Homofobi, rasism och sexism – snart ett minne blott på Xbox Live

Medlem

Jag är inte helt med på notan här, vad innebär det? Kommer det gå att spela med kompisar ? även fast en har rykte som "pro" och den andra "slödder" och vad är det som förhindrar falska anklagelser ?

Medlem

tror att i fall dina kompisar är i en shit list så kommer du med vara där i fall ni ska spela i hopa rättvist va

Medlem

Troligen kommer de att kolla på antalet anmälningar per match.

Om någon enstaka anmäler dig är det nog för att de är frustrerade för att du har vart för bra. Om hela servern anmäler dig är det nog för att du är en skitstövel.
Sen om du bara får anmälningar när du vinner så är det nog ingen fara heller.

Medlem

Men vafan, jag förväntade mig att deras "ryktessystem" alltid fungerat så här....skönt att dom bekräftar att inget hänt när man rapporterat alla idioter -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Till skillnad mot resten av internet menar du?
Och förresten. Det kommer en nyhet om att de försöker sortera bort alla p12or åsså säger du att de inte försöker göra det? Vad är det för fel på dig? Så tråkig fanboyism att jag blir gråhårig när jag läser det....

Ett sådant här system är som gjort för att missbrukas. Vad finns det för garantier att en person inte får sämre rykte för att någon tror att han fuskar, verkar vara få som kan se skillnad på fusk och duktiga spelare. Kan vara bra men jag tvivlar som sagt var på att ett sådant här system inte kommer användas felaktigt.

Ett bättre system hade nog varit att man endast kunde öka någons rykte inte minska det.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Jag är inte helt med på notan här, vad innebär det? Kommer det gå att spela med kompisar ? även fast en har rykte som "pro" och den andra "slödder" och vad är det som förhindrar falska anklagelser ?

Man kommer nog alltid kunna spela med folk på sin F-list, oavsett rykte,får man hoppas. Systemet är till för att slippa random folk som beter sig illa.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live?

Blottare

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Bara idiotiska tonåringar som kallar varande för idiotiska saker.
Tvivlar på att riktiga homofober och rasister sprider sina åsikter i alla spel de kommer in i.

Vet bara att det kommer bli väldigt tomt bland de "högt rankade"

Vad menar du med riktiga homofober och rasister? Folk som skriver att ett vapen man använder är gay eller så fort man vinner över någon som blir man kallad fag eller något rasistiskt är de "riktiga"?


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

"Systemet kommer placera folk i olika grupper baserat på ryktespoängen. Om du sköter dig hamnar du alltså i en högt rankad grupp med likasinnade – beter du dig som en gris hamnar du i en lågt rankad grupp med resten av slöddret."
_______________________________________________

Kom precis att tänka på Slaveri i usa när jag läste detta... Skumt va?

Den där är du riktigt stolt över, eller hur?

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

"Systemet kommer placera folk i olika grupper baserat på ryktespoängen. Om du sköter dig hamnar du alltså i en högt rankad grupp med likasinnade – beter du dig som en gris hamnar du i en lågt rankad grupp med resten av slöddret."
_______________________________________________

Kom precis att tänka på Slaveri i usa när jag läste detta... Skumt va?

Jag tänkte på raklödder ... riktigt skumt va ?

Medlem

Men vad ska man då ha en Xbox till?

Medlem

Skulle vilja höra lite mer ingående om hur det fungerar. Som många nämnt, hur bevisar man att rapporteringarna är befogade? Låter som bäddat för problem men det blir intressant att se hur det fungerar i praktiken.

Medlem

Det finns ett hyffsat system redan, men ju fler desto bättre antar jag. Ska bli skönt och slippa alla småbarn och folk som är barska på nätet men fjantar i verkligheten.

Medlem

Jag har aldrig brytt mig nämnvärt. Det som händer på nätet händer på nätet så att säga. Inte IRL. Orka sitta och hetta på varenda idiot. Bara folk inte fuskar så. Det ska ALLTID ge permban.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Sockerpaj:
Skrivet av Khorney:

Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live?

http://www.youtube.com/watch?v=-k1qPaDJHOs

Im naked so im the boss!

Ärligt talat så idk lol Folk är folk ^^ whatever floats your boat typ

Håller med om whatever floats your boats, men då ska det givetvis inte gå ut över andra, som det gör i detta fallet

Medlem

Det hela är så snyggt inbäddat och man framhäver att det är för att minska eller försöka förhindra fusk,rasims,mobbning,sextrakkassarier och liknande. Men i grund och botten är det bara för att MS ska kunna spionera ännu mera på dig och nu har de ett skäl till att använda alla sina resurser hur dem vill utan att vi kunder kan säga ett jota om det.
Det är ju skitbra om man lyckas fixa ett bra sätt att förhindra dåliga element på , men jag misstänker att man som kund får ge mer till MS än vad man får tillbaka.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Man tycker ju att det borde vara mer småungar online på ps3 eftersom man kan lira gratis på ps3.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

phi
Medlem

Jaha, nu blir det då definitivt PS4.

