PS4 eller Xbox One – så tycker ni!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PaperPlane:

Vänta, vad är det som är så bra med PS4 förutom prisskillnaden?

Att den inte har massa dåliga saker som xbox one har.

Förlåt, men det är ett ganska dåligt svar om man inte säger vilka dom dåliga sakerna är.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Pålis:

World of tanks lockar på xbox eftersom man bara lirar mmo på pc och saknar dylikt på konsol.

War thunder kommer till ps4an, varför åka stridsvagn när man kan flyga (och köra båt och stridsvagn så småningom)?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Om det inte var för att xbox har så många intressanta spel för mig så skulle valet vara lätt. Har inget intresse för de PS4 exklusiva spelen :/

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PaperPlane:

Vänta, vad är det som är så bra med PS4 förutom prisskillnaden?

Att den inte har massa dåliga saker som xbox one har.

Förlåt, men det är ett ganska dåligt svar om man inte säger vilka dom dåliga sakerna är.

- Kräver nätverk
- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
- Ingen begandad marknad
- 1000 kr billigare
- Kinecten övervakar dig

Medlem
Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Rockartisten:

Xboxen passar mig utmärkt eftersom jag och alla andra jag känner har internet.

-Åtkomst till hela mitt spelbibliotek i molnet
-Kan bära hela mitt spelbibliotek på extern hdd
-Behöver aldrig mer fippla med skivor
-Kan spela samma inköpta spel på två konsoler samtidigt (ena online, andra offline)
-Kan sälja digital spelmedia (revolutionerande)
-Kan ge bort digital spelmedia till en vän när jag har spelat färdigt (revolutionerade)
-Xbox Live erbjuder dedikerade servrar till alla spel (man har vunnit redan där enligt mig)
-Kontrollen är bättre och har PC-support (inte gjord för bäbishänder)
-Xbox har WiFi-Direct (250 Mb/s) vilket erbjuder oändliga möjligheter (PS4 har BT 2.1 (3 Mb/s))
-Alla kommer nu ha en Kinect som presterar riktigt bra (TrackIR-liknande möjligheter)

Japp! Det blir definitivt en Xbox:)

Det du och dina vänner borde vara oroliga över är inte ert egna nät utan det faktum att Microsofts nät kanske inte är tillgängligt när ni vill. En simpel DDoS attack kommer till exempel innebära att ni inte kommer åt den där servern som ni måste kontakta, når ni inte den kan ni inte heller spela era spel.

Bara en vänlig varning, jag råder alla som tänker köpa en Xbox One att inte köpa den dag ett. Det är bättre att vänta och se.

Xbox Live har inte varit nere för mig en enda gång under de 7 år jag har använt det, så jag litar mer på deras servrar än mitt elbolag som har strömavbrott varannat år.

http://thenextweb.com/microsoft/2013/04/13/having-a-hard-time...

Medlem

Det här var ju fan dagens

Medlem

Synd bara att PS4:an är så ful jämfört med Xbone.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Xbone

Var sitter det benet?

(Hehe, förlåt, kunde inte motstå.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PaperPlane:

Vänta, vad är det som är så bra med PS4 förutom prisskillnaden?

Att den inte har massa dåliga saker som xbox one har.

Förlåt, men det är ett ganska dåligt svar om man inte säger vilka dom dåliga sakerna är.

- Kräver nätverk
- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
- Ingen begandad marknad
- 1000 kr billigare
- Kinecten övervakar dig

- Kräver nätverk
Detta ger med sig andra fördelar, så har du internet är det inga problem.

- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
Det gör väl fan inget.

- Ingen begandad marknad
Ren lögn.

- 1000 kr billigare
Det är sant, men nu har alla en Kinect och utvecklarna kan nyttja detta bättre.

- Kinecten övervakar dig
Igen. En ren lögn.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PaperPlane:

Vänta, vad är det som är så bra med PS4 förutom prisskillnaden?

Att den inte har massa dåliga saker som xbox one har.

Förlåt, men det är ett ganska dåligt svar om man inte säger vilka dom dåliga sakerna är.

