På krigsstigen i ny film från Arma III
Ser inte ut som något min dator klarar av.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Slår ju fortfarande Nordkoreas rymdprogram
Önskar jag hade mer tid att lägga på detta spel för detta är en riktigt bra simulator som ligger såå nära verkligheten.
Clanen snackade om att börja spela ihop men så valdes BF4 istället, Hmm.
Finns alltid Anrop.se där det inte är tvång på hur mkt tid man lägger ned
I övrigt så är jag förväntasfull på dronen
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Betan intygar åtminstone om att alla mina förväntningar på Arma3 kommer infrias. Det är mkt befriande och upplyftande att det fortfarande finns bolag som Bohemia (och DCS) som håller kvar i de gamla traditionerna. De har åtminstone kraft (och kapital) att så emot mörkret i form av räls-gameplay, nerdummad konsolifiering, anal-DRM, DLC och allt annat hata-din-kund BS. Istället fokuserar de på det som i min värld är värt något. 1) Ultravålds-stridssimulatorer med realism och kvalitet i fokus. 2) Välkomnar communityn som en central aktör och resurs. All heder till dem och hoppas slutresultatet blir bra och de kan gå runt på det. Årets spel? Det lär få min röst.
Betan intygar åtminstone om att alla mina förväntningar på Arma3 kommer infrias. Det är mkt befriande och upplyftande att det fortfarande finns bolag som Bohemia (och DCS) som håller kvar i de gamla traditionerna. De har åtminstone kraft (och kapital) att så emot mörkret i form av räls-gameplay, nerdummad konsolifiering, anal-DRM, DLC och allt annat hata-din-kund BS. Istället fokuserar de på det som i min värld är värt något. 1) Ultravålds-stridssimulatorer med realism och kvalitet i fokus. 2) Välkomnar communityn som en central aktör och resurs. All heder till dem och hoppas slutresultatet blir bra och de kan gå runt på det. Årets spel? Det lär få min röst.
Jag kan hålla med dig om ondskan med DRM och DLC.
Men jag suckar fortfarande när vissa tror att så fort något går långsammare så är det per definition "mer intelligent". Nej, det är långsammare för att du ska hinna hänga med.
För övrigt så gör Bohemia kriminellt dåligt optimerade spel. Vi får hoppas att Arma 3 blir undantaget.
Den största fördelen med deras spel är inte deras skapelser utan skapelserna av deras community, t.ex. Day Z.
Hoppas de fixar förflyttningen. Gillar inte att gubben flyter fram i terrängen som i CoD. Nåväl, jag håller mig till ArmA2 tillsvidare.
Du kan ställa in headbobbing.
edit: *ska kunna
Inte det jag menade, men jag var otydlig. Karaktären har inte någon tröghet eller tyngd.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Hoppas de fixar förflyttningen. Gillar inte att gubben flyter fram i terrängen som i CoD. Nåväl, jag håller mig till ArmA2 tillsvidare.
Du kan ställa in headbobbing.
edit: *ska kunna
Inte det jag menade, men jag var otydlig. Karaktären har inte någon tröghet eller tyngd.
Tycker att karaktärerna i ArmA 3 har rätt mycket tröghet och tyngd, spelet är helt ok optimerat också, kunde köra det på okej inställningar på samma dator som kunde köra ArmA 2 på ungefär samma.
Betan intygar åtminstone om att alla mina förväntningar på Arma3 kommer infrias. Det är mkt befriande och upplyftande att det fortfarande finns bolag som Bohemia (och DCS) som håller kvar i de gamla traditionerna. De har åtminstone kraft (och kapital) att så emot mörkret i form av räls-gameplay, nerdummad konsolifiering, anal-DRM, DLC och allt annat hata-din-kund BS. Istället fokuserar de på det som i min värld är värt något. 1) Ultravålds-stridssimulatorer med realism och kvalitet i fokus. 2) Välkomnar communityn som en central aktör och resurs. All heder till dem och hoppas slutresultatet blir bra och de kan gå runt på det. Årets spel? Det lär få min röst.
Jag kan hålla med dig om ondskan med DRM och DLC.
Men jag suckar fortfarande när vissa tror att så fort något går långsammare så är det per definition "mer intelligent". Nej, det är långsammare för att du ska hinna hänga med.
För övrigt så gör Bohemia kriminellt dåligt optimerade spel. Vi får hoppas att Arma 3 blir undantaget.
Den största fördelen med deras spel är inte deras skapelser utan skapelserna av deras community, t.ex. Day Z.
