Efter tvärvändningen – Xbone går om PS4 i förhandsbokningar

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Är väl förfan bra att de ändå lyssnar på sina kunder (till slut) ?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Tro mig, det finns ingen chans jag köper XBone. Speciellt inte när PS4 är sjuhundra spänn billigare och Sony aldrig försökt ta bort min rätt att äga spel jag köper.

Inaktiv
Skrivet av Neobox:

Jag hade inte haft något emot kompisdelning av spel, synd att den klagande pöbeln fick som de vill .Nåja, det här blir nog bra också.

HALLÅ !!!! Har folk inga hjärnor eller inte kan läsa ???

24 timmarsaktiveringen och att inte kunna sälja byta sin spelskiva var det många gnällde på, inte kompisdelning,
ms kan säkert fixa kompisdeling ändå med frivillig verifiering av spel koder eller dylikt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

Hahaha...nu har vi tre Xboxar med samma namn. Original Xbox, Original Xbox One och New Xbox One. Konsolkriget har aldrig varit så komplicerat.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Neobox:

Jag hade inte haft något emot kompisdelning av spel, synd att den klagande pöbeln fick som de vill .Nåja, det här blir nog bra också.

HALLÅ !!!! Har folk inga hjärnor eller inte kan läsa ???

24 timmarsaktiveringen och att inte kunna sälja byta sin spelskiva var det många gnällde på, inte kompisdelning,
ms kan säkert fixa kompisdeling ändå med frivillig verifiering av spel koder eller dylikt.

Det är inte ens 24h aktiveringen som folk klagade över; vi klagade över att det inte var FRIVILLIGT. Hade Microsoft valt att behålla familjedelningen och andra sådana tjänster, med 24h-verifieringen som krav för att använda det, så hade det inte varit några problem, bara jag har rätten att spela mina spel även om några knegare råkar kapa internetlinan av misstag.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Neobox:

Jag hade inte haft något emot kompisdelning av spel, synd att den klagande pöbeln fick som de vill .Nåja, det här blir nog bra också.

HALLÅ !!!! Har folk inga hjärnor eller inte kan läsa ???

24 timmarsaktiveringen och att inte kunna sälja byta sin spelskiva var det många gnällde på, inte kompisdelning,
ms kan säkert fixa kompisdeling ändå med frivillig verifiering av spel koder eller dylikt.

Det vore ju teoretiskt möjligt för Xbone att ha möjlighet till family share via digitala kopior av spelen. Förhoppningsvis är detta någonting de implementerar, trots pöbelns rop. Då har man, som konsument, valet att antingen köpa sin licens via en skiva och sälja/byta/dela på det gamla goda sättet, eller använda sig av xbones nya princip genom att köpa licensen online med 24h ping, med födelen att man kan utnyttja family share-funktionen. Win/win.


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Pratar vi totalt nu eller att xbox har sålt bättre en dag?

Jag tror att Amazons listor uppdateras varje dag (eller till och med flera gånger per dag) så det handlar inte om total försäljning (då skulle ju samma saker ligga kvar i toppen "för alltid").

Edit: These lists, updated hourly, contain bestselling items.

Medlem
Skrivet av Marfy:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av joockez:

Wat. Tycker ändå att PS4 verkar bättre

ps4 verkar bättre på alla sätt och vis, inget emot xbox men xbox one fick mig inte ens att vela ha den lite granna.

Ja, den har sämre exklusiva spel och sämre online. Sämre stream tjänst. Sämre moln. Håller med. Not.

Själv så gillar jag Heavy Rain och Fable men hatar Uncharted och Halo. Jag bryr mig inte ett skit om exklusivitet i nästa generation, det bästa tenderar ändå att släppas till flera konsoler. Sedan hur du nu sitter med erfarenheten ifrån bådas onlinetjänster, streaming och cloud-tjänster är jag lite nyfiken på.

Sedan så behöver jag väl inte påminna om att nya Simcity hade liknande bajshög till skydd medans de gömde sig bakom "10000000x computational power thanks to the motherfucking awesome cloud", nyligen kom leaderboards, global marknad och full spelhastighet "online" i singleplayerspelet. Nej du än så länge så är "molntjänster" nånstans mellan acceptabelt (se OnLive, Steam) och vedervärdigt skit (Simcity).

Skrivet av Pålis:
Skrivet av Neobox:

Jag hade inte haft något emot kompisdelning av spel, synd att den klagande pöbeln fick som de vill .Nåja, det här blir nog bra också.

HALLÅ !!!! Har folk inga hjärnor eller inte kan läsa ???

24 timmarsaktiveringen och att inte kunna sälja byta sin spelskiva var det många gnällde på, inte kompisdelning,
ms kan säkert fixa kompisdeling ändå med frivillig verifiering av spel koder eller dylikt.

