade.

Det är ju bra att du bemödar dig att läsa artikeln före du kommenterar...
Det står ju klart och tydligt att PS4 versionen klarar 1080p.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Zappa:

Om 5-10 år så blir det strömmade spel istället. Då har PS4ans prestanda noll betydelse.

Strömmade spel kommer inte ersätta hela marknaden så det kan du ju glömma. Bara för att dom flesta i Sverige sitter på snabb internetuppkoppling bra nog för att strömma tunga grejer så betyder det inte att resten av världen gör det.

Idag gör de inte det nej. Det kan hända mycket under 5-10 år.

Absolut. Men det kan också stagnera tillsammans med hela världsekonomin eller rasa med densamma. Sluta vara så positiv!

"Sluta vara så positiv!" är nog det vettigaste som yttrats på Fz på evigheter. <3

Medlem
Skrivet av Devsson:

Big Boss/Naked Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One*

Jag reagerade också på det. Men vi får inte glömma att det inte är omöjligt att Solid Snake faktiskt är med i Ground Zeroes eller Phantom Pain. Många spekulerar ju att det här skulle vara Liquid: http://cdn.medialib.computerandvideogames.com/screens/dir_304...


signatur

// Bacon <3

Medlem

Hahahaha! Har aldrig köpt en xbox och kommer inte göra det nu heller!

Patetiskt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Devsson:

Big Boss/Naked Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One*

Jag reagerade också på det. Men vi får inte glömma att det inte är omöjligt att Solid Snake faktiskt är med i Ground Zeroes eller Phantom Pain. Många spekulerar ju att det här skulle vara Liquid: http://cdn.medialib.computerandvideogames.com/screens/dir_304...

Solid Snake kommer säkert vara med i The Phantom Pain. Men jag tvivlar starkt på att man någonsin kommer att få spela som honom.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Amilo:

Om en alldeles ny konsol som Xbox One inte kommer att klara nya titlar i 60fps och 1080p så är det totalt misslyckande. Samma lär ju gälla PS4 då också för så jäkla mycket skiljer det inte mellan dem. De lär knappast ha lika långa livslängd som Xbox 360 och PS3 hade.

Det är ju bra att du bemödar dig att läsa artikeln före du kommenterar...
Det står ju klart och tydligt att PS4 versionen klarar 1080p.

Jag vet, men vad jag menar är att det skiljer inte så mycket mellan konsollerna prestandamässigt och för framtida titlar lär ju inte ps4 heller klara 1080p då om inte xbox one klarar det nu. Jag var kanske lite otydlig.

Medlem

Bra då kan vi släppa gnället om att Wii u inte klarar av att köra 1080 i alla titlar eftersom det har vi ju redan sett att Xbone inte heller klarar.


signatur

Names are for friends,so i don`t need one.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Jag vet, men vad jag menar är att det skiljer inte så mycket mellan konsollerna prestandamässigt och för framtida titlar lär ju inte ps4 heller klara 1080p då om inte xbox one klarar det nu. Jag var kanske lite otydlig.

Då är ju frågan vad dessa framtida titlar kommer att köras i för upplösning på Xbox One? Lägre än 720?

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Amilo:

Om en alldeles ny konsol som Xbox One inte kommer att klara nya titlar i 60fps och 1080p så är det totalt misslyckande. Samma lär ju gälla PS4 då också för så jäkla mycket skiljer det inte mellan dem. De lär knappast ha lika långa livslängd som Xbox 360 och PS3 hade.

Det är ju bra att du bemödar dig att läsa artikeln före du kommenterar...
Det står ju klart och tydligt att PS4 versionen klarar 1080p.

Jag vet, men vad jag menar är att det skiljer inte så mycket mellan konsollerna prestandamässigt och för framtida titlar lär ju inte ps4 heller klara 1080p då om inte xbox one klarar det nu. Jag var kanske lite otydlig.

Fast det står ju att PS4 klarar 1080p.
Vi vet alltså att PS4 i dagsläget klarar 1080p och vi vet att XboxOne i dagsläget inte klarar 1080p.
Då återstår ju frågan om spelen i en nära framtiden kommer ha 60 fps eller ej på nån av maskinerna.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zappa:

Xbox 720 confirmed

i see what you did there!

