Dice: Vi har redan nu kul i Battlefield 4

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Corporalen:

Jag vill ha bort "regenerate health" så sjukvårdare får en funktion igen. Annars kan man bara springa och gömma sig en liten stund så har man fullt liv igen. Samma gäller fordon, reparera sig själva. Vad har man ingenjören till då?

I bf3 kallar vi det "hardcore" och det borde ha varit standard.
Låt de som vill ha regenererande hälsa spela "Can I play daddy?"-läget och gör hc till standard i kommande spel...snälla?

Hardcore?! HAHAHAH! jävla skämt!

Det är för alla sopor som suger getarsel på att sikta så de kan sprejja hejvilt och få kills genom skjuta någon i stortån!

Tillbaka till bf2. Ett spelsätt, 3 kartstorlekar, och inget jävla Hardcore!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hardcore?! HAHAHAH! jävla skämt!

Det är för alla sopor som suger getarsel på att sikta så de kan sprejja hejvilt och få kills genom skjuta någon i stortån!

Tillbaka till bf2. Ett spelsätt, 3 kartstorlekar, och inget jävla Hardcore!

Där man inte har enorma färgade markörer över fiender, man har inte ett sikte mitt på skärmen utan måste ta upp riktmedel om man inte vill sikta på känsla eller efter laserpunkten, hälsan inte regeneras automatiskt om man gömmer sig.
Det finns aspekter av hardcore som är betydligt vettigare än ditt kära "Normal", hälsoreduktionen borträknad.

I övrigt skulle jag hellre se en återgång till det bra battlefieldspelet, bf1942.
(Gärna i modern motor)

Inaktiv

Citerar en kille jag känner på DICE:

" Det är alltid ett jävla gnäll på FZ "

Medlem

När får vi se en intervjue med zenimax om elder scrolls online! i slutet nära release? game informer har varit på besök och givit oss maffiga intervjuer!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Får ni inte välja bort spel att skriva om?

Varför skulle vi välja bort att skriva om Battlefield 4? För att X procent inte var nöjda med trean?

Inte menat så. Jag tyckte 3an var bra. Men som många andra är rädda för ligger 4ans fokus för mycket på en medioker SP kampanj istället för episk MP. Och det är inte bara FZ som känner så.

Medlem

BF3 var ett bra spel men de kunde vara bättre då de tappade en bunt saker från BF2.

Sinned, är du bitter? Hardcore är kul på sitt sätt men jag föredrar för det mesta normal mode.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

Ahhh, era gnälliga j*vla snorungar!

Är det någon som tvingar er att köpa BF4? Det finns ju förf*n 1942 servrar uppe fortfarande, spela det istället om det nu var så sjukt mycket bättre!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Skrivet av bleak:

Citerar en kille jag känner på DICE:

" Det är alltid ett jävla gnäll på FZ "

Och det visar vilken kundmedvetenhet som finns på det kontoret...

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. [...]

När skall folk fatta att FZ, precis som alla andra sidor, har reklam/annonsplatser som säljs till de företag som vill köpa en annonsplats? Det är därmed reklam från ett annat företag, och inte FZ som står bakom reklamen. Fatta.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Corporalen:

Jag vill ha bort "regenerate health" så sjukvårdare får en funktion igen. Annars kan man bara springa och gömma sig en liten stund så har man fullt liv igen. Samma gäller fordon, reparera sig själva. Vad har man ingenjören till då?

I bf3 kallar vi det "hardcore" och det borde ha varit standard.
Låt de som vill ha regenererande hälsa spela "Can I play, daddy"-läget och gör hc till standard i kommande spel...snälla?

Kommer inte ske, den stora massan innebär mer pengar än den lilla skara spelare som föredrar att spela spelet utan.

Tror tyvärr det är så. Det intrycket jag har fått när jag har kollat server-browsern är att det är en mycket större efterfrågan på servrar med normala settings, än vad det är efter HC. Poängen är att valmöjligheten att spela HC eller normal finns, men det är just spelläget "normal" som folk vill spela och det kanske anpassas mer därefter. Själv älskar jag HC och önskade att det finns fler servrar med det läget.

