Osminkad gameplay från Battlefield 4

Skribent
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Skelögd:

Jag ser lite bättre grafik.

Sedan så ser jag inget mer.

Varför kallar dom detta för BF4 egentligen när det mer är som en stor expansion till BF3?

Vad vill du att dom ska hitta på för att de ska få en ny siffra? Göra strategispel av det?

Utveckla det till dom nya konsolerna + PC och strunta helt i dom gamla. Då hade det varit värt siffran 4. Detta är mer 3.5 eller ett stort DLC paket.

Hur menar du nu?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Raklödder:

Vill du tjäna 599 kr? Köp inte Battlefield 3 på nytt, det vill säga Battlefield 4. :dead:

Krävdes detta verkligen 3 redigeringar ; ) ?

Jag håller med att det är rätt likt BF3. Det tråkigaste är hur UI,t och menyerna ser ut. Samma vita konturer av ett vapen när man väljer osv. Ser så tråkigt ut :/

Det är inte lätt när det är svårt.

Och ändå blev det väl inte rätt.
Eller tänker du ge alla som inte köper BF4 599 kr ?
Annars så har jag svårt att föstå hur jag ska tjäna pengar genom att avstå från ett köp.

Medlem

Battlefield 3S...

Medlem

Vad tror vi.... Om man ska ha 60 fps + @ 2560x1440 är det GTX 780 SLi som gäller?

Medlem

Det känns lite trist att detta är det första bf som jag inte känt en självklarhet till ett köp. Vi får se vad som händer efter release, tänker inte förboka pga day 1-dlc om jag slipper det.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Skelögd:

Jag ser lite bättre grafik.

Sedan så ser jag inget mer.

Varför kallar dom detta för BF4 egentligen när det mer är som en stor expansion till BF3?

Vad vill du att dom ska hitta på för att de ska få en ny siffra? Göra strategispel av det?

Kom igen nu, hur låg ribba får man ha?

De flesta av de nya försäljningsargumenten för fyran är saker som redan fanns tidigare (t.ex. ingen blue tint pre-BF3, en commander pre-BF3 och en icke-usel nätkod, pre-BF3).

Ett annat argument de har fört fram är att man ska kunna spränga mer av världen för att "dynamiskt påverka" etc etc(marketing BS).

Problemet är att det redan fanns MER möjligheter att påverka världen genom att spränga saker i Bad Company 2, ett 4 år gammalt spel.

Nya kartor etc är väl ganska uppenbart. Sen är grafiken något upphottad. Men det finns uppenbara paralleler här mellan var BF-serien tar vägen och var CoD-serien började ta vägen efter CoD 4.

De som är skeptiska till spelet har grund att vara det, även om man inte HELT ska döma ut ett spel på förhand så tycker jag inte att de som höjt en flagg är för kräsna.

Inaktiv
Skrivet av Decado:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Raklödder:

Vill du tjäna 599 kr? Köp inte Battlefield 3 på nytt, det vill säga Battlefield 4. :dead:

Krävdes detta verkligen 3 redigeringar ; ) ?

Jag håller med att det är rätt likt BF3. Det tråkigaste är hur UI,t och menyerna ser ut. Samma vita konturer av ett vapen när man väljer osv. Ser så tråkigt ut :/

Det är inte lätt när det är svårt.

Och ändå blev det väl inte rätt.
Eller tänker du ge alla som inte köper BF4 599 kr ?
Annars så har jag svårt att föstå hur jag ska tjäna pengar genom att avstå från ett köp.

... om min kommentar inte duger (lever upp till din standard) var då så god och köp Battlefield 4.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Skrivet av starboy83:

BF 3.5?

Skrivet av Soothsayer:

Tjäna 500 kr: Vänta till releasedagen, avinstallera ditt BF3, installera det igen, spela!

Skrivet av Raklödder:

Vill du tjäna 599 kr? Köp inte Battlefield 3 på nytt, det vill säga Battlefield 4. :dead:

Skrivet av hazkell:

Recyclefield 4

Har aldrig skrattat så lite i hela mitt liv.

Då har du gjort rätt för att man ska gråta över hur de mjölkar en serie som en gång var bra och kreativ. Det är inget att skratta över.

Medlem

Rösterna i spelet borde de göra betydligt aggressivare!
Avskyr att spelet nästintill blir svartvitt när det blir storm, ser inte bra ut alls!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Tjäna 500 kr: Vänta till releasedagen, avinstallera ditt BF3, installera det igen, spela!

