Cannabislöv säljs till högstbjudande på Steam

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av eCore:

Mer cannabis åt folket!

Legalize it

Idiot.

Varför? För jag är för legalisering av en relativt ofarlig drog? Utan större hälsofara och enbart ett psykiskt beroende till skillnad från tobak och alkohol? För legalisering av en planta som har många medicinska egenskaper? Absolut

Puss

PS, här har du lite intressant fakta så du inte gör bort dig i fortsättningen!
http://www.youtube.com/watch?v=7qbtYY4HFOw

phi
Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av eCore:

Mer cannabis åt folket!

Legalize it

Idiot.

Varför? För jag är för legalisering av en relativt ofarlig drog? Utan större hälsofara och enbart ett psykiskt beroende till skillnad från tobak och alkohol? För legalisering av en planta som har många medicinska egenskaper? Absolut

Puss

PS, här har du lite intressant fakta så du inte gör bort dig i fortsättningen!
http://www.youtube.com/watch?v=7qbtYY4HFOw

Tro mig, det är ingen idé att föra en diskussion om huruvida cannabis borde legaliseras eller ej med folk som fortfarande tror på all skrämselpropaganda som staten lurat i folk om cannabis.

Det är ungefär som att diskutera gud och guds existens med en religiös fundamentalist. Det går inte in i huvudet dom och man blir bara frusterad över att människor kan vara så hjärntvättade. Det räcker inte med att länka en massa forskningsrapporter och empiriska bevis för att cannabis är en mycket lindrigare drog än t.ex. alkohol. Det är enligt dessa människor fortfarande en livsfarlig drog och alla som brukar cannabis är missbrukande pundare som kommer att knarka ihjäl sig förr eller senare.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av eCore:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av eCore:

Mer cannabis åt folket!

Legalize it

Idiot.

Varför? För jag är för legalisering av en relativt ofarlig drog? Utan större hälsofara och enbart ett psykiskt beroende till skillnad från tobak och alkohol? För legalisering av en planta som har många medicinska egenskaper? Absolut

Puss

PS, här har du lite intressant fakta så du inte gör bort dig i fortsättningen!
http://www.youtube.com/watch?v=7qbtYY4HFOw

Tro mig, det är ingen idé att föra en diskussion om huruvida cannabis borde legaliseras eller ej med folk som fortfarande tror på all skrämselpropaganda som staten lurat i folk om cannabis.

Det är ungefär som att diskutera gud och guds existens med en religiös fundamentalist. Det går inte in i huvudet dom och man blir bara frusterad över att människor kan vara så hjärntvättade. Det räcker inte med att länka en massa forskningsrapporter och empiriska bevis för att cannabis är en mycket lindrigare drog än t.ex. alkohol. Det är enligt dessa människor fortfarande en livsfarlig drog och alla som brukar cannabis är missbrukande pundare som kommer att knarka ihjäl sig förr eller senare.

Du har så rätt! Men fan skam den som ger sig, och nån gång måste även den mest grundlurade öppna ögonen för sanningen

Medlem

Det är tufft med knark!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av nisp88:

Priset borde vara 420...

Haha, sant. Fast då hade ju folk fattat denne skämtade, vilket sorgligt nog inte är fallet.

Men allvarligt on topic, köp det den som vill, jag ser inte minsta värdet i sånt här. Tänker aldrig på achievements när jag spelar spel. Det enda achievement jag vill ha är nöje och tillfredsställelse och ett bra spel klara det fint i mitt fall.

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av eCore:

Mer cannabis åt folket!

Legalize it

Idiot.

Varför? För jag är för legalisering av en relativt ofarlig drog? Utan större hälsofara och enbart ett psykiskt beroende till skillnad från tobak och alkohol? För legalisering av en planta som har många medicinska egenskaper? Absolut

Puss

PS, här har du lite intressant fakta så du inte gör bort dig i fortsättningen!
http://www.youtube.com/watch?v=7qbtYY4HFOw

Det märks att du inte vet så mycket om cannabis och/eller ignorerar nackdelarna med det (Som alla brukare gör, inklusive de som propagerar för det på internet).
Förutom psykoser, minnessvårigheter och permanenta hjärnskador så orsakar det även depression och sociala störningar.
Jag har aldrig sett en vetenskaplig undersökning som behandlar mer än en begränsad aspekt av en drogs effekter och jag har aldrig sett 'vetenskaplig' cannabispropaganda som varit fri från retorik.
Jag har däremot sett effekterna i verkligheten på en hel del människor varav några har fått sina liv helt förstörda.

