Rise of the Fail
Jag la vantarna på Interceptors nytolkning av #Rise of the Triad i helgen. Har inte hunnit spela mer än ett par timmar, men är i ärlighetens namn inte särskilt motiverad att fördjupa den här relationen. De första intrycken:
* Ruskigt dåligt optimerat.
* Jättesnabbt och tokröjigt precis som originalet.
* Alla vapen förutom raketgevären är helt värdelösa.
* Få multiplayer-servrar och mycket lag.
* Andra spelare går knappt att urskilja från bakgrunderna i det höga tempot.
* Buggar överallt.
* Halvtaskig kontroll.
Kampanjen känns härligt hjärndöd på ett retroskimrande vis, men alla små skavanker gör att jag hellre vill starta upp Quake Live än att fortsätta döda ondskefulla nazister.
Precis vad jag misstänkte, men hunden verkar mysig.
Mina första intryck är de samma + lite till. Jag exkluderar helt MPt för att man inte ser något, det är dåliga vapen och dåliga banor. Men jag skulle kunna springa genom det i SP, när de fixar sparningen, detta är fel typ av spel att ha checkpoint saves med så långa avstånd.
Annars är ju spelet väldigt troget det första, vilket så klart är bra i en remake.
En stor del av mina tekniska problem löser man genom att inte använda Unreal-motorn eller anställa 20 kodare som styr upp skiten.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.