Tror aldrig Xbox one kommer upp i 1080p 60fps i next gen titlar..

om 3 år är 2k antagligen standard på PC marknaden, om 5 år 4k.

1080p 60fps duger utmärkt för PS4, men Xbox? hmh... antingen måste de sälja otroligt bra exklusiva titlar, annars blire nog en kort generation för xbox.

Då har du inte hört talas om Forza 5. 1080+60 funkar fint på xbox one.

Tack vare molnet.
http://www.totalxbox.com/65749/forza-5-is-1080p-because-turn-...

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zappa:

Xbox 720 confirmed

i see what you did there!

Tror aldrig Xbox one kommer upp i 1080p 60fps i next gen titlar..

om 3 år är 2k antagligen standard på PC marknaden, om 5 år 4k.

1080p 60fps duger utmärkt för PS4, men Xbox? hmh... antingen måste de sälja otroligt bra exklusiva titlar, annars blire nog en kort generation för xbox.

Då har du inte hört talas om Forza 5. 1080+60 funkar fint på xbox one.

Tack vare molnet.
http://www.totalxbox.com/65749/forza-5-is-1080p-because-turn-...

jo, jag vet. Men det spelar ingen roll om det är så det är byggt. Om man kan uttnyttja molnet för vissa beräkningar så blir ju inte konsolen lika fort gammal som om man enbart använder hårdvaran.

Jag vet iof. inte om du menar att det är negativt. Saken är iaf den att Forza flyter på fint i 1080 och då kan man inte klaga.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

jo, jag vet. Men det spelar ingen roll om det är så det är byggt. Om man kan uttnyttja molnet för vissa beräkningar så blir ju inte konsolen lika fort gammal som om man enbart använder hårdvaran.

Jag vet iof. inte om du menar att det är negativt. Saken är iaf den att Forza flyter på fint i 1080 och då kan man inte klaga.

Nej jag vet själv inte om det är positivt eller negativt men det låter ju som positivt som du beskriver det. Men framtiden får väl utvisa.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Vad är det du argumenterar för? Du inser väl att utan konsoler så skulle ett okej PC-grafikkort kosta en jävla massa mer pengar. Va glad att konsolerna finns så du har möjlighet att spela i bra upplösning.

Nej. Det är inte samma marknad.
PC grafikkortsmarknaden utvecklas hela tiden och skulle detta resonemang hålla skulle priserna på "okej" grafikkort varit sjukt högt precis innan de släppte nyaste generationen av konsoller och nu börjat sjunka.
Så är det inte. Priserna sjunker med varje ny generation grafikkort som det alltid gjort.

Det är bara i början av en konsollgeneration som spelen utvecklas , sen stagnerar det eftersom medianen för spelutvecklarna är konsollernas hårdvara.
Nu sitter vi redan i början på dessa nya maskiners cykel och gäspar åt XboxOnes hårdvara , den kommer bromsa en hel del i framtiden.

Det enda ljuset i tunneln är att dessa nya maskiner är byggda såpass lika som en PC , att portningar mellan maskinerna kommer vara enklare & därmed kommer vi inte dras med likadana optimeringsproblem som varit vanligt innan.
[Edit- stavfel]

Tack.
Tyvärr så verkar inte majoriteten av folk här förstå detta, speciellt inte Tompa8989.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Vad är det du argumenterar för? Du inser väl att utan konsoler så skulle ett okej PC-grafikkort kosta en jävla massa mer pengar. Va glad att konsolerna finns så du har möjlighet att spela i bra upplösning.

Nej. Det är inte samma marknad.
PC grafikkortsmarknaden utvecklas hela tiden och skulle detta resonemang hålla skulle priserna på "okej" grafikkort varit sjukt högt precis innan de släppte nyaste generationen av konsoller och nu börjat sjunka.
Så är det inte. Priserna sjunker med varje ny generation grafikkort som det alltid gjort.

Det är bara i början av en konsollgeneration som spelen utvecklas , sen stagnerar det eftersom medianen för spelutvecklarna är konsollernas hårdvara.
Nu sitter vi redan i början på dessa nya maskiners cykel och gäspar åt XboxOnes hårdvara , den kommer bromsa en hel del i framtiden.

