Bekräftat – Battlefield 4 visas nästa vecka

Medlem
Skrivet av Oneone:

Enda intressanta blir väll grafiken, allt annat blir ju mindre o mindre intressant känns dets som.

Undrar dock hur det blir med spelare, 128 kanske fungerar nu och consolerna kanske får 64? det är ju trotts allt "next gen"...

Antalet spelare är ju relativt till kartstorleken och design.
Skulle du verkligen vilja se 128 spelare på en Metro bana?
Nää, trodde inte det.

Det är ju alltid ett förbannat tjatande med "vill ha större!" och "vill ha mer". Ingen skriker efter "Bättre design". Vissa av kartorna i BF3 är genialiska. Mer väldesignade miljöer får man leta efter. Det enda jag begär är att de inte nerfar allting så förbannat för att några CoD spray and pray kids gråter krokodiltårar för att de blir massakrerade. Vill du springa runt som en ADHD ekorre hög på affe så fine.. men kom inte och böla efteråt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av KaakaaN:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Boomer:

VoIP hade varit trevligt. Det är hopplöst att spela taktiskt i BF3.

Du har ju röstchat om du skapar en grupp och bjuder in vänner

IRL-vänner + Teamspeak är guld.

Klart, själv kör vi Mumble. Men ingamechatten fungerar ju förvånansvärt bra så jag fattar inte varför folk skriker efter VoIP? Det finns ju.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Oneone:

Enda intressanta blir väll grafiken, allt annat blir ju mindre o mindre intressant känns dets som.

Undrar dock hur det blir med spelare, 128 kanske fungerar nu och consolerna kanske får 64? det är ju trotts allt "next gen"...

Antalet spelare är ju relativt till kartstorleken och design.
Skulle du verkligen vilja se 128 spelare på en Metro bana?
Nää, trodde inte det.

Det är ju alltid ett förbannat tjatande med "vill ha större!" och "vill ha mer". Ingen skriker efter "Bättre design". Vissa av kartorna i BF3 är genialiska. Mer väldesignade miljöer får man leta efter. Det enda jag begär är att de inte nerfar allting så förbannat för att några CoD spray and pray kids gråter krokodiltårar för att de blir massakrerade. Vill du springa runt som en ADHD ekorre hög på affe så fine.. men kom inte och böla efteråt.

VA? 128P 10 000 ticket metro! Ja tack


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är Battlefield 4 till ps3 och 360? I sådana fall så kan man ju inte ana något annat än en mjölkning, särskilt när det verkar se likadant ut.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Oneone:

Enda intressanta blir väll grafiken, allt annat blir ju mindre o mindre intressant känns dets som.

Undrar dock hur det blir med spelare, 128 kanske fungerar nu och consolerna kanske får 64? det är ju trotts allt "next gen"...

Antalet spelare är ju relativt till kartstorleken och design.
Skulle du verkligen vilja se 128 spelare på en Metro bana?
Nää, trodde inte det.

Det är ju alltid ett förbannat tjatande med "vill ha större!" och "vill ha mer". Ingen skriker efter "Bättre design". Vissa av kartorna i BF3 är genialiska. Mer väldesignade miljöer får man leta efter. Det enda jag begär är att de inte nerfar allting så förbannat för att några CoD spray and pray kids gråter krokodiltårar för att de blir massakrerade. Vill du springa runt som en ADHD ekorre hög på affe så fine.. men kom inte och böla efteråt.

VA? 128P 10 000 ticket metro! Ja tack

Du är en mycket, mycket sjuk människa


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Modern krigsföring igen...suck. Aja, man får hoppas att det är en direkt uppföljare till 3an som följer samma karaktärer och story i kampanjen osv.

Jag antar att det kommer släppas 2143 som miniexpansion...suck, ville ha kampanj i det temat osv, kände likadant för Bad Company 2 Vietnam


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av KaakaaN:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Boomer:

VoIP hade varit trevligt. Det är hopplöst att spela taktiskt i BF3.

Du har ju röstchat om du skapar en grupp och bjuder in vänner

IRL-vänner + Teamspeak är guld.

Klart, själv kör vi Mumble. Men ingamechatten fungerar ju förvånansvärt bra så jag fattar inte varför folk skriker efter VoIP? Det finns ju.

Suck! Du kan inte ha kört bf2 eller 2142 när du tycker voip är bra i Bf3. Man måste bjuda in sina vänner men det går inte att bara joina en grupp randoms och snacka direkt. Helt värdelöst enligt mig.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av KaakaaN:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Boomer:

VoIP hade varit trevligt. Det är hopplöst att spela taktiskt i BF3.

Du har ju röstchat om du skapar en grupp och bjuder in vänner

IRL-vänner + Teamspeak är guld.

Klart, själv kör vi Mumble. Men ingamechatten fungerar ju förvånansvärt bra så jag fattar inte varför folk skriker efter VoIP? Det finns ju.

