Ghosts 'n Goblins på Kickstarter - utan Capcom

Robot
Medlem
Ghosts 'n Goblins på Kickstarter - utan Capcom

"vill återuppliva det klassiska varumärket, göra det så pass kort att folk orkar att klara det, samt barnvänligt så de yngsta också kan vara med och spela. "

Det där lät inte lovande. Ghosts 'n Goblins ska vara löjligt svårt!

Medlem

Yes om dom kortar ner det och gör det för lätt så är det inte kul man ska känna frustrationen när man spelar igenom spelet
Tycker att dagens spel är för lätta man ska kunna dö flera gånger, det är det som gör dark souls kul att spela om det är ingen utmaning så tappar jag intresset ganska snabbt.

Medlem

Detta spel var svårt från början. Gör det inte casual/mainstream....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Sjukt jag drömde inatt att jag spelade nån ny version av Gng..

Inaktiv

Låt detta fortsätta vara svårt, resten av spelmarknaden är ju redan tillräckligt fördummad som det är.

Medlem

Det är ju den brutala svårighetsgraden som är hela grejen Ghosts 'n Goblins!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Avstängd

Aldrig spelat detta, men varför ska allt bli barnvänligt? Det finns spel för barn som dom kan spela.
Om det äldre liret var långt och svårt så ska ju denna vara det med, snart blir alla spel barnvänliga.

Medlem
Medlem

Finns det några kickstarter-spel som blivit riktigt bra ännu? Är inte så insatt men har fått känslan av att dem flesta floppar.

Medlem

Känns som att filmen idiocracy snart är verklighet... inget får vara en utmaning längre för då ger folk upp direkt eller börjar fuska... vad är det som händer med gamingen egentligen?!

Medlem

Den här säger allt jag har att säga om detta... http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

Medlem

Fy fan, jag kan inte sluta kräkas, min gallblåsa stack nyss. Jag betalar fan 50k dollar för att inte se dom göra detta.
Dumma ner spelet för att "folk" inte har tid att spela. Barnvänligt för deras 2åringar ska inte behöva vänta tills de är gamla nog för spel är för våldsamma. Fan ska man ge sina barn en pava 16årig whiskey i 1års present för han inte ska behöva vänta på vällagrad sprit? Och för helvete, ARTHUR VAR INTE KUNG!!!

Medlem

Annars finns ju detta, påminner inte så lite om Ghosts ´n Goblins och är även det ett spel som Kickstartats

Medlem

Så... de gör en kickstarter på en idé utan att ens ha börjat med spelet?

Medlem

Kan inte spelindustrin bara övergå helt till easy där man klarar ut spelet genom att trycka Start? Då är man åtminstone förberedd på att spelet kommer suga.

Seriöst. Att göra Ghost 'n Goblins lätt är det dummaste jag hört. Spelet var bra pga sin extrema svårhetsgrad. Ta bort den och det är som vilket annat jävla spel där ute.

Medlem
Skrivet av dawen:

Den här säger allt jag har att säga om detta... http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

Så sant! Slutet visar åtminstone vad det innebär att vara en riktig gamer

Nu blev jag ju nästan lite deprimerad. Fan vad jag saknar snabba shooters

Medlem

Dom säger väl ingenting om att dom ska göra det enkelt? Barnvänligt behöver inte betyda lätt. Tror mer att dom syftar på att tarmar och blod inte kommer spruta över hela skärmen.

Dock så är det fruktansvärt korkat att ens försöka använda sig av ett IP man inte äger. Capcom kommer inte godkänna det i slutändan hur som helst.

1
Skriv svar