Det enda ljuset i tunneln är att dessa nya maskiner är byggda såpass lika som en PC , att portningar mellan maskinerna kommer vara enklare &amp; därmed kommer vi inte dras med likadana optimeringsproblem som varit vanligt innan.
[Edit- stavfel]

Konstigt nog optimeras inte pc spelen efter konsolerna med tanke på att majoriteten av pc spelen bara har stöd för två kärnor och optimerad för en enda högt klockad kärna.

Hade konsolerna satt standard för optimering av spel hade majoriteten av spelen varit optimerade för flera trådar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Vad är det du argumenterar för? Du inser väl att utan konsoler så skulle ett okej PC-grafikkort kosta en jävla massa mer pengar. Va glad att konsolerna finns så du har möjlighet att spela i bra upplösning.

Nej. Det är inte samma marknad.
PC grafikkortsmarknaden utvecklas hela tiden och skulle detta resonemang hålla skulle priserna på "okej" grafikkort varit sjukt högt precis innan de släppte nyaste generationen av konsoller och nu börjat sjunka.
Så är det inte. Priserna sjunker med varje ny generation grafikkort som det alltid gjort.

Det är bara i början av en konsollgeneration som spelen utvecklas , sen stagnerar det eftersom medianen för spelutvecklarna är konsollernas hårdvara.
Nu sitter vi redan i början på dessa nya maskiners cykel och gäspar åt XboxOnes hårdvara , den kommer bromsa en hel del i framtiden.

Det enda ljuset i tunneln är att dessa nya maskiner är byggda såpass lika som en PC , att portningar mellan maskinerna kommer vara enklare &amp; därmed kommer vi inte dras med likadana optimeringsproblem som varit vanligt innan.
[Edit- stavfel]

Tack.
Tyvärr så verkar inte majoriteten av folk här förstå detta, speciellt inte Tompa8989.

Ni får gärna tro att utan konsolerna så skulle ni ha er ''PC master race'' och spela på 100 tb grafikkort och betala samma priser som det är idag. Men det är bara korkat att tro det.

Ni har mycket att tacka konsolspelarna för: http://www.kotaku.com.au/2013/10/console-games-have-helped-sa...

Medlem

Ah, myten om "utan konsollerna..."

Okej, helt rätt. Givetvis hade all pc-tillverkning lagt ner och spel slutat göras. Inga spel har ju klarat sig alls innan i den miljon som blev miljardindiustri på pc-sidan. Helt klart. Helt rätt.

Det som "räddat" PC-marknaden är att man börjat satsa vettigt på sånt som Steam och att man har satt det bästa kopieringssktyddet som finns i spel. "Vill du spela multiplayer så får du köpa det om du inte vill ha ett jävla trassel".

DET och inget annat har boomat pc-branschen. En bransch som mådde rätt bra innan också. Givetvis fick de också hårda tider och emellanåt fick man säga upp hårstylistens hunds assistent.,.. Precis som inom skivbranschen som också de med sina miljardbolag i åratal gått minus och mer eller mindre fått slå ihop.

"HAPPENED NEVER"


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Propy:

jo, jag vet. Men det spelar ingen roll om det är så det är byggt. Om man kan uttnyttja molnet för vissa beräkningar så blir ju inte konsolen lika fort gammal som om man enbart använder hårdvaran.

Jag vet iof. inte om du menar att det är negativt. Saken är iaf den att Forza flyter på fint i 1080 och då kan man inte klaga.

Spelar ingen roll om molnet kan hantera saker om individen i sig inte har ett pålitligt bredband eller befinner sig i USA där du oftast blir begränsad till en viss gb/månad.

Du måste upp i 1000kr/månaden klassen om du ska ha unlimited internet i USA. skandal.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

PS3an hade en livslängd på 7-8 år beroende på vilken region du bodde i. Att säga att konsoller håller tillbaks spelutveckling/grafisk utveckling är ungefär lika begåvat att påstå som att piratkopiering på PC gör att PC håller tillbaks spelutveckling.