- Kräver nätverk
- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
- Ingen begandad marknad
- 1000 kr billigare
- Kinecten övervakar dig

- Kräver nätverk
Detta ger med sig andra fördelar, så har du internet är det inga problem.

- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
Det gör väl fan inget.

- Ingen begandad marknad
Ren lögn.

- 1000 kr billigare
Det är sant, men nu har alla en Kinect och utvecklarna kan nyttja detta bättre.

- Kinecten övervakar dig
Igen. En ren lögn.

- Vilka fördelar? Har sony inte dessa fördelar?

- Jo det gör det. Jag vill inte ha en kinect vid min TV för jag kommer inte att använda den. Priset blir ju högre pga. kinecten som de lagt ned så mycket tid på att utveckla.

- Nej, det kommer inte bli samma sak som innan. Enbart för att företagen ska kunna kräma ur mer pengar ur sina kunder. Det är vad det handlar om!

- Som sagt. För hur många är kinecten intressant? Hypen om att röra och vifta på armarna är över sedan länge.

- Det är ingen lögn. Jag antar att du har missat PRISM som avslöjades förra veckan. http://i.imgur.com/ffOqkI4.jpg

Medlem
Medlem

Mmm lukten av MS fanboys som desperat försöker hålla sig kvar vid Xbox och Microsoft.

The smell of victory!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Synd bara att PS4:an är så ful jämfört med Xbone.

Håller med, hur kunde både Sony och MS misslyckas så fenomenalt? xD

Och varför gjorde MS en ny variant av 360 som faktiskt ser helt OK ut, kunde inte det vara Xbox One?

Medlem

För mig visade XboxONE mer variation, mer gameplay och mindre CG på konferensen samt mer spel.

Mer exklusiva spel som inte kommer till PS4.
Sony visade flera Multiplatform spel.
Skiter i begagnat eftersom jag bara köper nytt.
Att den kostar 1000kr mer spelar ingen roll om man slår ut det på 4-7 år är det rent lögligt att ens bry sig.
Trodde inte jag skulle känna såhär men MS var mer OMG! mer SPEL och mindre snack än vad sony visade.
Vad dom kan göra med molnet verkar väldigt intressant också.
Känns som att dom försöker driva utvecklingen frammåt med massor av teknikska möjligheter (Cloud,Kinect,Smartglass,Twitch) medan Sony körde mer på det vanliga med uppföljare och förlöjliga sig över MS.
Var bara KH3 och Killzone till Ps4 man blev intresserad av som inte var till PS3 eller Vita eller multiplatform.

Vet att jag kommer köpa båda givetvis...Dock mest besviken på Nintendo. Inget Metroid,Inget Wii U Zelda eller Mario 64,sunshine,galaxy ersättare.

Förstår inte varför begagnat är så viktigt? Dom flesta spelen sänks i pris efter ett par månader och kostar 250:-.

Medlem

Min ps4 är förbokad sedan februari och jag ångrar mig inte en sekund. Dessutom så tycker jag att den är ganska snygg.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av bjosarn:

Xbone

Var sitter det benet?

(Hehe, förlåt, kunde inte motstå.)

Såg att det kallades så, och tyckte det var lite "kitschigt".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Xboxen är ju bara 550kr dyrare än ps4 om man räknar med kostnaden för playstation+.
Och om man lägger till kostnaden för en eyetoy så är de lika dyra.
Lite fundersam på hur dyr ps4 dosan kommer bli också medtanke på alla funktioner den har.

Medlem
Skrivet av Antowaan:

Blir nog ett X1. Mycket för att jag gillar mitt 360 mer än mitt PS3. Tycker att Xbox Live är smidigare än PSN och att Xboxen överlag kändes snabbare. Är dock ett stort fan av Naughty Dogs spel så självklart har jag ju ett PS3 också.
Som sagt blir det förmodligen ett Xbox den här generationen också, men jag har inte helt bestämt mig än.

