Rockstar fokuserar på PS3- och 360-versionen av GTA V

Medlem

Visst GTA IV kanske inte var det snyggaste spelet till Xbox/PS3 men Red Dead Redemption är ju mycket snyggare i mina ögon och det är väl samma motor gissar jag på.
Så om dom har jobbat vidare på samma teknik och med samma motor så borde det väl kunna bli ganska bra tror jag.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Ja det är seriöst efterblivet att släppa det till drygt 150 miljoner potentiella köpare istället för att släppa det till 2 nya konsoller som inte sålt ett enda exemplar än...

PC har de aldrig prioriterat så att de inte släpper ngt till PC på ett tag är väntat. Är tveksam till att det blir ngn PC version alls.

Blir PS3 versionen för min del.

Det är ju dummare att inte släppa det till PC som har ju betydligt större antal användare än 150 miljoner...

Blanda inte ihop äpplen och päron, "potentiella köpare" och "användare" är inte samma sak.

Så med din logik så skulle samtliga konsollare köpa GTAV bara för att de har konsoll?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Ja det är seriöst efterblivet att släppa det till drygt 150 miljoner potentiella köpare istället för att släppa det till 2 nya konsoller som inte sålt ett enda exemplar än...

PC har de aldrig prioriterat så att de inte släpper ngt till PC på ett tag är väntat. Är tveksam till att det blir ngn PC version alls.

Blir PS3 versionen för min del.

Det är ju dummare att inte släppa det till PC som har ju betydligt större antal användare än 150 miljoner...

Blanda inte ihop äpplen och päron, "potentiella köpare" och "användare" är inte samma sak.

Så med din logik så skulle samtliga konsollare köpa GTAV bara för att de har konsoll?

Nej nej, absolut inte. Det är den sortens falsk logik som jag argumenterar emot. Det finns fler PC-användare än konsoll-användare, men det betyder inte att det finns fler potentiella köpare på PC än på konsoll.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Ja det är seriöst efterblivet att släppa det till drygt 150 miljoner potentiella köpare istället för att släppa det till 2 nya konsoller som inte sålt ett enda exemplar än...

PC har de aldrig prioriterat så att de inte släpper ngt till PC på ett tag är väntat. Är tveksam till att det blir ngn PC version alls.

Blir PS3 versionen för min del.

Det är ju dummare att inte släppa det till PC som har ju betydligt större antal användare än 150 miljoner...

Blanda inte ihop äpplen och päron, "potentiella köpare" och "användare" är inte samma sak.

Så med din logik så skulle samtliga konsollare köpa GTAV bara för att de har konsoll?

Nej nej, absolut inte. Det är den sortens falsk logik som jag argumenterar emot. Det finns fler PC-användare än konsoll-användare, men det betyder inte att det finns fler potentiella köpare på PC än på konsoll.

Vad för siffror använder du som säger att det är fler köpare till konsol?

Skrivet av Lolflakes:

Vad för siffror använder du som säger att det är fler köpare till konsol?

Var påstår jag att det är fler köpare till konsoll? Det enda jag hävdar är att fler användare inte nödvändigtvis betyder fler potentiella köpare.

Vill du själv skaffa dig en bild av vilken marknad som är mest lukrativ, titta på vilka plattformar som utvacklarna prioriterar och dra dina egna slutsatser...

123
Skriv svar