Skrivet av CliQue-SinneD:

Hardcore?! HAHAHAH! jävla skämt!

Det är för alla sopor som suger getarsel på att sikta så de kan sprejja hejvilt och få kills genom skjuta någon i stortån!

Tillbaka till bf2. Ett spelsätt, 3 kartstorlekar, och inget jävla Hardcore!

Sååå.. "Normal" är till för sopor som inte kan överleva, utan satsar på att bunnyhoppa och sprejja vilt eftersom man har mer hälsa och regenererar över tiden. Och HC är för "sopor som suger getarsel" eftersom det är lättare att döda?

Summerar precis allt gnäll igen, ena sidan säger så, andra sidan säger så och båda anser de andra vara dumma i huvudet..


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Allvarligt,

Jag begriper fan ingenting av den här kritiken. Låt mig specificera - jag förstår a) inte kritiken mot FZ eller b) mot DICE.

A) Enligt mitt förmenande gör FZ för få, för korta och för ytliga inslag om våra svenska spelproducenter! Jag vill läsa mer om Starbreeze, DICE och Mojang!

Att inte FZ bättre bevakar paradigmskiftet runt Frostbite3 gör mig tokig! Vi har för första gången (rätta mig gärna om jag har fel, jag har OFTA fel) en svensk spelmotor som licensieras ut till ett flertal utvecklare och inte för vilka spel som helst! Command and Conquer! Dragons Age! Need for Speed!

Skulle älska att få djupintervjuer av Frostbite-gänget på DICE och genierna på Avalanche gällande deras motorer.

B)= b) Ni gillade inte BF3. Eller, vissa gillade det lite. Andra inte så mycket. Nu "känner" ni att BF4 inte kommer att bli bra. Ni "känner" att det kanske/sannolikt/nästan-helt-säkert kommer att bli ett "BF 3.5". Ni känner hur EA mjööölkar er.

Låt mig vara tydlig. Jag blev besviken på BF3. Mest för att jag älskade ihjäl 42 och BF2. 2142 var skumt nog inte min kopp, inte Vietnam heller. De gjorde mig också besvikna, för de var inte VÄRLDENS roligaste spel. 42:an och BF2 var - då - världens bästa spel. Tyckte jag. Varje gång DICE släpper något som inte är BÄST I VÄRLDEN blir jag lite, lite sur.

Men. Jag blir inte sur INNAN jag testat spelet ifråga. Jag dömer inga spel på trailerbasis. Fattar inte hur ni kan se så bra in i framtiden och liksom känna in rummet där och då.

W.E.I.R.D.

Inaktiv
Skrivet av Absinth:
Skrivet av bleak:

Citerar en kille jag känner på DICE:

" Det är alltid ett jävla gnäll på FZ "

Och det visar vilken kundmedvetenhet som finns på det kontoret...

Han syftar nog mer på att vi kan vänta med gnället tills spelet är ute iaf.

Medlem

Ok. Varför blev mitt b) till en flinande gubbe med solglasögon? Jeez, jag suger på the intewebz.

Inaktiv

Det är slut köpt för min del, inga fler Battlefield-spel, då EAs spel alltid lider av always-online-DRM, inget unikt modifikationsstöd, spel uppdelade i småbitar i form av DLCs och Premium.

BÅDE EA SOM DICE BÖR SKÄMMAS ÅT DET HÅLL DEM VALT ATT LEDA UTVECKLINGEN!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Theade:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Det finns en tråd om det här redan. FZ gör reklam för alla olika spel. BF är en känd och populär serie. FZ skriver om alla spel. Även de populära och kända spelen, samt de mindre populära och kända spelen.

Apropå annat, Krister Engström borde bli GamingSveriges maskot!