Jag tycker verkligen inte att du ska låta ditt tycke för det gamla konsolerna ta över och avgöra vilken av de nya konsolerna du ska välja. Titta igenom både konferenserna för MS och Sony och ta ett beslut efter det då jag personligen tycker det är ovärdigt att titta på gammal teknik som du baserar dina val på.

Sen ska givetvis inte jag välja åt dig men jämför inte ditt Xbox 360 med Xbox One..

Medlem

Folket är blinda. Tror inte ens folk kollat på konferenserna och bara skriker SONY för att konsolen är billigare.

Medlem
Skrivet av joimy85:

Folket är blinda. Tror inte ens folk kollat på konferenserna och bara skriker SONY för att konsolen är billigare.

Känns lite så. Men man har olika preferenser men som jag skrev innan så mer variation,mer exkluysiva titalar,cloud,smartglass,mer NYA titalr m.m det är min åsikt. Och vem vet KH3 kommer säkert till Xbox också samt FF15.

Medlem

xbox kan dra åt helvete med sin jävla caveman kontroller, ps4 kan dra åt helvete också. PC den maskinen har jag smekt hela livet och kommer att fortsätta, ska sluta sidetracka från pärlan av dom alla.

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PaperPlane:

Vänta, vad är det som är så bra med PS4 förutom prisskillnaden?

Att den inte har massa dåliga saker som xbox one har.

Förlåt, men det är ett ganska dåligt svar om man inte säger vilka dom dåliga sakerna är.

- Kräver nätverk
- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
- Ingen begandad marknad
- 1000 kr billigare
- Kinecten övervakar dig

- Kräver nätverk
Detta ger med sig andra fördelar, så har du internet är det inga problem.

- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
Det gör väl fan inget.

- Ingen begandad marknad
Ren lögn.

- 1000 kr billigare
Det är sant, men nu har alla en Kinect och utvecklarna kan nyttja detta bättre.

- Kinecten övervakar dig
Igen. En ren lögn.

- Vilka fördelar? Har sony inte dessa fördelar?

- Jo det gör det. Jag vill inte ha en kinect vid min TV för jag kommer inte att använda den. Priset blir ju högre pga. kinecten som de lagt ned så mycket tid på att utveckla.

- Nej, det kommer inte bli samma sak som innan. Enbart för att företagen ska kunna kräma ur mer pengar ur sina kunder. Det är vad det handlar om!

- Som sagt. För hur många är kinecten intressant? Hypen om att röra och vifta på armarna är över sedan länge.

- Det är ingen lögn. Jag antar att du har missat PRISM som avslöjades förra veckan. http://i.imgur.com/ffOqkI4.jpg

Hur är din lilla bild ett bevis på att Kinect spionerar på folk? Du måste kunna bevisa att Xboxen spelar in bild och ljud och sedan skickar iväg enorma mängder data över din lina varje dag. Om du inte kan det så är det inget annat än vilda spekulationer och om du för vidare den informationen som om det vore fakta så är du en lögnare.

Medlem

Less på gaming men lite sugen på Eve Online för soundtracket som jag lyssnar på just nu är så bäst, tyvärr är jag är inte ett rymd ace direkt.

Eve arkad-tonat på konsoll skulle vara nice tänker inte på dust det verkar tråkigt.


signatur

dark plockepinn master

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PaperPlane:

Vänta, vad är det som är så bra med PS4 förutom prisskillnaden?

Att den inte har massa dåliga saker som xbox one har.

Förlåt, men det är ett ganska dåligt svar om man inte säger vilka dom dåliga sakerna är.

- Kräver nätverk
- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
- Ingen begandad marknad
- 1000 kr billigare
- Kinecten övervakar dig

- Kräver nätverk
Detta ger med sig andra fördelar, så har du internet är det inga problem.

- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
Det gör väl fan inget.

- Ingen begandad marknad
Ren lögn.

- 1000 kr billigare
Det är sant, men nu har alla en Kinect och utvecklarna kan nyttja detta bättre.

- Kinecten övervakar dig
Igen. En ren lögn.

- Vilka fördelar? Har sony inte dessa fördelar?