'Enbart ett psykiskt beroende' är inget man ska ta lätt på, i praktiken innebär det att du blir mer och mer deprimerad när du inte röker.
Du kommer inte att koppla det till haschet utan helt andra orsaker och röka ännu mer eftersom cannabis 'hjälper' och är en helt ofarlig medicin utan bieffekter. (Ska väl tillägga att rent medicinskt har alkohol bra mycket fler positiva egenskaper)
Ett beroende innebär att man resonerar bort allt negativt med drogen. Till slut kommer du att röka som en lösning på alla problem, vilket i sin tur gör dig mer oförmögen att ta itu med dem.

Jag tror att om man måste försvara en drog, oavsett vilken, så har man problem och borde tänka efter lite.

Medlem

Alla som provar cannabis dör omedelbart!! det sa dom till oss i skolorna på 90 talet i alla fall
Då var det faktiskt en döds drog och inte en inkörningsdrog, på den tiden var cigaretter inkörnings drogen.

Medlem

Ja, låt oss förbjuda det! *tar en klunk sprit* Jag hörde att det är riktigt dåligt, min farfars fars systers bästa kompis provade det och fick psykos (hon var visserligen schizofren från början men det är ointressant). Urgh, jag behöver en cigarett.

lol, cannabis är lika "farligt" som koffein

Förresten, på tal om farlighet... en "biverkan" med min Concerta är "plötslig död" xD

Medlem

Här är biverkanspapper för Concerta, visserligen färre än 1 på 10k men men, lite tragikomisk biverkan ändå:

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?SpecI...

"Kände lite plötslig död igår, doktorn, kan vi byta till Ritalin istället?"

phi
Medlem
Skrivet av Ahris:

Det märks att du inte vet så mycket om cannabis och/eller ignorerar nackdelarna med det (Som alla brukare gör, inklusive de som propagerar för det på internet).
Förutom psykoser, minnessvårigheter och permanenta hjärnskador så orsakar det även depression och sociala störningar

Och där slutar alla som är lite pålästa i frågan att lyssna på dig.

Psykoser är ingenting som skapas av drogen utan det ligger latent hos individen och kan triggas av likväl alkohol som cannabis. Om du är psykiskt instabil borde du inte bruka varken alkohol eller cannabis.

Minnessvårigheter sker endast under själva ruset och man blir fullt återställd efteråt. Permanenta hjärnskador är en långlivad myt.

Depression, sociala svårigheter och psykiskt beroende är självklart ett problem men det är ett problem som inte beror på drogen i sig utan återigen på individen. Det är något som lika gärna kan ske genom missbruk av alkohol.

Citat:

Jag har däremot sett effekterna i verkligheten på en hel del människor varav några har fått sina liv helt förstörda.

Det du har sett är missbruk och inte bruk, lär dig gärna att skilja på de två otroligt stora skillnaderna. För du sitter väl inte där och kallar alla som dricker alkohol en gång i månaden för alkoholist, eller hur?

Jag har sett hela familjers liv blivit förstörda pga alkohol och personer som supit ihjäl sig men jag sitter inte och påstår att alla som dricker alkohol riskerar att bli alkoholister.

Personliga anektdoter tillför absolut ingenting i frågan. Alla kan vi hitta någon i vår vänskaps- eller bekantskapskrets som fått livet förstört pga någon form av missbruk men det förändrar inte det faktum att cannabis är en lindrigare drog än alkohol.

Medlem
Skrivet av Figurlig:

"Kände lite plötslig död igår, doktorn, kan vi byta till Ritalin istället?"

Haha tyvärr finns risk för plötslig död även hos ritalin/medikinet-användare också. Man kanske skulle börja leva som om varje dag vore ens sista

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av eCore:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av eCore:

Mer cannabis åt folket!

Legalize it

Idiot.

Varför? För jag är för legalisering av en relativt ofarlig drog? Utan större hälsofara och enbart ett psykiskt beroende till skillnad från tobak och alkohol? För legalisering av en planta som har många medicinska egenskaper? Absolut

Puss

PS, här har du lite intressant fakta så du inte gör bort dig i fortsättningen!
http://www.youtube.com/watch?v=7qbtYY4HFOw

Det märks att du inte vet så mycket om cannabis och/eller ignorerar nackdelarna med det (Som alla brukare gör, inklusive de som propagerar för det på internet).
Förutom psykoser, minnessvårigheter och permanenta hjärnskador så orsakar det även depression och sociala störningar.
Jag har aldrig sett en vetenskaplig undersökning som behandlar mer än en begränsad aspekt av en drogs effekter och jag har aldrig sett 'vetenskaplig' cannabispropaganda som varit fri från retorik.
Jag har däremot sett effekterna i verkligheten på en hel del människor varav några har fått sina liv helt förstörda.