Med korrigeringen att vi inte "gör reklam" för olika spel

Precis! Jag missade poängen av mitt inlägg!

Mer FragZone åt folket!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Jo visst skriver ni om andra spel. Men det är en sak att skriva enbart bra saker om vissa spel och inte inkludera dåliga moment. Dvs. vissa spel är ni så sjukt positiva till att det får mig att må illa. BF3 är inte ett så bra spel som ni får det att se ut som.

Hela spelet var och är fyllt med buggar. Singel player och coop räknades inte in i recensionen. Intervjuer och live chatt kretsade alltid runt meningslösa frågor som har frågats flera gånger om under hela hype perioden. Ni vågade aldrig och har aldrig vågat pusha för riktiga frågor. Frågor som undveks eller helt enkelt inte hade tillräckligt bra svar har ni redigerat bort. Och mycket mer.

FZ har tappat så hejdlöst mycket för varje år.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

I sanning.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv
Skrivet av Idono:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Jo visst skriver ni om andra spel. Men det är en sak att skriva enbart bra saker om vissa spel och inte inkludera dåliga moment. Dvs. vissa spel är ni så sjukt positiva till att det får mig att må illa. BF3 är inte ett så bra spel som ni får det att se ut som.

Hela spelet var och är fyllt med buggar. Singel player och coop räknades inte in i recensionen. Intervjuer och live chatt kretsade alltid runt meningslösa frågor som har frågats flera gånger om under hela hype perioden. Ni vågade aldrig och har aldrig vågat pusha för riktiga frågor. Frågor som undveks eller helt enkelt inte hade tillräckligt bra svar har ni redigerat bort. Och mycket mer.

FZ har tappat så hejdlöst mycket för varje år.

Kan hålla med om att FZ borde våga ställa lite tuffare frågor om de mindre lyckade bitarna i BF3.

Men man får ju känslan att de får standardsvar tillbaks som att allt kommer förbättras osv : )

Medlem

Allt jag begär är ett ordentligt DRM-fritt standalone spel.
Inget mer webläsare skit, allt man behöver ska finnas I ett och samma program.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Corporalen:

Jag vill ha bort "regenerate health" så sjukvårdare får en funktion igen. Annars kan man bara springa och gömma sig en liten stund så har man fullt liv igen. Samma gäller fordon, reparera sig själva. Vad har man ingenjören till då?

I bf3 kallar vi det "hardcore" och det borde ha varit standard.
Låt de som vill ha regenererande hälsa spela "Can I play daddy?"-läget och gör hc till standard i kommande spel...snälla?

Hardcore?! HAHAHAH! jävla skämt!

Det är för alla sopor som suger getarsel på att sikta så de kan sprejja hejvilt och få kills genom skjuta någon i stortån!

Tillbaka till bf2. Ett spelsätt, 3 kartstorlekar, och inget jävla Hardcore!

Är det bättre än att få 5 skott i bröstet och överleva?

Medlem

Säkert skrivits/frågats om innan.
Men vad jag undrar är hur Dice jobbar med e-sport i BF4.
Kommer det finnas en chans att slå bort CS från tronen med BF4 ?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Carl du är lite som Morgan Freeman, dvs allt blir lite lättare att förstå när du kliver in

Medlem

Battlefield 3.5.

Nej fy fan. Inget köp alls. Battlefield serien är död just nu i mina ögon. Får hoppas det kommer ett riktigt fräscht och nytt spel om ett par år. Och då menar jag inte bara nyare och fräschare grafik....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m4jl0mbpx71rv3b62o1_500.gif


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av sam_s:

Ahhh, era gnälliga j*vla snorungar!

Är det någon som tvingar er att köpa BF4? Det finns ju förf*n 1942 servrar uppe fortfarande, spela det istället om det nu var så sjukt mycket bättre!

Haha, bra argument! "ingen som tvingar er att köpa".... Aldrig hört förut.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hardcore?! HAHAHAH! jävla skämt!