De som tog emot dyngan villigast insåg väl att de fanns något majskorn i bajshögen och tänkte "SÅ NÄRINGSRIKT OCH BRA". Så det är väl kanske inte så konstigt att de saknar sitt majskorn då de redan hade lärt sig att ignorera bajset.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Pratar vi totalt nu eller att xbox har sålt bättre en dag?

Troligtvis så är det inte totalt, men att antalet som förhandsbokar xbox just nu är fler än de som förhandsbokar ps4.
Det kan varit dessa som velat fram och tillbaka mellan de två systemen och efter denna ändring valde xboxen.

Att de skulle vara totalt känns rätt så abstrakt efter bara en dag då PS4:an haft ett stort försprång i 1½ vecka typ och då snackar vi om runt 1:7-8 till fördel för PS4

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Som man skrivit i en annan tråd är ju att folk var emot 24 timmarskollen och att man inte kunde sälja eller byta bort sin spelskiva,
folk hade inget emot att kunna dela ut sina digitala spel,

det var ms som hittade på hela soppan och tog bort hela soppan
så sluta klaga på att folk är bakåtsträvare för det är vi inte,
vi gillade bara inte vissa ingredienser i soppan

För att få möjligheten att dela med sig av sina spel så behöver även MS hålla koll på vilka som använder dessa och behöver då att konsolerna kopplas upp och verifierar sig. Hur många har egentligen sina konsoler offline så vad spelar det för roll?

Att inte kunna byta in spelen spelar mig ingen större roll, man blir ändå lurade av alla företag som köper in spel och sedan sätter ut sitt spel igen på hyllan med 200-300kr påslag.

Jag tror att du bara refererar till sverige och närliggande länder med internet.
stabilt och konstant internet är inte nått som alla har här i sverige så är det vell en miniroitet av alla spelare som har konsol som inte kopplar upp den på nätet.
i andra länder är det nog betydligt mer som inte kopplar upp den.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Som man skrivit i en annan tråd är ju att folk var emot 24 timmarskollen och att man inte kunde sälja eller byta bort sin spelskiva,
folk hade inget emot att kunna dela ut sina digitala spel,

det var ms som hittade på hela soppan och tog bort hela soppan
så sluta klaga på att folk är bakåtsträvare för det är vi inte,
vi gillade bara inte vissa ingredienser i soppan

För att få möjligheten att dela med sig av sina spel så behöver även MS hålla koll på vilka som använder dessa och behöver då att konsolerna kopplas upp och verifierar sig. Hur många har egentligen sina konsoler offline så vad spelar det för roll?

Att inte kunna byta in spelen spelar mig ingen större roll, man blir ändå lurade av alla företag som köper in spel och sedan sätter ut sitt spel igen på hyllan med 200-300kr påslag.

Men hade inte ms kunnat göra såhär då,
ha 24 timmarsverifiering fast som valfritt alternativ,
vill du kunna dela med dig av dina spel då måste du och din kompis ha på dig 24 timmarskollen,

om du inte vill dela med dig av dina spel eller har dåligt bredband då stänger du själv av 24 timmmars funktionen,

valfriheten, hade det inte varit det bästa ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Som man skrivit i en annan tråd är ju att folk var emot 24 timmarskollen och att man inte kunde sälja eller byta bort sin spelskiva,
folk hade inget emot att kunna dela ut sina digitala spel,

det var ms som hittade på hela soppan och tog bort hela soppan
så sluta klaga på att folk är bakåtsträvare för det är vi inte,
vi gillade bara inte vissa ingredienser i soppan

För att få möjligheten att dela med sig av sina spel så behöver även MS hålla koll på vilka som använder dessa och behöver då att konsolerna kopplas upp och verifierar sig. Hur många har egentligen sina konsoler offline så vad spelar det för roll?

Att inte kunna byta in spelen spelar mig ingen större roll, man blir ändå lurade av alla företag som köper in spel och sedan sätter ut sitt spel igen på hyllan med 200-300kr påslag.

Men hade inte ms kunnat göra såhär då,
ha 24 timmarsverifiering fast som valfritt alternativ,
vill du kunna dela med dig av dina spel då måste du och din kompis ha på dig 24 timmarskollen,

om du inte vill dela med dig av dina spel eller har dåligt bredband då stänger du själv av 24 timmmars funktionen,

valfriheten, hade det inte varit det bästa ?

Eller bara införa Full Game Trials och skit i allt vad "demon" heter.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Kul att folk tror det är framtiden då det redan går med PS3. min kompis kan låna mitt ps3 account och installera alla mina spel jag köpt på PSN och spela på. Vi kan till och med spela NHL13 tillsammans över internet om än det bara är jag som köpt det.