På PC görs de mest banbrytande grafiska upptäckterna

På konsoll skapas det oerhört många kreativa och bra spel, pga den stora marknaden (80 milj. x 80 milj. sålda maskiner, analytiker tror på fler denna generation).

Jag är oerhört nöjd med min ps4, grafik i all sin ära men jag har inget intresse utav att spela på dator utan jag föredrar min soffa/tv.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

Jag tror nog snarare att det är PC Plattformen som sätter stopp för sig själva, jag menar hur kommer det sig ändå att Pc EXKLUSIVA titlar inte är mycket snyggare än ett vanligt Multiplattform spel?
Jag tror att en majoritet utav alla som äger en Pc har hyfsat dåliga datorer vilket utvecklare måste ta hänsyn till också, spelen säljer ju inte sig själva.

Medlem

Ingen nyhet!

Men glöm stadiga 60fps, det blur snarare 49/53 eller någon annan konstig hastighet precis som deras upplösning.

792P hahahah

The fall of a titan = Xboner, the console that bone your a$$ and your wallet

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Propy:

jo, jag vet. Men det spelar ingen roll om det är så det är byggt. Om man kan uttnyttja molnet för vissa beräkningar så blir ju inte konsolen lika fort gammal som om man enbart använder hårdvaran.

Jag vet iof. inte om du menar att det är negativt. Saken är iaf den att Forza flyter på fint i 1080 och då kan man inte klaga.

Spelar ingen roll om molnet kan hantera saker om individen i sig inte har ett pålitligt bredband eller befinner sig i USA där du oftast blir begränsad till en viss gb/månad.

Du måste upp i 1000kr/månaden klassen om du ska ha unlimited internet i USA. skandal.

så hur mycket data skickas? kanske är värt att undersöka. Sen är det väl skitsamma om det inte funkar i USA. Det funkar för mig. Men jag tror att Turn10 har tänkt på detta innan. Med tanke på att man bör ha internet om man har en Xbox one så lär man knappast bli förvånad om spelen utnyttjar det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

k3m
Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Om 5-10 år så blir det strömmade spel istället. Då har PS4ans prestanda noll betydelse.

användarnas hårdvaruprestanda kommer alltid att ha viktig betydelse, oavsett stream eller inte.

Medlem

Är riktigt glad att jag valde PS4 istället för Xbox 360 2.0 (One) när jag såg den här bilden

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zappa:

Xbox 720 confirmed

i see what you did there!

Tror aldrig Xbox one kommer upp i 1080p 60fps i next gen titlar..

om 3 år är 2k antagligen standard på PC marknaden, om 5 år 4k.

1080p 60fps duger utmärkt för PS4, men Xbox? hmh... antingen måste de sälja otroligt bra exklusiva titlar, annars blire nog en kort generation för xbox.

Då har du inte hört talas om Forza 5. 1080+60 funkar fint på xbox one.

Testpilot
Skrivet av marcus8958:

Konstigt nog optimeras inte pc spelen efter konsolerna med tanke på att majoriteten av pc spelen bara har stöd för två kärnor och optimerad för en enda högt klockad kärna.

Hade konsolerna satt standard för optimering av spel hade majoriteten av spelen varit optimerade för flera trådar.

Nej precis , spelen optimeras inte till PC för de satsar på konsollerna där de tjänar mest pengar.
Vi får sitta där med dåligt optimerade spel där de lagt ner 5öre på att porta över det så det hankar sig fram och kan dra in lite mer stålar.
Men som tur är denna nya generation betydligt mer lik en PC så optimeringarna kommer gå betydligt bättre.

Skrivet av Tompa8989:

Ni får gärna tro att utan konsolerna så skulle ni ha er &#039;&#039;PC master race&#039;&#039; och spela på 100 tb grafikkort och betala samma priser som det är idag. Men det är bara korkat att tro det.

Ni har mycket att tacka konsolspelarna för: http://www.kotaku.com.au/2013/10/console-games-have-helped-sa...

Haha , det där trötta snacket om att PC är döende & konsollerna är framtiden har ju tjatats om de senaste 10 åren eller nåt men det är ju inget snack om att det är på PC som alla nya saker byggs och testas & sen släpps det i nästa konsollgeneration

123
Skriv svar