Suck! Du kan inte ha kört bf2 eller 2142 när du tycker voip är bra i Bf3. Man måste bjuda in sina vänner men det går inte att bara joina en grupp randoms och snacka direkt. Helt värdelöst enligt mig.

Vill man leta fel så... Och värdelöst är det ju inte.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

det som förstörde BF vart att man kunde förstöra byggnader, då dom ej går att bygga upp igen under ett game public försvinner för mycket säkerhet för infanteriet.

Och snipers kan leka hejvildt också fräck ide men att kunna förstöra helt förstörde jävligt mycket, sen saknar man gamla stora öppna banorna som folk säger 64+ servrarna och där det fanns gott om flygplan pansarvagnar m.m

Utan att folk satt och väntade i rad på det skulle spawna en tank eller liknande, själv tycker jag dom ska implementera planetside 2 systemet med fordon fast med en twist.

vid start spawnar fordon sen kommer där inga fler fordon, efter det så måste du använda poäng som du tjänat in genom ta över/assista/markera/döda osv när du når olika fordon kostar olika då kan du spawna fordon som du hoppar in i och så ska där finnas menu med tillåtenhet att gå med i fordonet, ett för endast Group members,2 ingen får gå in i fordonet du köpt. 3 alla får gå in i fordonet oavsett grupp dom är med i.

Detta hade gjort bf i sin modärna form så MYCKET bättre, och ja gör klasser mer unika!

Medlem

Hoppas på lite större städer istället för en platt bana med en klippa här och där och ett fult grått hus utan någon sorts inredning.

En riktig stad där man kan gå in i alla hus, alla hus ska vara möblerade till viss del. man ska kunna ta vilket fordon som helst. nån gammal sagging SAAB som man kan tjuvkoppla och brumma omkring med.

Vill de att jag ska köpa BF4 får de verkligen step-up.

Minst 64 spelare, helst 100.

Banorna må vara mindre i BC2 men de var bra mycket bättre. tätare skog och djungel som man kunde gömma sig i, inte en platt öken med några industribyggnader.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Följande förhoppningar om PC versionen av BF4:

- Riktigt stora kartor, med riktigt stora spelbara ytor
- Fokus på teamwork, belöna för team-arbete
- Kommand-struktur (Hej, Commander!)
- Ingen konsoll-portning
- 64-128 players
- Ingame menyer, VOIP m.fl
- Ingen Origin
- Sten, sax, påse balans (inf, tanks, flyg)

nej fyfan, det är inte alltid ju större banor desto bättre... men håller med att vissa banor var för små, tycker inte att man ska expandera på ett plan, utan snarare lägga till flera lager av spelbara ytor. t.ex. metro kunde ha haft stadsmiljö/spelbar yta ovanför dess tunnelbanor, det hade gett mycket mer dynamik.
sen vill jag se nattbanor som seines crossing coop-mission, tehran highway och armoredkillbanan kan knappast räknas som natt...

Medlem

Oj, blev visst dubbelpost nu.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Följande förhoppningar om PC versionen av BF4:

- Ingen konsoll-portning
- Ingen Origin

Du kan ju alltid drömma.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Följande förhoppningar om PC versionen av BF4:

- Riktigt stora kartor, med riktigt stora spelbara ytor
- Fokus på teamwork, belöna för team-arbete
- Kommand-struktur (Hej, Commander!)
- Ingen konsoll-portning
- 64-128 players
- Ingame menyer, VOIP m.fl
- Ingen Origin
- Sten, sax, påse balans (inf, tanks, flyg)

Enda chansen att jag köper BF4 är att spelet blir som i denna lista.

Dock så lär det inte bli så vare sig DICE vill eller inte då det är EA som styr.

En till nation eller två vore inte fel, typ Kina, "EU". Börjar tröttna på att hela tiden köra T90 och Abram. Leoparden vore nice!

Medlem

Hoppas Battlefield 4 faktiskt fungerar på min dator. Jag har försökt få Battlefield 3 att fungera i snart ett halvår nu utan framgång.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

Följande förhoppningar om PC versionen av BF4:

- Riktigt stora kartor, med riktigt stora spelbara ytor
- Fokus på teamwork, belöna för team-arbete
- Kommand-struktur (Hej, Commander!)
- Ingen konsoll-portning
- 64-128 players
- Ingame menyer, VOIP m.fl
- Ingen Origin
- Sten, sax, påse balans (inf, tanks, flyg)

Du får nog vänta på End game i Battlefield 5 innan du har allt det är :/

Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Hade du en kass dator eller inte glasögonen på?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hoppas Battlefield 4 faktiskt fungerar på min dator. Jag har försökt få Battlefield 3 att fungera i snart ett halvår nu utan framgång.

Kass dator? o.O

Medlem

Om jag ska få en lust att lira ett BF i modern miljö igen så måste de banne mig överträffa allting!

Jag är så förbaskat trött på modern miljö i shooters med en miljard olika grejer att låsa upp, och så mycket flashiga menyer osv...