Medlem

Vänta ni bara.. Sen släpps konsollen, och så säger microsoft.. "Vi kunde inte släppa DRM, grundat att system måste ha det så, för att funka. Vi är ledsen, men det är bäst så".. xD

Medlem
Skrivet av Marfy:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av joockez:

Wat. Tycker ändå att PS4 verkar bättre

ps4 verkar bättre på alla sätt och vis, inget emot xbox men xbox one fick mig inte ens att vela ha den lite granna.

Ja, den har sämre exklusiva spel och sämre online. Sämre stream tjänst. Sämre moln. Håller med. Not.

Det är ju din åsikt men jag förstår inte riktigt vad du grundar den på. Vi vet inte säkert vilka titlar som kommer finnas under lanseringen av någon av konsollerna, vi vet inte hur deras onlinetjänster kommer funka, vi vet definitivt inte hur Microsofts moln kommer fungera. Och hur menar du att Xbox har bättre "stream tjänst"? Funkar Netflix, Amazon, Hulu sämre på PS3 än vad det gör på Xbox?

Det finns vissa saker (men inte många) som är fakta.
* Det är fakta att PS4 är kraftfullare än Xbox One.
* Det är fakta att PS4 kommer att vara billigare än Xbox One.
* Det är fakta att Playstation Plus är billigare än Xbox Live Guld.

Saker som att "handkontrollen verkar bättre" eller "dom spelen som utannonseras verkar bättre" är åsikter baserat på videoklipp och inget en vettig normal människa bör basera sina beslut på. Personligen tycker jag att det är alldeles för tidigt att döma ut det ena eller andra systemet.

Nåt att fundera på - Hur många utvecklare tror ni kommer använda Microsofts molnteknik nu när det inte längre är säkert att 100% av deras kunder kommer ha internetuppkoppling?

KoP
Medlem
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Äh, skärp dig. Först blir folk förbannade för att dom tycker att MS tabbat sig. Sen när MS uppenbarligen lyssnar på folk och ändrar upplägget till majoritetens fördel så ska det ändå gnällas vidare (???).

Fyfan vad gnälligare gamers har blivit på senare år. Ska lägga sig i överallt hur speltillverkare och hårdvarutillverkare ska sköta sitt jobb. Man blir bara trött. :S

Medlem
Skrivet av KoP:

Äh, skärp dig. Först blir folk förbannade för att dom tycker att MS tabbat sig. Sen när MS uppenbarligen lyssnar på folk och ändrar upplägget till majoritetens fördel så ska det ändå gnällas vidare (???).

Hade Xbox One förbokats i den utsträckning MS hoppats så hade de knappast "lyssnat" på folk.

KoP
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av KoP:

Äh, skärp dig. Först blir folk förbannade för att dom tycker att MS tabbat sig. Sen när MS uppenbarligen lyssnar på folk och ändrar upplägget till majoritetens fördel så ska det ändå gnällas vidare (???).

Hade Xbox One förbokats i den utsträckning MS hoppats så hade de knappast "lyssnat" på folk.

Men då hade det ju knappast varit ett tecken på missnöje heller. Eller?

Inaktiv
Skrivet av Paddington:

Och så den obligatoriska flinande pampen haha

ms klarar inte av ens att ha nån snubbe som blir bra på bild,
tacka vet jag bilden på trollis från sony som man såg här på FZ det var ett riktigt nice flin det .


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Som man skrivit i en annan tråd är ju att folk var emot 24 timmarskollen och att man inte kunde sälja eller byta bort sin spelskiva,
folk hade inget emot att kunna dela ut sina digitala spel,

det var ms som hittade på hela soppan och tog bort hela soppan
så sluta klaga på att folk är bakåtsträvare för det är vi inte,
vi gillade bara inte vissa ingredienser i soppan

För att få möjligheten att dela med sig av sina spel så behöver även MS hålla koll på vilka som använder dessa och behöver då att konsolerna kopplas upp och verifierar sig. Hur många har egentligen sina konsoler offline så vad spelar det för roll?

Att inte kunna byta in spelen spelar mig ingen större roll, man blir ändå lurade av alla företag som köper in spel och sedan sätter ut sitt spel igen på hyllan med 200-300kr påslag.

Men hade inte ms kunnat göra såhär då,
ha 24 timmarsverifiering fast som valfritt alternativ,
vill du kunna dela med dig av dina spel då måste du och din kompis ha på dig 24 timmarskollen,

om du inte vill dela med dig av dina spel eller har dåligt bredband då stänger du själv av 24 timmmars funktionen,

valfriheten, hade det inte varit det bästa ?

Eller bara införa Full Game Trials och skit i allt vad "demon" heter.

Full game trials, finns det inte på Playstation ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Margy:
Skrivet av KoP:

Äh, skärp dig. Först blir folk förbannade för att dom tycker att MS tabbat sig. Sen när MS uppenbarligen lyssnar på folk och ändrar upplägget till majoritetens fördel så ska det ändå gnällas vidare (???).