'Enbart ett psykiskt beroende' är inget man ska ta lätt på, i praktiken innebär det att du blir mer och mer deprimerad när du inte röker.
Du kommer inte att koppla det till haschet utan helt andra orsaker och röka ännu mer eftersom cannabis 'hjälper' och är en helt ofarlig medicin utan bieffekter. (Ska väl tillägga att rent medicinskt har alkohol bra mycket fler positiva egenskaper)
Ett beroende innebär att man resonerar bort allt negativt med drogen. Till slut kommer du att röka som en lösning på alla problem, vilket i sin tur gör dig mer oförmögen att ta itu med dem.

Jag tror att om man måste försvara en drog, oavsett vilken, så har man problem och borde tänka efter lite.

Lägg ner nu. Alkohol har mer medicinska positiva egenskaper? Har du ens läst några vetenskabliga artiklar om ämnet i fråga? En brittisk undersökning har ställt runt 20 vanliga droger mot varandra (alkohol inkluderat) och undersökt sociala, ekonomiska och hälsoproblem mot varandra. Alkohol är enligt undersökningen värre än både heroin och crack. Det roliga med undersökningen är att den var gjord för att England ville påvisa hur "farligt" cannabis var för att minska det stora bruket inom UK.

Sen så har studier i Harvard och andra stora universitet påvisat positiva medicinska egenskaper som anti-cancer effekt (inhibering och destruktion av mänskliga lungtumörceller i möss) och lindring av kemoterapisymptom (mindre illamående, man spyr inte etc.) bland annat. Det finns dock inga vetenskapliga artiklar som änsålänge har påvisat något negativt med cannabis utöver en temporär korttidminnesförsämring (under ruset), inte olikt alkohol.

Den enda positiva egenskapen med alkohol jag kan komma på på rak arm är att blodet tunnas ut en del vid mindre mängder. Det felaktiga i dina anekdotiska exempel har redan besvarats av phi.

Här är källor på vetenskapliga artiklar för det jag har sagt:

Anticancer: http://www.nature.com/onc/journal/v27/n3/full/1210641a.html
Antikemoterapisymptom: http://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJM197510162931603
Brittiska statliga undersökningen: http://www.bbc.co.uk/news/uk-11660210

Du får gärna motbevisa mig, men då ska du även ha vetenskapliga undersökningar som underlag.

Medlem

Hellre köper jag riktig mary Jane än att spendera skiten på en liten fejk digital löv


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av KingenOgge:

Folk lägger pengar på sådant här skit?

420 blaze it fgt!!!!!!!

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av eCore:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av eCore:

Mer cannabis åt folket!

Legalize it

Idiot.

Varför? För jag är för legalisering av en relativt ofarlig drog? Utan större hälsofara och enbart ett psykiskt beroende till skillnad från tobak och alkohol? För legalisering av en planta som har många medicinska egenskaper? Absolut

Puss

PS, här har du lite intressant fakta så du inte gör bort dig i fortsättningen!
http://www.youtube.com/watch?v=7qbtYY4HFOw

Det märks att du inte vet så mycket om cannabis och/eller ignorerar nackdelarna med det (Som alla brukare gör, inklusive de som propagerar för det på internet).
Förutom psykoser, minnessvårigheter och permanenta hjärnskador så orsakar det även depression och sociala störningar.
Jag har aldrig sett en vetenskaplig undersökning som behandlar mer än en begränsad aspekt av en drogs effekter och jag har aldrig sett 'vetenskaplig' cannabispropaganda som varit fri från retorik.
Jag har däremot sett effekterna i verkligheten på en hel del människor varav några har fått sina liv helt förstörda.

'Enbart ett psykiskt beroende' är inget man ska ta lätt på, i praktiken innebär det att du blir mer och mer deprimerad när du inte röker.
Du kommer inte att koppla det till haschet utan helt andra orsaker och röka ännu mer eftersom cannabis 'hjälper' och är en helt ofarlig medicin utan bieffekter. (Ska väl tillägga att rent medicinskt har alkohol bra mycket fler positiva egenskaper)
Ett beroende innebär att man resonerar bort allt negativt med drogen. Till slut kommer du att röka som en lösning på alla problem, vilket i sin tur gör dig mer oförmögen att ta itu med dem.

Jag tror att om man måste försvara en drog, oavsett vilken, så har man problem och borde tänka efter lite.

När det diskuteras beroende, så borde det vara passande att dra upp spelberoende som högst troligt piskar både alkohol och cannabis med hästlängder.

Där har vi ett beroende som sätter sig psykiskt, fördärvar ekonomin, ditt sociala liv och eventuell partner och barn.

Poängen är, man kan dra allting till sin spets och få det att låta dåligt.

Artikelns innehåll och ämne är väl aningen fantasilöst, men hade det varit en Smirnoff istället för ett löv, så hade artikeln aldrig tagit plats.

Medlem

The more man smoke the herb the more babylon fall

Medlem
Medlem
Skrivet av androsynth:
Skrivet av Figurlig:

"Kände lite plötslig död igår, doktorn, kan vi byta till Ritalin istället?"