No ball shots, no xbox 180.

Medlem

2/3 av deras spelarbas på CoD kommer vara bannade inom 1 vecka, hahaha

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Och förresten. Det kommer en nyhet om att de försöker sortera bort alla p12or åsså säger du att de inte försöker göra det? Vad är det för fel på dig? Så tråkig fanboyism att jag blir gråhårig när jag läser det....

''Microsoft hoppas på så vis kunna dämpa sexuella trakasserier, rasism, åldersdiskriminering''

Vet du vad åldersdiskriminering innebär? Jag kan lova att det är inte ett sätt att hindra p12or att skrika gubbjävel till en 35-åring på live.
Snarare så att det hindrar folk från att säga åt en skrikande p12a med flickröst att hålla käften och sluta spela 18+ spel.

Så din tolkning att ms ska sortera p12or i den dåliga ryktesgruppen är fel.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Det hela är så snyggt inbäddat och man framhäver att det är för att minska eller försöka förhindra fusk,rasims,mobbning,sextrakkassarier och liknande. Men i grund och botten är det bara för att MS ska kunna spionera ännu mera på dig och nu har de ett skäl till att använda alla sina resurser hur dem vill utan att vi kunder kan säga ett jota om det.
Det är ju skitbra om man lyckas fixa ett bra sätt att förhindra dåliga element på , men jag misstänker att man som kund får ge mer till MS än vad man får tillbaka.

''The most incredible aspect of all, these totalitarian elements will not be forced upon the people, the people will demand them''

https://www.youtube.com/watch?v=0T9fENn_zQY

Medlem

Vad är "p12or" för nåt? Tänk på att jag är 40+ så förklara tydligt hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av Banditen:

Det hela är så snyggt inbäddat och man framhäver att det är för att minska eller försöka förhindra fusk,rasims,mobbning,sextrakkassarier och liknande. Men i grund och botten är det bara för att MS ska kunna spionera ännu mera på dig och nu har de ett skäl till att använda alla sina resurser hur dem vill utan att vi kunder kan säga ett jota om det.
Det är ju skitbra om man lyckas fixa ett bra sätt att förhindra dåliga element på , men jag misstänker att man som kund får ge mer till MS än vad man får tillbaka.

Foliehatt, på?

Medlem
Skrivet av Gortie:

Vad är "p12or" för nåt? Tänk på att jag är 40+ så förklara tydligt hehe.

Pojkar 12 år

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av KaptenKanel:

Och förresten. Det kommer en nyhet om att de försöker sortera bort alla p12or åsså säger du att de inte försöker göra det? Vad är det för fel på dig? Så tråkig fanboyism att jag blir gråhårig när jag läser det....

''Microsoft hoppas på så vis kunna dämpa sexuella trakasserier, rasism, åldersdiskriminering''

Vet du vad åldersdiskriminering innebär? Jag kan lova att det är inte ett sätt att hindra p12or att skrika gubbjävel till en 35-åring på live.
Snarare så att det hindrar folk från att säga åt en skrikande p12a med flickröst att hålla käften och sluta spela 18+ spel.

Så din tolkning att ms ska sortera p12or i den dåliga ryktesgruppen är fel.

Thank you captain obvious.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Du är ju överdrivet negativ till en sån här artikel

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Pojkar 12 år

Aah, ok. Jag misstänkte att det var nåt sånt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Khorney:

Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live?

Förlåt! Mina bilder kommer i alla fall att bli finare nu när jag får en full-hd-kamera.

Medlem

Jag hoppas att systemet fungerar bra, även om jag är lite tveksam. Bra att de i alla fall försöker, tänker jag.

Jag gillar Extra Credits video i ämnet:


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Du är ju överdrivet negativ till en sån här artikel

Kan jag väl inte påstå, snarast så ha jag läst mer information om systemet och kan se dess uppenbara brister. Allt handlar om pengar, även detta, och även en otrevlig fuskare är en kund i ms ögon...
Det finns redan idag ett ryktessystem på Xbox, samma som detta, och det är poänglöst. De som är duktiga blir avskydda av dålida förlorare, folk som saknar headset får dåligt rykte för ovårdat språk, vilket skämt.Bäst av allt är att MS antydde att det snabbaste sättet att få bra rykte var att handla saker på live, dvs pay 2 din på en ny patetisk nivå. Tyvärr finns det väl gott om fanboys som köper det... :/

123
Skriv svar