Jag skulle hävda att alla stridsmoment är mer realistiska i Arma än i något annat. Det handlar mer om tempo, taktik och samverkan än att skjuta på allt som rör sig. Tempot är allmänt styrt av vilken typ av uppgift det handlar om och hur du väljer att lösa det. En försvarsuppgift är generellt sett mer lågintensiv tills det smäller medan ett direkt anfall är motsatsen. När det väl smäller är det oftast över på några sekunder eller minuter. Går du in i ett bakhåll så förlorar du, punkt slut. Under striden är det ett allmänt kaos där man har svårt att få grepp om situationen. Det är så en stridssimulator ska fungera och nära verkligheten. Det är allt annat än ointelligent. Faktum är att ju lägre tempo desto bättre. Ta Swat3/4 som exempel. Pröva köra genom dem ala COD style.
Bohemia har dock inget bra trackrecord på buggfronten. Faktum är att det är en katastrof och Arma2 var i praktiken ospelbart. Återstår som sagt att se hur slutprodukten blir men betan verkar lovande.
Betan intygar åtminstone om att alla mina förväntningar på Arma3 kommer infrias. Det är mkt befriande och upplyftande att det fortfarande finns bolag som Bohemia (och DCS) som håller kvar i de gamla traditionerna. De har åtminstone kraft (och kapital) att så emot mörkret i form av räls-gameplay, nerdummad konsolifiering, anal-DRM, DLC och allt annat hata-din-kund BS. Istället fokuserar de på det som i min värld är värt något. 1) Ultravålds-stridssimulatorer med realism och kvalitet i fokus. 2) Välkomnar communityn som en central aktör och resurs. All heder till dem och hoppas slutresultatet blir bra och de kan gå runt på det. Årets spel? Det lär få min röst.
Jag kan hålla med dig om ondskan med DRM och DLC.
Men jag suckar fortfarande när vissa tror att så fort något går långsammare så är det per definition "mer intelligent". Nej, det är långsammare för att du ska hinna hänga med.
För övrigt så gör Bohemia kriminellt dåligt optimerade spel. Vi får hoppas att Arma 3 blir undantaget.
Den största fördelen med deras spel är inte deras skapelser utan skapelserna av deras community, t.ex. Day Z.
Det är långt ifrån långsammare tempo som gör vissa spel mycket mer intelligenta än CoD och BF3. Det är självaste djupet i spelet som gör det mer intelligent. Dom taktiska möjligheterna är betydligt större än run and gun mekaniken som alla nötter tycker om. Mer realistisk rörelsemekanik med mer realistisk vapenhantering gör spelet betydligt mer intelligent. Det får en att tänka på ifall man borde springa över vägen.
Bohemia är långt ifrån det värsta företaget. Deras spel har alltid varit spelbara i jämförelse med andra utvecklare. Arma 3 är dock väldigt mycket mer optimerat ön vad Arma 2 är.
Idono. That's me!
Hoppas de fixar förflyttningen. Gillar inte att gubben flyter fram i terrängen som i CoD. Nåväl, jag håller mig till ArmA2 tillsvidare.
Du kan ställa in headbobbing.
edit: *ska kunna
Inte det jag menade, men jag var otydlig. Karaktären har inte någon tröghet eller tyngd.
Det är väl precis det den har? Det krävs momentum när du sprintar, du kan inte byta riktning på en femöring osv.
Du kanske endast har spelat de tidigare alpha och beta-versionerna då detta inte var implementerat?
Och till er som säger att Arma är långsamt eller fördummat för att det ska vara enklare att hänga med har uppenbarligen inte spelar Arma på en omoddad server.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Hoppas de fixar förflyttningen. Gillar inte att gubben flyter fram i terrängen som i CoD. Nåväl, jag håller mig till ArmA2 tillsvidare.
Du kan ställa in headbobbing.
edit: *ska kunna
Inte det jag menade, men jag var otydlig. Karaktären har inte någon tröghet eller tyngd.
Det är väl precis det den har? Det krävs momentum när du sprintar, du kan inte byta riktning på en femöring osv.
Du kanske endast har spelat de tidigare alpha och beta-versionerna då detta inte var implementerat?
Ja, då har de fixat det jag hoppades att de skulle fixa.
Jag spelade spelet förnågra månader sedan. Då stod jag inte ut med karaktärens rörelse som saknade tyngd. Även att sikta var utan tröghet, precis som i en vanlig shooter. Man kunde snurra runt på en femöring. Då blev det avinstallation av spelet.
Som sagt, ingen är gladare än jag om de fixat det.
Oavsett så håller jag mig till ArmA2 tillsvidare. Jag vet hur Bohemia arbetar med sina spel. Samt att jag håller på med ett scenario som skall rulla på min ArmA2-server.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Det enda jag inte gillar är futurismen, ser hellre ett spel i nutid.
Jag antar väl att det lär komma mods, men jag verkligen hatar alla dom nya bilarna, så otroligt fula, och dom otroligt fula skinsen på soldaterna iaf opfor.
Har spelat med arma 2 portat till arma 3 då är det faktiskt betydligt mycket mysigare.