Haha tyvärr finns risk för plötslig död även hos ritalin/medikinet-användare också. Man kanske skulle börja leva som om varje dag vore ens sista

Jo

Jag är verkligen inte emot Ritalin och Concerta, det har förändrat mitt liv till det bättre, måste jag säga. Vill inte låta som en Scientolog.

Måste också säga att jag ljög, jag har bytit till Ritalin från Concerta eftersom jag mår bättre av hur den släpper ut metylfenidat.

Och jag förstår att vissa kommer tycka "Men ni tog upp det i nyheten", men vi har en regel gällande snack/förespråkande om droger på FZ, och själva drogen var inte kärnan i nyheten.

1.5. Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika, hur laglig den aktuella substansen än må vara. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat. Inget prat om droger på FZ, helt enkelt.

Så snälla, inget mer snack om den saken nu. Inte här.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Så vad får man för korten, något alls, förutom en liten chans att få en rabattkod?

Vem kollar egentligen runt på andras profiler? Det är inte som facebook eller någon datingsite där man hoppas hitta "roliga" bilder, utan helt enkelt en profilbilder med spellogos och badges? Varför? Ser ovan kommentarer om samlarkort och förstor kopplingen, men då fick man något i handen och kunde iaf få en bild på sin idol eller whatnot. Nu får man ju verkligen ingenting?

Medlem

Verkar som alla flashback nördar ramlat in här..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Priset borde vara "0!, att någon ens betalar, heeelt otroligt, förmodligen en knarkpundare med spelbegär

Vad är en knarkpundare om man får fråga? Knarkare har jag hört talas som, och pundare, men knarkpundare? Är det någons sorts superknarkare? Och varför skulle någon sån vilja betala pengar för ett majamärke? Själv misstänker jag att en KNARKARE eller PUNDARE iaf inte skulle lägga pengar på en elektronisk majaplanta. Själv skulle jag hellre lägga pengarna på gräs än på detta (Nej jag är ingen missbrukare).

Klart dom kan få så mycket pengar för ett sketen märke, små fjortisar tycker det ju är jätte häftigt med märken föreställande denna växt, så dom skulle betala vad som helst för att kunna ha en på sin Steam-profil

Medlem

Folk köper alltså "smileys" för Steam-chatten, för hutlösa pengar? Galet!

Skrivet av Ankh:

Verkar som alla flashback nördar ramlat in här..

Dom portarna öppnades för längesedan!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det märks att du inte vet så mycket om cannabis ...

... Du kommer inte att koppla det till haschet utan helt andra orsaker och röka ännu mer eftersom cannabis ...

Allt du skrev lät ok ända tills du blandade ihop hasch och cannabis.
Extra lustigt när du inledde ditt inlägg som du gjorde.
Men som sagt, bra skrivet i övrigt.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Roligt ändå att huvudargumentet verkar vara... "ja det är ju mildare än alkohol."

När vi vet att hade alkohol och nikotin uppfunnits idag hade det aldrig vatt lagligt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Roligt ändå att huvudargumentet verkar vara... "ja det är ju mildare än alkohol."

När vi vet att hade alkohol och nikotin uppfunnits idag hade det aldrig vatt lagligt

Ja, helt sant. Men likväl tycker samhället det är helt ok med alkohol och nikotin och har inga problem med dess skadeverkingar. Och så länge det faktumet kvarstår, känns det helt sjukt att sätta folk i fängelse för att de röker Cannabis.

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Ja, låt oss förbjuda det! *tar en klunk sprit* Jag hörde att det är riktigt dåligt, min farfars fars systers bästa kompis provade det och fick psykos (hon var visserligen schizofren från början men det är ointressant). Urgh, jag behöver en cigarett.

lol, cannabis är lika "farligt" som koffein

Förresten, på tal om farlighet... en "biverkan" med min Concerta är "plötslig död" xD

Om du tror på det där själv, så har du indoktrinerat dig själv.

Det är faktiskt väldigt komiskt att se ja och nej sidan slåss, eftersom båda är totalt hjärntvättade.
Personligen bryr jag mig inte, om folk vill röka, låt dem röka. Vill folk supa, låt dem supa. Sluta var så fyrkantig och storebror.


signatur

I drank what?

Medlem

Skoj att folk har missat att cannabis idag är mycket starkare och att man inte borde röka så länge hjärnan utvecklas. Jag är för rökning om man röker en planta som fanns på 70 talet("svaga" plant sorter borde ju finnas kvar?)och är över 65år.

Medlem

Vilken jävla pundarhåla denna tråd blev då...

Medlem

Kan man sälja en saltlakrits fisk på ebay för hundralappar så kan man nog sälja detta.

123
Skriv svar