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Följande förhoppningar om PC versionen av BF4:

- Riktigt stora kartor, med riktigt stora spelbara ytor
- Fokus på teamwork, belöna för team-arbete
- Kommand-struktur (Hej, Commander!)
- Ingen konsoll-portning
- 64-128 players
- Ingame menyer, VOIP m.fl
- Ingen Origin
- Sten, sax, påse balans (inf, tanks, flyg)

ingen origin? vad tror du själv..


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Det bekräftade tyvärr EA för länge sen.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Puscifer:

Hoppas Battlefield 4 faktiskt fungerar på min dator. Jag har försökt få Battlefield 3 att fungera i snart ett halvår nu utan framgång.

Kass dator? o.O

Absolut inte. Enligt supporten på EA ligger problemet i mitt grafikkort (GeForce 670), och att den enda lösningen är att vänta på en fungerande drivrutin från Nvidia. Tråkigt bara att jag behövde tjata och ringa in till supporten i fyra månader innan jag fick något svar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hur många Battlefield-spel ska dom behöva trycka ut innan jag får mitt Mirror's Edge 2?

Vilket jävla mjölkande....

Medlem

Jag köper det om det inte har LATANCY LATANCY LATANCY LATANCY LATANCY.
Mindre osynliga väggar skulle också vara nice.

LATANCY LATANCY LATANCY

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av KaakaaN:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Boomer:

VoIP hade varit trevligt. Det är hopplöst att spela taktiskt i BF3.

Du har ju röstchat om du skapar en grupp och bjuder in vänner

IRL-vänner + Teamspeak är guld.

Klart, själv kör vi Mumble. Men ingamechatten fungerar ju förvånansvärt bra så jag fattar inte varför folk skriker efter VoIP? Det finns ju.

Suck! Du kan inte ha kört bf2 eller 2142 när du tycker voip är bra i Bf3. Man måste bjuda in sina vänner men det går inte att bara joina en grupp randoms och snacka direkt. Helt värdelöst enligt mig.

Med tanke på hur kass comunityn är så är det nog bra att man inte kan voipa med folk i spelet.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Följande förhoppningar om PC versionen av BF4:

- Riktigt stora kartor, med riktigt stora spelbara ytor
- Fokus på teamwork, belöna för team-arbete
- Kommand-struktur (Hej, Commander!)
- Ingen konsoll-portning
- 64-128 players
- Ingame menyer, VOIP m.fl
- Ingen Origin
- Sten, sax, påse balans (inf, tanks, flyg)

Dröm vidare säger jag bara, ingen origin, tror du på det själv eller när EA släpper spelet? Sen lär du inte få se 128 heller, sen var inte BF3 en konsolport, hur mycket än ni tjatar om att det är det. Det är bara annorlunda från BF2, ni dinosaurier måste släppa BF2, jag älskade det spelet med, men ni kommer inte få nån BF2 mer tyvärr, saker utvecklas tacka gud framåt.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Hade du en kass dator eller inte glasögonen på?

Kass dator? nej det har jag inte och för det andra har jag inte problem med synen. Jag har ovanligt bra syn bara för att försäkra dig om det. Battlefield 3 har ingen märkvärdig grafik sen att ni är så grundlurade och tror på att det är så är inte mitt bekymmer. Att du vill skydda bf3 är ditt val men då vet du inte vad som är bra grafik.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Hur många Battlefield-spel ska dom behöva trycka ut innan jag får mitt Mirror's Edge 2?

Vilket jävla mjölkande....

bara 30 bf spel till sen får du ditt älskade mirror's edge 2

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Dröm vidare säger jag bara, ingen origin, tror du på det själv eller när EA släpper spelet? Sen lär du inte få se 128 heller, sen var inte BF3 en konsolport, hur mycket än ni tjatar om att det är det. Det är bara annorlunda från BF2, ni dinosaurier måste släppa BF2, jag älskade det spelet med, men ni kommer inte få nån BF2 mer tyvärr, saker utvecklas tacka gud framåt.

Mitt problem med Origin, är kravet att den ständigt ligger igång i bakgrunden medans man spelar. Finns inte ett enda spel som jag har på Steam, som kräver att Steam är igång. Man kan lika enkelt starta spelet manuellt. Tycker det borde kunna funka likadant på Origin. Men med tanke på att det är EA med deras "AlwaysOnline" DRM, så lär väl inte Origin direkt försvinna.

Vad gäller 128 spelare, så vore det kanske "en dröm grej", men med tanke på att man kört BF spel sen 2002 med max 64 spelare, så känns det som teknologin borde kommit ifatt för att klara av fler samtidiga spelare. Särskilt om man tittar på hur diverse MMOs funkar.

Sist men inte minst, BF3 kanske inte är en direkt konsoll-port, men deras fokus var knappast på PCn. Dom har själva erkänt att dom lade mer fokus på konsoll halvvägs genom utvecklandet av BF3. Om det är någon förhoppning, så är det att BF4 endast släpps till PC + NextGen (PS4/NextXbox). Då kanske det blir bättre portning, iochmed användningen av x86 processorerna i nya konsollerna.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skriv svar