Det är för alla sopor som suger getarsel på att sikta så de kan sprejja hejvilt och få kills genom skjuta någon i stortån!

Tillbaka till bf2. Ett spelsätt, 3 kartstorlekar, och inget jävla Hardcore!

Där man inte har enorma färgade markörer över fiender, man har inte ett sikte mitt på skärmen utan måste ta upp riktmedel om man inte vill sikta på känsla eller efter laserpunkten, hälsan inte regeneras automatiskt om man gömmer sig.
Det finns aspekter av hardcore som är betydligt vettigare än ditt kära "Normal", hälsoreduktionen borträknad.

I övrigt skulle jag hellre se en återgång till det bra battlefieldspelet, bf1942.
(Gärna i modern motor)

Själv anser jag att softcore = aimcore och hardcore = spraycore (ta inte illa upp nu alla som läser och börja ragea).

Jag vill se en hybrid av de båda spellägena och lite modifkationer och sedan endast ha detta läget. Om man vill ha något annat får man köra custom helt enkelt:

Hybrid:
100% health (soft)
Ingen 3d-spotting (hard)
Ingen regen (hard)
Inget crosshair för höftskjutande (hard)

Modifikationer:
Ingen spawn protection (existerar i båda lägena)
Gör supression unikt för supportklassen eller ändra hur mekaniken fungerar* (alla klasser i dagsläget)
Man ska inte kunna se igenom smoke! Dvs inga nametags när du tittar in i rökmoln.

Det är ju en hel del man kan pilla på, men detta är lite små fundamentala saker som jag tycker skulle göra spelet bättre

*Antingen så ändrar man så att supression är en effekt som kommer från LMG eldgivning eller så behåller man den för alla klasser men tar bort att kulorna flyger åt random riktning när man skjuter. Det räcker med att det blir suddigt och svårare att se.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Jo visst skriver ni om andra spel. Men det är en sak att skriva enbart bra saker om vissa spel och inte inkludera dåliga moment. Dvs. vissa spel är ni så sjukt positiva till att det får mig att må illa. BF3 är inte ett så bra spel som ni får det att se ut som.

Hela spelet var och är fyllt med buggar. Singel player och coop räknades inte in i recensionen. Intervjuer och live chatt kretsade alltid runt meningslösa frågor som har frågats flera gånger om under hela hype perioden. Ni vågade aldrig och har aldrig vågat pusha för riktiga frågor. Frågor som undveks eller helt enkelt inte hade tillräckligt bra svar har ni redigerat bort. Och mycket mer.

FZ har tappat så hejdlöst mycket för varje år.

Kan hålla med om att FZ borde våga ställa lite tuffare frågor om de mindre lyckade bitarna i BF3.

Men man får ju känslan att de får standardsvar tillbaks som att allt kommer förbättras osv : )

Nu är det så att DICE alltid kringgår kritiska frågor och väldigt dåligt med. FZ tar oftast bort dom svaren så vi aldrig kan få oss ett helhets intryck. När någon kringgår med ett sjukt dåligt svar eller icke informativt så tar jag det negativt och faktiskt ser på självaste produkten mer kritiskt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Absinth:
Skrivet av bleak:

Citerar en kille jag känner på DICE:

" Det är alltid ett jävla gnäll på FZ "

Och det visar vilken kundmedvetenhet som finns på det kontoret...

Han syftar nog mer på att vi kan vänta med gnället tills spelet är ute iaf.

Då är det ju redan för sent. Skadan har skett. Vattnet har sinat. Tåget har skenat. Kärnvapenkriget har startats. Dödsstjärnan har sprängts. Kometen har träffat. Solen har dött. Viruset är löst. EA är nöjda.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Dags att lova att ni satsar på PC den här gången också, så att ni kan ta tillbaka det en vecka innan release när alla förbokningar kommit in.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

Ta av Folie-hatten

Medlem

Vem bryr sig om detta när shootmania finns fps grenens e-sports konung


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Skriv svar