- Jo det gör det. Jag vill inte ha en kinect vid min TV för jag kommer inte att använda den. Priset blir ju högre pga. kinecten som de lagt ned så mycket tid på att utveckla.

- Nej, det kommer inte bli samma sak som innan. Enbart för att företagen ska kunna kräma ur mer pengar ur sina kunder. Det är vad det handlar om!

- Som sagt. För hur många är kinecten intressant? Hypen om att röra och vifta på armarna är över sedan länge.

- Det är ingen lögn. Jag antar att du har missat PRISM som avslöjades förra veckan. http://i.imgur.com/ffOqkI4.jpg

Hur är din lilla bild ett bevis på att Kinect spionerar på folk? Du måste kunna bevisa att Xboxen spelar in bild och ljud och sedan skickar iväg enorma mängder data över din lina varje dag. Om du inte kan det så är det inget annat än vilda spekulationer och om du för vidare den informationen som om det vore fakta så är du en lögnare.

Det har redan visats då personer använder wireshark mot sin xbox för att lyssna på boxens nätverkskort. Att en anigen mer trafik går då man sätter igång kinecten..Använd google lite istället för att sitta här och neka fakta

Medlem
Skrivet av Melfice:

Känns lite så. Men man har olika preferenser men som jag skrev innan så mer variation,mer exkluysiva titalar,cloud,smartglass,mer NYA titalr m.m det är min åsikt. Och vem vet KH3 kommer säkert till Xbox också samt FF15.

Fler exklusiva titlar på Xbox One?

Enligt Wikipedia finns det (i skrivande stund) 68 titlar utannonserade till PS4 och 44 till Xbox One.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_games

Game Trailers har visat en lista med liknande siffror ibland.

Medlem

Valet har aldrig varit enklare.
PS4!

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Det blir fortsatt PC Master Race membership för min del. Om jag skulle köpa någon konsol så skulle det bli PS4, men att betala ett halvt tusen papp per år bara för att kunna lira online är inte direkt lockande.

Om man räknar med att ha konsolen i ungefär 6 år(från Januari 2014 till Jan 2020 tills ungefär nästa generation) så betyder det 3 tusen kronor extra över hela konsolens livslängd. Alltså kostar konsolen 7 tusen kronor. Sen bör man tillägga att Xbox har en liknande modell som kostar 2400 kr över samma period, så skillnaden är bara ynka 600 kr och du slipper DRM, kan köpa begagnade spel etc. Så om man skulle köpa en konsol så blir det definitivt PS 4.

Det är definitivt billigare än att hålla sig au jour med den bästa grafiken på PC, men å andra sidan har jag inte bytt processor på 4 år och haft samma grafikkort i 3 år och jag kan ändå spela BF 3 på high, Crysis 3 på Medium/high och så vidare. Så jag vet inte om PC är så mycket dyrare längre.

Plus att du kan få spel väldigt billigt via Steam om du bara väntar 1 år eller så eller till en rea.

Playstation Plus är mer än bara onlinespel, de har sjukt mycket subscribers redan nu.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Det säger väl sig själv att Microsoft kommer ge med sig och härma efter Sony nu. Annars tror jag att de redan nu kan bereda sig på att nästan endast sälja sin maskin till Fanboys/girls.
Xbox kommer att hålla ett extra press-event där de säger att du får sälja/byta/låna ut etc dina Xbox One spel, de kommer även slopa att man måste vara uppkopplad om jag förutspår rätt.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av naess91:

Har ju alltid ogillat Playstation och älskat Xbox ... men nu ... det känns så tomt att säga att jag kommer köpa en PS4

Håller verkligen med dig. Har precis kollat på Sonys presskonferens och dom körde verkligen över Microsoft i år.
ALLT var faktiskt bättre. Men det som gjorde mest var att personerna som pratade faktiskt verkade bry sig om PS4 och oss gamers.
Så även om det bär emot att ge alla hetsiga PS-fanboys här på FZ rätt, blir nog ett PS4 den här generationen ^^

Skriv svar