Körde du Keeper of the light på Dota 2 idag? random fråga men han hade samma namn ;P

Medlem

Ser skit dåligt ut imo


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Så vad tycker du dom ska göra för att det inte ska vara BF3 då?
Visst att man får ha åsikter, negativa som positiva, om ett spel men något mer konstruktivt än det där måste du väl ändå kunna komma på? Gäller iofs det flesta posterna i den här tråden

Byt grafikmotor, ta tillbaks de stora kartorna, ta ett steg tillbaks med förstörelsen (BC2 kändes bättre än BF3 i det avseendet), ge tillbaks de gamla klasserna, bort med alla fjantiga vapendekaler, ge bättre stöd för moddar och släng in allt i Vietnam-eran. Boom, Battlefield 4. PC-exklusivt kan det också bli när de ändå håller på.

Medlem

Personen verkade ovillig till att visa spawn-menyn, det fanns väl anledning till det får man anta.

Medlem

Kalla spelet vad ni vill men jag tycker det ser kul ut och blir peppad av det som visats. Håller dock med om dom verkar ha återanvänt en hel del ur BF3 som ljud och en del modeller, US main tank tex.

Kommer köpa detta vid första prissänkning efter release som en liten halvprotest för att det inte blev ett BF2143

Medlem

Dice kunde göra som man gör i hårdvaruvärlden, bara kallat det BF3 Mk2, vem sjutton har flaggan på geväret?

Totalt meningslöst med camo i så fall

ELF
Medlem
Skrivet av Redstar:

Det känns lite trist att detta är det första bf som jag inte känt en självklarhet till ett köp. Vi får se vad som händer efter release, tänker inte förboka pga day 1-dlc om jag slipper det.

Tänker avvakta och se hur många och vad för slags DLCs som kommer släppas. Väntar tills alla jag vill ha har släppts och köper det då.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av dotque:

Rösterna i spelet borde de göra betydligt aggressivare!

Håller med. "Enemy soldier spotted, over" låter ungefär som att någon snubbe på en parkbänk i Örebros stadspark med en pilsner i handen som spanar lite.

Medlem

Undra om dom har ett lätt regn med i spelet, Ett sådant man kan uppleva när man är ute och fiskar och det bara kommer en liten skur även fast det är soligt och fint. Sånt är gudomligt..

Jag skulle vilja se ett lätt regnande med regndroppar som splashar mot markens/vattnets yta..
så man får upptäcka själv om det regnar eller inte, Ungefär som när man sitter ute och pratar med någon man känner och en ser att det regnar och den andre märker ingenting så man startar argumentation ^^ Det vore som en rolig sak att ha i spelet..

Dom borde införa:

Dag-Natt
Målnigt, Mulet. Immigt
Soluppgång, Solnedgång.
Lätt-Medel-Hårt Snöande.
Lätt-Medel-Hårt Regn.
Åska + Blixtar i olika grader. ''det vore kul om man kunde dö utav blixten om man satt i ett torn'' ^^
Ingen-Lätt-medel-hård Vind.
Storm, Orkan, Tornado. ^^

Om det är som i Videon så kommer det att bli riktigt enformigt efter några dagars spelande. Antingen så vill man spela i Solskenet eller i Ovädret. Alla kommer att ha ett enstaka favoritväder istället för en hel drös favoritväder..

Medlem

Så JÄVLA tråkigt att dom inte ens har fått tummen ur och gjort bättre ryska röster. Fyfan vad tråkigt.

Medlem

Det dom skryter med mest är ju nätkoden, så det är väl upp till bevis sen när man spelar closed beta i september.

Tycker dock varken bf3 eller bf4 görs rättvisa i "normal - noob" mode. Jävla hud, ui och spotting, helt och hållet immersion breaking.

Medlem
Skrivet av starboy83:
Skrivet av dotque:

Rösterna i spelet borde de göra betydligt aggressivare!

Håller med. "Enemy soldier spotted, over" låter ungefär som att någon snubbe på en parkbänk i Örebros stadspark med en pilsner i handen som spanar lite.

Alldeles för tafatt och lugn för att vara mitt i ett krig där kulsprutor och karbiner smattrar runtomkring en!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Så vad tycker du dom ska göra för att det inte ska vara BF3 då?
Visst att man får ha åsikter, negativa som positiva, om ett spel men något mer konstruktivt än det där måste du väl ändå kunna komma på? Gäller iofs det flesta posterna i den här tråden

Byt grafikmotor, ta tillbaks de stora kartorna, ta ett steg tillbaks med förstörelsen (BC2 kändes bättre än BF3 i det avseendet), ge tillbaks de gamla klasserna, bort med alla fjantiga vapendekaler, ge bättre stöd för moddar och släng in allt i Vietnam-eran. Boom, Battlefield 4. PC-exklusivt kan det också bli när de ändå håller på.