Hade Xbox One förbokats i den utsträckning MS hoppats så hade de knappast "lyssnat" på folk.

Men då hade det ju knappast varit ett tecken på missnöje heller. Eller?

Nja, folk kan köpa fast de inte är nöjda med vissa policys. Om MS hade lyssnat så hade de ändrat detta inför E3 sagt detta under sin konferens - då hade de fått betydligt bättre publicitet och folk hade jublat.

Efter att priset publicerades under E3 så satte förbokningarna igång (eller kanske inte i MS fall) på allvar och MS fick nog lite panik.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Är väl förfan bra att de ändå lyssnar på sina kunder (till slut) ?

Bra.. men ändå dumt å stödja ändå..
De sparkade sina kunder rätt över käften.. sen sa de förlåt å folk sa "det är okej!<333 älskar dig microsoft"

Ur en annan synvinkel..

Microsoft försöker göra inbrott hos er, säger "nej förlåt, de va inte med menignen"

ni ger Microsoft pengar istället "det är lungt!"

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Jag tror de är många, inkl. mig själv, som avvaktar med förhandsbokning. Sen skulle de inte förvåna mig om MS betalade en slant till amazon för att toppa listan :D. Vilket fått fanboysen att bli lyriska. Litar inte ett dugg på dom. Och inte att de kommer hålla de här löftet heller.

Nej, jag vet vilken konsol de blir, men för den saken blir de ingen förbokning. MS har skitit i de blå skåpet

KoP
Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Är väl förfan bra att de ändå lyssnar på sina kunder (till slut) ?

Bra.. men ändå dumt å stödja ändå..
De sparkade sina kunder rätt över käften.. sen sa de förlåt å folk sa "det är okej!&lt;333 älskar dig microsoft"

Ur en annan synvinkel..

Microsoft försöker göra inbrott hos er, säger "nej förlåt, de va inte med menignen"

ni ger Microsoft pengar istället "det är lungt!"

Vad mer kan dom göra? Köpa en pony till var och varannan drama queen som känner sig våldtagen?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Är väl förfan bra att de ändå lyssnar på sina kunder (till slut) ?

Bra.. men ändå dumt å stödja ändå..
De sparkade sina kunder rätt över käften.. sen sa de förlåt å folk sa "det är okej!&amp;lt;333 älskar dig microsoft"

Ur en annan synvinkel..

Microsoft försöker göra inbrott hos er, säger "nej förlåt, de va inte med menignen"

ni ger Microsoft pengar istället "det är lungt!"

Vad mer kan dom göra? Köpa en pony till var och varannan drama queen som känner sig våldtagen?

stå fast för sin bojkottning? Den enda anledningen till varför Microsoft ändrade det här var pga pengar, inte för att vara snälla mot konsumenten. de tänkte inte alls någonting på konsumenten utan bara på att företaget skulle få in mindre pengar.

Medlem

Vad anser folk som är så bra med XboxOne tycker att xbox är ganska överskatat den har heller inte så bra exkluvsiva spel som Sony har

Medlem
Skrivet av Marfy:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av joockez:

Wat. Tycker ändå att PS4 verkar bättre

ps4 verkar bättre på alla sätt och vis, inget emot xbox men xbox one fick mig inte ens att vela ha den lite granna.

Ja, den har sämre exklusiva spel och sämre online. Sämre stream tjänst. Sämre moln. Håller med. Not.

Vad baserar du det på?

Medlem

Jag var en av de som såg framemot Microsofts satsning på gamesharing, molnets möjligheter mm. Den här generationen hade möjlighet att ge oss två konsoler som skilde sig år, Ps4 var det säkra trygga kortet, xbone var den högtflygande satsningen som kunde bli himmel eller pannkaka. Jag var beredd att satsa på den sistnämnda.

Nu får vi två likvärdiga system, och de förändringar som gjorts kommer inte locka över de som klagade mest, de flesta var aldrig intresserade av en Xbone alls.

Flera speltillverkare (bla de som gör Need for speed) sade att förra generationen var HD och den kommande var onlinegenerationen. Need för speed kommer tex inte ha ett uttalat online/singelplayerläge utan de kommer att flyta ihop. Hoppas att fler tillverkar kommer våga satsa på alwaysonlinespel, så vi får se vad kraften i mplnet kommer kunna ge oss.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Marfy:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av joockez:

Wat. Tycker ändå att PS4 verkar bättre

ps4 verkar bättre på alla sätt och vis, inget emot xbox men xbox one fick mig inte ens att vela ha den lite granna.

Ja, den har sämre exklusiva spel och sämre online. Sämre stream tjänst. Sämre moln. Håller med. Not.

Vad baserar du det på?

Fanboyism Vissa kan inte se att dom blir våldtagna...

Skriv svar