Betan intygar åtminstone om att alla mina förväntningar på Arma3 kommer infrias. Det är mkt befriande och upplyftande att det fortfarande finns bolag som Bohemia (och DCS) som håller kvar i de gamla traditionerna. De har åtminstone kraft (och kapital) att så emot mörkret i form av räls-gameplay, nerdummad konsolifiering, anal-DRM, DLC och allt annat hata-din-kund BS. Istället fokuserar de på det som i min värld är värt något. 1) Ultravålds-stridssimulatorer med realism och kvalitet i fokus. 2) Välkomnar communityn som en central aktör och resurs. All heder till dem och hoppas slutresultatet blir bra och de kan gå runt på det. Årets spel? Det lär få min röst.
Jag kan hålla med dig om ondskan med DRM och DLC.
Men jag suckar fortfarande när vissa tror att så fort något går långsammare så är det per definition "mer intelligent". Nej, det är långsammare för att du ska hinna hänga med.
För övrigt så gör Bohemia kriminellt dåligt optimerade spel. Vi får hoppas att Arma 3 blir undantaget.
Den största fördelen med deras spel är inte deras skapelser utan skapelserna av deras community, t.ex. Day Z.
Det är långt ifrån långsammare tempo som gör vissa spel mycket mer intelligenta än CoD och BF3. Det är självaste djupet i spelet som gör det mer intelligent. Dom taktiska möjligheterna är betydligt större än run and gun mekaniken som alla nötter tycker om. Mer realistisk rörelsemekanik med mer realistisk vapenhantering gör spelet betydligt mer intelligent. Det får en att tänka på ifall man borde springa över vägen.
Bohemia är långt ifrån det värsta företaget. Deras spel har alltid varit spelbara i jämförelse med andra utvecklare. Arma 3 är dock väldigt mycket mer optimerat ön vad Arma 2 är.
Du får det att låta som att COD och BF-spelare är sämre människor. Fast det är dom väl inte, eller?
Ser riktigt skoj ut. Ska lätt testas när det släpps ^^
Vill gärna se slutresultatet, men jag tyckte Arma2 var fullständigt horribelt på den tekniska sidan och därmed nästintill ospelbart, och att de använder samma motor gör mig ganska tveksam då.
Jag tänkte likadant först, och var tveksam då rörelse osv kändes otroligt korkat i ArmA2. Och visst, det är fortfarande samma stil med momentum osv, men det är trots allt en del av utmaningen att man rör sig mer realistiskt. Det känns iallafall mer förfinat i ArmA3, och en timme eller så känns det helt naturligt!
Ja, då har de fixat det jag hoppades att de skulle fixa.
Jag spelade spelet förnågra månader sedan. Då stod jag inte ut med karaktärens rörelse som saknade tyngd. Även att sikta var utan tröghet, precis som i en vanlig shooter. Man kunde snurra runt på en femöring. Då blev det avinstallation av spelet.
Som sagt, ingen är gladare än jag om de fixat det.
Oavsett så håller jag mig till ArmA2 tillsvidare. Jag vet hur Bohemia arbetar med sina spel. Samt att jag håller på med ett scenario som skall rulla på min ArmA2-server.
Ja precis, det verkar som att det har förändrats sen du spelade. Numera kan man inte snurra på en femöring på samma sätt, och rörelse kräver momentum osv.
ArmA2 tycker jag känns så opolerat i fordons-hantering.. Typ köra quad bike. Sväng mer än 10 grader i 20 km i timmen och du välter. Lite festligt, men ganska jobbigt.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
ArmA2 tycker jag känns så opolerat i fordons-hantering.. Typ köra quad bike. Sväng mer än 10 grader i 20 km i timmen och du välter. Lite festligt, men ganska jobbigt.
Ja, fordonsfysiken är inte spelets starka sida. Har de förbättrat det i trean? När jag spelade ArmA3 så kunde man skjuta bort ett däck på fordonet utan att köregenskaperna förändrades. Jag antar att de fixat det nu?
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Jepp, fordon är kraftigt förbättrade vid det här laget.
Fordon tar nu stryk både på hjul, motor, kaross och annat. Det är såklart fortfarande inte färdigt, men man exploderar inte om man krockar med ett träd iaf. Oftast.
Däremot är det inte speciellt hälsosamt att krocka i fordon, av förklarliga orsaker.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
ArmA2 tycker jag känns så opolerat i fordons-hantering.. Typ köra quad bike. Sväng mer än 10 grader i 20 km i timmen och du välter. Lite festligt, men ganska jobbigt.
Ja, fordonsfysiken är inte spelets starka sida. Har de förbättrat det i trean? När jag spelade ArmA3 så kunde man skjuta bort ett däck på fordonet utan att köregenskaperna förändrades. Jag antar att de fixat det nu?
Helikopterfysiken är för tillfället mycket bättre i 2:an än i 3:an, tyvärr.