Dom löser typ alla dom problemen genom att göra det PC-exklusivt, tror jag iaf ^^

Medlem

Köpte BF3 när det kom ut, lirade det 2-3 dagar totalt. Sen har jag aldrig rört spelet nån mer. BF2 lirade jag sjukt mycket. Vad jag saknar är dessa lite långsammare strider som kan ta flera timmar att klara av. I BF3 var det 10min och bara en massa köttande och knappt tid för lite planering av taktik med sin squad. BF3/BF4 är mer likt ett Quake spel... Jag har säkert missat jätte mycket nytt DLC till 3an, men första intrycket satte stopp för mig. Jag hoppas 4an är lite bättre på detta, gameplay kommer före grafik!...

Skrivet av Bawzan:
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Så vad tycker du dom ska göra för att det inte ska vara BF3 då?
Visst att man får ha åsikter, negativa som positiva, om ett spel men något mer konstruktivt än det där måste du väl ändå kunna komma på? Gäller iofs det flesta posterna i den här tråden

Jag tycker personligen det var en bra konstruktiv kommentar som illustrerar allt jag ville ha sagt efter att ha sett videon

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vill du tjäna 599 kr? Köp inte Battlefield 3 på nytt, det vill säga Battlefield 4. :dead:

Så man får 599kr om man inte köper det? Nice deal

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Så vad tycker du dom ska göra för att det inte ska vara BF3 då?
Visst att man får ha åsikter, negativa som positiva, om ett spel men något mer konstruktivt än det där måste du väl ändå kunna komma på? Gäller iofs det flesta posterna i den här tråden

Jag tycker personligen det var en bra konstruktiv kommentar som illustrerar allt jag ville ha sagt efter att ha sett videon

Hehe, ja men alla säger ju samma sak. kan tycka att man kan komma med nåt nytt då iaf

Medlem

Jag gillar vågorna, sist jag såg nåt sånt var nog i spelet Midwinter till Amiga

Medlem
Skrivet av totte1015:

Så JÄVLA tråkigt att dom inte ens har fått tummen ur och gjort bättre ryska röster. Fyfan vad tråkigt.

Min gissning är att det går att slå på helt ryska röster och inte engelska med brytning.

Denna gissning grundar jag på att det fanns ett klipp från den stängda betan, när den som spelar testar comandrosen och gubben säger sakerna på mandarin. (kinesiska)

Hittar tyvärr inte klippet längre.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Jag ser lite bättre grafik.

Sedan så ser jag inget mer.

Varför kallar dom detta för BF4 egentligen när det mer är som en stor expansion till BF3?

Du tycks då inte ha spenderat mycket timmar i BF3, ser hur mkt som helst
Tycker dom gör rätt i att göra ett nytt försök och korrigera deras fel, detta är vad 3an skulle ha varit.
Att göra något helt nytt vore bara dumt och sätta DICE i jeopardy.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Undra om dom har ett lätt regn med i spelet, Ett sådant man kan uppleva när man är ute och fiskar och det bara kommer en liten skur även fast det är soligt och fint. Sånt är gudomligt..

Jag skulle vilja se ett lätt regnande med regndroppar som splashar mot markens/vattnets yta..
så man får upptäcka själv om det regnar eller inte, Ungefär som när man sitter ute och pratar med någon man känner och en ser att det regnar och den andre märker ingenting så man startar argumentation ^^ Det vore som en rolig sak att ha i spelet..

Dom borde införa:

Dag-Natt
Målnigt, Mulet. Immigt
Soluppgång, Solnedgång.
Lätt-Medel-Hårt Snöande.
Lätt-Medel-Hårt Regn.
Åska + Blixtar i olika grader. ''det vore kul om man kunde dö utav blixten om man satt i ett torn'' ^^
Ingen-Lätt-medel-hård Vind.
Storm, Orkan, Tornado. ^^

Om det är som i Videon så kommer det att bli riktigt enformigt efter några dagars spelande. Antingen så vill man spela i Solskenet eller i Ovädret. Alla kommer att ha ett enstaka favoritväder istället för en hel drös favoritväder..

I videon kan man se att det mulnar till och blåser upp lite och vågorna blir större.

123
Skriv svar