Baldur's Gate: Enhanced Edition

PaZ
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av PaZ:

Lite struligt på ipad, svårare att vara beredd att pausa, och svårt att gå in och ur byggnader. Det är något med formatet och kontrollen som gör att jag inte blir lika uppslukad som 1998...

Ställ in auto-pause?

Sen hjälper det en hel del att zooma in när man ska in och ut ur byggnader. Men visst kan det vara lite störande men lyckligtvis inget som förstör spelet för min del.

Just det. Autopause. Tack för tipset!
Fortfarande lite störigt att behöva zooma max varje gång man ska plocka upp något. Men nu har jag hittat knappen som visar textlådorna också, så nu är jag nästan hemma

phi
Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

Om ni tycker att 75:- plus 22:- per extra karaktär är för mycket så köp då pc-versionen för 139:- som innehåller allting.

Det är ju intressant att folk verkar bli så upprörda över 2 kr. Har man problem med att iPad-versionen med alla karaktärerna kostar 141 kr (nu räknar jag alltså inte in portraits) och PC-versionen som innehåller allting redan kostar 139 kr så har jag ett hett tips - ring socialen eller panta burkar - för det är inte normalt att gnälla om 2 kr.

Medlem

Vänner! Baldurs Gate är ett fantastiskt spel, rekommenderar köp! Jag spelar det nu för första gången och fick upp intresset för det efter jag spelade Dragon Age Origins vilket jag tycker var ett lysande spel också. Men sätter man det jämte baldurs gate så vetefan BG är helt lysande! Tror jag får säga att det är det bästa RPG jag spelat, och jag ser sjukt mkt fram emot BG2.

12
Skriv svar